notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezek voltak a Google legfontosabb algoritmusfrissítései 2018-ban! Infografika!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Ezek voltak a Google legfontosabb algoritmusfrissítései 2018-ban! Infografika!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezek voltak a Google legfontosabb algoritmusfrissítései 2018-ban! Infografika!


2019/01/14
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Google 2018-as algoritmus frissítései egy látványos, összefoglaló infografikán. Ha foglalkozol a keresőoptimalizálással, ezeket érdemes ismerned, figyelembe venned eredményeiket!
 

Ezek voltak a Google legfontosabb algoritmusfrissítései 2018-ban! Infografika!

2018-ban sokan számoltak be arról, hogy jelentősen visszaesett weboldaluk a találati listában. Sok olyan jelentős algoritmus változás volt ugyanis, mely lecsapott azokra, akik nem voltak ezekre felkészülve. 

 

Megérkezett a mobil-első index (írtunk is róla ITT), változtak a keresőtalálati oldalak, és a keresőóriás bejelentette, hogy a Google+ is bezárja hamarosan kapuit az egyszerű felhasználók előtt (legalább is bizonyos értelemben).

 

Néhány változtatás egyik napról a másikra történt, míg mások hosszabb folyamatot jelentettek. Voltak, amikről előre tudtunk, és voltak, amikről utólag is hallgatott a Google.

 

Nézzük át az alábbi infografikán, majd utána szóban is részletezve, melyek voltak ezek az algoritmus frissítések, és mit eredményeztek! 
 

A Google 2018-as algoritmus frissítései infografika

 

Ezek voltak a Google legfontosabb algoritmusfrissítései 2018-ban

Nézzük meg időrendben, hogy milyen változtatásokat vezetett be a Google 2018 során a felhasználói élmény javítására és/vagy a keresőfunkciók bővítésére.

 

Február 15. Frissítés a képkeresésben

A Google eltávolított egy sokak által kedvelt funkciót, a „Kép megjelenítését” a képkereső találataiból. A keresőóriás valószínűleg a stock képeket kínáló Getty Images jogi nyomására döntött így, és habár sok webmester és online kiadó örült annak, hogy képeik nagyobb biztonságot kaptak az interneten, a kereső felhasználók kevésbé voltak elragadtatva.

 

Március 8. A „Brackets” központi frissítés

A Google „Brackets” frissítése a magával ragadó, osztásra alkalmas webhelytartalmakra koncentrált. John Mueller magyarázata szerint a Brackets sokkal inkább a relevanciára helyezte a hangsúlyt, mintsem a minőségre. Nem tiszta azonban, hogy a frissítés több lépésben, vagy egy elnyújtott folyamatban lett-e bevezetve.

 

Március 14. Találatok nélküli találati oldalak

Ez a frissítés lehetővé tette a Google keresője számára, hogy bizonyos lekérdezésekre csak a konkrét választ jelenítse meg (egy válaszdoboz formájában), minden további organikus találat nélkül. A frissítés valószínűleg az efféle válaszok gyorsabb betöltését szolgálta. Danny Sullivan, a Google egyik munkatársa még akkoriban elmondta, hogy egyelőre csak néhány lekérdezésre aktiválódik a funkció, például egyszerű kérdésekre az időről, számológép-találatokra, mértékegység-átváltásokra, stb.

 

A Google 2018 március 14. algoritmus frissítése

 

Március 26. Megérkezett a mobil-első index

A mobil-első indexről sokat hallhattunk már a bevezetése előtt is. Ez lényegében azt jelenti, hogy a Google március vége óta a webhelyek mobilos verzióját vizsgálja meg először, és ezek alapján rangsorol, nem pedig az asztali, hagyományos verzió alapján. A frissítés lehetővé tette a Google számára, hogy jobb találatokat kínáljon a mobilos keresők számára, de ezzel arra is kényszerítette a webhelyeket, hogy zárkózzanak fel a mobilorientált világhoz.

 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


 

Május 13. Rövidülő találatrészletek

Néhány hónappal az után, hogy a Google megemelte (akkor nagyon örültünk neki, írtunk is róla ITT) a találati oldalon megjelenő meta leírások/találatrészletek hosszát, májusban újra visszanyerték korábbi formájukat (ekkor ÍGY szomorkodunk mindezen). A megjelenő találatok leírásai/részletei jelenleg átlagosan 165 karakter hosszúak.

 

Június 14. Videógalériák

Némi tesztelgetés után a Google búcsút intett a megszokott videó-bélyegképeknek a keresőtalálati oldalon, és egy görgethető videógalériára cserélte őket. Ennek köszönhetően jóval több videó jelenik meg az „Összes” fülön, persze továbbra is van egy külön „Videók” fül, ahol még ennél is több találat között böngészhetnek a felhasználók.

 

Július 9. A mobilsebesség-frissítés

Júliusban a Google belejelentette, hogy az már az oldalak sebessége is szempontnak számít a mobilos találatok rangsorolásakor. Hozzátették azt is, hogy ez a változás csak a leglassabb mobilos webhelyeket érinti majd, ezért kevés keresésre lesz észrevehető hatása.

 

Augusztus 1. „Medic” központi frissítés

Ezzel a „széles központi algoritmusfrissítéssel” Danny Sullivan szerint a Google „konkrét javításokra összpontosított”. A frissítés egy hét alatt került bevezetésre, de a keresőtalálati oldalakon augusztus 1-én és 2-án tapasztalhattuk a legtöbb változást. A „medic” (orvos/medikus) név onnan ered, hogy az egészségügyi és wellness webhelyek érezték meg leginkább a frissítés hatását.
 

Pihengetünk?
egészségügyi marketing étterem marketing Google Online marketing SEO, keresőoptimalizálás vendéglátás és turizmus marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
469 719
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Szemkövetés

Az emberek szemmozgásának követésére és...

Információs termék

Egy információs termék valamilyen médián keresztül kommunikált információt jelent. Ezek a...

Listaszegmentálás

Mi is az a listaszegmentálás? A listaszegmentálás egy email...

CTR

A CTR definíciója A CTR az angol „click-through rate” kifejezés...

Scraping

Scraping jelentése Lefordítva kaparás vagy lekaparás, azonban a szó online közegben...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.