Mi az az LSI kulcsszó, miért fontos ismerned ezt 2018-ban a keresőoptimalizálás folyamatának és a tartalommarketing tökéletesítéséhez online marketing kommunikációs során?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Miért fontosak az LSI kulcsszavak a rangsorolásban?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Miért fontosak az LSI kulcsszavak a rangsorolásban?


2017/11/22
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mi az az LSI kulcsszó, miért fontos ismerned ezt 2018-ban a keresőoptimalizálás folyamatának és a tartalommarketing tökéletesítéséhez online marketing kommunikációs során?

Mi az az LSI kulcsszó, miért fontos ismerned ezt 2018-ban a keresőoptimalizálás folyamatának és a tartalommarketing tökéletesítéséhez online marketing kommunikációs során?

Bármikor kérdezték meg tőlem az elmúlt mondjuk 15 év során - Mit tegyek, ha több vevőt szeretnék? – a válaszom mindig az volt, legyen barát vagy ügyfél a kérdést feltevő, hogy foglalkozz a tartalommarketinggel és a SEO-val. Volt egy pár év, amikor hirtelen elindult a közösségi média marketing, amikor kicsit félve mondtam ezt, de ma több, mint 2 millió Facebook rajongó birtokában is azt mondom, The content is the King! Kutatásaink, ügyféleredmények is egyértelműen mutatják, a közösségi média marketing világában is a keresőoptimalizálás a leghatékonyabb marketing eszköz. „Content is king” – mondogatják az angol marketingesek ugye, magyarul annyit tesz: „A tartalom a király,” azaz az uralkodó tényező az online marketing kommunikációban. A történet azonban nem ilyen egyszerű. Tény persze, hogy a Google rajong a tartalomért, de amit igazán szeret, az a minőségi tartalom.

 

Ha az ember rangsoroltatni szeretné tartalmát egy bizonyos kulcsszóra, akkor azt a kulcsszót célozza meg tartalma elkészítése közben, ugye? Nem egészen. Természetesen fontos oldalanként csupán egy kulcsszót kiemelni, de kevesen tudják, hogy a Google egyre okosodó algoritmusa más, úgynevezett szemantikailag kapcsolódó szavakat is keresgél az oldalakon. A Google ezeket Latent Semantic Indexing (LSI) kulcsszavaknak, azaz látens, vagy „rejtett” szemantikai indexelés kulcsszavaknak hívja.

 

Marketing konzultáció és audit

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van... Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 
 

 

 

Az LSI SEO bővebben

Az LSI egy adott kifejezéshez kapcsolódó szavak összességét jelenti. Ha éppen egy bejegyzést írsz egy bizonyos témakörön belül, akkor észre fogod venni, hogy bizonyos kifejezések újra és újra felbukkannak majd. Ha például a kertészkedés kulcsszót célzod meg, akkor felbukkanhatnak olyan hasonló jelentésű kifejezések, mint a kertgondozás, kertépítés, stb.

 

A Google ezeket a kapcsolódó kifejezéseket vizsgálja meg a tartalomban. Minden kifejezés LSI-nek számíthat, ami rendszeresen szerepel az első számú megcélzott kulcsszó társaságában.

 

Mik NEM számítanak LSI kulcsszavaknak?

A long tail, azaz az összetett kulcsszavak

Ha egy népszerű témában írsz például egy blogbejegyzést, akkor általában nem éri meg a legnépszerűbb kulcsszavakat megcélozni, ezekre ugyanis gyakoriságuk miatt rendkívül nehéz rangsorolni. Ilyen esetekben szokás úgynevezett long tail kulcsszavakat, pontosabban kifejezéseket használni, amik legalább három szóból állnak. Minél hosszabb egy kifejezés, annál kevesebben célozzák azt meg, de elképzelhető, hogy a te célközönséged gyakran keres rá az interneten, így érdemes rangsoroltatni rá egy oldalt. A long tail kulcsszavakat azonban nem szabad összetéveszteni az LSI kulcsszavakkal.


Rokonértelmű szavak

A szinonimák, habár lehetnek LSI kulcsszavak, nem minden esetben számítanak azoknak. A rokonértelmű szavak gyakran jelennek meg az elsődleges kulcsszó mellett, de a Google általában nem tekinti őket LSI kulcsszavaknak.

 

De miért olyan fontos az LSI SEO-val foglalkozni?

A válasz egyszerű: felhasználói élmény. A Google az elmúlt években egyre nagyobb hangsúlyt fektet szolgáltatásaik minőségének javítására.

 

Ezt te magad is letesztelheted. Keress rá a Google-on a SEO szócskára, szűkítsd le a találatokat magyarra, és máris látni fogod, hogy rengeteg találat jelenik meg, ami tartalmazza a „keresőoptimalizálás,” és a „search engine optimization” kifejezéseket. Hogy honnan tudja a Google, hogy erre vagy kíváncsi, és nem valami másra, aminek a rövidítése SEO? Ezt a keresőóriás LSI algoritmusának köszönheted.

 

Ha megmaradunk a SEO-s példánál, akkor ilyen esetben LSI kulcsszavak lehetnek például a „tartalommarketing,” a „keresőoptimalizáló cég” a „marketing” és a „btl” is. Minél több LSI kulcsszó szerepel egy írott tartalomban, amelyek jelentésükben kapcsolódnak a fő kulcsszóhoz, annál relevánsabbnak tartja majd bejegyzésedet a Google, ami jobb keresőpozíciót is jelent. 

Keress rá a marketing vagy az online marketing vagy a btl szóra, és láthatod, hasonlóak az első találatok. 

 

LSI a kulcsszóhalmozás ellen

A SEO-ban alapismeretnek számít, hogy minél többször használod elsődleges kulcsszavadat egy oldalon, annál jobb rangsorolást érhetsz el rá. Ez azonban csupán részben igaz, és van egy bizonyos határ, amikortól a Google kulcsszóhalmozásnak nyilvánítja a rendszeresen ismétlődő kulcsszót. Ezzel pedig éppen az ellenkezőjét éred majd el annak, amit szeretnél – nem előkelő pozícióval, hanem egy szép kis büntetéssel jutalmaznak majd (ez nem csak a Google-ra vonatkozik). Az, hogy mekkora ez a szám, hosszú kísérletezést igényel, mi saját tesztoldalainkon gyakran kísérletezünk ezzel, bevizsgálva az adott állapotot.

 

Az LSI kulcsszavak segítenek elkerülni a kulcsszóhalmozást, javítva ezzel az írott tartalom minőségén, ami így az olvasók számára is sokkal igényesebbnek tűnik majd. Egyszerűen logikusabb több egymáshoz kapcsolódó kifejezést használni, mint ugyan azt ismételgetni több bekezdésen keresztül.

 

Hova kerüljenek az LSI kulcsszavak?

Lényegében nincs semmilyen kikötés azzal kapcsolatban, hogy hová „szabad” vagy „nem szabad” írni az LSI kulcsszavakat. Mivel a Google robotja az összes tartalmat átvizsgálja az oldalon, így előbb-utóbb rátalál majd ezekre. 

 

Sokkal fontosabb, hogy hová kerüljön az elsődleges kulcsszó, amelyet megcélzol az oldalon. Ezt persze már biztos számtalanszor láttad, és kisujjból megy. Ha viszont egy kis memóriafrissítésre van szükséged, akkor eláruljuk, hogy a megcélzott kulcsszónak szerepelnie kell a meta leírásban, a címsorokban, a főcímben, a permalinkben (végleges hivatkozás), a képek alt címkéiben és az első bekezdésedben is.

 

Ha figyelembe veszed a fent említett LSI tudnivalókat és tudatosan alkalmazod őket a fő kulcsszó megfelelő elhelyezésével együtt, akkor látható ugrást tapasztalhatsz majd a rangsorolásban! 
 

SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 115

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
64 289
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Beférkőző reklám

Egy olyan reklám, ami akkor jelenik meg, amikor egy felhasználó két oldal között próbál...

Rang

Más néven pozíció. Azt befolyásolja, hogy egy weboldal vagy aloldal milyen pozícióban jelenik...

linkcsere

Linkcsere Akkor beszélünk linkcseréről, amikor két weboldal tulajdonos közös megegyezés...

Célzott forgalom

A célzott forgalom olyan előre kiválasztott, a webhelyre érkező látogatókból tevődik...

Bing Kereskedőközpont (Bing Merchant Center)

Mi az a Bing Kereskedőközpont (Bing Merchant Center)?  Ez az eszköz segít az üzlet- és...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.