Az index jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

EN

Index



Az index definíciója

Az index (vagy keresőindex) egy olyan adatbázis, amelyben a keresőmotorok az indexelés során összegyűjtött adatokat tárolják a webes dokumentumokról (általában weboldalakról), beleértve e dokumentumok másolatait is. A keresőmotorok az index alapján állítják össze a keresőtalálati oldalak találati listáját.

 

Index nélkül a keresőmotoroknak rengeteg idejükbe telne, hogy összeállítsanak egy találati listát a releváns dokumentumokból, hiszen minden egyes kereséskor át kellene vizsgálniuk az összes nyilvános webhelyet, illetve az azokhoz kapcsolódó információk tömkelegét, hogy minden, a beírt kereséshez kapcsolódó adatot felkutathassanak, és sorba rendezhessenek.

 

A linkgyűjtő oldalak nyilvántartását is nevezhetjük indexeknek, azonban ezeket nem robotok, hanem az oldalt szerkesztő személyek kezelik és készítik el.

Index jelentése

 

Mikből áll egy index?

 

A (kereső)indexek létrehozásakor bizonyos kialakítási (design) tényezőket és adatszerkezeteket kell figyelembe venni.

 

Kialakítási tényezők

 

A kialakítási tényezők szabják meg az index felépítését, és ebből kifolyólag a működését is:

  • Összevonási tényezők: Ezek szabják meg, hogy az információ hogyan kerül bele az indexbe, illetve ellenőrzik, hogy új adatokról van-e szó, vagy meglévő adatok frissebb verzióiról.
  • Adattárolási technikák: Milyen módon kerülnek tárolásra az adatok.
  • Az index mérete: Mekkora tárhelyet igényel el az index.
  • Hibatolerancia: Mennyire kell pontosnak lennie az indexnek.
  • Keresési sebesség: Ilyen gyorsan lehet megtalálni egy szót, amikor adatkeresést végzünk az invertált indexben.
  • Karbantartás: Minél jobban ügyelnek egy index karbantartására, annál jobban fog működni.

 

Adatszerkezetek

Egy új index létrehozásakor el kell dönteni, hogy milyen adatszerkezetet fog használni. Ez általában attól függ, hogy milyen jellegű adatokat tárol majd az index.

 

Hogy lehet bejutni a Google indexébe?

 

A Google indexbe jutás kulcsfontosságú ahhoz, hogy weboldalunk tartalma megtalálható legyen a keresőmotorban. Azonban a Google algoritmusa bonyolult és titkos, így nem egyszerű befolyásolni a rangsorolást.

 

Ennek ellenére van néhány dolog, amit tehetünk, hogy megkönnyítsük a Google számára a weboldalunk indexelését:

 

1. Webhelytérkép (sitemap) készítése:

 

A webhelytérkép egy fájl, amely a weboldalunk összes URL-jét listázza. A Google Search Console segítségével feltölthetjük a webhelytérképünket a Google-nek, így a keresőmotor könnyebben felfedezheti és indexelheti az oldalunk tartalmát.

 

2. Robots.txt fájl használata:

 

A robots.txt fájl segítségével utasítást adhatunk a keresőmotoroknak, hogy mely oldalakat indexeljék és melyeket ne. Fontos, hogy a robots.txt fájl helyesen legyen konfigurálva, nehogy véletlenül kizárjuk a Google-t a weboldalunk fontosabb tartalmainak indexeléséből.

 

3. Minőségi tartalom létrehozása:

 

A Google a minőségi tartalmat preferálja a rangsorolás során. Ezért fontos, hogy a weboldalunkon releváns, informatív és egyedülálló tartalmat hozzunk létre, ami értéket ad a látogatóknak.

 

4. Belső linkek használata:

 

A belső linkek segítik a Google-t a weboldalunk navigálásában és a tartalom összefüggéseinek megértésében. Fontos, hogy releváns horgonyszövegeket használjunk a belső linkek elhelyezésekor.

 

5. Külső linkek megszerzése:

 

A külső linkek, más weboldalakról a mi oldalunkra mutató hivatkozások, fontos szerepet játszanak a rangsorolásban. Minél több minőségi weboldalról szerezünk linket, annál jobb pozícióban jelenhet meg a weboldalunk a keresőtalálatok között.

 

További tippek:

 

  • Használjunk releváns kulcsszavakat a weboldalunk tartalmában és metaadataiban.
  • Optimalizáljuk a weboldalunk betöltési sebességét.
  • Tegyük mobilbaráttá a weboldalunkat.
  • Figyeljünk a weboldalunk biztonságára.



Gyakori kérdések


Mi az az index?

Az online marketingben az index (vagy keresőindex) egy keresőmotor adatbázisára utal, amelyben a webhelyekről összegyűjtött adatokat kerülnek eltárolásra.


Mire jó az index?

Az indexek teszik lehetővé a keresőmotorok számára, hogy egy töredék másodperc alatt több ezer releváns találatot kínálhassanak fel egy felhasználó keresésére. A keresőmotorok találati oldalaira tehát csak olyan tartalmak kerülhetnek ki, amelyek szerepelnek az adott motor indexében.


Hogyan lehet bekerülni a Google indexébe?

Erre nincs pontos taktika – készíts hasznos, igényes tartalmakat, amiket célközönséged értékesnek tarthat, és a Google jó eséllyel hamarosan felveszi majd ezeket indexébe is (hacsak nem tiltottad meg ezt neki egy külön paranccsal).


Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!