Mi a teendő, ha felfüggesztik Facebook oldalad?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Mi a teendő, ha felfüggesztik Facebook oldalad?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mi a teendő, ha felfüggesztik Facebook oldalad?


2014/01/09
Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó
Sajnálatos dolog történt, az egyik legnépszerűbb és töretlenül növekvő rajongótáborral rendelkező Férfi Facebook oldalt ’Unpublished’-ként kategorizálta a Facebook, vagyis felfüggesztették a megjelenését a hírfolyamban és az egész közösségi oldalról törölték, ha csak ideiglenesen is. Ez veled is előfordulhat, ha nem vigyázol, ezért érdemes tudni, miért jár ilyen büntetés és hogyan lehet megmenteni egy felfüggesztett Facebook oldalt. 
 
Mi a teendő, ha felfüggesztik Facebook oldalad?
Mivel rengeteg bejelentést kap a Facebook hasonló ügyekben, meg kell osztanunk tapasztalatainkat, hátha más is hasonlóan szorult helyzetben van.
 Marketing konzultáció és audit>

 

>

 

Mit jelent pontosan egy Facebook oldal esetében az Unpublished állapot?

Az oldal ’kiadatlan’ állapotát annak köszönhetően kapja, ha a tartalommegosztás, bejegyzés közzététele közben valaki figyelmen kívül hagyja a Facebook szabályzatát. A szabályzat megsértése esetén előfordul, hogy a sértő post-ot közzétevő admint 24-48-72 órára megfosztják admin jogaitól. Más adminok ilyenkor még tudnak bejegyzéseket közzétenni és azok megjelennek a like-olók hírfolyamában is.
Ha többször megsérted a szabályzatot, többször felfüggesztik megadott időre az oldalad, azután jön az Unplublished. Ilyenkor az oldal adminjai tudják szerkeszteni az oldalt, megosztani, de hiába, mivel azok nem érnek el senkihez, a felhasználók számára megszűnik az oldal, a keresőben sem lehet megtalálni. Ez rendkívül bosszantó és kellemetlen, főleg olyankor, ha egy több ezer vagy tízezer rajongóval rendelkező oldalról van szó.
 

Ha nem szeretnéd, hogy Facebook oldaladat töröljék, tanuld meg jól kezelni! Gyere el közösségi média marketing tanfolyamunkra! Részletek itt! 

 

Mi a teendő Facebook oldalad felfüggesztésekor?

Az első lépés a fellebbezés, amelynek sikeressége egy nagy kérdőjel. Belegondolni is lehetetlen, hogy összesen hány Facebook oldal létezik, amelyekből nap mint nap szűntetnek meg illetve függesztenek fel akár több százat is. A fellebbezést az oldal adminja adhatja be egy űrlap kitöltésével. Itt nagyon fontos, hogy indokold meg jól, miért történt meg az, hogy nem tartották be az adminok a Facebook szabályzatát és milyen intézkedéseket hoztál arra nézve, hogy ez többet ne forduljon elő. A fellebbezést ne kapkodd el, legyen jól átgondolt, meggyőző, hiszen csak egy esélyed van. A fellebbezést azonnal felajánlja a Facebook az „unpublish” után, de inkább várj és gondold át jól! A fellebbezést angolul add be! 
 
Ezt követően csak várhatunk. És várjuk a csodát, hiszen körülbelül varázslat szükséges ahhoz, hogy kérelmünk célba érjen. A napi több száz levél elolvasása, az ügy körüljárása a Facebook illetékeseinek is rengeteg idejébe kerül, így beletelhet pár hónapba is, mire ügyünk figyelmet kapjon. Addig oldalunk szép lassan elsüllyed a homályban, az emberek elfelejtik, pláne, ha ez egy céghez, weboldalhoz kapcsolódik. 
 
A Facebook súgóközpontjában (ide kattintva elérheted) ilyenkor gyűlnek a kommentek, a dühös és kétségbeesett adminok, akiknek látszólag hasznos tanáccsal nem tudnak szolgálni. Néha felbukkan egy-egy komment, amely reményeket ébreszthet (egy férfi felfüggesztett oldalait két hét után feloldották). Ezért a legjobb, ha már eleve felkészülsz egy ilyen eshetőségre és több lábon állsz! 
 

A megelőzés a legjobb orvosság az online marketingben is!

Hogyan állhatsz több lábon? Amíg működik az oldalad, addig kezdj el más irányban is építkezni, felhasználva annak rajongótáborát. Alternatív megoldásként létrehozhatunk például egy másik oldalt is, azonban a több ezer rajongó visszaszerzése rengeteg időnket fogja ismét felőrölni és sokaknak elveszi a kedvét egy ismételt próbálkozástól. Ha mindezt párhuzamosan végzed, könnyebben fog menni, nyilván a munka mennyisége is több. 
 
Egy másik lehetőség alternatív közösségi oldalak keresése. Amennyiben eddig sem csak a Facebook oldalra támaszkodtunk, hívjuk fel rajongóink weboldalunkon, hírlevelünkben, hogy oldalunkat új címen találják meg. Erre létrehozhatunk Google Plus oldalt, Pinterest vagy Instagram fiókot. Addig is betölthetjük a vele keletkezett űrt.
 
Ha az idő múlásával semmilyen reakció nem érkezik a Facebook munkatársaival, sajnos ideje továbblépni és az új közösségi oldalakat használni vagy új Facebook oldalt indítani. 
 

 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1.3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 

 


 

 

 

Kapcsolódó online marketing cikkek:

 


 

 

Facebook SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 91

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
70 414
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Vállalkozó

Egy olyan személy, aki egy számára új, vagy nem teljesen ismert...

Kifejezésegyezés

Ez az egyezési beállítás pontosabb, mint az általános egyezés, de nem olyan pontos, mint a...

Árképzés

Egy termék sikeres marketingjének egyik legfontosabb szempontja a megfelelő árképzés, azaz egy...

Közösségbefolyásoló marketing

Akkor beszélünk ilyen típusú marketingről, amikor a márkák...

Ad Extensions

Az Ad Extensions egy szöveges reklámon belül elhelyezett plusz információ. Ilyenek például...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.