Miért fontosak a vevői vélemények, és hogyan használd őket hatékonyan az online marketingben?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Miért fontosak a vevői vélemények, és hogyan használd őket hatékonyan az online marketingben?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Miért fontosak a vevői vélemények, és hogyan használd őket hatékonyan az online marketingben?


2018/02/06

A vendéglátás és turizmus marketing egyik legfontosabb eleme a vendégvélemények javítása, begyűjtése, és közzététele, de más iparágakban is hatékony eszköz lehet a vevői vélemények megosztása. Mutatjuk, hogyan használd fel ezeket hatékonyan az online marketing kommunikációban. 

A vendéglátás és turizmus marketing egyik legfontosabb eleme a vendégvélemények javítása, begyűjtése, és közzététele, de más iparágakban is hatékony eszköz lehet a vevői vélemények megosztása. Mutatjuk, hogyan használd fel ezeket hatékonyan az online mark

Biztosan veled is előfordult már, hogy nem tudtál dönteni két termék, szolgáltatás, étterem, szálloda, stb. között, ezért kikérted ismerőseid véleményét, vagy hosszasan olvasgattad a két opcióra érkezett online értékeléseket, mielőtt egyikbe vagy másikba szórtad volna a pénzedet.

 

A marketingben ez utóbbi kifejezetten fontos (nem a pénzszórás) – rettenetesen sokat dobhat márkád hírnevén (és ezzel az értékesítések számán), ha a fogyasztók pozitív dolgokat áradoznak rólad az interneten.

 

Közvetlen kapcsolatban állnak ezzel a ténnyel az ügyfelek, fogyasztók, követők, stb. által készített tartalmak, amelyeket egyre több márka ösztönöz és használ fel célközönségük érdeklődésének felkeltésére és figyelmük megragadására. Az ilyen tartalmak bizonyítottan növelik az organikus webhelyre érkező forgalom mennyiségét, a webhelyen töltött időt, az ügyfélmegtartási arányokat és mindezeknek köszönhetően természetesen az értékesítések számát is.

 

Nem kétség tehát, hogy a vevő/vendég véleményeket, tartalmakat megéri használni. De hogyan? Jó kérdés! A válaszokat az alábbi öt pontban összefoglalva olvashatod.

 

Marketing konzultáció és audit

1. Tedd hitelesebbé hirdetéseidet a visszajelzésekkel

Az ügyfelek által írt értékelések a legnépszerűbbek az összes felhasználói tartalomtípus közül. Miért? Mert ezek a visszajelzések nagyban befolyásolják a vásárlásra készülő emberek döntéseit, és nagyon pozitív (vagy ugyanennyire negatív) kihatással lehetnek azokra.

 

Ha céged már egy jó ideje működik, akkor nagy valószínűséggel összejött néhány (remélhetőleg pozitív) értékelés az ügyfelektől. A feladatod az, hogy összegyűjtsd ezeket, és felhasználd őket hirdetéseidben, hitelesebbé, megbízhatóbbá téve azokat. Ha az emberek látják, hogy mások is elégedettek valamivel, akkor jó eséllyel ők is adnak egy esélyt annak a valaminek. A Google Adwords külön bővítményben teszi lehetővé, hogy a vevői vélemények szerepeljenek hirdetésed alatt! 

 

2. Oszd meg a világgal az ügyfelek sikertörténeteit

A világ alatt itt igazából a közösségi médiát értjük, hiszen sok hétköznapi felhasználó ott éli (általában) másodlagos életét. A közösségi média pedig már évek óta remek forgalomtermelő eszköz a márkák számára, akik több érdeklődőt szeretnének saját webhelyükre terelni. A Sprout Social egyik felmérésében a válaszadók 75,3%-a állította, hogy előfordult már, hogy a közösségi média miatt vásároltak meg valamit.

 

Az emberek tehát figyelnek a közösségi médiára (ez nem újdonság), ezért felhasználhatod rajtuk azokat a sikertörténeteket, amelyeket elégedett ügyfelek osztottak meg magukról.

 

Ezt többféleképpen is megteheted. Például megoszthatod azokat a nyilvános bejegyzéseket, amelyeket korábbi ügyfeleid írtak, vagy kép formájában megoszthatod a pozitív értékeléseket, amelyeket elégedett fogyasztók fogalmaztak meg visszajelzéseikben (akár más oldalakon is).

 

Ha valamivel kreatívabb és stílusosabb szeretnél lenni, akkor egy-egy pozitív értékelés szövegét rámásolhatod a szóban forgó termék képére, és úgy is megoszthatod. Amennyiben pedig engedélyt is kapsz rá az értékelés írójától, úgy akár az ő képét is megoszthatod a közösségi platformokon, tovább növelve ezzel márkád hitelességét.

 

Mindezzel egyrészt azt érheted el, hogy meglévő ügyfeleiddel érezteted, hogy véleményeik valóban fontosak számodra (ez megerősíti ügyfélhűséget, ami további vásárlásokhoz vezet majd az ő részükről), illetve az érdeklődő ügyfeleket is arra biztatod vele, hogy a te márkádat válasszák a többi helyett.

 

3. Használd a Pinterestet!

Jól olvastad, a Pinterestet. Amennyiben e-kereskedelemmel foglalkozol, ez a platform egy igazi aranybánya (vagyis forgalomforrás) számodra. A Pinterestet a felhasználók 93%-a használja vásárlási döntések meghozatala előtt, tehát ha releváns forgalmat szeretnél irányítani webshopodba, akkor a Pinterest a neked való platform.

 

De hogy jön ez a felhasználói tartalmakhoz? Egyszerű: ahogy sok más platformot, úgy ezt is felhasználhatod az ügyfelek által készített tartalmak megosztására. Egyszerűen csak készíts egy olyan Pinterest Boardot, amelyen ilyen képeket osztasz meg, és mellékelj minden Pinhez egy hivatkozást a képen szereplő termékhez. A Pinterest elképesztő aktivitásának köszönhetően az emberek előbb-utóbb rátalálnak majd ezekre a Pinekre, és onnantól már csak egy kattintás, hogy eljussanak webshopodba.

 

4. A felhasználói tartalmak és a marketing emailek

2017-ben gyakran olvashattuk, hogy az email marketing bizony még mindig a top marketing csatornák között helyezkedik el, akár új ügyfelek megszerzése, akár a meglévők megtartása a cél. Ha eddig is foglalkoztál email marketinggel, akkor jó ha tudod, hogy egy lépéssel tovább viheted kampányaidat.

 

Az eddig tárgyalt témák fényében pedig nem nehéz kitalálni, hogy mivel. Bizony, a marketing emaileket is gazdagabbá és sikeresebbé tehetik a felhasználói tartalmak. Például elhelyezhetsz bennük néhány ügyfelektől származó értékelést a megjelenített termékekről, vagy akár ügyfelek által készített képeket is mellékelhetsz, amelyeken éppen használják azokat.

 

Az érdeklődők ezzel rögtön érezni fogják, hogy márkád igenis foglalkozik az ügyfeleivel, korábbi ügyfeleidet pedig újabb vásárlásokra ösztönözheted ezzel.

 

5. Nyilvános képek a termékek saját oldalain

Eddig arról beszéltünk, hogy a felhasználói tartalmak miként terelhetnek több forgalmat webhelyedre, vagy hogy hogyan befolyásolhatják az érdeklődő, de bizonytalan felhasználók döntéseit. Az ilyen jellegű tartalmak azonban nem csak ezekre a célokra használhatók fel.

 

Tegyük fel, hogy egy érdeklődő éppen a kínálatodat böngészi webshopodban, de nem biztos abban, hogy megérné-e számára pénzt kiadni valamelyik termékedre. Itt lépnek színre a felhasználók által készített fényképek. Amikor egy érdeklődő ügyfél megpillantja ezeket, akkor rögtön látni fogja, hogy másoknak nagyon is bevált az adott termék, legyen szó akár egy háztartási gépről, vagy egy ruháról.
 

Hatékony honlapüzemeltetés

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 137

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
68 800
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Kilépő pop-up

Egy olyan Pop-up, amely akkor jelenik meg, amikor a látogató megpróbálja...

XML

Mit is jelent az XML?   Az XML -t (Extensible Markup Language – kiterjeszthető...

Opt-out

Egy önkéntesen, vagy automatikusan történő opt-in- ből való kikerülés (például...

Email szűrő

Mit is jelent az email szűrő?   Az email szűrő akkor alkalmazható egy felhasználó...

Cikk

Az internetes marketing világában a cikk egy weboldalon vagy cikkgyűjtő oldalon közzétett...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.