notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

10 legfontosabb tipp kisvállalkozásoknak az üzlethozó weboldal megteremtéséhez

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 10 legfontosabb tipp kisvállalkozásoknak az üzlethozó weboldal megteremtéséhez

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

10 legfontosabb tipp kisvállalkozásoknak az üzlethozó weboldal megteremtéséhez


2013/11/25
Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó
Nagyon sok vállalkozás nem hisz még mindig az Internet erejében, sokszor hallom azt, hogy a „Mi üzletágunkban nem hoz üzletet semmilyen online marketing”. Én hiszek benne, hogy ma már mindenkinek töménytelen üzletet hozhat egy keresőoptimalizált honlap és egy jó közösségi média marketing. Ha mindezt stratégiába fogjuk, akkor másra lehet nincs is szükség… De beszéljünk most a honlapokról. A cégvezetőknek, marketingeseknek a marketinggel kapcsolatban is mindig nagyon sok a tennivalója és kevés az idő. Ez a pár tipp a weboldal kezelésének kulcspontjait foglalja magába, aminek segítségével a legtöbbet lehet kihozni egy oldalból a rendelkezésre álló idő alatt. Nagyon sok dolog határoz meg egy weboldalt, de a következő 10 mindenképp a legfontosabb.
Nagyon sok vállalkozás nem hisz még mindig az Internet erejében, sokszor hallom, azt, hogy a „Mi üzletágunkban nem hoz üzletet semmilyen online marketing”. Én hiszek benne, hogy ma már mindenkinek töménytelen üzletet hozhat egy keresőoptimalizált honlap é

 

Online marketing tipp 1. : Tartalom -  ennél nincs fontosabb!

Pihengetünk?
 
A weboldal tartalma mindig is nagyon fontos tényező volt. Amikor még a kanyarban sem volt a közösségi média marketing, akkor is azt tanítottam az egyetemen, hogy a keresőoptimalizálás legfontosabb eleme nem a trükkök alkalmazása, hanem a nagy tartalom. Ha egy szó, egy kifejezés nincs ott a weboldaladon, bármilyen jó  is a holnapmotor, bármennyire jó is keresőoptimalizálási stratégiád, nem találhat rád a Google. Ma, a Facebook korában ez még jobban felerősödött: Ha nincs tartalmad, nincs mit megosztanod, semmit nem ér a jó közösségi média marketing… A weboldal tartalma a legfontosabb tényező tehát. Persze az emberek is szeretik a megfelelő tartalmakat, így azok készítésénél ne csak a keresőrobotokra gondolj. Látogatóid érdekes és hasznos információkat szeretnének találni oldaladon, különben minek is jönnének? A releváns tartalmak tömege a weboldal sikerének kulcsa, amiből sosem elég.
 
 

Online marketing tipp 2. : Frissesség

Mindig tarts lépést az eseményekkel, ugyanis mit ér a rengeteg tartalom, ha már mind több hónapos. Ettől weboldalad nem tűnik majd naprakésznek és így szakmaiságod is megkérdőjelezhetővé válik. A keresők egy ideje az oldal frissességét is tudják elemezni, így minél újabb az tartalom, annál jobb helyre kerül a keresőlistában. A tartalmak mellett jó, ha megjelenik a dátum is, mivel azt könnyebben indexelik a keresők.
 
 

Legyen a Te marketinged is kreatív, gondolkodj komplex online marketingen! 1.2 millió Facebook rajongó kezelése, egyetemi és gyakorlati kutatási munka és annak tapasztalatai több, mint 200 kis- és középvállalat, 10 multi és 15 év tapasztalatával vállaljuk online marketinged felfuttatását. Kérd ajánlatunkat itt most!

 

 

Online marketing tipp 3. : Ne trükközz

Ne próbáld meg átverni a keresőrobotokat, mivel azok már most okosabbak nálad és biztosan csak hátrányod származik majd a trükközésből. Ha a keresőrobotok nem megfelelő módszerek használatán kapnak, hátrányba kerülhetsz a keresések között, a Google indokolt esetben fekete listára tehet, vagyis nem szerepel oldalad a találatok között. A keresők így a csaló oldalakkal harcolnak, és ha nem használsz ilyen eszközöket, rosszul nem járhatsz! Ne bízd hát az oldalad olyanra, aki nem tudja, mit szabad és mit nem. 
 

Online marketing tipp 4. : Linkek

Mind az oldalon lévő, mind az oldalra mutató linkek nagyon fontosak. Sokan használják a linkcsere folyamatát, azonban egyre kevésbé számít ez a technika. A keresőrobotok tartalomelemző képességükkel felmérik, hogy az oldal tartalma és a link összefügg-e. Ha igen, akkor jó linknek minősül, ha nem, akkor alig, vagy szinte semennyire sem számítják bele egy oldal rangjába.
 
Fontos, hogy linkjeid frissek legyenek, ugyanis egy rakás régi link egyre kevesebbet fog számítani oldalad megítélésében. Azt se hagyd figyelmen kívül, hogyan is linkelnek oldaladra. Egy szöveges link minden esetben többet ér, mintha logódat linkelnék oldaladra. 
 

Online marketing tipp 5. : Az oldal struktúrája

Az átláthatatlan weboldalak elriasztják a látogatókat, ezért mindig figyelj az átláthatóságra. A keresőmotorok természetükből kifolyólag is felépítésük szerint vizsgálják az oldalakat, így nem csak az emberek számára hasznos, ha átlátható. Sokan vannak, akik csak bizonyos információkat keresnek egy weboldalon, átfutnak a tartalmak felett és a menüsorokat nézik. Mi az egyetemen szemkamerás vizsgálatok segítségével állapítjuk meg, melyik a bombabiztos üzleteket hozó struktúra, neked is meg kell találnod azt a felépítést, amit a keresőmotorok és az emberek is kedvelnek.
Tartalmaidhoz mindig hozz létre címeket, alcímeket, így is könnyebb lesz mások számára átlátni azokat, de ez a keresőrobotok munkáját is ugyancsak segíti. 
 

Online marketing tipp 6. :  Elérhetőség

Weboldalad inkább több ember számára legyen értelmezhető. A Web Accessibility Initiative nevű szervezet olyan tanácsokkal segíti a weboldal tulajdonosokat, amelyekkel az többek számára lesz kezelhető. Elég például a színvaksággal vagy színtévesztéssel rendelkezőkre gondolni, akiket a nem megfelelően kiválasztott színek össze tudnak zavarni. Bár kis dolognak tűnhet, sokan küzdenek ilyen gondokkal.
Emellett persze számos dolog van még, ami befolyásolni tudja egy weboldal elérését. Mindenképp tanácskozz az oldal programozójával és a dizájnerrel, hogy az oldal megfelelően működjön, átlatható és mindenki számára használható legyen. 
 

Online marketing tipp 7. : Minőségi programozás

A jobban programozott weboldalak jobban is teljesítenek. Sokan vannak, akik elkészíttetnek egy weboldalt tetemes mennyiségű pénzért, majd azt a későbbiekben nem tudják szerkeszteni. Emellett fontos, hogy minden böngészőn és platformon hiba nélkül jelenjen meg az oldal, főleg manapság, amikor rengetegen böngésznek telefonról, tabletről.
 

Online marketing tipp 8. : URL-ek

 
Az URL-ek helyes megválasztása sokat dobhat oldalad teljesítményén. Ha megfelelő adminfelületet használsz weboldalaid szerkesztéséhez, már biztosan tudod, hogy mennyire fontos a megfelelő URL cím. Nem csak az áltáthatóságot biztosítja, de segít látogatóidnak, és a keresőmotoroknak is.
A keresők az URL-eket is ellenőrzik, kulcsszavakat keresnek bennük, amelyek szintén oldalad rangját emelik. Például az oldal6.html inkább használd az oldalt tartalmát leíró szavakat, mint bemutatkozas.html
Ha szeretnél egy bizonyos kulcsszóra koncentrálni, vedd meg az ahhoz kapcsolód domaint és hozz létre microsite-ot, amelyet arra a kulcsszóra hegyezel ki.
 

Online marketing tipp 9. : Stílus

A külső nem minden, de esetünkben igen is fontos. Hiába van tele megfelelő tartalmakkal az oldal, ha a dizájn nem megfelelő, összecsapott munka. A látogatókat először a látvány fogja meg és az is tartja meg vagy riasztja el őket. Ezek után nézik a tartalmat és az átláthatóságot. Gondolod el, milyen lenne az, ha az üzleted/irodád csupa kosz és korhadt bútor lenne. Vásárolnának tőled a vevőid? Ez a honlapod dizájnja. 
Itt olyan apró dolgok is számítanak, mint a megfelelő színek kiválasztása. Egy fekete alapon található fehér szöveget sokkal nehezebb elolvasni, elfárad tőle a szem. A csupa nagybetűs írás is megnehezíti az olvasást, így azt csak indokolt esetben használd.  Gyakran probléma az, hogy mit jelent a szép az emberek többségének. Nem feltétlenül azt, mint neked. Ezért azt javaslom, keress egy dizájnert, akinek a munkái tetszenek, mondd el neki, milyen stílusirányt szeretnél, majd hagyd rá a döntések nagy részét, ő tapasztalata alapján tudni fogja, mi a jó neked! 
 

Online marketing tipp 10. : Képek

Ha valamilyen terméket árulsz, mindenképpen szükséged van megfelelő képekre. Minél jobb a kép, annál nagyobb az eladás valószínűsége. Még egy luxus szálloda is lehet sikertelen a milliárdos befektetések ellenére is, ha amatőr képek készülnek róla. Ha törődsz azzal, amit árulsz, fektess pénzt egy profi fotósba. Egy webshopon nem tudják megfogdosni a vevőid a termékeket, ezért fontos, hogy jó képeket láthassanak azokról.
 
 
 

Ha többet szeretnél megtudni a Facebook használatáról, jelentkezz tanfolyamunkra ide kattintva! 

 

 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 125

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
430 838
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Fehérlista

Mi is az a fehérlista? A fehérlista elemei azok az IP címek, amelyek jogosultak arra, hogy...

Keresőmarketing

Mi az a SEM, azaz a keresőmarketing? A SEM azaz a keresőmarketing egy gyűjtőfogalom, ami...

Előrejelzés

Mit jelent az előrejelzés a marketingben? Az előrejelzés, vagy marketing...

affiliate marketing

Mi az az affiliate marketing? Az affiliate marketing a marketing egy olyan formája, amely...

Elfogadható spamjelentés-arány

Mit is jelent az elfogadható spamjelentés-arány? Az elfogadható spamjelentés-arány az az...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.