A linképítés jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > Linképítés

Linképítés


Mi az a linképítés?

A linképítés (angolul „link building”) az a folyamat, amely során hivatkozásokat szerzel webhelyed számára más webhelyektől. Visszahivatkozásoknak nevezzük azokat a hivatkozásokat, amelyek egy külső domainről mutatnak saját webhelyedre.

 

A linképítés sok SEO szakember szerint munkájuk legnehezebb része, de egyben az egyik legfontosabb is. Ahhoz, hogy webhelyed jól rangsorolhasson a többi találat között, szorgos linképítésbe kell fognod (vagy rá kell bíznod azt egy szakemberre).

 

Egy link felépítése

Ahhoz, hogy megértsük, miért olyan fontos a linképítés a keresőoptimalizálásban, először is meg kell vizsgálnunk, hogy hogyan látják a keresőmotorok a HTML hivatkozásokat, vagyis linkeket. Íme egy példa:

  1. A hivatkozáscímke kezdete (barna): A hivatkozás címke egy relációs jellel és egy „a” betűvel kezdődik (az „a” az achnor, azaz horgony szóra utal) – ez azt jelzi a keresőmotoroknak, hogy a következő szöveget hivatkozásként kell kezelni.
  2. Az átirányítás címe (kék): A „href” szó a „hypertext reference” (hiperszöveg hivatkozás) rövidítése, az felső idézőjelek közötti szöveg pedig az az URL, amire a hivatkozás mutat. Ez nem feltétlenül mindig egy weblap, lehet akár egy más jellegű dokumentum, például egy PDF fájl is.
  3. Horgonyszöveg (fekete): Ez az a szöveg, ami a felhasználóknak jelenik meg a link címe helyett. A horgonyszöveg általában más formázást kap (a legtöbb webhelyen kék színű szöveg), mint a szöveg többi része, hogy láthatóbb legyen.
  4. A hivatkozáscímke vége (barna): Ez jelzi a keresőmotornak, hogy eddig tartott a hivatkozáscímke.

 

Miért fontos a linképítés?

A hivatkozások egyrészt segítenek új weboldalakat felfedezni a keresőmotoroknak, másrészt pedig segítenek ezen oldalak rangsorolásában is.

 

Miután a keresőmotorok felfedezték és feltérképezték az oldalakat egy webhelyen, azoknak az oldalaknak a tartalma bekerül a motorok indexébe. Ez lehetővé teszi számukra, hogy kielemezzék és értékeljék az oldal tartalmát, illetve hogy eldöntsék, hogy mekkora rangsorolást érdemel az oldal a különböző releváns kulcsszavakra.

 

Ehhez a keresőmotorok nem csak az oldal tartalmát vizsgálják meg, hanem az oldalra mutató visszahivatkozások számát illetve minőségét is. Minél több jó minőségű visszahivatkozás mutat egy webhelyre, annál jobb rangsorolást ér majd el a keresőtalálatok között.

 

A visszahivatkozások, mint SEO szempontok története

A visszahivatkozásokat először a Google kezdte el használni a rangsorolás megállapítására, még az 1990-es években. Ekkor a keresőmotorok még gyerekcipőben jártak, és általában kulcsszavak alapján rangsorolták a találataikat.

 

Larry Page, a Google egyik alapító tagja ezekben az években alkotta meg a PageRank mutatót, amelyet többek között az oldalra mutató visszahivatkozások befolyásoltak, és amely fontos szerepet játszott az adott oldal rangsorolásának meghatározásában. Akkoriban ez egy sokkal hatékonyabb módszernek számított, mint az egyszerű kulcsszóalapú rangsorolás, és így kezdődött el a Google sikertörténete.

 

A PageRanknek köszönhetően a hivatkozások a bizalom jelévé váltak a webhelyek között. A gondolatmenet egyszerű: ha egy webhelyre sokan hivatkoznak, akkor annak bizonyára jó oka van – valószínűleg jó információforrás, sokan megtalálhatják rajta, amit keresnek, és így tovább. Ugyan úgy nem hivatkoznál egy rossz webhelyre, ahogyan egy barátodnak sem ajánlanál egy rossz szállodát.

 

Persze a SEO szakembereknek nem kellett sok idő, hogy kihasználják ezt a fajta rangsorolási rendszert, és elkezdtek agresszívan hivatkozni saját webhelyeikre a magasabb rangsorolás érdekében. A Google-nak lépnie kellett, hiszen a PageRank veszíteni kezdett a hitelességéből. Ekkor vette kezdetét a számtalan algoritmusfrissítések sorozata, amely a mai napig is tart.

 

A visszahivatkozások tehát továbbra is a legfontosabb rangsorolási szempontok közé tartoznak, azonban manapság a megannyi algoritmusfrissítésnek köszönhetően már sokkal nehezebb feladat a linképítés, hiszen nem a linkek száma, hanem a minőségük az, ami igazán számít.

Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 146

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
112 603
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Nyomon követési kód

Általában az URL-ben elhelyezett információ, amely lehetővé...

Ösztönzők

Az internetes marketing világában az ösztönzők egy ajánlathoz...

Domain név

Mi az a domain név? Minden webhelynek van egy saját, egyedi címe, amit IP...

Napi elosztás (Day Parting)

Tömören a napi elosztásról A napi elosztás lényege, hogy a...

Kereskedelmi hirdetés

Ezek a hirdetések a Google és a Bing találatai oldalain is megjelennek a találatok feletti...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.