Keresés

Menü

Miért fontosak a vevői vélemények, és hogyan használd őket hatékonyan az online marketingben?

Marketing Professzorok

Hatékony honlapüzemeltetés


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Miért fontosak a vevői vélemények, és hogyan használd őket hatékonyan az online marketingben?

2018.02.06.

A vendéglátás és turizmus marketing egyik legfontosabb eleme a vendégvélemények javítása, begyűjtése, és közzététele, de más iparágakban is hatékony eszköz lehet a vevői vélemények megosztása. Mutatjuk, hogyan használd fel ezeket hatékonyan az online mark

A vendéglátás és turizmus marketing egyik legfontosabb eleme a vendégvélemények javítása, begyűjtése, és közzététele, de más iparágakban is hatékony eszköz lehet a vevői vélemények megosztása. Mutatjuk, hogyan használd fel ezeket hatékonyan az online marketing kommunikációban. 


Biztosan veled is előfordult már, hogy nem tudtál dönteni két termék, szolgáltatás, étterem, szálloda, stb. között, ezért kikérted ismerőseid véleményét, vagy hosszasan olvasgattad a két opcióra érkezett online értékeléseket, mielőtt egyikbe vagy másikba szórtad volna a pénzedet.

 

A marketingben ez utóbbi kifejezetten fontos (nem a pénzszórás) – rettenetesen sokat dobhat márkád hírnevén (és ezzel az értékesítések számán), ha a fogyasztók pozitív dolgokat áradoznak rólad az interneten.

 

Közvetlen kapcsolatban állnak ezzel a ténnyel az ügyfelek, fogyasztók, követők, stb. által készített tartalmak, amelyeket egyre több márka ösztönöz és használ fel célközönségük érdeklődésének felkeltésére és figyelmük megragadására. Az ilyen tartalmak bizonyítottan növelik az organikus webhelyre érkező forgalom mennyiségét, a webhelyen töltött időt, az ügyfélmegtartási arányokat és mindezeknek köszönhetően természetesen az értékesítések számát is.

 

Nem kétség tehát, hogy a vevő/vendég véleményeket, tartalmakat megéri használni. De hogyan? Jó kérdés! A válaszokat az alábbi öt pontban összefoglalva olvashatod.

 

1. Tedd hitelesebbé hirdetéseidet a visszajelzésekkel

Az ügyfelek által írt értékelések a legnépszerűbbek az összes felhasználói tartalomtípus közül. Miért? Mert ezek a visszajelzések nagyban befolyásolják a vásárlásra készülő emberek döntéseit, és nagyon pozitív (vagy ugyanennyire negatív) kihatással lehetnek azokra.

 

Ha céged már egy jó ideje működik, akkor nagy valószínűséggel összejött néhány (remélhetőleg pozitív) értékelés az ügyfelektől. A feladatod az, hogy összegyűjtsd ezeket, és felhasználd őket hirdetéseidben, hitelesebbé, megbízhatóbbá téve azokat. Ha az emberek látják, hogy mások is elégedettek valamivel, akkor jó eséllyel ők is adnak egy esélyt annak a valaminek. A Google Adwords külön bővítményben teszi lehetővé, hogy a vevői vélemények szerepeljenek hirdetésed alatt! 

 

2. Oszd meg a világgal az ügyfelek sikertörténeteit

A világ alatt itt igazából a közösségi médiát értjük, hiszen sok hétköznapi felhasználó ott éli (általában) másodlagos életét. A közösségi média pedig már évek óta remek forgalomtermelő eszköz a márkák számára, akik több érdeklődőt szeretnének saját webhelyükre terelni. A Sprout Social egyik felmérésében a válaszadók 75,3%-a állította, hogy előfordult már, hogy a közösségi média miatt vásároltak meg valamit.

 

Az emberek tehát figyelnek a közösségi médiára (ez nem újdonság), ezért felhasználhatod rajtuk azokat a sikertörténeteket, amelyeket elégedett ügyfelek osztottak meg magukról.

 

Ezt többféleképpen is megteheted. Például megoszthatod azokat a nyilvános bejegyzéseket, amelyeket korábbi ügyfeleid írtak, vagy kép formájában megoszthatod a pozitív értékeléseket, amelyeket elégedett fogyasztók fogalmaztak meg visszajelzéseikben (akár más oldalakon is).

 

Ha valamivel kreatívabb és stílusosabb szeretnél lenni, akkor egy-egy pozitív értékelés szövegét rámásolhatod a szóban forgó termék képére, és úgy is megoszthatod. Amennyiben pedig engedélyt is kapsz rá az értékelés írójától, úgy akár az ő képét is megoszthatod a közösségi platformokon, tovább növelve ezzel márkád hitelességét.

 

Mindezzel egyrészt azt érheted el, hogy meglévő ügyfeleiddel érezteted, hogy véleményeik valóban fontosak számodra (ez megerősíti ügyfélhűséget, ami további vásárlásokhoz vezet majd az ő részükről), illetve az érdeklődő ügyfeleket is arra biztatod vele, hogy a te márkádat válasszák a többi helyett.

 

3. Használd a Pinterestet!

Jól olvastad, a Pinterestet. Amennyiben e-kereskedelemmel foglalkozol, ez a platform egy igazi aranybánya (vagyis forgalomforrás) számodra. A Pinterestet a felhasználók 93%-a használja vásárlási döntések meghozatala előtt, tehát ha releváns forgalmat szeretnél irányítani webshopodba, akkor a Pinterest a neked való platform.

 

De hogy jön ez a felhasználói tartalmakhoz? Egyszerű: ahogy sok más platformot, úgy ezt is felhasználhatod az ügyfelek által készített tartalmak megosztására. Egyszerűen csak készíts egy olyan Pinterest Boardot, amelyen ilyen képeket osztasz meg, és mellékelj minden Pinhez egy hivatkozást a képen szereplő termékhez. A Pinterest elképesztő aktivitásának köszönhetően az emberek előbb-utóbb rátalálnak majd ezekre a Pinekre, és onnantól már csak egy kattintás, hogy eljussanak webshopodba.

 

4. A felhasználói tartalmak és a marketing emailek

2017-ben gyakran olvashattuk, hogy az email marketing bizony még mindig a top marketing csatornák között helyezkedik el, akár új ügyfelek megszerzése, akár a meglévők megtartása a cél. Ha eddig is foglalkoztál email marketinggel, akkor jó ha tudod, hogy egy lépéssel tovább viheted kampányaidat.

 

Az eddig tárgyalt témák fényében pedig nem nehéz kitalálni, hogy mivel. Bizony, a marketing emaileket is gazdagabbá és sikeresebbé tehetik a felhasználói tartalmak. Például elhelyezhetsz bennük néhány ügyfelektől származó értékelést a megjelenített termékekről, vagy akár ügyfelek által készített képeket is mellékelhetsz, amelyeken éppen használják azokat.

 

Az érdeklődők ezzel rögtön érezni fogják, hogy márkád igenis foglalkozik az ügyfeleivel, korábbi ügyfeleidet pedig újabb vásárlásokra ösztönözheted ezzel.

 

5. Nyilvános képek a termékek saját oldalain

Eddig arról beszéltünk, hogy a felhasználói tartalmak miként terelhetnek több forgalmat webhelyedre, vagy hogy hogyan befolyásolhatják az érdeklődő, de bizonytalan felhasználók döntéseit. Az ilyen jellegű tartalmak azonban nem csak ezekre a célokra használhatók fel.

 

Tegyük fel, hogy egy érdeklődő éppen a kínálatodat böngészi webshopodban, de nem biztos abban, hogy megérné-e számára pénzt kiadni valamelyik termékedre. Itt lépnek színre a felhasználók által készített fényképek. Amikor egy érdeklődő ügyfél megpillantja ezeket, akkor rögtön látni fogja, hogy másoknak nagyon is bevált az adott termék, legyen szó akár egy háztartási gépről, vagy egy ruháról.
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Hatékony honlapüzemeltetés
Miért és hogyan szerezz online véleményeket márkád számára?

Miért és hogyan szerezz online véleményeket márkád számára?

2018-06-21

Az online vélemények azok a visszajelzések, amelyeket az ügyfelek egy márka vagy cég szolgáltatásaival vagy termékeivel kapcsolatban írnak valamilyen olyan online...

Miért csökkent webhelyed forgalma (és hogyan orvosold ezt)

Miért csökkent webhelyed forgalma (és hogyan orvosold ezt)?

2018-06-15

Folyamatosan csökken weboldalad látogatottsága, de nem tudod az okát? Bizony ez előfordul. Lehet Google büntetés, keresőoptimalizálás hiba, Facebook algoritmus változás, és még mutatjuk, mennyi minden más, ami miatt...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!