Keresés

Menü

Hogyan tudsz előre jutni a Google Cégem oldaladdal a Google találati listáján, hogyan függ össze a SEO, a keresőoptimalizálás és a Cégem oldalad.

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Öt módszer, amelyekkel javíthatod Google Cégem fiókod rangsorolását

2017.07.17.

Öt módszer, amelyekkel javíthatod Google Cégem fiókod rangsorolását

Hogyan tudsz előre jutni a Google Cégem oldaladdal a Google találati listáján, hogyan függ össze a SEO, a keresőoptimalizálás és a Cégem oldalad.


Pár hete írtam arról, miért fontos a keresőoptimalizálás mellett az, hogy a Google cégem fiókod is optimalizált legyen. Röviden összefoglalva, vannak olyan esetek, amikor a SEO semmit nem ér, hiszen a Google cégem fiókból származó adatokat adja fel előrébb, vagy láthatóbb helyen a Google. A teljes cikket ITT olvashatod el. 

 

Ha elolvastad korábbi cikkemet, egyértelmű, miért fontos az előkelő rangsorolás a Google cégem fiókoddal is.  Nézzük tehát, mi kell ehhez! 

 

1. Cégjegyzék

Az előkelő rangsoroláshoz elengedhetetlen hogy a Google meggyőződjön arról, hogy vállalkozásunk valódi. A Google ehhez megvizsgálja, hogy a cég neve, címe és telefonszáma (Name, Address, Phone number – NAP) milyen gyakorisággal található meg az interneten. Ez a módszer pontosan úgy működik, mint a keresőoptimalizáláshoz (SEO) használt visszahivatkozások más weboldalakról. Minél többször találhatók meg ezek az adatok az interneten, annál jobb rangsorolást érhetünk el.


2. Összehangolt NAP adatok

A NAP adatoknak minden forrásban aktuálisnak és egyezőnek kell lenniük a Google Cégem fiókban megadott adatokkal, különben a Google robotjai összezavarodhatnak.

 

Ennek biztosításához időnkénti személyes felmérésre lesz szükség. Keressünk rá cégünkre a weben és ellenőrizzük, hogy azokon az oldalakon, amelyeken a NAP adatok szerepelnek, valós és friss információk vannak megadva. Amennyiben elavult cégnevet, címet vagy telefonszámot vélünk felfedezni, vegyük fel a kapcsolatot az oldal üzemeltetőivel és kérjük az adatok frissítését. Ilyenkor minden más adatot, például az email címet is érdemes ellenőrizni, még ha ezek nem is számítanak közvetlenül a Cégem fiók rangsorolásánál.

 

3. NAP a weboldalon

A cég nevét, címét és telefonszámát természetesen saját weboldalunkon is fel kell tüntetnünk. Egyesek szerint érdemes a fejlécbe vagy a lábjegyzetbe is elhelyezni ezeket az adatokat, így minden aloldalon megjelennek majd. Valójában teljesen elfogadható ha egy külön „Kapcsolat” aloldalra írjuk ki a NAP-ot és minden más elérhetőséget. A Schema sablon használata itt külön előnyt jelenthet, ezért javasolt minden esetben alkalmazni. Ha nem tudod mi ez, kérdezd meg webprogramozódat, ő segíteni fog. Ha tényleg ért ahhoz, amit csinál…

 

4. Beágyazott Google Térkép a weboldalon

Ha van még valami, amit fontos elhelyezni a „Kapcsolat” aloldalon, az egy beágyazott interaktív Google Térkép, a Cég fiókjának adataival. Ez segít a Googlenak megerősíteni, hogy a cég valóban a fiókban megjelölt földrajzi címen található.

 

Ezt könnyedén megtehetjük, ha a Google Térképen rákeresünk cégünk nevére, majd ha megtaláltuk a térképen, kattintsunk rá a névre, hogy oldalt megjelenjenek a hozzá tartozó adatok. A bal felső sarokban (a keresősáv bal oldalán) három rövid vonalat látunk. Kattintsunk rá ezekre a vonalakba, majd a megnyíló menüben keressünk meg a kis láncszem-ikont, ami a link megosztását illetve beágyazását jelzi. Ezen keresztül hozzájuthatunk a beágyazó-kódhoz, amit elhelyezhetünk weboldalunkon.

 

5. Értékelések

Az értékelések rendkívül fontosak a cég Google fiókja hitelességének növeléséhez. A Google is sokkal jobban „bízik,” és nagyobb valószínűséggel is mutatja majd a találatok között egy olyan Cég profilját, aminek több tucat értékelése van, mint egy olyanét, aminek egy sem.


A rangsorolás kiértékelése

Ha a fentiek ellenére még mindig nem sikerült magasabb helyezést elérnünk, akkor valószínűleg több oldalon kell, hogy feltüntettessük NAP adatainkat.

Nézzünk utána, hogy a konkurens cégek adatai mely oldalakon vannak elhelyezve. Keressünk rá a cég nevére és figyeljük meg, hogy például mely online linkgyűjtő oldalakon jelennek meg. Ha tehetjük, mi is reprezentáljuk magunkat ezeken a felületeken.
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Mi az az LSI kulcsszó, miért fontos ismerned ezt 2018-ban a keresőoptimalizálás folyamatának és a tartalommarketing tökéletesítéséhez online marketing kommunikációs során?

Miért fontosak az LSI kulcsszavak a rangsorolásban?

2017-11-22

Mi az az LSI kulcsszó, miért fontos ismerned ezt 2018-ban a keresőoptimalizálás folyamatának és a tartalommarketing tökéletesítéséhez online marketing kommunikációs során?

Google Ranking: mennyi idő alatt kerül oldalad a Google találati lista élére?

Google Ranking: mennyi idő alatt kerül oldalad a Google találati lista élére?

2017-11-14

Ha van weboldalad, és foglalkozol (vagy a jövőben szeretnél) az online marketinggel és a keresőoptimalizálással (SEO-val), biztosan felmerült már benned is a kérdés, hogy mikor lesz annak eredménye. Talán hallottad...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!