Az online marketing kiváltsága az eredmények mérhetősége. Régi probléma azonban a telefonhívásos konverziók mérése, amire a Google ad most megoldást!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Mi az a Google átirányító telefonszám és miért érdemes használni?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mi az a Google átirányító telefonszám és miért érdemes használni?


2017/12/07
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az online marketing kiváltsága az eredmények mérhetősége. Régi probléma azonban a telefonhívásos konverziók mérése, amire a Google ad most megoldást! 
 

Az online marketing kiváltsága az eredmények mérhetősége. Régi probléma azonban a telefonhívásos konverziók mérése, amire a Google ad most megoldást!

A kényelmes marketing korát éljük. A digitális fejlesztések lehetővé tették a kereskedők számára, hogy néhány kattintással bármit kideríthessenek kampányaik, weboldalaik és egyéb marketing csatornáik teljesítményéről anélkül, hogy fel kellene kelniük irodai székükből. Az onine marketing kiváltsága, hogy mérhető. Amennyiben megvalósítható, hogy online csatornákon folyjék a kereskedés, akkor minden egyes marketing forintról tudjuk, mennyi bevételt hozott. Ma már nem igaz az a mondás, hogy a marketing költségek fele hasznosul a másik fele nem, csak nem tudjuk, melyik fele. Ezért érdemes az online marketingbe fektetni.

 

Mindez persze nem jelenti azt, hogy a hagyományos marketing eszközök feleslegessé vagy elavulttá váltak volna. A probléma csupán az, hogy az online mérési módszerek nem applikálhatók az offline kommunikációs csatornákra. Ezt a Google is felismerte és előállt egy megoldással, amely lehetővé teszi a céghez bejövő hívások nyomon követését. Ez az úgynevezett „Google átirányító telefonszám”.

 

Szeretnél Te is időben felkészülni a legnagyobb trendekre, vagy úgy érzed, a jelenleginél jobban is kiaknázhatnád az online marketing lehetőségeit? Tanfolyamaink pontosan ebben segítenek, tudj meg többet róluk ITT!

 

Mi az a Google átirányító telefonszám?

A Google átirányító telefonszám egy átmeneti telefonszám, amelyet a Google rendel hozzá egy AdWords hívás bővítményhez. Ez a telefonszám automatikusan átirányítja a bejövő hívásokat a hirdetés tulajdonosa által megadott telefonszámra, lehetővé téve ezzel, hogy a bejövő hívások statisztikái mérhetővé váljanak a Google rendszerén keresztül. Mérhető például a hívások időtartama, a hívó körzetszámai, stb.

 

Röviden: a Google képes konverziókként kezelni a bejövő hívásokat.

 

De mégis hogyan működik ez?

Marketing konzultáció és audit

A Google átirányító telefonszámok a Google AdWords hirdetésbővítményeihez tartoznak. Ezek a Google telefonszámok jelennek meg a hirdetések mellett a Google találati oldalain. Valahányszor egy látogató a webhelyedre érkezik, a webhelykonverziós nyomon követés automatikusan lecseréli az ott látható telefonszámot.

 

A hívásbővítmények (call extensions) tehát egy Google által generált telefonszámot jelenítenek meg a hirdetések mellett, amit az okostelefonokról böngésző felhasználók akár egy koppintással fel is hívhatnak.


Ha tehát szeretnéd konverziókként nyomon követni a cégedhez bejövő hívásokat az AdWordsön keresztül, akkor szükséged lesz egy ilyen Google átirányító telefonszámra. A nyomon követés történhet Google Analyticsben is, azonban ez az eszköz nem képes kimutatni, hogy a hívó ügyfél egy hirdetésben vagy webhelyeden pillantotta meg Google telefonszámodat.

 

Valahányszor egy Google telefonszám jelenik meg saját telefonszámod helyett (akár hirdetésbővítményként, akár webhelyeden belül), a Google minden esetben egy új számot jelenít meg. Erre azért van szükség, mert így láthatod majd, hogy a felhasználó milyen kulcsszóra keresett rá, mielőtt eljutott a telefonszámodig. A webhelykonverziós nyomon követés tehát lehetővé teszi, hogy megkülönböztesd egymástól azokat a webhelyedre látogató felhasználókat, akik különböző forrásokból (organikus, fizetett, stb.) érkeztek oda.

 

Kiknek ajánlott egy ilyen Google telefonszám használata?

Ha céged számára fontos a hívások nyomon követése, és szeretnéd konverziókként kezelni azokat, akkor a Google átirányító telefonszámai nagyon hasznos információkra világíthatnak rá ezekkel kapcsolatban. Kereskedőként célod az, hogy minél több kapcsolatteremtési pontot biztosíts az ügyfeleknek – ha ezek között a telefonhívás is szerepel, akkor egy ilyen megoldás sokat segíthet üzletednek.

Hogyan állítható be a híváskövetés az AdWordsben

 

Az AdWords felületén válaszd az Eszközök menüt, majd a Konverziók menüpontot.

1. Kattints a +Konverzió gombra 

2. Válaszd a Telefonhívásokat. Ezen belül három hívástípust láthatsz majd, amelyeket nyomon követhetsz az AdWords segítségével.

a.    Hívásbővítmények és csak telefonos kampányok: Ezek az opciók lehetővé teszik, hogy megjeleníts egy telefonszámot az AdWords hirdetéseidben. Szükséges hozzájuk a Google átirányító telefonszám, amit ezen kampányok beállításakor kapsz majd meg.

b.    Webhelyeden vagy webshopodban elhelyezett számokra beérkező hívások: Szükséges hozzá egy konverziós pixelhez vagy Google Analytics kódrészlethez hasonló „tag” elhelyezése.

c.    A webhelyeden elhelyezett telefonszámodra érkező kattintások: Ahelyett hogy egy telefonszám jelenne meg a hirdetésedben, a Google elhelyez egy „Hívás” gombot mellette. Szükséges hozzá egy tag elhelyezése webhelyeden.

 

3.    Meg kell adnod, hogy mit tekintesz sikeres konverziónak. A Google lehetővé teszi, hogy ezt több szempont alapján is beállítsd.

Az ezt követő lépések eltérnek majd attól függően, hogy a 3. pontban mely opciót választottad
 

Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 77

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
164 960
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Taguchi tesztelés

A Taguchi tesztelés a japán mérnök és statisztikus, Genichi Taguchi...

Google

A Google a világ legnépszerűbb keresőmotorja, amelyen naponta több milliárd keresést...

Pop-Under

Olyan hirdetés, amely egy új böngészőablakban nyílik meg, amikor meglátogatsz egy weboldalt...

Hírlevél

Mi az a hírlevél? A hírlevél egy tájékoztató,...

Cselekvés alapú árazás

A CPA egy lépéssel tovább megy a CPC-nél vagy a PPC-nél. A CPC/PPC kampányokban a hirdetőnek...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.