Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Ismerd meg az indexelés, azaz indexing pontos jelentését az online marketing szakszótárból!

Marketing Professzorok

Indexelés


Az indexelés az olyan „jelentőséggel bíró” kulcsszavak automatikus összegyűjtése, összeállítása és rendezése, amelyek alapján egy keresőmotor képes szinte azonnal előkeresni bizonyos oldalakat.

 

Indexelés a gyakorlatban

 

A keresőmotorok önműködő programokat, úgynevezett robotokat (más néven spider – pók, vagy crawler – kúszó) küldenek ki, amelyek átvizsgálják a webet, ellátogatnak a weboldalakra és egy teljes szöveges adatbázist készítenek azok tartalmáról. Emellett ezek a robotok ellátogatnak a webhelyeken elhelyezett hivatkozásokat is, és ezzel új vagy már korábban indexelt webhelyekre is eljuthatnak. Az új webhelyekről új adatbázis készül, a már indexeltek adatai pedig frissülnek, amennyiben megváltoztak a robotok legutóbbi látogatása óta.

 

A robotok látogatásakor készített adatbázis ezt követően hozzáadódik egy nagyobb adatbázishoz, amelyben a többi már indexelt webhely is szerepel. Innentől kezdve a webhely indexelve van, tehát megjelenhet a keresőmotor találati oldalán, ha egy felhasználó valamilyen releváns (a webhelyről összegyűjtött) kulcsszóra keres rá. Hogy a webhely, vagy valamelyik oldala milyen pozícióban jelenik meg a találatok között az adott keresésre, azt a keresőmotorok algoritmusai döntik el. Ezek az algoritmusok kiértékelik az adatbázisban található webhelyeket és megvizsgálják, hogy az egyes webhelyek mennyire van optimalizálva az aktuális kulcsszóra.

 

Indexelés az internetmarketing vonatkozásában

 

Az újonc internetmarketinggel foglalkozók között komoly félreértés van az indexeléssel kapcsolatban. Sokan gondolják azt, hogy webhelyük saját beküldése a keresőmotoroknak ugyan az, mintha azok automatikusan indexelnék a webhelyeket, illetve hogy ez egy biztos módszere a forgalomgenerálásnak. Ezek a személyek gyakran esnek úgynevezett beküldő szolgáltatók áldozatául, akik azt ígérik, több ezer keresőmotornak és linkgyűjtő oldalnak is beküldik (és bizonyos időnként újraküldik) a webhelyüket. Persze ezért jelentős pénzösszeget kérnek el, és elhallgatják az alábbi fontos információkat:

 

  • Mivel a Google, a Bing és a Yahoo keresőmotorokon történik a keresések több mint 90%-a, így nem igazán számít, ha ezer másik motor adatbázisában is szerepel egy adott webhely.
     
  • Egy webhely beküldésével csupán felhívod a keresőmotor figyelmét, hogy egy új webhely indult el, és ezzel arra kéred a motort, hogy küldjön egy robotot az indexelésére. Hogy a keresőmotor beleegyezik-e, és hogy mikor küldi a robotot, az kizárólag a motoron múlik. A beküldés nem igényel semmilyen drága közvetítő szolgáltatót, ezt saját magad is elvégezheted a Google szolgáltatásai között.
     
  • Vannak ennél gyorsabb és jobb módszerei is egy webhely indexeltetésének. Sokkal egyszerűbb például egy hivatkozást elhelyezni egy olyan webhelyen, amelyet gyakran látogatnak meg a keresők robotjai. Ilyen például a www.blogger.com, a Google saját blogging platformja.
     
  • Egy webhely újra és újra beküldése többet árthat, mint segíthet, ugyanis ezt a keresőmotor spammelésnek minősítheti, ami kitiltással járhat.
     
  • Még ha webhelyed indexelésre (és megjelenítésre) is kerül, az sem feltétlenül jelenti, hogy a kereső felhasználók rátalálnak majd. Ha egy keresés 5 millió találatot eredményez, és webhelyed ebből a kétmilliomodik helyen található, akkor esélytelen, hogy bárki is rákattintson, ugyanis a legtöbb felhasználó soha nem látogatja meg még a második találati oldalt sem. Ezért fontos, hogy oldalad legalább az első 10 találat között jelenjen meg. Erre a SEO jelenthet megoldást.
     
címkék: Online marketing

Éttermek rangsorolása a Google Térképen

2018-12-10

Gondolkodtál már valaha azon, hogy miért épp az a három létesítmény jelenik meg a Google Térkép találatok között, valahányszor rákeresel egy város éttermeire? Szeretnél te is bejutni az áhított három közé, hogy minél több kereső felhasználó lássa meg nevedet, valahányszor étkezési...

Gyorstippek az Instagram meghódításához marketingeseknek

2018-12-09

Facebook helyett Instagram? Egyre több online marketinges dönt így. Mutatjuk, hogyan pótold kiesett weboldal forgalmadat az Instagram marketing segítségével!   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!