Keresés

Menü

A webdesigner azaz honlapkészítő cégek nem minden esetben vesznek figyelembe fontos marketing szempontokat a honlapkészítés során. Marketing tanácsadó segítségével honlapunkat igazi ügyfélgyárrá tehetjük, de mi kell ehhez? Máté Balázs cikkéből kiderül!

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

A jó webdesign 9 titka – 1. rész

2014.08.14.

A webdesigner azaz honlapkészítő cégek nem minden esetben vesznek figyelembe fontos marketing szempontokat a honlapkészítés során. Marketing tanácsadó segítségével honlapunkat igazi ügyfélgyárrá tehetjük, de mi kell ehhez? Máté Balázs cikkéből kiderül!
Nagyon sokszor kérnek fel bennünket arra,hogy segítsünk megbízónknak a honlapkészítő céggel „megküzdeni”. Ilyen esetben a laikus ügyfél, és a mindenféle szakszavakkal dobálózó webdesigner között állva, ügyfelünket képviseljük annak érdekűben, hogy a pénzéért egy valóban jól működő és igényes honlapot kapjon. Nagyon fontosnak is tartjuk, hogy a marketing munkának szerves része legyen a weboldal kialakítása, hiszen marketing tanácsadó nélkül sajnos gyakran tévútra mennek a dolgok. Egy jó webdesign kivitelezése ugyanis nem egyszerű feladat, hiszen nem elég kifinomult művészi érzékkel rendelkezni hozzá, olyan oldal létrehozása a cél, ami tökéletesen és effektíven használható. 

Nem elég a design trendeket meglovagolni, a technikai paraméterekkel is tisztában kell lenni, ami a jelenleg használatos technikai eszközöktől is nagyban függhet. Keresőoptimalizálás, responzív vagy mobil verziók, közösségi média marketing bekötések, szabványoknak való megfelelés és sorolhatnám még, mikre kell figyelni, de maradjunk első körben annál a résznél, amit minden cégtulajdonos úgy gondol, hogy egyedül is simán levezényel. Ez maga a design. „Minek ehhez marketing tanácsadó, csak tudom már, mi a szép???” Pedig már a design kialakítása során is rengeteg olyan marketing paramétert figyelembe kell venni, melyek gyökeresen megváltoztatják az oldal hatékonyságát. Ezeknek az ismeretéhez  tapasztalat és katatási munka szükséges. Most induló három részes sorozatunkban mutatunk 9 alapillért, melyet le kell rakunk ahhoz, hogy valóban jó honlapot építtessünk a webdseigner céggel! olyan Mitől döglik a légy, mitől jó igazán egy webdesign? Nézzük az első hármat ma!

 

 

1 – A jó webdseign végigvezeti a szemet az oldalon

A jó webdesign leginkább az információ becsomagolása és átnyújtása a látogatónak a lehető legjobb formában. Ennek az egyik legjobb módja, ha az oldal végigvezeti a látogatót önmagán, és elvezeti a leendő vevőt oda, ahova szeretnénk. Ebben az esetben a webdesigner az idegenvezető, akinek feladata, hogy minden fontos részletet biztosan megnézzen a látogató. 
 
 

Szeretnéd, hogy honlapod egy hatékony üzletszerző gépezet legyen? Szeretnéd, ha nem kellene „harcolnod” a honlapkészítő céggel? Segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot most! Kattints ide! 

 
 
A legegyszerűbb példa a logó, amely jó esetben minden oldalnál először tűnik fel. Mérete és elhelyezése is fontos, felmérések szerint a bal felső sarokban érdemes elhelyezni, mivel így azonnal tudja az ember, hogy milyen oldalt néz éppen. Azonban az első pontban ennél jóval többről is szó van. Azt szeretnéd, hogy a látogató végighaladjon az általad kijelölt útvonalon. Például a logód után szerepel egy jó kép, ami hangulatot ad az oldalnak, ami után jöhet a főszöveg és a navigációs rész, ami a második megálló a szem számára. 
A következő eszközöket használhatod fel a szem vezetésére:
 
Elhelyezés – Egyértelmű, hogy a jó elhelyezés fontos, hiszen így tudjuk manipulálni, mi kerüljön a látogató elé.
 
Színek – A merész és finom színek együttes használata is vezeti a szemet, emellett képes érzelmeket kiváltani, így „megmondhatjuk” a látogatónak, merre is nézzen.
 
Kontraszt – Az egymástól elkülönülő képek, szövegek nem csak tartalmukban, méretükben is változhatnak. A különbség figyelmet követel, aminek köszönhetően nem haladunk el egy-egy részlet felett.
 
Méret – A nagyobb feltűnőbb, mint a kisebb, de a sok nagy között a kicsi is feltűnik.
Design elemek – ha egy hatalmas nyíl mutat egy irányba, vajon merre fog nézni a látogató?
 

2 – Helykihasználás 

Sok designer úgy gondolja, hogy az üres tér haszontalan, arra vár, hogy valamivel betöltsék, azonban ez sokszor épp fordítva van. A helykihasználás segít tisztán látni, amiket a következő három elemmel oldhatsz meg:
 

Sorköz

Mint akár egy word-dokumentum esetében is, a szöveg olvashatóságát befolyásolja a sorok közti sortáv mérete. A túl kevés sorköz nagyon egymásra tudja zsúfolni a szöveget, ami soknak fog tűnni, azonban a túl nagy sorköz nem vezeti kellőképpen a szemet, aminek köszönhetően az eltévesztheti, melyik sorban is jár. Meg kell találnod az arany középutat, ami nem is olyan bonyolult, mint gondolnád. A sorköz eredetileg nyomdai kifejezés, ami a nyomtatás aranykorában volt használatos a sorok elválasztására – itt erre a célra a sorok közé különböző rudakat helyeztek, amelyek képesek voltak megszabni a helye mértéket.
 

Helykitöltés

A különböző tartalmak sose keresztezzék egymást, a szöveg ne fusson rá képekre, se más design elemre. A helykitöltés az oldal elemei és szövegei között található üres tér, ami meghatározza, hogy az oldal tartalma ne folyjon össze. 
 

Fehér tér

Először is szögezzük le: a fehér tér nem minden esetben fehér, a fogalom egyszerűen csak az üres térre utal, segítségével kiegyensúlyozhatóak az oldal tartalmai. A fehér tér használata manapság elegánsnak mondható, így ha erre jó példát szeretnél, csak keresd fel egy jó hírű építész iroda oldalát, ahol biztosan rengeteg fehér térrel találkozhatsz.
 

3 – Navigáció

Egy weboldalon böngészve a legnagyobb kellemetlenséget az okozhatja, ha nem tudjuk, hol vagyunk, merre járunk, mit nézünk éppen. Sokan jól csinálják, azonban akadnak rossz példák is szép számmal a neten. Két irányvonalat érdemes szem előtt tartani.
 

Navigáció – Merre tudsz továbbmenni?

Van pár józan paraszti ésszel is felfogható szabály, amelyeket nem érdemes elfelejteni. A gombok segítségével keringhetünk az oldalon, amelyeket érdemes úgy elhelyezni, hogy szinte mindig könnyen megtalálhatók és felismerhetők legyenek. Szöveges gombok írják le, hogy hova is vezetnek, de az se árt, ha lehet őket használni. Veled előfordult már, hogy egy oldal legördülő menüjéből szerettél volna menüpontot választani, azonban az folyamatosan eltűnt mire rákattintottál volna? Ugye, milyen idegesítő? Te ne kövesd el ezt a hibát és kíméld meg az idegeskedéstől látogatóid.
 

Orientáció – Hol vagy jelenleg?

Rengeteg lehetőséged van helyzet meghatározásra, így nincs okod, hogy ne használd ezt a módszert. Kis oldalakon lehet, hogy elég egy nagyobb méretű vagy félkövér cím a menü szövegében, egy nagyobb oldalon használhatsz alcímeket vagy akár oldaltérképet azoknak, akik képesek elveszni.
 
A sorozat második részét ide, a harmadik részét ide kattintva olvashatod, de előtte ne felejtsd el +1-ezni ezt a részt is! :) 
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Honlapkészítés
Az 5 legjobb tipp a felhasználói élmény javítására 2018-ban. Honlapkészítés tippek.

Az 5 legjobb tipp a felhasználói élmény javítására 2018-ban

2017-09-28

Lassan véget ér az év, így már láthatjuk, hogy melyek 2017 meghatározó trendjei és fejlesztései a felhasználói élmény, azaz az UX...

Éttermi online marketing tippek

Éttermi online marketing tippek

2017-09-13

Melyik az az online marketing eszköz, amely használata biztosan megtérül egy étteremnek, asztalfoglalásban, rendezvényhelyszín ajánlatkérésben? Mutatjuk! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!