A sablon, jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > Sablon

Sablon


A sablon egy előre megformázott dokumentum, amelyet valamilyen specifikus célra lehet felhasználni. Az ilyen dokumentumok mezői üresek, vagy példaértékekkel vannak kitöltve, amelyeket a sablon felhasználója a saját tartalmaira cserélhet le.

 

Milyen sablonok online marketing vonatkozása

Az internetes marketingben léteznek például webhely sablonok, email sablonok, leadfogó oldal sablonok, értékesítési levél sablonok és számos egyéb űrlapminta is.

 

Ha például egy online marketinges talál 20 webhelyet, amelyek témájukban kapcsolódnak az övéhez, és szeretne linkcserét kínálni nekik, akkor ahelyett, hogy 20 különböző emailt írna, elkészíthet egy sablont, amelyet ilyen célokra akár később is felhasználhat. Ezt követően nincs más dolga, csak kicserélni a címzettek email címét, megszólítását, és némi személyre szabott jellegzetességet elhelyezni, amelyekből egyértelművé válik, hogy valóban ellátogatott a címzett webhelyére – ez az utóbbi szempont nagyon fontos annak érdekében, hogy a címzettek ne tekintsék spamnek, vagy automatikusan kiküldöttnek az üzenetet.

 

Webhely sablonok

A webhely sablonokra igen nagy a kereslet. Ezek a minták egy alapvető elrendezést kínálnak fejléccel, grafikákkal, navigációs szerkezettel, és gyakran előre kitöltött tartalommal – különösen ha sablon specifikus réspiacokat megcélzó AdSense webhelyek számára készült. A webmesternek nincs más dolga, mint saját tartalmaival feltölteni az üres mezőket, és elvégezni a szükséges változtatásokat ízlése és szükségletei szerint.

 

Webhely sablonok előnye

A webhely sablonok előnye, hogy rengeteg időt lehet megtakarítani velük. A legtöbb marketinges nem jártas a webdesignban sem. Egy sablon segítségével azonban csupán minimális munkára van szükség egy mutatós webhely összeállításához anélkül, hogy deisgnert kelljen fogadni külön erre a célra.

 

Webhely sablonok hátránya

Azonban nem szabad megfeledkezni a negatívumokról sem. A legfőbb ezek közül, hogy egy sablont nem csak egy marketinges használhat fel, különösen ha ingyenes sablonról van szó. Ez számos egymáshoz sokban hasonlító „egyéni” webhelyet eredményezhet. A keresőmotorok ezt akár duplikált tartalomnak is nyilváníthatják, ami sokat ronthat az összes ilyen oldal rangsorolásán. Ha mindenképpen sablont szeretnél használni, akkor igyekezz annyira egyedivé tenni őket, amennyire csak lehetséges.
 

Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Online marketing

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 74

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
108 008
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Olvasási időtartam

Mit is jelent az olvasási időtartam? Az olvasási időtartam azt jelzi, hogy egy...

Leküldéses értesítés

Azok a mobilkészülékeken felugró üzenetek, amelyeket egy alkalmazásból vagy egy...

Keresőmotor

Mi az a keresőmotor és milyen keresőmotorok vannak? Az...

Általános egyezés (Broad Match)

Mit jelent az általános egyezés (Broad Match)?  Általános egyezés (Broad Match) Ez...

Kulcsszóegyezés típusai

A kulcsszóegyezés a PPC kampányok egyik beállítása a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.