Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Az online marketing kiváltsága az eredmények mérhetősége. Régi probléma azonban a telefonhívásos konverziók mérése, amire a Google ad most megoldást!

Marketing Professzorok

Hatékony honlapüzemeltetés


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Mi az a Google átirányító telefonszám és miért érdemes használni?

2017.12.07.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az online marketing kiváltsága az eredmények mérhetősége. Régi probléma azonban a telefonhívásos konverziók mérése, amire a Google ad most megoldást!

Az online marketing kiváltsága az eredmények mérhetősége. Régi probléma azonban a telefonhívásos konverziók mérése, amire a Google ad most megoldást! 
 


A kényelmes marketing korát éljük. A digitális fejlesztések lehetővé tették a kereskedők számára, hogy néhány kattintással bármit kideríthessenek kampányaik, weboldalaik és egyéb marketing csatornáik teljesítményéről anélkül, hogy fel kellene kelniük irodai székükből. Az onine marketing kiváltsága, hogy mérhető. Amennyiben megvalósítható, hogy online csatornákon folyjék a kereskedés, akkor minden egyes marketing forintról tudjuk, mennyi bevételt hozott. Ma már nem igaz az a mondás, hogy a marketing költségek fele hasznosul a másik fele nem, csak nem tudjuk, melyik fele. Ezért érdemes az online marketingbe fektetni.

 

Mindez persze nem jelenti azt, hogy a hagyományos marketing eszközök feleslegessé vagy elavulttá váltak volna. A probléma csupán az, hogy az online mérési módszerek nem applikálhatók az offline kommunikációs csatornákra. Ezt a Google is felismerte és előállt egy megoldással, amely lehetővé teszi a céghez bejövő hívások nyomon követését. Ez az úgynevezett „Google átirányító telefonszám”.

 

Szeretnél Te is időben felkészülni a legnagyobb trendekre, vagy úgy érzed, a jelenleginél jobban is kiaknázhatnád az online marketing lehetőségeit? Tanfolyamaink pontosan ebben segítenek, tudj meg többet róluk ITT!

 

Mi az a Google átirányító telefonszám?

A Google átirányító telefonszám egy átmeneti telefonszám, amelyet a Google rendel hozzá egy AdWords hívás bővítményhez. Ez a telefonszám automatikusan átirányítja a bejövő hívásokat a hirdetés tulajdonosa által megadott telefonszámra, lehetővé téve ezzel, hogy a bejövő hívások statisztikái mérhetővé váljanak a Google rendszerén keresztül. Mérhető például a hívások időtartama, a hívó körzetszámai, stb.

 

Röviden: a Google képes konverziókként kezelni a bejövő hívásokat.

 

De mégis hogyan működik ez?

A Google átirányító telefonszámok a Google AdWords hirdetésbővítményeihez tartoznak. Ezek a Google telefonszámok jelennek meg a hirdetések mellett a Google találati oldalain. Valahányszor egy látogató a webhelyedre érkezik, a webhelykonverziós nyomon követés automatikusan lecseréli az ott látható telefonszámot.

 

A hívásbővítmények (call extensions) tehát egy Google által generált telefonszámot jelenítenek meg a hirdetések mellett, amit az okostelefonokról böngésző felhasználók akár egy koppintással fel is hívhatnak.


Ha tehát szeretnéd konverziókként nyomon követni a cégedhez bejövő hívásokat az AdWordsön keresztül, akkor szükséged lesz egy ilyen Google átirányító telefonszámra. A nyomon követés történhet Google Analyticsben is, azonban ez az eszköz nem képes kimutatni, hogy a hívó ügyfél egy hirdetésben vagy webhelyeden pillantotta meg Google telefonszámodat.

 

Valahányszor egy Google telefonszám jelenik meg saját telefonszámod helyett (akár hirdetésbővítményként, akár webhelyeden belül), a Google minden esetben egy új számot jelenít meg. Erre azért van szükség, mert így láthatod majd, hogy a felhasználó milyen kulcsszóra keresett rá, mielőtt eljutott a telefonszámodig. A webhelykonverziós nyomon követés tehát lehetővé teszi, hogy megkülönböztesd egymástól azokat a webhelyedre látogató felhasználókat, akik különböző forrásokból (organikus, fizetett, stb.) érkeztek oda.

 

Kiknek ajánlott egy ilyen Google telefonszám használata?

Ha céged számára fontos a hívások nyomon követése, és szeretnéd konverziókként kezelni azokat, akkor a Google átirányító telefonszámai nagyon hasznos információkra világíthatnak rá ezekkel kapcsolatban. Kereskedőként célod az, hogy minél több kapcsolatteremtési pontot biztosíts az ügyfeleknek – ha ezek között a telefonhívás is szerepel, akkor egy ilyen megoldás sokat segíthet üzletednek.

Hogyan állítható be a híváskövetés az AdWordsben

 

Az AdWords felületén válaszd az Eszközök menüt, majd a Konverziók menüpontot.

1. Kattints a +Konverzió gombra 

2. Válaszd a Telefonhívásokat. Ezen belül három hívástípust láthatsz majd, amelyeket nyomon követhetsz az AdWords segítségével.

a.    Hívásbővítmények és csak telefonos kampányok: Ezek az opciók lehetővé teszik, hogy megjeleníts egy telefonszámot az AdWords hirdetéseidben. Szükséges hozzájuk a Google átirányító telefonszám, amit ezen kampányok beállításakor kapsz majd meg.

b.    Webhelyeden vagy webshopodban elhelyezett számokra beérkező hívások: Szükséges hozzá egy konverziós pixelhez vagy Google Analytics kódrészlethez hasonló „tag” elhelyezése.

c.    A webhelyeden elhelyezett telefonszámodra érkező kattintások: Ahelyett hogy egy telefonszám jelenne meg a hirdetésedben, a Google elhelyez egy „Hívás” gombot mellette. Szükséges hozzá egy tag elhelyezése webhelyeden.

 

3.    Meg kell adnod, hogy mit tekintesz sikeres konverziónak. A Google lehetővé teszi, hogy ezt több szempont alapján is beállítsd.

Az ezt követő lépések eltérnek majd attól függően, hogy a 3. pontban mely opciót választottad
 

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Szavazatok száma: 0 https://www.matebalazs.hu/google-telefonszam-adwords.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Online marketing
Mi kell ahhoz, hogy bejuthass a Google Hírek közé?

Mi kell ahhoz, hogy bejuthass a Google Hírek közé?

2018-11-13

A Google hírek megvalósítja azt, amit a Facebook célul tűzött ki, majd elvetette: összegyűjti a számodra releváns, friss híreket a világ összes újságából. Ha weblapot üzemeltetsz, melyen hírek is vannak, érdemes lenne bekerülnöd ide. De hogyan?   

Az e-mail marketing 5 legfontosabb szabálya

Az e-mail marketing íratlan szabályai

2018-09-30

E-mail marketing. Ez a digitális marketing csatorna, már nagyon régóta segíti az online kereskedők és marketing specialisták munkáját, és az elmúlt években csak egyre fontosabbá és hatékonyabbá vált.  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!