A honlapkészítés során a megrendelő sokszor határozott elképzeléssel érkezik a honlapkészítő cégeknek is vannak bevett szokásaik, ezek azonban sokszor nem egyeznek a webdesign alapvető követelményeivel. 1998-óta foglalkozunk online marketinggel, a honlapk

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > A jó webdesign 9 titka – 3. rész

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A jó webdesign 9 titka – 3. rész


2014/08/22
Máté Balázs, online marketing tanácsadó
A honlapkészítés során a megrendelő sokszor határozott elképzeléssel érkezik a honlapkészítő cégeknek is vannak bevett szokásaik, ezek azonban sokszor nem egyeznek a webdesign alapvető követelményeivel. 1998-óta foglalkozunk online marketinggel, a honlapkészítés során szerezett tapasztalatainkat, kutatásaink eredményeit foglaljuk össze A Webdesign 9 titka című sorozatunkban.
A jó webdesign 9 titka – 3. rész

Ez a cikk a sorozat harmadik része, kattints ide, és mielőtt ezt a részt elolvasod, olvasd el az első két részt, melyben leírtuk az alapokat! Ha szeretnéd, hogy a honlapkészítő cégeddel szemben szakértő marketinges csapat képviselje a te érdekeidet, keress meg bennünket ide attintva! 
 

7 – Elrendezés

A jó elrendezés fontos a webdesign területén ugyanúgy, mint akár a nyomtatott sajtóban. Ugyan nem előírás, hogy mindennek egymásra merőlegesen kell állnia, de jó, ha legalább közelít az ilyen szemlélet felé. A jól elrendezett oldal jól néz ki, jobban mutat és a legfőbb tulajdonsága, hogy kezelhető és megemészthető.
Alapvetően jó ötlet, ha a weboldal designját egy bizonyos háló alapján készíted, amit után az egész elrendezéshez felhasználhatsz, a főoldalon és az aloldalakon egyaránt. Persze egy aloldal sosem fog teljesen ugyanúgy festeni, mint a főoldal, de legalább a felépítésük alapuljon ugyanazon az elképzelésen, mert elég zavaró lehet, hogy a főoldalról kiindulva egy más oldalnak teljesen már elrendezése van, máshol vannak a menük, stb. 
 

8 – Élesség

Marketing konzultáció és audit
Fontos a design letisztultsága, az egyenes de főképp megfelelő felbontású vonalak, képek. Itt most minden a pixelekről szól. Ha CSS-ben dolgozol, nem kell a pixelek miatt aggódnod, azonban ha PhotoShopban készíted el a designt, a következőket érdemes észben tartani:
Az alakzatok széleit mindig pixelekhez igazítsd. Ilyenkor lehetséges, hogy manuálisan kell majd minden formát, vonalat és dobozt letisztítanod.
 
Minden szöveget készítésénél használd az anti-aliasingot és a Sharp tulajdonságot is mindig kapcsold be.
A nagy kontraszt használatával bebiztosíthatod a vonalak és élek letisztultságát.
 

9 – Következetesség

Az utolsó pont a legfontosabb. Oldalad designja legyen következetes, minden főcím, alcím betűmérete, a betűstílusok, a színek, a gombok, a térközök, a design elemek, a fotók fajtái, az illusztrációk egyezzenek az összes aloldalon.
 
A következetesség szinte egyet jelent a profizmussal, nem úgy fog kinézni az oldal, mintha csak úgy össze lenne tákolva, a lényeg a precízió. Még ha nem is vagy profi grafikus, és nem is lesz az év oldala műved, sokat fog dobni rajta, hogy ha következetesen tervezed meg minden részét. Sőt, még egy rossz designt is fel tud húzni a szép összhang.
 
A legjobban úgy tudsz törekedni erre, ha már a tervezés legelején eldöntöd, mi és hogy legyen. Persze szinte nem adódik olyan helyzet, amikor a tervezési fázisban ne történnének módosítások. Ha már valami módosítanod kell, abban a pillanatban fusd végig annak helyét és szerepét minden oldalon, aloldalon, hogy sehol se legyen eltérés.
 
Honlapkészítés

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 70

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
164 960
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Preselling

A preselling egy, a partnermarketingben használt kifejezés. A partner feladata, hogy...

Microsite

Egy oldal weboldal, amelynek sajátos célja van, és egy cég vagy online...

AIDA

Az AIDA jelentése Az AIDA egy mozaikszó, amely az Attention (figyelem), Interest...

Nyomon követés

A nyomon követés egy webhely vagy értékesítési oldal...

Exact Match

Pontos egyezés (Exact Match) Ez a legmeghatározottabb egyezési módszer. Ezt az opciót...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.