Keresőoptimalizálás a Wordpress, Jommla, Drupal és egyéb nyílt forráskódú honlap keretrendszerek estében: jobb a zárt forráskódú, egyedi fejlesztésű honlap, mint a nyílt forráskód, illetve melyik bizonyul hatékonyabbnak a SEO során?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Nyílt forráskódú vagy zárt forráskódú tartalomkezelő rendszert (CMS) használjak honlapom létrehozásához? Valóban olyan jó a Joomla! és a Wordpress stb. a keresőoptimalizálás során? Az online marketing tanácsadó válaszol!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Nyílt forráskódú vagy zárt forráskódú tartalomkezelő rendszert (CMS) használjak honlapom létrehozásához? Valóban olyan jó a Joomla! és a Wordpress stb. a keresőoptimalizálás során? Az online marketing tanácsadó válaszol!


2013/02/13
Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

 

Sokszor halljuk: a Joomla! vagy a Wordpress esetleg a Drupal a legjobb a SEO (keresőoptimalizálás) során, hiszen sok ezer ember munkája nyomán jött létre, ez a nyílt forráskód lényege. Valóban, de ha sok ezer ember használja, pl. a konkurenciám is, akkor mitől lesz jobb honlapmotorom (keretrendszer), mint neki? Persze, írhatok jobb szövegeket, dolgozhatok többet az off page SEO-n (linképítés stb.), vagy esetleg alkalmazhatok egy céget, aki keresőoptimalizáló modulokat ír a nyílt forráskódba, persze zárt forráskóddal.  Ezek mind megoldások, de vajon elegendőek és megéri velük vesződni? Mi a jobb a nyílt vagy a zárt forráskód tehát? Cikkünkben erre keressük a választ!
 
Keresőoptimalizálás a Wordpress, Jommla Drupal  és egyéb nyílt forráskódú honlap keretrendszerek (CMS) estében: jobb a zárt forráskódú, egyedi fejlesztésű honlap, mint a nyílt forráskód, illetve melyik bizonyul hatékonyabbnak a SEO során?

 

 Marketing konzultáció és audit>

Nyílt forráskódú vs. zárt forráskódú honlap rendszer (CMS) alapok

Ha holnapüzemeltetésbe kezdünk, alapvetően két rendszer között választhatunk: a nyílt forráskódú és a zárt forráskódú rendszerek között. Mindkettőnek megvannak a maga előnyei és hátrányai, azonban csak azután érdemes dönteni az egyik mellett, miután megismertük őket.
 
 
 

Honlapkészítés, honlapfelújítás előtt állsz? Ha szeretnéd, hogy az új honlapod valóban eredményeket érjen el, kérd ki Máté Balázs online marketing tanácsadó és csapatának véleménylt! Vedd fel a kapcsolatot ide kattintva MOST, velünk! 

 
 
>

Nyílt forráskódú rendszerek (Joomla!, Wordpress, Drupal stb.) előnyei

 
A nyílt forráskódú rendszereket általában közösségek készítik szabadidejükben, hobbiként. Ezek általában (nem minden esetben) ingyenesek, szabadon felhasználhatók saját céljainkra. Sokan dolgoznak, folyamatosan fejlesztik, hogy még inkább felhasználóbarát, könnyen kezelhető és megbízható rendszereket készítsenek. Általában sosincs egy teljesen kész rendszer, folyamatosan javítják és fejlesztik őket, akár az új felhasználók is. Nevéből eredően a forráskód nyílt, így az bármikor megnézhető, megtudható belőle, hogy mi az, ami működteti a rendszert. A folyamatos frissítések mellett rengeteg segítség található hozzájuk, amikkel a programozás behatóbb ismerete nélkül is el lehet készíteni egyszerűbb holnapokat, blogokat, webshopokat is.
További előnye, hogy a forráskód nyíltságából fakadóan szabadon alakítható az, így saját igényeinkre is szabhatjuk, ha kellő tudással rendelkezünk hozzá. Ezzel olyan előnyre tehetünk szert, ami kiemel minket a hasonló oldalak közül.
 
 

Nyílt forráskódú rendszerek (Joomla!, Wordpress, Drupal stb.) hátrányai

A nyílt forráskód alap hátrányai

Az ilyen rendszerek hátrányai azonban akár többe is kerülhetnek, mint a fizetős rendszerek. Előfordulhatnak olyan hibák, melyeket még nem javítottak a forráskódban, és mivel kevés embernek tűnt fel, lehetséges, hogy nem is fogják ezt megtenni. Ebben az esetben programozót kell megbíznunk, akinek meg kell ismernie a kódot, majd javítania azt, ami költséges beruházás is lehet. 
Mivel bárki hozzáférhet a forráskódhoz, nagyobb a feltörés esélye is. Amennyiben szükségünk van rá, ebben az esetben is szakembereket kell megbíznunk a megfelelő biztonsági rendszer kialakításával oldalunk stabil működésének érdekében.
 

A nyílt forráskódú honlap  rendszer hibája SEO (keresőoptimalizálás) szempontból

A nyílt forráskód legnagyobb és végzetes hibája a keresőoptimalizálás szempontjából az, hogy akkor járunk el jogszerűen a nyílt forráskódú rendszerek esetében, ha abba valamit belefejlesztünk illetve fejlesztetünk, akkor azt visszatöltjük az eredeti rendszerbe, tehát közkincsé tesszük. Ha tehát kitalálunk egy-egy apró SEO trükköt, akkor azt nem tarthatjuk meg magunknak, másnak is elérhetővé kell tennünk. Ha tehát ezt a konkurenciánk, aki ugyan arra a kifejezésre „keresőoptimalizál” letölti, máris ugyan ott vagyunk, ahol voltunk….
 
 

Zárt forráskódú honlap  rendszerek, honlapmotorok

Ezeket a rendszereket általában az erre szakosodott cégek hozzák létre, ezért fizetnünk kell érte, ám több esetben jobban járunk velük, mint a nyílt forráskódú rendszerekkel. 
Egy rendszer esetében több opció, modul közül választhatunk. Így olyan csomagot vásárolhatunk magunknak, melyre szükségünk van, nem kell több pénzt kifizetnünk olyan szolgáltatásokért, melyekre számunkra fölöslegesek.
Legnagyobb előnyük, hogy magával a rendszerrel együtt megkapjuk az azt létrehozó csapat szakmai tudását. Ez azért különösen fontos a nyílt forráskóddal szemben, mert így annak esetleges javítása nem ránk hárul.
 
Az ilyen rendszereket a fejlesztők a vásárlóra szabják, tehát itt sem ütközünk olyan akadályokba, hogy a rendszer nem úgy működik, ahogy azt mi szeretnénk.
Zártsága miatt, a forráskód sokkal nehezebben törhető fel, így utólag már nem kell annak védelmével foglalkozni, nem kell erre külön időt és pénzt áldozni.
Hátránya, hogy a forráskódot sosem kapja meg a vásárló, így nem tudja, az hogyan működik. Így utólag csak a fejlesztők tudnak módosítani rajta, amennyiben azt kéri a megbízó.
A zárt forráskódú rendszerek nagyon sok SEO trükköt, apróságot tartalmazhatnak. Fel-fel tűnnek honlapkészítő cégek, akik forráskódjai magasan verik a többi rendszert, éppen azért, mert kitalálnak apróságokat, melyeket beépítenek a rendszerükbe. A zárt forráskód rendszer gyorsabban tudja követni a Google algoritmus változások okozta helyzetváltozásokat, alkalmazkodik hozzájuk, mégpedig egyedi, versenyképes módon. 
 
 

Most akkor nyílt vagy zárt forráskódú CMS rendszert használjak a honlapkészítés során?

Végeredményben a nyílt forráskódú rendszereket azok használják, akik rendelkeznek kellő tapasztalattal azok használatára, valamint annyira bíznak off page SEO munkájukban, hogy úgy gondolják, nem szükségesek egyedi on page SEO trükkök. Kétségtelenül sok jó helyezést találunk Joomla! vagy Wordpress motorokkal is, de ez inkább az azt keresőoptimalizáló SEO guruk tudásának tudható be, mint a honlapmotornak. Azok, akik minden finomságra ügyelni akarnak, valamint  nem jártasak annyira az off page SEO téren, azok inkább bízzanak meg egy erre szakosodott céget, ahol az ő igényei szerint készítik el saját oldalát és végzik a keresőoptimalizálást. 
 
SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 139

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
114 192
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Teljesítményterv

Mi is az a teljesítményterv? Teljesítményterv akkor...

linkmarketing

Mi is az a linkmarketing? Akkor beszélünk linkmarketingről, ha egy oldal kiteszi a...

Eszköztár

Az eszköztárak általában vízszintes vagy függőleges sávban elhelyezett ikonokból állnak....

Dupla opt-in

Amikor valaki megadja a szükséges adatait egy webhely feliratkozási oldalán, azzal feliratkozik...

Sajtóközlemény

Az internetes marketingben a sajtóközlemény egy olyan dokumentum, amelyet egy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.