Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Megérkezett a Google mobil-első indexelése változások a SEO-ban

Marketing Professzorok

SEO, keresőoptimalizálás


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Megérkezett a Google mobil-első indexelése

2018.05.05.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Már rég tudtuk, hogy eljön: a Google márciusban bejelentette, a mobile first azaz a mibile nézet az első a rengsorolásban elkezdődött. Alapvető követelményt támaszt ez a webhely tulajdonosok felé és megváltoztatta a keresőoptimalizálás alapjait is. Mutatj

Már rég tudtuk, hogy eljön: a Google márciusban bejelentette, a mobile first azaz a mibile nézet az első a rengsorolásban elkezdődött. Alapvető követelményt támaszt ez a webhely tulajdonosok felé és megváltoztatta a keresőoptimalizálás alapjait is. Mutatjuk, mi a lényeg!


A Google márciusban bejelentette, hogy megkezdik a mobile-first, azaz mobil-első indexelés bevezetését az olyan webhelyek számára, amelyek a leginkább megfelelnek az új indexelési módszer elvárásainak. Ha tehát még nem vettél észre változást, akkor valószínű, hogy a Google szerint webhelyed még nem áll készen, vagyis nem ideális mobil-első indexelésre.

 

A félreértések elkerülése végett…

Fontos megjegyezni, hogy nem mobil-első indexről, hanem indexelésről van szó. A Google index adatbázisa továbbra is egységes, és nem oszlik szét külön asztali és mobilos webhely verziókra.

 

Az igazi különbség a webhelyek átvizsgálásának és indexelésének folyamatában mutatkozik meg. A nagy újítás lényegében azt vonja magával, hogy míg a Google robotok korábban az asztali böngészők szemszögéből indexelték az oldalakat, most már úgy vizsgálják őket, mintha egy mobilról néznék azokat.

 

Danny Sullivan, a Google egyik munkatársa a következőképpen magyarázta el a mobil-első indexelés lényegét a Twitteren:

 

„A mobil-első indexelést úgy kell elképzelni, mint egy könyvtárat, amiben minden könyvből csak egy példány lehet. Eleinte ezek csak nyomtatott könyvek. Ahogy az ebookok népszerűbbé válnak, elkezdik lecserélni a nyomtatott verziókat ebookokra. Még mindig egyetlen könyvtárról van szó, de idővel főleg ebookokból áll majd…”

 

A példában könyvek nyomtatott verziói szimbolizálják a webhelyek korábban indexelt, asztali verzióját, az ebookok pedig a mobilos verziókat. Idővel egyre több mobilos verzió kerül indexelésre, de Sullivan hozzátette egy másik bejegyzésben, hogy „a nyomtatott könyvek (asztali verziók) mindig is a könyvtárban maradnak majd”.

 

A webmesterek oldaláról és a seo 

A Google értesíteni fogja azokat a webhelytulajdonosokat a Search Console-on keresztül, akiknek a webhelyét már mobil-első módszerrel indexelik. A Google továbbá megemlítette, hogy „a webhelytulajdonosok jelentős ugrást látnak majd a Smartphone Googlebot által végzett átvizsgálások arányában”. A Google ezek után a webhelyek mobilverzióját jeleníti majd meg a találati oldalakon és a gyorsítótárazott Google oldalak között.

 

Felkészülés az új indexelésre

A Google persze senkitől nem várja el, hogy automatikusan tudja, mit kell tennie ahhoz, hogy webhelye megfeleljen a mobil-első indexelés elvárásainak. Kiadtak tehát egy rövid útmutatót arról, hogy a különböző webhelytípusoknak milyen lépéseket kell megtenniük e célból.

 

A Google szerint akiknek a webhelye csak asztali, és nem rendelkezik mobil verzióval, vagy reszponzív designt, esetleg kanonikus AMP-t használ, akkor nincs szükség beavatkozásra, mert a mobil verzió megegyezik majd az asztali verzióval.

 

Azoknál a webhelyeknél azonban, ahol a mobil és az asztali verzió külön URL-en helyezkedik el, dinamikus tartalmat kínál, vagy AMP és nem AMP verzióval is rendelkezik, a webmestereknek biztosítaniuk kell, hogy a mobilos verziók megfeleljenek a Google elvárásainak az indexeléshez.

 

A Google ezt a segédletet (https://developers.google.com/search/mobile-sites/mobile-first-indexing) mellékelte, amelyben felsorolja a javasolt eljárásokat a különböző szituációkban.

 

Az „egész interneten” él az új rendszer, de nem sokan látják

A mobil-első indexelés minden területre és nyelvre vonatkozik, amelyet John Mueller, a Google másik munkatársa is megerősített a Twitteren.

 

Mindezek ellenére egyelőre nem sokan kaptak értesítést a Google-tól, hogy webhelyük készen áll az új indexelésre. Érdemes persze megjegyezni, hogy a Google még márciusban megjegyezte (szintén a hivatalos Twitter fiókon keresztül), hogy „a bevezetés lassú lesz” és hogy mobilverzió híján mindig a webhelyek asztali verziója kerül majd indexelésre.
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Minden, amire a helyi keresőoptimalizáláshoz szükséged lehet

Minden, amire a helyi keresőoptimalizáláshoz szükséged lehet

2018-11-05

Titkok, tippek, trükkök a Google helyi keresésről, mely ma már a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb feladata. Érthetően az alapoktól a használható megoldásokig mutatjuk, mit kell tenned!

Mit hoznak 2019 SEO trendjei?

Mit hoznak 2019 SEO trendjei?

2018-11-04

2018 nagy változásokat hozott a keresőoptimalizálás területén. De mit hoz vajon majd 2019? Ha nem akarsz akkorát bukni keresőtalálataiddal, mint sokan idén, érdemes követned az alábbi cikkben leírt trendeket!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!