Keresés

Menü

Mi az az LSI kulcsszó, miért fontos ismerned ezt 2018-ban a keresőoptimalizálás folyamatának és a tartalommarketing tökéletesítéséhez online marketing kommunikációs során?

Marketing Professzorok

Nemzetközi online marketing trendek, cikkek kéthetente a levelesládádban. Semmi spam, csak hírek!

Iratkozz fel MOST!

Hírlevél feliratkozás





Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

Miért fontosak az LSI kulcsszavak a rangsorolásban?

2017.11.22.

Mi az az LSI kulcsszó, miért fontos ismerned ezt 2018-ban a keresőoptimalizálás folyamatának és a tartalommarketing tökéletesítéséhez online marketing kommunikációs során?

Mi az az LSI kulcsszó, miért fontos ismerned ezt 2018-ban a keresőoptimalizálás folyamatának és a tartalommarketing tökéletesítéséhez online marketing kommunikációs során?


Bármikor kérdezték meg tőlem az elmúlt mondjuk 15 év során - Mit tegyek, ha több vevőt szeretnék? – a válaszom mindig az volt, legyen barát vagy ügyfél a kérdést feltevő, hogy foglalkozz a tartalommarketinggel és a SEO-val. Volt egy pár év, amikor hirtelen elindult a közösségi média marketing, amikor kicsit félve mondtam ezt, de ma több, mint 2 millió Facebook rajongó birtokában is azt mondom, The content is the King! Kutatásaink, ügyféleredmények is egyértelműen mutatják, a közösségi média marketing világában is a keresőoptimalizálás a leghatékonyabb marketing eszköz. „Content is king” – mondogatják az angol marketingesek ugye, magyarul annyit tesz: „A tartalom a király,” azaz az uralkodó tényező az online marketing kommunikációban. A történet azonban nem ilyen egyszerű. Tény persze, hogy a Google rajong a tartalomért, de amit igazán szeret, az a minőségi tartalom.

 

Ha az ember rangsoroltatni szeretné tartalmát egy bizonyos kulcsszóra, akkor azt a kulcsszót célozza meg tartalma elkészítése közben, ugye? Nem egészen. Természetesen fontos oldalanként csupán egy kulcsszót kiemelni, de kevesen tudják, hogy a Google egyre okosodó algoritmusa más, úgynevezett szemantikailag kapcsolódó szavakat is keresgél az oldalakon. A Google ezeket Latent Semantic Indexing (LSI) kulcsszavaknak, azaz látens, vagy „rejtett” szemantikai indexelés kulcsszavaknak hívja.

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van... Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 
 

 

 

Az LSI SEO bővebben

Az LSI egy adott kifejezéshez kapcsolódó szavak összességét jelenti. Ha éppen egy bejegyzést írsz egy bizonyos témakörön belül, akkor észre fogod venni, hogy bizonyos kifejezések újra és újra felbukkannak majd. Ha például a kertészkedés kulcsszót célzod meg, akkor felbukkanhatnak olyan hasonló jelentésű kifejezések, mint a kertgondozás, kertépítés, stb.

 

A Google ezeket a kapcsolódó kifejezéseket vizsgálja meg a tartalomban. Minden kifejezés LSI-nek számíthat, ami rendszeresen szerepel az első számú megcélzott kulcsszó társaságában.

 

Mik NEM számítanak LSI kulcsszavaknak?

A long tail, azaz az összetett kulcsszavak

Ha egy népszerű témában írsz például egy blogbejegyzést, akkor általában nem éri meg a legnépszerűbb kulcsszavakat megcélozni, ezekre ugyanis gyakoriságuk miatt rendkívül nehéz rangsorolni. Ilyen esetekben szokás úgynevezett long tail kulcsszavakat, pontosabban kifejezéseket használni, amik legalább három szóból állnak. Minél hosszabb egy kifejezés, annál kevesebben célozzák azt meg, de elképzelhető, hogy a te célközönséged gyakran keres rá az interneten, így érdemes rangsoroltatni rá egy oldalt. A long tail kulcsszavakat azonban nem szabad összetéveszteni az LSI kulcsszavakkal.


Rokonértelmű szavak

A szinonimák, habár lehetnek LSI kulcsszavak, nem minden esetben számítanak azoknak. A rokonértelmű szavak gyakran jelennek meg az elsődleges kulcsszó mellett, de a Google általában nem tekinti őket LSI kulcsszavaknak.

 

De miért olyan fontos az LSI SEO-val foglalkozni?

A válasz egyszerű: felhasználói élmény. A Google az elmúlt években egyre nagyobb hangsúlyt fektet szolgáltatásaik minőségének javítására.

 

Ezt te magad is letesztelheted. Keress rá a Google-on a SEO szócskára, szűkítsd le a találatokat magyarra, és máris látni fogod, hogy rengeteg találat jelenik meg, ami tartalmazza a „keresőoptimalizálás,” és a „search engine optimization” kifejezéseket. Hogy honnan tudja a Google, hogy erre vagy kíváncsi, és nem valami másra, aminek a rövidítése SEO? Ezt a keresőóriás LSI algoritmusának köszönheted.

 

Ha megmaradunk a SEO-s példánál, akkor ilyen esetben LSI kulcsszavak lehetnek például a „tartalommarketing,” a „keresőoptimalizáló cég” a „marketing” és a „btl” is. Minél több LSI kulcsszó szerepel egy írott tartalomban, amelyek jelentésükben kapcsolódnak a fő kulcsszóhoz, annál relevánsabbnak tartja majd bejegyzésedet a Google, ami jobb keresőpozíciót is jelent. 

Keress rá a marketing vagy az online marketing vagy a btl szóra, és láthatod, hasonlóak az első találatok. 

 

LSI a kulcsszóhalmozás ellen

A SEO-ban alapismeretnek számít, hogy minél többször használod elsődleges kulcsszavadat egy oldalon, annál jobb rangsorolást érhetsz el rá. Ez azonban csupán részben igaz, és van egy bizonyos határ, amikortól a Google kulcsszóhalmozásnak nyilvánítja a rendszeresen ismétlődő kulcsszót. Ezzel pedig éppen az ellenkezőjét éred majd el annak, amit szeretnél – nem előkelő pozícióval, hanem egy szép kis büntetéssel jutalmaznak majd (ez nem csak a Google-ra vonatkozik). Az, hogy mekkora ez a szám, hosszú kísérletezést igényel, mi saját tesztoldalainkon gyakran kísérletezünk ezzel, bevizsgálva az adott állapotot.

 

Az LSI kulcsszavak segítenek elkerülni a kulcsszóhalmozást, javítva ezzel az írott tartalom minőségén, ami így az olvasók számára is sokkal igényesebbnek tűnik majd. Egyszerűen logikusabb több egymáshoz kapcsolódó kifejezést használni, mint ugyan azt ismételgetni több bekezdésen keresztül.

 

Hova kerüljenek az LSI kulcsszavak?

Lényegében nincs semmilyen kikötés azzal kapcsolatban, hogy hová „szabad” vagy „nem szabad” írni az LSI kulcsszavakat. Mivel a Google robotja az összes tartalmat átvizsgálja az oldalon, így előbb-utóbb rátalál majd ezekre. 

 

Sokkal fontosabb, hogy hová kerüljön az elsődleges kulcsszó, amelyet megcélzol az oldalon. Ezt persze már biztos számtalanszor láttad, és kisujjból megy. Ha viszont egy kis memóriafrissítésre van szükséged, akkor eláruljuk, hogy a megcélzott kulcsszónak szerepelnie kell a meta leírásban, a címsorokban, a főcímben, a permalinkben (végleges hivatkozás), a képek alt címkéiben és az első bekezdésedben is.

 

Ha figyelembe veszed a fent említett LSI tudnivalókat és tudatosan alkalmazod őket a fő kulcsszó megfelelő elhelyezésével együtt, akkor látható ugrást tapasztalhatsz majd a rangsorolásban! 
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Milyen Google algoritmus frissítések voltak, melyik mit eredményezett. Mi az a Panda, a Penguin, a Hummingbird, a Pigeon, a Mobile a RrankBrain és a Possum?

A Google 7 legfontosabb algoritmus-frissítése, leegyszerűsítve

2017-12-09

Milyen Google algoritmus frissítések voltak, melyik mit eredményezett. Mi az a Panda, a Penguin, a Hummingbird, a Pigeon, a Mobile a RrankBrain és a Possum?

5 dolog, amit mindenkinek tudnia kell a SEO-ról

5 dolog, amit mindenkinek tudnia kell a SEO-ról

2017-12-04

A Keresőoptimalizálás, a SEO 5 alaptézise, melyet mindenképpen ismerned kell, ha honlapkészítés előtt állsz, vagy csak sok ügyfelet szeretnél. 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!