Keresés

Menü

4 egyszerű lépésben megmutatjuk, hogyan kell átváltanod úgy SSL titkosításra (HTTPS), hogy a weboldalad keresőoptimalizált SEO állapota is megmaradjon.

Marketing Professzorok

Nemzetközi online marketing trendek, cikkek kéthetente a levelesládádban. Semmi spam, csak hírek!

Iratkozz fel MOST!

Hírlevél feliratkozás





Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

Keresőoptimalizálás alapú váltás HTTPS-re

2017.09.20.

4 egyszerű lépésben megmutatjuk, hogyan kell átváltanod úgy SSL titkosításra (HTTPS), hogy a weboldalad keresőoptimalizált SEO állapota is megmaradjon.

4 egyszerű lépésben megmutatjuk, hogyan kell átváltanod úgy SSL titkosításra (HTTPS), hogy a weboldalad keresőoptimalizált SEO állapota is megmaradjon. 
 


Félsz attól, hogy ha átváltasz a HTTPS-re, akkor sérül weboldalad SEO állapota? Joggal teszed! Ha rosszul sikerül az SSL titkosításra váltás, bizony sokat veszíthetsz. 2014 augusztus 8-án a Buffer az elsők között vezette be a HTTPS-t, és a váltást követően néhány napon belül elveszítették organikus forgalmuk 90%-át. Ezt mi nem szerettük volna, gondolom te sem… 20 nappal később aztán forgalmuk helyreállt, miután felvették a kapcsolatot a Google John Muellerével, és kiderítették, hogy a Google egyáltalán nem számított a kiesést okozó problémára. Mi most már számítunk…

 

Miért kell webáruházad keresőoptimalizálásához SSL tanúsítvány? Kattints ide, elmondjuk! 

 

Mivel az átváltáshoz URL szerkezeted megváltoztatása szükséges, különösen óvatosan kell eljárnod. Íme az alábbi négy lépés, amelyet követned kell:

 

1. Vásárolj releváns SSL tanúsítványt (lehetőleg jelenlegi szolgáltatódtól)

Három alapvető SSL tanúsítvány típus közül választhatsz, amelyeket megvásárolhatsz és feltelepíthetsz webhelyedre. Ezek az EV, OV és DV tanúsítványok – mindegyik más-más webhelytípusra a legoptimálisabb, ezért érdemes utánanézni, hogy saját webhelyed számára melyiket érdemes beszerezni.

 

Az online kereskedelemmel foglalkozó webhelyek számára például érdemes az EV (Extended Validation) tanúsítványt alkalmazni, ez ugyanis zölddé teszi a böngészők címsorát, így megerősítve a felhasználókban a tudatot, hogy biztonságos helyen járnak.

 

A DV (Domain Validation) tanúsítvány olcsó, és szinte azonnal kiadható.

 

Az OV (Organization Validation) tanúsítványt vásárlóknak a Google azt javasolja, hogy 2048 bites titkosítással rendelkező tanúsítványt szerezzenek be.

Érdemes szervered hostjától vásárolni a tanúsítványt, ugyanis elképzelhető, hogy ingyenesen feltelepítik azt szerveredre, ha ez host

csomagod része, bár Magyarországon még általában nem az. Ellenkező esetben saját kezűleg, vagy külső vállalkozó segítségével kell megoldanod ezt.

 

2. Vizsgáld át teljes webhelyedet, frissítsd az összes hivatkozást és állítsd be a 301-es átirányításokat

Ha korábban meg szeretted volna változtatni oldalad tartalmának hierarchiáját, vagy webhelyed szerkezetét, akkor most érdemes elvégezni ezeket, de mindez előtt egy fontos lépés áll.

 

Készítened kell egy URL térképet, amely webhelyed összes oldalát egy táblázatba foglalja össze.

 

Ha eddig nem használtál relatív URL-eket a hiperhivatkozásokhoz, akkor minden URL-t egyenként kell majd frissítened adatbázisodban és webhelyeden. Egyetlen URL-t és metaadat mezőt sem hagyhatsz ki. Egy opció ezeket a frissítési lekérdezéseket valamilyen online eszközzel lefuttatni, vagy weboldal készítő céged szakembereitől kérni.

 

Biztosítanod kell, hogy minden webhelyformátumot frissítesz, amit eddig használtál, például:

  • http://domainneved.hu >>> https://domainneved.hu
  • http://www.domainneved.hu >>> https://www.domainneved.hu

 

Érdemes ezeket a frissítési lekérdezéseket először egy tesztszerveren lefuttatni. Ha erre nincs lehetőséged, akkor legalább egy (vagy több) biztonsági másolatot kell készítened eredeti adatbázisodról.

 

Az egyéni és külső féltől származó szkripteket szintén javasolt frissíteni HTTPS verzióra, különben tartalommal kapcsolatos figyelmeztetéseket kaphatsz. Ebben is honlapkészítőd lesz segítségedre. 

 

A következő lépés a 301-es átirányítások domain szintű beállítása webhelyeden a HTTP-ről HTTPS verziókra. Ehhez az alábbi kódot kell hozzáadnod a „.htacces” fájlodhoz.

 

Megjegyzés: ez a kód az Apache szerverekről hostolt webhelyek esetén működik:


1 RewriteEngine On
2 RewriteCond %{SERVER_PORT} 80
3 RewriteRule ^(.*)$ https://www.example.com/$1 [R=301,L]

Amennyiben jelenlegi URL címed nem tartalmaz „www”-t, akkor távolítsd el azt a fenti kód harmadik sorából.

 

Az átirányítások rendkívül fontos részét képezik ennek az átköltözésnek. Ha valamit elrontasz ebben a lépésben (például egy átmeneti 301-es átirányítással), akkor az negatív hatással lehet a rangsorolásodra.

 

Ne végezz továbbá tömeges átköltöztetést plugin segítségével. A több száz egy időben történő URL változtatást érdemes szerverszinten lebonyolítani. Az Apache, Nginx és IIS szerverátirányítási lépései mind dokumentáltak, érdemes ezeknek utánanézni.

 

3. Frissítsd webhelyed HTTPS verzióját a robots.txt fájlban, a CDN-ben (tartalomszolgáltató hálózat), a Webmester Eszközök között az AdWordsben és a Google Analyticsben.

Amennyiben bármilyen blokkolást beállítottál a robots.txt fájlodban, akkor a HTTP címjegyzéket a HTTPS változatokra kell frissítened.

 

A következő lépés az SSL tanúsítványt a CDN-re telepítése, persze előbb ki kell derítened, hogy támogatja-e CDN-ed a HTTPS-t.

A legtöbb CDN három opciót kínál, ezek az egyéni SSL, a megosztott SSL, és a Let’s Encrypt integráció.

 

Minden fájlod (köztük a webhelyeden található képek is) a HTTPS címükre kell mutassanak CDN-eden. Előfordulhat, hogy fel kell venned a kapcsolatot CDN-eddel a HTTPS támogatás engedélyezése miatt.

 

Miután minden link frissítésre került, ideje frissítened webhelyed címét a Google eszközei között.

 

Egy új Search Console fiókot kell létrehoznod HTTPS webhelyed számára, ezt követően pedig erősen ajánlott újra beküldeni az oldaltérképet is.

 

A Google Analyticsban a webhelycíme a profilbeállítások között módosítható.

 

Ezen kívül az elfogadott címkéket, közösségi média hivatkozásokat, az email marketing programok hivatkozásait és át kell költöztetned a közösségi megosztási számlálóidat is.

 

4. Végezz egy gyors tesztet, hogy megnézd minden megfelelően működik-e

Erre számos online eszköz áll rendelkezésedre, egyik ezek közül a Qualys Lab eszköze

 

Ez az oldal átvizsgálja webhelyedet, ellenőrizve, hogy SSL tanúsítványod megfelelően van-e telepítve.

 

Ha még ezek után is csökkenést veszel észre a rangsorolásban, akkor ellenőrizd, hogy nem-e hagytál ki valamit a fenti lépések közül, vagy lépj kapcsolatba szolgáltatóddal, esetlegesen pedig alkalmazz egy SEO tanácsadót.
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Hatékony honlapüzemeltetés, SEO, keresőoptimalizálás
Milyen Google algoritmus frissítések voltak, melyik mit eredményezett. Mi az a Panda, a Penguin, a Hummingbird, a Pigeon, a Mobile a RrankBrain és a Possum?

A Google 7 legfontosabb algoritmus-frissítése, leegyszerűsítve

2017-12-09

Milyen Google algoritmus frissítések voltak, melyik mit eredményezett. Mi az a Panda, a Penguin, a Hummingbird, a Pigeon, a Mobile a RrankBrain és a Possum?

5 dolog, amit mindenkinek tudnia kell a SEO-ról

5 dolog, amit mindenkinek tudnia kell a SEO-ról

2017-12-04

A Keresőoptimalizálás, a SEO 5 alaptézise, melyet mindenképpen ismerned kell, ha honlapkészítés előtt állsz, vagy csak sok ügyfelet szeretnél. 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!