Keresőoptimalizálás (SEO), keresőmarketing (SEM) és közösségi média marketing (SMM). Mit jelentenek ezek a kifejezések, mi a különbség közöttük és mire jók? Elmondjuk!

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > SEO kontra SEM esetleg SMM? Mit is jelentenek ezek a fogalmak, és hogyan használjuk őket a gyakorlatban?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

SEO kontra SEM esetleg SMM? Mit is jelentenek ezek a fogalmak, és hogyan használjuk őket a gyakorlatban?


2014/07/23
Máté Balázs, online marketing tanácsadó
Keresőoptimalizálás (SEO), keresőmarketing (SEM) és közösségi média marketing (SMM). Mit jelentenek ezek a kifejezések, mi a különbség közöttük és mire jók? Elmondjuk! 
SEO kontra SEM esetleg SMM? Mit is jelentenek ezek a fogalmak, és hogyan használjuk őket a gyakorlatban?
Amikor valaki el kezd foglalkozni azzal, hogy weboldalának látogatókat szerezzen, ezzel a három kifejezéssel találkozik elsőként. Az egyetemen tanítványaimnak is ezek az elsők, melyeket elmagyarázok, illetve megkapják a vizsgára beugró kérdésnek is, hiszen ezek nélkül nincsen online marketing! Egyrészt az ő kedvükért is (legyen miből tanulni), másrészt az online marketingbe most beletanuló cégevzetők vagy marketingesek kedvéért is elmondjuk, melyik mit jelen és mire alkalmas. Cikksorozatunk ennek megfelelően három részből áll! Az egyiket a keresőmarketing kifejezést a szótárba vittük fel (kattints a szövegben bárhol a keresőmarketing szóra, és a szótárba jutsz), a másik kettőt cikként találod meg. Kezdjük ma az elsővel, lássuk, mi is az a keresőoptimalizálás, azaz SEO:
 Marketing konzultáció és audit>

Keresőoptimalizálás (SEO)

 
A SEO azaz a keresőoptimalizálás mindazon technikákat és stratégiákat foglalja magában, amelyek egy weboldal megjelenésének valószínűségét növelik egy keresés találatai között, mégpedig lehetőleg minél közelebb a találatilista elejéhez.
 
A kereső robotjai átfésülik a netet, és mindent, amit találnak, megjegyeznek.  Amikor egy felhasználó elindít egy keresést, a szoftver algoritmusai egy listát hoznak le minden találatról, melyet relevánsnak találtak. 
 
A fenti esetekben maga a kereső a meghatározó faktor azaz ő dönt. Egy weboldal tulajdonosa csak annyit tehet, hogy jó, megbízható és tiszta tartalmakat kínál, és bízik abban, hogy a kereső fel fogja ajánlani a célközönségnek a megfelelő helyzetekben. Ezekért az első pozíciókért azonban sokan versenyeznek, így a listára felkerülni még nem elég; egy weboldalnak a lista tetejére kell kerülnie. Bármi, ami túl lent van a találati listán olyan, mint ha soha nem is létezett volna.  Valahol a harmadik vagy még későbbi oldalon landolni olyan, mintha az oldal teljesen láthatatlan, és ennélfogva nem is létező lenne.
 
Tehát a SEO azaz a keresőoptimalizálás olyan módok gyűjteménye, amelyekkel egy weboldal a lehető legjobb színben fog feltűnni a keresők szeme előtt, hogy amikor a találatok megjelenítésére kerül sor, az oldal kitűnjön a többi közül. Ezek a technikák nagyvonalakban a következők:
 
 
Egészében véve, a SEO a természetes, organikus keresésekkel foglalkozik. Ezek a technikák arra hivatottak, hogy meggyőzzék a keresőket, hogy érdemes az oldalunkhoz több lehetséges látogatót irányítani. Természetes úton működik, a finom és állandóan dinamikus igazítások, valamint önreklám által. 
 
Marketing szakszótárunkban részletesebben is olvashatsz a SEO fajtáiról, kattints ide: A Keresőoptimalizálás fajtái! Tanítványaimnak mindenképpen ajánlom, ne csak ezt a cikket, a szakszótár tartalmát is ismerjék….
 

A keresőoptimalizálás hatásai, jelentősége

 
Természetesen minden olyan módszer, mely weboldalunkra látogatót vonz, tartalmazhat üres látogatásokat is.  Az üres látogató olyan olvasót jelent, akiből nem lesz vevő. A keresőoptimalizálás és a keresőmarketing azonban egy olyan módszer, mely arra törekszik, hogy minél kevesebb üres látogatót hozzon az oldalra. Ebben hatásfoka sokkal jobb, mint a közösségi média marketingnek. 
 
Ha a fenti listában szereplő teendőket megtettük, weboldalunk keresőoptimalizálttá vált, várhatjuk a látogatókat, a vevőket. A keresőoptimalizáltság foka függ a fenti munka eredményességétől is természetesen. A SEO és a SEM közötti jelentős különbség, hogy bár mindkettő pénzbe kerül (a SEO esetében ez a fent megnevezett feladatok elvégzésére fordított munkaidő értékét jelentik), a keresőoptimalizált állapot elérése után csak a fenntartás jóval kisebb költségeit jelenti, míg a keresőmarketing egyéb elemeinél, pl. a kereső találati listájának első helyre kerülésének megvétele, folyamatosan pénzbe kerül a hirdetőnek. 
 
Holnapi cikkünkben a keresőmarketing kifejezést boncolgatjuk, tarts velünk akkor is! 
 
Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Brand Stacking

  Brand Stacking - márka halmozás  Több találat ugyanarról a webhelyről a keresési...

Eltakarás

Eltakarás magyarázata   Eltakarásnak, vagy Cloakingnak nevezzük, amikor egy weboldalból...

Google pofon

Az AdWords hirdetők a Google AdWords szabályzatának 2006-os frissítését illették ezzel a...

Spam

Jelenthet emailen keresztül küldött adatot vagy keresőmotorok megvezetése...

blogroll

Blogroll szócikk A blogroll a blogok oldalán megjelenő linkek listája. Ha valaki...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás – mit is jelent ez, hogy hoz ez üzletet?

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell venni. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy olyan fonalat, mely olyan, akár ingyenes reklámot hoz cégünknek, annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR tanácsadás is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a apóságok minden szeme rajtunk, a legkisebb félrelépésre milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamaokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyzve vállalatoknál.

Keresőoptimalizálás tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO ismét a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése kis időre megrendült, a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét megdönthetetlenül vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük, vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.