Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

A partner hivatkozás eltérítése, azaz az Affiliate Link Hijacking értelmezése az online marketing szakszótárban

Marketing Professzorok

Partner hivatkozás eltérítése


Egy olyan módszer, amelynek célja a partner közvetítői díjától való megfosztása. Ez kétféleképpen történhet valahányszor a partner hivatkozás teljes terjedelmében látható az oldalon:
 

  • Az egyik módszer a teljes hivatkozás megkerülése. Ilyenkor ahelyett, hogy az eltérítő közvetlenül a linkre kattintana, inkább begépeli a hivatkozás URL-címét a böngésző címsorába, és kihagyja (vagy bemásolás esetén kitörli) a hivatkozás azon részét, amely a partner azonosítóját tartalmazza. Ez történhet nem szándékosan vagy szándékosan is – ha például valaki nem szeretné, hogy a partner így keressen pénzt. Így az értékesítési weboldal képtelen partnerhez kötni a látogatót. A tesztek alapján az esetek 30%-ban ez történik.
  • A másik módszer egy tényleges eltérítés. Ilyenkor a partner azonosítójának elhagyása helyett az eltérítő a saját azonosítójára cseréli azt. Ehhez elég csak partnerként regisztrálnia magát az adott terméknek, és máris egy saját azonosítót kap, amivel megteheti ezt. Így az eredeti partner nem részesül közvetítői díjban, a vásárló pedig egy olyan árengedményt kap, amelyre nem lenne jogosult. Egyes kereskedők tiltják, hogy a partnerek a saját hivatkozásaikon keresztül vásárolhassanak, de nem minden kereskedőnél van ilyen szabály.

 

A tesztek szerint a partnerek átlagosan nagyjából 30%-kal nagyobb bevételre tehetnének szert, ha minden hivatkozásuk megfelelően lenne regisztrálva a célweboldalak által.

 

Milyen módszerei vannak a partner link elterelésnek?

 

Léteznek különböző módszerek ennek az eltérítések megelőzésére, ezeket „link elrejtésnek” hívjuk. Lényege, a hivatkozások kinézetének megváltoztatása, hogy ne hasonlítson egy tipikus partner hivatkozásra.

 

Számos ingyenes weboldal létezik (például www.tinyurl.com), amelyek pontosan ezt kínálják (nem csak partnerek számára hasznosak). A partnerek beüthetik teljes partner hivatkozásukat (például „http://www.termékneve.hu/?partner=12345” és helyette egy jóval rövidebb linket kaphatnak, például „http://tinyurl.com/123”.

 

Ezt követően a partner hivatkozás sokkal biztonságosabban használható, ezeknek a rövidített URL-eknek ugyanis két nagy előnye van a partnerek számára:

Lényegesen lerövidíti a partner linket, ezzel növelve az esélyét annak, hogy valaki rákattint majd (a hosszabb hivatkozásokra nem szívesen kattintanak az emberek – ezt több felmérés is bizonyította – minél hosszabb a link, annál kevesebb a kattintás).

Lehetetlen megkerülni őket és ezzel megfosztani a partnert a közvetítői díjától, mert az értékesítési weboldal címe nem látható.

 

Saját domén esetén

Amennyiben saját webdoménnel rendelkezel, egy linkek elrejtésére használt szoftvert is alkalmazhatsz. A linkek így például a következőképpen nézhetnek ki: „www.doménneved.hu/ajánlott_termékek/termék_abc”.

 

Ez a fenti rövidített URL-ek minden előnyét magában hordozza, de van egy sajátos előnye is, amely segít még több profit elérésében:

 

Már a linkből kiderül, hogy ajánlott termékekről szól. Az emberek előszeretettel kattintanak olyan dolgokra, amelyekről azonnal értelmezni tudják, hogy mit jelentenek. Ehhez képest ugyan a rövidített linkek rövidebbek és „kattinthatóbbak”, valójában nem tartalmaznak semmilyen értelmezhető információt, és így nem feltétlenül garantálnak annyi kattintást, mint az egyéni hivatkozások.

címkék: Online marketing

Egy sikeres közösségi influencer marketing kampány 6 alapvető lépése

2018-12-15

A digitális média fejlődésével egyre több olyan marketingeszköz áll a rendelkezésünkre, amelyek 10-20 évvel ezelőtt még elképzelhetetlenek lettek volna. Ilyen többek között a közösségi influencer marketing is. De mit is jelent pontosan ez a kifejezés?

Amit a linképítésről egy marketingesnek mindenképpen tudnia kell 2019-ben

2018-12-14

Három dolog biztos az életben: a halál, az adók és az, hogy a visszahivatkozások még mindig a Google legfontosabb keresőrangsorolási szempontjai közé tartoznak. Egyre nehezebb azonban ilyeneket szerezni. De mégis kell. Mit tehetsz tehát 2019-ben a linkmarketingben? Mutatjuk!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!