Linképítés, linkmarketing 2014 - valóban ilyen nehéz a helyzet?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Linképítés, linkmarketing 2014 - valóban ilyen nehéz a helyzet?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Linképítés, linkmarketing 2014 - valóban ilyen nehéz a helyzet?


2014/06/03
Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó
Tudjuk, a keresőoptimalizálásban a jó honlapmotor és az OnSite SEO után a legfontosabb  OffSite SEO és a linkmarketing vagy linkgyűjtés. Azonban ez egyre nehezebben megy. Miért? Segítünk!
 
Linképítés, linkmarketing 2014 -  valóban ilyen nehéz a helyzet?
Sokan panaszkodnak, hogy ma már százszor annyira nehéz a linképítés, mint volt 5 vagy 10 éve. Valóban, a 2000-es évek elején a Google is másképp gondolkodott erről, több mindent elfogadott, és az oldaltulajdonosok is szívesebben adtak értékes linkeket. Ma már rengeteg a spamnek minősülő linkkatalógus, weboldal, amelyre jobb, ha nem is nézel rá. De ha mégis a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb eleme a rámutató, minőségi linkek mennyisége, akkor elengedhetetlen a linkmarketing, nem? De! Mit lehet tenni 2014-ben azért, hogy minél több linket állíthassunk weboldalunkra? Először is, nézzük meg, mi kell a linkmarketinghez? Ahogy a közösségi média marketinghez, vagy a horizontális keresőoptimalizáláshoz is, a kulcsszó nem más, mint a TARTALOM
 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva!


 
 

Tartalom és linképítés – Mi az összefüggés

A linképítés egy weboldal sikerességének egyik kulcsa, de nehéz úgy külső linkeket létrehozni, hogy nincs tartalom, amire linkelhetne az ember. Ráadásul nem elég, hogy telepakolod az oldalad tartalmakkal, ha azok nem eredeti, másolt tartalmak. Arra sincs feltétlenül szükséged, hogy minden cikked és bejegyzésed világrengető erővel bírjon, ameddig eredeti és tudsz rájuk linkeket építeni.
 

A tartalom fő

Az első dolgod tehát az, hogy weboldalad tartalommal töltsd fel. Neked kell kitalálnod, hogy milyen tartalmak passzolnak arculatodhoz, termékeidhez és szolgáltatásaidhoz. Nem kell feltétlenül gyökeresen hozzájuk ragaszkodnod, kicsit elrugaszkodhatsz a témától. Egyik projektünknél, egy szelektív-hulladékgyűjtő oldal esetében mi olyan tartalmakat generálunk, ahol az újrahasznosítás a fő gondolat, azonban otthon elkészíthető ajándéktárgyakat és lakberendezési tippeket mutatunk a látogatóknak, amelyekre jól lehet linkelni.
Mindig sikeresek a Top 10 jellegű tartalmak, ha valamilyen szám szerepel a címben, statisztikailag nagyobb eséllyel kattintnak rá az olvasók. Népszerűek a hétköznapi problémákra megoldást kínáló és egyszerűen tippek, trükkök, csináld magad típusú cikkek is, amelyeknek szintén nem kell világmegváltó gondolatot képviselniük, nem kell megoldást kínálniuk az éhínségre, de ha hasznos és sokak segítségére lehet, akkor vírusszerűen terjedhetnek.
 

Tartalom a linkmarketinghez

Tartalomnak minősülhet oldaladon a GYIK – gyakran ismételt kérdések oldal is. A kérdésekre próbálj meg terjengős választ adni, így akár önálló tartalomként működhet egy-egy kérdés-válasz kombó. Ha még csak most indult honlapod, valószínűleg nem érkeztek még hozzád kérdések, így magadtól kell megkérdezned, hogy vajon mit kérdeznének tőled az érdeklődők termékeidről, szolgáltatásaidról.
 

Az irányított tartalommarketing

Marketing konzultáció és audit
Mindig a látogatókat tartsd szem előtt, de ha erről nem feledkezel meg, akkor még másvalakire is figyelhetsz a tartalom kialakítása során. Ha van egy olyan oldal, amiről tudod, hogy felvesz linkeket az oldalára, keress egy olyan témát, ami látogatóidat is érdekli (kapcsolódik az oldalad tartalmához), de beleillik ennek a kiszemelt oldalnak a repertoárjába is. Így mindig több és új oldalakra kerülhet fel linked, ráadásul weboldalad tartalma is színesedhet. Persze, nem azt mondom, hogy lakberendezési oldaladon beszélj a temetkezésről, de biztosan találsz olyan témákat, melyek a lakberendezéshez is közel állnak, de színesek!
 

Indulhat a linképítés

Ha elegendő tartalmat vittél fel oldaladra, és már az OnSite SEO is rendben van, kezdődhet a külső linkek építése. Ahogy fejlődnek a keresők (főleg a Google) algoritmusai, egyre fontosabbá válik, hogy az oldaladra mutató linkek elhelyezésénél mindig a minőséget tartsd szem előtt a mennyiséggel szemben. 
A minőségi link mindig olyan oldalon van, amely kapcsolódik oldaladhoz és a tartalomhoz, amit linkelsz. Mindenképp a linkfarmok és linkgyűjtő oldalak elé helyeződnek a szakmai oldalakon, blogokon elhelyezett linkek. Már a linkcsere sem optimális megoldás, hiszen ezt a módszert is képesek felfedezni a keresőmotorok és az így kiépített linkeket értéktelennek minősíteni. Ezt felejtsd is el! Összefoglalva tehát, vigyél fel jó tartalmakat, hangold össze ezt látogatóid igényével, de figyeld sínesítsd úgy a kínálatodat, hogy azt sok oldalra fel lehessen venni linkként! 
 

Korábban írtunk arról is, hogyan tudsz minőségi tartalmakat oldaldra vinni! Olvasd el ezt a cikket is, ide kattintva: 

5 alapvető tipp tartalommarketinghez

 

Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 103

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
155 623
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

AdSense arbitrázs

Az arbitrázs általánosságban ugyanazon árucikk két különböző piacon való árának...

Klikkcsalás

Egy, PPC hirdetésekhez kapcsolódó kifejezés. Valahányszor egy...

Használhatóság

Milyen egyszerű egy felhasználó számára egy adott oldal navigálása és a keresett...

Lead

Mi az a Lead? A marketing világában a lead (ejtsd: líd) egy olyan...

Kulcsszó nehézség

Egy kulcsszó vagy kulcskifejezés rangsorolásának...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.