10 tartalommarketing-trend, amikről nem maradhatsz le 2019-ben!

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

10 tartalommarketing-trend, amikről nem maradhatsz le 2019-ben!

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

2019 megérkezett, és az új év kezdetével itt az ideje elmerengeni rajta, hogy vajon milyen trendekre is számíthatunk a következő időszakokban a marketing világában, különös tekintettel a tartalommarketingre.
 

10 tartalommarketing-trend, amikről nem maradhatsz le 2019-ben!

A tartalommarketing továbbra is a vezető digitálismarketing-taktikák közé tartozik, hiszen hiteles, hasznos, és tökéletesen megfelel az online közönség számára. Természetesen, ahogy egyre több csatorna, eszköz, és tartalomtípus jelenik meg, úgy a tartalommarketingben is új trendek jelennek meg, vagy törnek az élre, gyökeresen megváltoztatva ezzel, hogy miben is merül ki az ideális stratégia fogalma.

 

 

 

Cikkünk 2019 legfontosabb tartalommarketing-trendjeivel foglalkozik – nem csak azt soroljuk fel, hogy mikre számíthatsz az új esztendőben (és jó eséllyel még az után is), hanem arról is szót ejtünk, hogy ezeket az irányzatokat milyen elvek alapján érdemes alkalmaznod saját stratégiádban. Lássunk is hozzá!

 

1. Hitelesség, átláthatóság, és értékek

Ez a három szó mindig is fontos volt a tartalommarketingben, de ha 2019-ben még mindig nem vagy hajlandó foglalkozni velük, akkor jobban teszed, ha nem is pazarolod az idődet.

 

Tartalmaid sikeréhez elengedhetetlen, hogy tisztán tolmácsolják márkád üzenetét, szinkronban legyenek annak küldetésével, és azt az értéket képviseljék, amelyet márkád szeretne biztosítani célközönségének.

 

Az emberek sokkal szívesebben üzletelnek olyan márkákkal, amelyek hitelesen, átláthatóan kommunikálnak a nyilvánossággal – a legtöbben hajlandóak azért egy drágább márkát választani egy olcsóbbal szemben, mert teljes átláthatóságot ígér a célközönségének.

 

Ebből következik, hogy az olyan márkák, amelyek nem biztosítanak ilyesfajta átláthatóságot, vagy egyenesen nem hiteles tartalmakat készítenek, sokkal nehezebben tudnak előrejutni. Ezek hiánya afféle árulkodó vészjel a figyelmesebb fogyasztók szemében, és sokan nem restek mélyebben is utánanézni, hogy egy márka tettei párhuzamban állnak-e a kijelentéseivel. Röviden: az emberek rá fognak jönni, ha egy márka nem őszinte velük.

 

Az őszinteség, hitelesség hiánya pedig futótűzként terjed majd, különösen az online közösségekben.

 

De mi a helyzet az értékkel? Mint bizonyára tudod, a tartalommarketing célja sosem pusztán az volt, hogy eladj vagy reklámozz vele valamit – a hangsúly sokkal inkább azon van, hogy milyen értéket tudsz kínálni a tartalmadban, legyen az szórakoztató, vagy akár ismeretterjesztő jellegű. Ha ezeket (egyiket, másikat, vagy akár mindkettőt) sikerül biztosítanod, akkor tartalmaiddal hitelességet és átlátszóságot is mutatsz majd célközönségednek, akik könnyebben bíznak majd meg márkádban.

 

Hogyan lehetnek tartalmaid hitelesek, átláthatóak, és értékesek?

Ha azt szeretnéd, hogy tartalmaid ezen a három stabil pilléren álljanak, akkor bizonyos kritériumok alapján kell elkészítened őket.

 

Először is ügyelj rá, hogy párhuzamban álljanak márkád általános üzenetével és küldetésével. Másodszor, győződj meg róla, hogy tartalmaid segítenek célközönségednek, egy probléma megoldásában, vagy egy cél elérésében. Végezetül, biztosítsd, hogy a tartalom arra ösztönözze a célközönséget, hogy a későbbiekben is térjenek vissza a márkához.

 

Azzal, hogy informatív, hasznos, aktivitásra buzdító tartalmakat kínálsz, azt bizonyítod meglévő és leendő ügyfeleidnek, hogy azok a dolgok, amikről azt állítod, hogy fontosak számodra, valóban fontosak.

 

2. Személyre szabott tartalmak és interaktivitás

A személyre szabott felhasználói élmények trendje nem újdonság, de mivel az elmúlt években egyre többet hallhattunk róla (és egyre több helyen is találkozhatunk vele) nem kétséges, hogy 2019-ben fontosabb lesz, mint valaha.

 

Ezt több tény is alátámasztja. Például a fogyasztók közel 80%-a állítja, hogy a számukra releváns tartalmak befolyásoló tényezők a vásárlásaik során, a személyre szabás pedig akár ötszörösére is növelheti a fogyasztók költekezését.

 

Ezzel szemben a személyre szabás hiánya több mint 80%-os esést eredményezhet az aktivitási arány terén.

 

Fontos tényező továbbá az interaktivitás is. Ha egy márka csupán egy kevés interakciót is kínál célközönségének, azzal kiemelheti magát a versenytársai közül, és ezzel egy időben több aktivitást válthat ki közönségéből. Ha mindez nem lenne elég, az interaktivitás abban is segít, hogy a márka megbízhatóbb, hitelesebb fényben tűnjön fel a célközönség szemében.

 

Hogyan alkalmazható a személyre szabott tartalmak trendje?

Személyre szabott tartalmakat készíteni első hallásra kihívásnak tűnhet, pedig némi kreativitással valójában igazán egyszerű feladat is lehet. Jó módszer például felvenni a kapcsolatot ügyfeleiddel, és megérdeklődni náluk, hogy mi a véleményük márkádról, például egy nemrégiben történt vásárlás, látogatás, vagy egyéb interakció után.

 

Ez egy remek taktika például éttermeknél – egyrészt felhasználói tartalmat eredményez (egy írott, szöveges vélemény formájában), másrészt pedig segít, hogy az étterem egy teljesebb képet kapjon arról, hogy elégedettek-e a vendégek a szolgáltatásokkal, illetve hogy mi az, amin érdemes lenne javítani.

 

Sok platform fejleszt saját élő videóközvetítő funkciót is, ami szintén segíthet személyre szabott tartalmakat készíteni. Az élő közvetítések használhatók például pillanatnyi betekintésekre a „színfalak mögé” (például egy rendezvény előkészületei során), vagy akár élő kérdezz-felelek beszélgetéseket is lehet szervezni velük.

 

Egy másik lehetőség valamilyen interaktív eszközt készíteni a célközönség számára, amiről biztosan tudod, hogy többeknek is hasznos lehet. Ezek lehetnek számológépek (például bérkalkulátorok), konverziós eszközök (valuta-, vagy mértékegységváltók) vagy bármi más is.

 

3. Az egész csapat bevonása a tartalomkészítésbe

A tartalomkészítés feladata a „hagyományok szerint” a marketingosztály feladata, de egy cég tele van kreatív személyekkel, akik sokat segíthetnek. Tartalmak (vagy legalább is ötletek) érkezhetnek a cégtulajdonostól, vagy akármelyik alkalmazottól is.

 

De milyen előny származhat ebből? Nos, a cég különböző tagjai más és más oldalakról látják az ügyfeleket, vagy akár a saját termékeiket, szolgáltatásaikat, vagy a cég értékeit is, ezért változatos szemszögekből képesek beszámolni tapasztalataikról és véleményeikről.

 

Egy teljes csapat sokkal kerekebb képet tud festeni ezekről a vállalati értékekről, illetve az ilyen együttműködések segíthetnek abban, hogy ezeket az értékeket egy mindenki számára érthető módon kommunikálják a célközönségnek.

 

Hogyan oldható meg ez?

Ehhez a stratégiához egész más oldalról kell megközelíteni a tartalomkészítés kérdését cégeden belül. Ahelyett, hogy a marketingosztály felelne minden tartalomért, afféle közvetítői szerepet kapnak, elősegítve a többi osztály tartalomkészítését. A többi osztály az alapján készíti a tartalmakat, hogy milyen viszonyban állnak az ügyfelekkel.

 

Amikor a tartalmak ilyen széleskörű forráskörből érkeznek, akkor rengeteg új, hasznos értéket kínálhatnak a célközönségnek, akik nem csak „hasznos tartalomnak álcázott marketinganyagként” értelmezik majd őket.

 

Másféleképpen is bevonhatod a csapat több tagját a tartalomkészítésbe. Készíthetsz például olyan érdekes, szórakoztató, vagy éppen informatív tartalmakat, amelyek egy-egy munkatársadat mutatják be. Ezzel nem csak emberibbé teszed márkádat a közönséged előtt, hanem olyan egyedi tartalmak is születhetnek, amiket csak egy-egy ilyen szakember segítségével lehetne létrehozni. Például ha egy étterem marketingjével foglalkozol, akkor kérd fel a séfet, vagy éppen a mixert, hogy minden héten osszák meg kedvenc receptjüket a közönséggel.

 

Ne felejtsd az első trendet, amit megemlítettünk: ha több munkatársat vonsz be a tartalomkészítésbe, és még ők maguk is megjelennek ezekben (például egy élő vagy előre felvett interjú során), akkor azzal sokkal átláthatóbbá és őszintébbé teheted márkádat a közönség előtt.

 

4. Együttműködés a márkák között

Egyre több márka egyesíti erejét a közös előrehaladás jegyében. Amikor két márka együttesen készít új tartalmakat, akkor azt mindketten felhasználhatják egymás, és/vagy saját maguk népszerűsítésére.

 

Temérdek ilyen kollaborációs tartalmat lehet alkotni, például beszélhetünk podcast formátumú interjúkról, közös kutatásokról és esettanulmányokról és így tovább.

 

Hogy néz ki egy jó együttműködés két vagy több márka között?

Mint minden partnerkapcsolat esetén, az első és legfontosabb dolog, hogy olyan márkával működj együtt, ami valamilyen módon kötődik sajátodhoz. Két márka remekül kiegészítheti egymást, de persze figyelni kell arra is, hogy ne közvetlen versenytársakat keress fel ezekkel a kezdeményezésekkel.

 

Fontos szempont továbbá, hogy olyan márkákat próbálj beszervezni, amelyek a sajátod számára is előnyös tartalommarketinget folytatnak.

 

Ha mindkét márka igazán elszánt, akkor akár össze is moshatják termékeiket, teljesen új, különleges verziókat alkotva ezzel.

 

5. Az integráció, mint marketingtaktika

Egyre több SaaS (software as service, vagyis „szoftver, mint szolgáltatás”) cég tekint partnerkapcsolataira mint lehetséges tartalomforrásokra ügyfeleik számára. Az egyik módszer erre különböző integrációk fejlesztése.

 

Az integrációk (vagyis amikor egy szoftveres szolgáltatás egy másikba épül bele) lehetővé teszik, hogy mindkét fél egy gazdagabb, hasznosabb terméket kínáljon ügyfélbázisának, habár ehhez persze megfelelő partnereket is kell találni.

 

Hogyan alkalmazható az integráció trendje?

Mostanra már biztosan tisztában vagy a hatékony partnerkapcsolatok titkával – amennyiben egy SaaS cég marketingjéért felelsz, olyan SaaS típusú vállalatokat kell keresned, amelyek céljai és vállalati értékei párhuzamban állnak saját cégedével.

 

Fontos továbbá, hogy a két cég ügyfélbázisa között legyen valamennyi átfedés, hiszen így lesz értelme az integrációnak, és így biztosítható, hogy mindkét ügyfélbázis hasznosnak is találja majd azt.

 

Az integráció maga természetesen a két cég összemosásra szánt szolgáltatásaitól függ, de tartalom terén van néhány példa, amiket szinte minden esetben lehet alkalmazni. Kezdetnek mindkét cég készíthet egy blogbejegyzést az integráció áttekintéséről, illetve további bejegyzéseket felhasználási példákkal, és így tovább. Készülhetnek minderről akár videók, vagy infografikák is.

 

Az integráció marketingje során nem szabad elfeledkezni arról sem, hogy az együttműködés célja nem csupán a két márka közös előrehaladása, hanem az is, hogy mindkét cég ügyfélbázis számár valódi értékeket is biztosítson.

 

6. Influencerek a tartalommarketingben

Az influencer marketing (korábban részletesen ITT írtunk róla) az elmúlt évek egyik legfelkapottabb marketingtrendje. Habár sokak számára még mindig újdonságnak számít, néhányan már most kreatív csavarokkal próbálnak többet kihozni ezekből a befolyásos személyekből.

 

Egy jó példa ilyen csavarokra, hogy a márkák nem (csak) azt kérik az influencerektől, hogy a saját csatornájukon készítsenek tartalmakat, hanem éppen, hogy a márka csatornáin (YouTube, blog, stb.) tegyék ezt.

 

Ezzel a márka egyrészt hitelesebbé válik, másrészt változatos, izgalmas tartalmakat kínálhat majd célközönségének. Nem elhanyagolható szempont továbbá, hogy az influencer is megosztja majd az adott tartalmat saját követőivel, így a márka ugyan úgy részesülhet az influencer befolyásából.

 

Hogyan segíthetnek az influencerek a tartalommarketingben?

A partnerkapcsolati szükségleteket nem szajkóznánk tovább – erről már rengeteg szó volt!

 

Amikor influencerek segítségét kéred saját tartalmak elkészítésére, akkor általában többféle személyt is felkereshetsz, más és más piaci résekből és iparágakból, akik változatos tartalmakat alkothatnak márkád számára. Természetesen csak akkor van értelme ezeknek az együttműködéseknek, ha márkád valamilyen módon kapcsolódik ezekhez a résekhez.

 

7. Többcsatornás terjesztésre szánt multimédiás tartalmak

A multimédiás tartalmak mára már alapvető elvárássá váltak az interneten, és habár ezek közül kétségtelenül a videók a legnépszerűbbek, a többi tartalomtípusról sem szabad megfeledkezni. A hanganyagokból álló tartalmak például különösen nagy népszerűségre tettek szert az elmúlt években, amit a podcastek elterjedésének is köszönhetünk.

 

Nem szabad elhanyagolni a többcsatornás médiakínálat fontosságát sem – a legtöbb fogyasztó több mint egy eszközt használ a médiaanyagok megtekintésére/meghallgatására egy nap leforgása alatt. Azok a márkák tapasztalják a legtöbb gyarapodást (és márkamegtartást), amelyek azokon a csatornákon érik el közönségüket, amiket azok a legszívesebben használnak.

 

Mi a hatékony többcsatornás terjesztés titka?

A videókról és azok használatáról már bőven volt szó, szóval foglalkozzunk egy kicsit a hangos tartalmakkal is, különös tekintettel a podcastokra.

 

Egy podcast lényegében egy előre rögzített hanganyag, amiben egy vagy több beszélő valamilyen témát dolgoz fel, vagy vitat meg. Attól függően, hogy milyen jellegű márka vagy cég marketingjéért felelsz, egy podcast szólhat az iparág híreiről, lehet összefoglaló is, de interjúkra is tökéletes.

 

Kapacitástól és témától függően készíthetsz napi vagy heti podcastokat is. Ezek a tartalmak többféle platformra is feltölthetők, de akár a YouTube-ra is felkerülhetnek, ahol a videó csupán egy képből, vagy az aktuális „adás” összefoglalójából áll.

 

8. A mikropillanatok kihasználása

A modern világban minden kérdés válasza csupán néhány kattintásnyira van. Az emberek milliónyi apró kérdést tesznek fel a Google-nak, amelyekre a keresőóriás igyekszik a legkimerítőbb, de legegyszerűbben „tálalható” találatokat felsorolni.

 

A Google „nagykönyvében” négyféle ilyen, úgynevezett „mikropillanat” szerepel – ezek üzleti vonatkozásai a következők:

  • „Tudni szeretnék valamit” pillanatok: Amikor a felhasználó fel szeretne kutatni valamit az interneten, de nem feltétlenül hajlandó vásárolni.
  • „Menni szeretnék valahová” pillanatok: Amikor a felhasználó egy helyi céget keres, vagy egy bizonyos területen szeretne megvásárolni valamit.
  • „Csinálni szeretnék valamit” pillanatok: Amikor a felhasználónak segítségre van szüksége egy feladat elvégzéséhez, vagy szeretne valami újdonságot kipróbálni.
  • „Vásárolni szeretnék valamit” pillanatok: Amikor a felhasználó készen áll a vásárlásra, és lehet, hogy szüksége van némi segítségre, hogy dönteni tudjon a lehetőségek között.

 

Tartalmaiddal ezeket a pillanatokat kell megcéloznod.

 

De hogyan?

A mikropillanatokat megcélzó tartalmak elkészítésének két fő pontja van.

 

Először is olyan tartalmakat kell készíteni, amelyek egyszerű, rövid, de tiszta válaszokat adnak közönséged felmerülő kérdéseire. Természetesen általánosságban érdemes hosszabb, mélyebb tartalmakat alkotni, de a rövid, lényegre törő magyarázatoknak is megvan a helyük és hasznuk – tökéletesek a mikropillanatok kielégítésére.

 

Nem csak a rövid szöveges cikkek számítanak ilyen tartalmaknak, hanem például a „gyakran ismételt kérdések” oldalak válaszai, a Facebook és Instagram történetek, illetve a rövid videó- vagy hangfelvételek is.

 

A második lényeges pont, hogy az információnak (a válasznak) a lehető legegyszerűbb, legmegfelelőbb formában kell érkeznie. Sokkal több értelme van egy GY.I.K. oldalon felsorolni a lehetséges fizetési módszereket, mint egy 10 perces hangfelvételt készíteni belőlük, nem igaz?

 

A mikropillanatokat megcélzó tartalmak nem kertelnek, nem rizsáznak – azonnal azt az információt biztosítják a keresőknek, amikre azok kíváncsiak.

 

9. Chatbotok és mesterséges intellgiencia

A mikropillanatok és a többcsatornás kommunikáció témájához kapcsolódik az elmúlt évek egyik legizgalmasabb és leggyorsabban fejlődő trendje – a chatbotok.

 

Egy felmérés szerint a cégek 40%-a tervez 2019-ben valamilyen chatbotot és/vagy intellgiens asszisztenst alkalmazni az ügyfelekkel történő kommunikáció megkönnyítésére. Ez nem meglepő, hiszen egyre több fogyasztó állítja, hogy a chatbotok gyorsabb, és gyakran egyszerűbb megoldásokat illetve válaszokat kínálnak a hétköznapi problémákra és kérdésekre.

 

Nem elhanyagolandó tény továbbá az sem, hogy egyre több fogyasztó várja el, hogy chaten keresztül is felvehesse a kapcsolatot kedvenc márkájával.

 

Ahogy a természetes nyelvfeldolgozás és a gépi tanulás egyre fejlődik, úgy egyre több ügyfélszolgálati és értékesítési feladatot végeznek majd el a chatbotok és hasonló gépi asszisztensek. Ez a trend hamarosan hétköznapi jelenséggé válik.

 

Hogyan üdvözöljük a chatbotok trendjét?

Jelen pillanatban a chatbotok olyan feladatokra ideálisak, mint:

  • Gyors válaszadás a leggyakrabban feltett egyszerű kérdésekre
  • Szállítási, fizetési, és egyéb tranzakciós információk felsorolása
  • Információ és visszajelzések begyűjtése a felhasználóktól, amelyeket aztán a cég alkalmazottai elemezhetnek, illetve amelyekkel a chatbotok tovább taníthatók

 

De mi köze mindennek a tartalmakhoz?

A chatbotokat úgy is be lehet állítani, hogy bizonyos összetettebb kérdésekre ne csupán egy szimpla választ adjanak (mert ez talán nem is lehetséges), hanem soroljanak fel néhány hivatkozást, amelyen a felhasználó részletesebb magyarázatot olvashat el az adott témában.

 

Fontos továbbá, hogy a chatbotok felismerjék az olyan helyzeteket, amikor egy emberi ügyfélszolgálatos segítségére van szükség.

 

10. Tartalomcsoportok

Feljebb már volt szó a rövid, „gyors” tartalmakról, de azt is megemlítettük, hogy a hosszabb, mélyebb tartalmaknak is megvan a maguk szerepe.

 

A hosszabb (1000 vagy több szóból álló) cikkeknek például leghűségesebb követőid örülnek majd – ezek azok az olvasók/ügyfelek, akik a legnagyobb valószínűséggel válnak majd márkád pártfogóivá, támogatóivá. Értelemszerűen minél jobban érdeklődik valaki márkád iránt (vagy azon témák iránt, amikkel foglalkozol), annál szívesebben tudnak meg róla minél többet.

 

Ez nem az egyetlen ok, amiért érdemes hosszabb tartalmakkal foglalkozni. A Google is előnyben részesíti azokat a tartalmakat, amelyek terjedelmesebbek, hiszen ezek több értéket, és információt biztosíthatnak az olvasóknak. Természetesen ehhez a minőség is jelen kell legyen, nem csak a mennyiség.

 

A Google továbbá erősebb figyelmet szentel az úgynevezett tartalomcsoportoknak. A tartalomcsoportok több hosszabb tartalomból állnak, és egy bizonyos témakört dolgoznak fel. Minél több témához készítesz terjedelmes, mély tartalomcsoportokat webhelyeden vagy blogodon, annál inkább bizonyíthatod a Google-nak, hogy nem csak egy-egy kulcsszavakkal telehalmozott cikkel próbálod felhívni magadra a keresőmotorok figyelmét, hanem valódi értékeket kínálsz az olvasóknak.

 

Hogy néz ki egy tartalomcsoport?

Egy tartalomcsoport általában egy „oszlopoldalból” áll, amely általánosságban magyaráz el egy témát vagy témakört, és több egyéb blogbejegyzés/cikk tartozik hozzá, amelyekben részletesebben is foglalkoznak a téma bizonyos részeivel.

 

Vegyük például a keresőoptimalizálást.

 

Egy oszlopoldal felvezeti, hogy mi is az a keresőoptimalizálás, mi a célja, illetve hogy milyen elvek alapján működik. A keresőoptimalizálás viszont egy hatalmas témakör, hiszen beletartozik többek között a kulcsszókutatás, a technikai SEO, a linképítés, a helyi optimalizálás, és az eredmények nyomon követése is. Ezek a témák mind egy-egy tartalmasabb cikket, vagy útmutatót igényelnek, így érdemes külön magyarázócikkeket írni hozzájuk, amelyek mind visszahivatkoznak az oszlopoldalra, növelve annak fontosságát a Google szemében.

 

Egy másik példa egy kert gondozása lehet: a kert előkészítése, a talaj tesztelése, a különböző ágyások jellemzői és megépítése, a legfontosabb kerti szerszámok, stb. – ezek mind-mind egy adott témakörhöz tartoznak.

 

A cél tehát nem csupán egy kimerítő tartalomdarabot készíteni, hanem több részletes cikket írni, amelyek egy témakör minden apróságára kitérnek, és logikusan kapcsolódnak egymáshoz. Ez segít abban, hogy a te webhelyed/blogod legyen a meghatározó forrás az adott témakörben, ahová még évekkel később is rendszeresen új érdeklődő olvasók érkeznek majd.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!