notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Átverések az online marketing világából

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Átverések az online marketing világából

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Átverések az online marketing világából


2013/11/30
Máté Balázs, online marketing tanácsadó
15 éve dolgozok online marketing területen, tanítom a Szent István Egyetemen, és találkozok hetente 2-3 új ügyféllel. Rengeteg olyan dolgot hallok, amelyek csupán átverések, a hozzá nem értők „lehúzását” célozzák. Ezekből csemegéztem párat, talán még nem késő, te el tudod ezeket kerülni!
 
online marketing,átverés,honlapkészítés
Dunát lehet rekeszteni holnapkészítő céggel. Amióta megjelentek az open source rendszerek, nagyon nagy tudás nem is szükséges ahhoz, hogy valaki honlapkészítőnek adja ki magát, és ezt sokan meg is teszik. Meg is tehetik, a mai világban sokan csak az árral foglalkoznak, így a legolcsóbbat választják. Ki lehetne a legolcsóbb, mint az, akinek semmi befektetésbe nem került az, hogy honlapokat gyártson. Miért, milyen befektetések kellenek ehhez – kérdezheted jogosan. Mint korábbi cikkemben leírtam, ha ide kattintasz, el is olvashatod, nem vagyok a nyílt forráskódú rendszerek híve. Ha valaki minőségi honlapot akar készíteni, azt csak egyedi forráskódú rendszerre teheti meg. Igen ám, de ezekben a rendszerekben is igen nagy különbségek vannak, a befektetett munka mennyiségének, idejének arányában. Nem árt az sem, ha tapasztalattal is rendelkezik az azt megtervező. És még ez sem mindig elegendő, kell az is, hogy az ember valóban jó minőséget akarjon adni. Találkoztam nagy referenciákkal rendelkező, multikat kiszolgáló honlapkészítő céggel is, akinek fogalma sem volt a manapság már alapnak számító keresőoptimalizálásról. Nehéz tehát jó honlapkészítőt választani, nagyon sokat lehet bukni ezen. Ezért kérem mindig ügyfeleimet, higgyék el, az online marketing tanácsadóra kifizetett összeg busásan megtérül, ha nem nyúlnak mellé egy ilyen fontos döntésben, kérjék ki a véleményünket, hagyják hogy mi vitázzunk a honlapkészítőkkel.
Nézzünk példaként egy két konkrétumot, melyet az elmúlt napokban megéltem! A honlapkészítők ajánlatait idézem, természetesen cégnév nélkül:
 

A Joomla honlapkészítő átverése

„Önnek Joomla rendszerű honlapja van, ezt gyakran érik támadások. Mi technológiánkkal úgy optimalizáljuk Jommla rendszerét, hogy az képes lesz kivédeni ezeket a támadásokat. Kedvező akciós árunk most csak 1,499.000 forint +áfa!” A honlap, amire az ajánlat szólt egy vidéki szálloda 5 menüpontos honlapja volt.  Egy ilyen honlapot minőségi, egyedi forráskóddal is 140-400.000 forint +áfáért az elejétől kezdve elkészítenek. A Joomla motor használata pedig ingyenes…
 

Az egyedi forráskódú honlapkészítő átverése

Marketing konzultáció és audit
„Honlapmotorunk a keresők legfontosabb elvárásainak megfelel, keresőbarát felépítésű, jól optimalizálható honlapmotor”.  Az adott cég által szállított weboldal adminisztrációs rendszere valóban lehetővé tette 2 db keresőoptimalizálási beállítás elvégzését, melyet akár nevezhetnénk „legfontosabb elvárásnak is”, de ezt az egyetemen számomra beadandót író diákok is beleírják az első dolgozatukba. A keresőoptimalizálás ma már nem csak annyit jelent, hogy 2 meta tag megadható az adminból, ennél azért többet várjunk el a honlapkészítőtől. Megjegyzem, ez a cég ráadásul 750.000 forintért adta a 7 menüpontos weboldalt. Ilyen oldalt már 99.000 forintért is láttam hirdetni, valóban keresőbarát felépítésben…. Íme, a megtakarítás, és akkor még az elmaradt haszonról nem is beszéltünk!
 

Az online marketing guru átverése

„A közösségi média marketing egy nagy humbukk, a Facebook lufi hamarosan kidurran, fizessen inkább az AdWordsért, az a jó marketing eszköz!” Nos, ezt alig akartam elhinni. Aki ezt merte mondani, az tegnap, maximum múlt hét kedden kezdett bele online marketinges pályafutásába, és 3 szakcikknél többet nem olvasott el soha. Az AdWords egy valóban hatékony eszköz, de csak egy szelete az online marketingnek, ráadásul egy igen drága szelete, hiszen minden kattintásért fizetünk, szemben a keresőoptimalizálással. És az, aki a közösségi média marketinget humbukknak tartja, valószínűleg nem rendelkezik több, mint 186 követővel a Facebookon, így nem tapasztalhatta meg annak a megdöbbentő és azonnali erejét, amikor céges ajánlatokat megoszt több százezer követő előtt….
 
Ez csak az elmúlt hét termése, hidd el, én sem tervezek házat, sem ruhát, nem szerelek autót, mert nem értek hozzá. Akármennyire is igaz, hogy a marketinghez mindenki ért, ha valóban eredményeket akarsz, sőt, még spórolni is a marketingen, akkor bízz meg szakértőt a honlapkészítő cég kiválasztásával is! Százezres, ha az elmaradt hasznot is nézzük, milliós a tét! 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 

 
Facebook Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 87

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.06.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
253 667
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Domain név

Mi az a domain név? Minden webhelynek van egy saját, egyedi címe, amit IP...

Landing oldal

Mi az a Landing Page? Az az oldal a weboldaladon, amire egy látogató egy...

Eszköztár

Az eszköztárak általában vízszintes vagy függőleges sávban elhelyezett ikonokból állnak....

Értéknövelt tartalom

Olyan internetes hirdetések vagy oldalak, amik animációkat tartalmaznak, illetve...

podcast

Mi is az a podcast? A podcast egy digitálisan rögzített hangfelvétel, amely tartalmazhat...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.