notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A linképítés jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
fooldal > Szakszótár > Linképítés

Linképítés


Mi az a linképítés?

A linképítés (angolul „link building”) az a folyamat, amely során hivatkozásokat szerzel webhelyed számára más webhelyektől. Visszahivatkozásoknak nevezzük azokat a hivatkozásokat, amelyek egy külső domainről mutatnak saját webhelyedre.

 

A linképítés sok SEO szakember szerint munkájuk legnehezebb része, de egyben az egyik legfontosabb is. Ahhoz, hogy webhelyed jól rangsorolhasson a többi találat között, szorgos linképítésbe kell fognod (vagy rá kell bíznod azt egy szakemberre).

 

Egy link felépítése

Ahhoz, hogy megértsük, miért olyan fontos a linképítés a keresőoptimalizálásban, először is meg kell vizsgálnunk, hogy hogyan látják a keresőmotorok a HTML hivatkozásokat, vagyis linkeket. Íme egy példa:

  1. A hivatkozáscímke kezdete (barna): A hivatkozás címke egy relációs jellel és egy „a” betűvel kezdődik (az „a” az achnor, azaz horgony szóra utal) – ez azt jelzi a keresőmotoroknak, hogy a következő szöveget hivatkozásként kell kezelni.
  2. Az átirányítás címe (kék): A „href” szó a „hypertext reference” (hiperszöveg hivatkozás) rövidítése, az felső idézőjelek közötti szöveg pedig az az URL, amire a hivatkozás mutat. Ez nem feltétlenül mindig egy weblap, lehet akár egy más jellegű dokumentum, például egy PDF fájl is.
  3. Horgonyszöveg (fekete): Ez az a szöveg, ami a felhasználóknak jelenik meg a link címe helyett. A horgonyszöveg általában más formázást kap (a legtöbb webhelyen kék színű szöveg), mint a szöveg többi része, hogy láthatóbb legyen.
  4. A hivatkozáscímke vége (barna): Ez jelzi a keresőmotornak, hogy eddig tartott a hivatkozáscímke.

 

Miért fontos a linképítés?

A hivatkozások egyrészt segítenek új weboldalakat felfedezni a keresőmotoroknak, másrészt pedig segítenek ezen oldalak rangsorolásában is.

 

Miután a keresőmotorok felfedezték és feltérképezték az oldalakat egy webhelyen, azoknak az oldalaknak a tartalma bekerül a motorok indexébe. Ez lehetővé teszi számukra, hogy kielemezzék és értékeljék az oldal tartalmát, illetve hogy eldöntsék, hogy mekkora rangsorolást érdemel az oldal a különböző releváns kulcsszavakra.

 

Ehhez a keresőmotorok nem csak az oldal tartalmát vizsgálják meg, hanem az oldalra mutató visszahivatkozások számát illetve minőségét is. Minél több jó minőségű visszahivatkozás mutat egy webhelyre, annál jobb rangsorolást ér majd el a keresőtalálatok között.

 

A visszahivatkozások, mint SEO szempontok története

A visszahivatkozásokat először a Google kezdte el használni a rangsorolás megállapítására, még az 1990-es években. Ekkor a keresőmotorok még gyerekcipőben jártak, és általában kulcsszavak alapján rangsorolták a találataikat.

 

Larry Page, a Google egyik alapító tagja ezekben az években alkotta meg a PageRank mutatót, amelyet többek között az oldalra mutató visszahivatkozások befolyásoltak, és amely fontos szerepet játszott az adott oldal rangsorolásának meghatározásában. Akkoriban ez egy sokkal hatékonyabb módszernek számított, mint az egyszerű kulcsszóalapú rangsorolás, és így kezdődött el a Google sikertörténete.

 

A PageRanknek köszönhetően a hivatkozások a bizalom jelévé váltak a webhelyek között. A gondolatmenet egyszerű: ha egy webhelyre sokan hivatkoznak, akkor annak bizonyára jó oka van – valószínűleg jó információforrás, sokan megtalálhatják rajta, amit keresnek, és így tovább. Ugyan úgy nem hivatkoznál egy rossz webhelyre, ahogyan egy barátodnak sem ajánlanál egy rossz szállodát.

 

Persze a SEO szakembereknek nem kellett sok idő, hogy kihasználják ezt a fajta rangsorolási rendszert, és elkezdtek agresszívan hivatkozni saját webhelyeikre a magasabb rangsorolás érdekében. A Google-nak lépnie kellett, hiszen a PageRank veszíteni kezdett a hitelességéből. Ekkor vette kezdetét a számtalan algoritmusfrissítések sorozata, amely a mai napig is tart.

 

A visszahivatkozások tehát továbbra is a legfontosabb rangsorolási szempontok közé tartoznak, azonban manapság a megannyi algoritmusfrissítésnek köszönhetően már sokkal nehezebb feladat a linképítés, hiszen nem a linkek száma, hanem a minőségük az, ami igazán számít.

Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 146

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
386 695
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Automata válaszküldő

Az automata válaszküldők olyan email szoftverek, amelyek automatikusan válaszolnak bizonyos...

Szemkövetés

Az emberek szemmozgásának követésére és...

Helyzetfelmérő kijelentés

Mi is az a helyzetfelmérő kijelentés?A helyzetfelmérő kijelentés olyan kijelentések és...

Internet marketing

Bármilyen módszer, amellyel az internetet használókat elérheted – SEM, SEO, stb.   A...

Fizetett listázás

Olyan listahelyek, amelyeket a keresőmotorok árulnak a hirdetőknek, általában fizetett...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.