notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan értük el, hogy az egyik étteremben, melynek online marketing tanácsadói vagyunk 2 éve, ilyen mértékben növekedjenek az asztalfoglalások? Mutatjuk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > 501%-os asztalfoglalás növekedés egy budapesti étteremben!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

501%-os asztalfoglalás növekedés egy budapesti étteremben!


2017/10/09
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Hogyan értük el, hogy az egyik étteremben, melynek online marketing tanácsadói vagyunk 2 éve, ilyen mértékben növekedjenek az asztalfoglalások? Mutatjuk! 

Hogyan értük el, hogy az egyik étteremben, melynek online marketing tanácsadói vagyunk 2 éve, ilyen mértékben növekedjenek az asztalfoglalások? Mutatjuk!

Immáron 9 éve figyeljük a magyarországi vendéglátó helyek online marketing kommunikációjának és ezen belül weboldalainak fejlődését. Anno, amikor 2008-ban az egészségügyi online marketing tanácsadás mellett a vendéglátás és turizmus marketing vált az egyik fő irányzatunkká még nagyon kevés volt a keresőoptimalizált gasztronómiai weboldal. Azóta online marketing tanácsokkal láttuk el a tejes Eventrend csoportot (Salon étterem, New York Cafe, Városliget Cafe, Dunyha étterem, BRKLYN, PRE-GO, Symbol, Akadémia Klub, Bohém Étterem MÜPA stb.) és neki láttunk a Zsidai csoport online kommunikációjának fejlesztésének is. Ezek mellett több, független étteremnek is segíteni tudtunk. A konverziókra folyamatosan optimalizálva fejlesztettük weboldalaikat és a kommunikáció teljes palettáját. Ezen tapasztalataink alapján 6 tippben mutatjuk, mit kell tenned, ha éttermedbe új vendégeket szeretnél csábítani. 

 

De mi is az a konverzió?

A webhelyek esetén konverziónak nevezzük például azt, amikor egy érdeklődő látogató házhozszállítást rendel, asztalt foglal, vagy ajánlatot kér rendezvényének megtartására. Ebből láthatjuk tehát, hogy a legtöbb éttermi webhely célja a konverziók számának növelése. A következőkben ehhez sorolunk fel hat tippet.


1. Optimalizáld webhelyedet mobileszközökre: a reszponzív honlapkészítés

Pihengetünk?

A reszponzív webhelyek lényege, hogy minden készüléken és kijelzőn átláthatóan és megfelelően jelennek meg. Ez lehetővé teszi, hogy a felhasználók bármilyen eszközről megtekinthessék a webhelyet, és használhassák annak legfontosabb funkcióit (elérhetőségek, rendelés, asztalfoglalás, stb.)

 

Az általunk vizsgált magyar éttermek esetében a felhasználók több, mint 60%-a valamilyen mobil eszközről nézi az éttermi weboldalakat. Amennyiben tehát honlapod nem tökéletes minden eszközön, konverziókat fogsz veszteni! Azonnal keress fel egy honlapkészítőt, de vigyázz, milyen honlapot ad el neked!

 

2. Egyszerűsítsd a webhely navigációját

Alkalmazd a három kattintásos szabályt – építsd fel úgy webhelyedet, hogy a látogatók bármely részére eljuthassanak legfeljebb három kattintással. Ez fokozottan fontos a mobilkészülékes felhasználók számára.

 

A navigáció egyszerűsítéséhez hozzátartozik a kezdőlapra való egyszerű visszajutás és egy gyors keresési funkció biztosítása is. Fontos továbbá, hogy minden oldal tartalmában megjelenjenek a legfontosabb alapinformációk.

 

Ez nem jelenti azt, hogy webhelyed nem állhat több ezer aloldalból akár, de a lényeg a felhasználó barát felépítés! Sajnos sok pogramozó szereti túlbonyolítani a dolgokat. Mi szemkamerás vizsgálatokkal igyekszünk a legpontosabban meghatározni a felhasználói szokásokat és ezek alapján határozzuk meg a weboldal felépítését a honlapkészítő cégeknek. Kövesd te is ezt az eljárást! Egy webhelytérkép biztosítása tovább javítja a konverziók arányát és segít a keresőoptimalizálásban is (SEO).

 

3. Indíts hűség- és jutalomprogramokat!

Az Eventrend vezetői idejekorán felismerték, hogy az emberek szeretnek oda visszajárni, ahol megbecsülik őket. Erre fejlesztették ki az Eventrend kártyát, ami ma már egy applikáció, mely segítségével fogyasztásaid után (legyen az céges rendezvény vagy magánvacsora) pontokat gyűjthetsz, melyek felhasználásával különleges dolgokat szerezhetsz meg. Örömmel vettünk részt ezen rendszer online marketing alapjainak lerakásban is, csak javasolni tudjuk mindenkinek hasonló bevezetését! 

Az éttermi hűség- és jutalomprogramok további okokat adnak az emberek számára, hogy valamilyen azonnali konverziót végezzenek a webhelyen. Felajánlhatsz például exkluzív ajánlatokat, ajándékokat, kuponokat, desszerteket, és még sok mást is, hogy a látogatókat azonnali cselekvésre ösztönözzék, legyen szó egy rendelés leadásáról, egy asztalfoglalásról, vagy az étterem ajánlásáról egy ismerősnek.

 

4. Helyezz el egy asztalfoglalási modult éttermed webhelyén

Az asztalfoglalást engedélyező éttermi modulok kényelmes és gyors lehetőséget biztosítanak a látogatók számára, hogy otthonról, a munkahelyükről, vagy akár a buszról is asztalt foglalhassanak éttermedben, méghozzá a nap bármelyik percében, pillanatok alatt. Sokan kétkedtek abban, hogy ma Magyarországon működőképes lesz-e az online asztalfoglalás. Az alábbi két ábrán az egyik éttermi online marketing referenciánk online asztalfoglalási számait láthatod, a szeptemberi hónapra nézve. Az elsőn a 2017-es évi szeptembert hasonlítjuk a 2016-ossal, a másodikon pedig 2017-et 2015-tel. A számok bennünket és az étterem vezetőt is megleptek. Az online asztalfoglalások száma drasztikusan megugrott. 

 

Éttermi online marketing és keresőoptimalizálás

 

étterem keresőoptimalizálás tanácsadás

5. Ajánlj fel kuponokat és ösztönzőket, amik azonnali konverziót váltanak ki a látogatókból

Ha valamilyen ösztönzéssel rá tudod venni az embereket az azonnali rendelésekre vagy asztalfoglalásokra, akkor javulni fog konverzióid aránya. Ezek az ösztönzők, vagy kedvcsinálók nem kell, hogy pénzügyi jellegűek legyenek. Egy étterem például felajánlhat ösztönzőként egy logóval ellátott poharat vagy bögrét, amelyek a márkaépítésben is segíthetnek, de bármilyen más hasznos apróság is szóba jöhet. 

 

6. Foglalkozz a keresőoptimalizálással, felejtsd el a közösségi médiát!

Az elmúlt időben több kvantitatív és kvalitatív kutatást végeztünk diplomaterveseimmel a budapesti étterem használók között. A kutatások alátámasztották azt, amit az alábbi ábra is mutat: az éttermi konverziók a Google-ön keresztül érkeznek, a Facebook és Instagram oldalaknak NINCS szerepük az asztalfoglalások és rendezvény ajánlatkérések területén! A social media eszközök a keresőoptimalizált állapot javításában és PR célok elérésében ugyanakkor fontos szerepet töltenek be, tehát nem elhanyagolhatók, azonban sokan ezeket a felületeket túlzott lelkesedéssel és rossz meglátással kezelik. Az alábbi ábra egyik partnerünk Google Analytics fiókjából  került kivágásra. Mutatja, 2017. szeptember és 2015 szeptember konverziós forrásait és az azokon elért növekedéseket. Azért, hogy partnerünk felismerhetetlen legyen ezen adatok alapján, azokat a konverziós forrásokat, melyekről sejteni lehetne, melyik étteremről van szó, kitakartuk. Látható, hogy a keresőoptimalizálásnak köszönhetően 501%-os online asztalfoglalás növekedést értünk el 2 év alatt! A SEO, a jó weboldal mindent visz! 

 

Éttermi online foglalások forrásai, konverziók

Az étterem hírlevelére való feliratkozás tovább javíthatja a konverziós arányt. Miután a felhasználók hozzászoknak egy éttermi webhely használatához, sokkal szívesebben végzik majd azon a rendeléseket. Hírlevelek kiküldésével egy étterem nagyobb eséllyel képes átkonvertálni azokat az embereket, akik ritkábban látogatnak el a webhelyre. 

 

A mobilos keresés, a hűségprogramok, a közösségi média integrációja és az asztalfoglaló modulok sokkal több felhasználót képesek átkonvertálni, mint a csinos designelemek (persze azokra is szükség van). A digitális kor legnagyobb elvárása a reszponzivitás, a fogyasztók pedig azokra a webhelyekre térnek majd vissza, ahol ezt egyszerű asztalfoglalás, menüböngészés és egyéb funkciók formájában meg is kapják.
 

Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 119

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
288 957
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Kapuőr

Mi is az a kapuőr? A kapuőr az a személy vagy szerep, aki/ami megakadályozza,...

Rangsorolás

A rangsorolás, azaz a Ranking kifejezés magyarázatáért kattints...

Keresőmotor találati oldal

Azokat az oldalakat nevezzük így amelyek akkor jelennek meg, amikor egy...

Probléma

Mit is jelent a probléma kifejezés? A lehetséges ügyfelek...

Kvóta

Mi is az a Kvóta? A kvóta egy megszabott mennyiségű...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.