notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A nagy 2020-as online marketing útmutató kezdőknek 7/1. rész

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > A nagy 2020-as online marketing útmutató kezdőknek 7/1. rész

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A nagy 2020-as online marketing útmutató kezdőknek 7/1. rész


2019/11/04
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Ez az útmutató nem a hivatásos online marketingesek továbbképzésére való. Célunk most induló sorozatunkkal az, hogy képet adjunk azon cégvezetőknek, marketingeseknek, akik eddig nem használták ki az online marketingben rejlő hatalmas energiákat. Szólunk persze azokhoz is, akik megpróbálkoztak már mindezzel, de nem értek el vele sikert, így úgy gondolják, az online marketing nem való nekik. 
 

A nagy 2020-as online marketing útmutató kezdőknek 7/1. rész

Eljött az idő számodra is: ismerd meg, mi is az az online marketing! 

Az online marketing mára minden valamirevaló cég számára egy alapszükségletté vált. Az emberek a nap 24 órájában elérhetik az internetet, ráadásul ma már több online videót nézünk, mint televíziót. 2020-ban egyetlen marketinges sem ragadhat le a már-már elavult, „hagyományos” marketingmódszereknél – a jelen és a jövő az online marketingé, akkor is, ha azt gondolod, a te üzletágadban ez biztos nem fog sikerre vinni egyetlen céget sem. 

 

Függetlenül attól, hogy egy szolgáltatásokat nyújtó vállalkozást, egy webáruházat, vagy egy fizikai üzletet vezetsz, az online marketing nélkül az emberek nem találhatnak majd rád ott, ahol általában keresgélnek – az interneten.

 

Szóval mi is az az online marketing, és hogyan alkalmazhatod te is céged sikerei érdekében? A következő átfogó, részletes online marketing útmutató pontosan erről szól!

 

Szóval mi is pontosan az az online marketing?

Pihengetünk?

Az online marketingre számtalan definíciót fogalmazhatnánk meg, holott lényegében egy viszonylag egyszerű fogalomról van szó. Valójában minden olyan marketingtevékenységet „online marketingnek” nevezhetünk, amelyet egy cég az interneten bonyolít le. Az online marketinget e logika alapján nevezhetjük még „internet marketingnek” is, habár ez egy kevésbé gyakori megnevezés.

 

Hasonlóképpen, a nem interneten végzett marketingtörekvések az „offline” marketing kategóriájába tartoznak. Fontos megjegyezni, hogy az online és offline marketinget gyakran használják egymás kiegészítésére – például vannak olyan offline kampányok, amelyek célja az, hogy az embereket egy cég webhelyére csalogassák, onnantól pedig az online marketing veszi át a gyeplőt.

 

Egy gyakori félreértés az online marketinggel kapcsolatban, hogy az csak internetes reklámokból áll. Ez a gondolat éppen úgy nem igaz az online marketingre, mint az offline-ra – a hirdetések és reklámok csupán egy részét képezik egy nagyobb online vagy offline marketing stratégiának.

 

Az online marketing két ága : az inbound és az outbund marketing

Az utóbbi időkben egyre többet hallhatunk az úgynevezett „inbound marketingről”. A marketing e fajtáját „engedélyalapú” marketingnek is szokás nevezni – ennek ellentéte az „outbound” marketing, ami sokkal inkább „tolakodó” jellegű technikákat foglal magába.

 

De mit is jelent ez pontosan? Nézzünk meg egy egyszerű, hétköznapi példát.

 

Bizonyára te is találkoztál már YouTube hirdetésekkel. Ezek általában a videók előtt játszódnak le, és másodperceket kell várni arra, hogy átugorhasd őket. Ha valami, akkor ez igencsak tolakodónak számít, és többnyire csak zavarja az embereket. Ilyen az outbound marketing.

 

Ezzel szemben nézz csak meg egy kereső hirdetést: amikor beírsz valamit a Google keresőjébe, több fizetett találat is megjelenik a többi felett, de ezek mindig kapcsolódnak ahhoz, amit kerestél, és jó eséllyel lesz köztük valami olyan, ami hasznos lehet számodra. Amikor valaki beír valamit a Google-ba, akkor azzal engedélyt ad a keresőmotornak, gyakorlatilag felkéri azt, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg neki. Tehát: engedélyalapú marketing. Nem is beszélve a keresőoptimalizálásról, melyről később részletesen lesz szó. A keresőoptimalizálás vagy SEO annak a művészete, hogyan juthatsz az organikus, azaz a nem fizetett találatok között (a fizetettek után) az első helyre. Mutatom egy példával, hogyan is néz ez ki a gyakorlatban:

 

Mi is az az outbound és mi az inbound online marketing?


Ez egy jó példa az inbound marketingre tehát, hiszen a felhasználó keresett rá valamire, és ahhoz kapcsolódó találat jelent meg neki – nem ugrott elé, és nem szakította meg a böngészési élményét. Sőt, segített neki valami hasznosra lelni. 

 

Szó sincs persze arról, hogy kizárólag inbound taktikákat érdemes alkalmazni az online marketingben, hiszen az outbound módszereknek is megvan a maguk helye egy cég stratégiájában. Az viszont kétségtelen, hogy az inbound marketing lényegesen több hangsúlyt érdemel, mint a tolakodó, outbound megoldások.

 

Hogyan működnek az online marketing stratégiák?

Először is tisztáznunk kell az online marketing célját. A legtöbb márka azt szeretné elérni az online marketinggel, amit minden más, hagyományos, vagy offline marketinggel is: hogy megragadja és megtartsa az emberek figyelmét.

 

Amikor sikerül megragadnod egy lehetséges ügyfél figyelmét, megismerhetik márkádat. Ha már ismerik, akkor a következő lépés megkedveltetni azt velük. Az utolsó lépés pedig elnyerni a bizalmukat. Ez az úgynevezett KLT (know, like, trust, vagyis „ismertség, kedvelés, bizalom”) modell, szinte minden marketingtörekvés alapja.

 

A KLT-elv az online marketingben is jelen van, éppúgy, mint az offline világban, csak éppen annyi különbséggel, hogy minden az interneten történik – nem fizikai üzletedbe vagy irodádba próbálod becsalogatni a lehetséges ügyfeleket, hanem webhelyedre, vagy éppen webáruházadba.

 

A hasonlóságok sora itt nem ér véget. Akárcsak egy hagyományos boltba, webhelyedre is gyakran érkeznek olyan látogatók, akik csak nézelődnek, de nem vásárolnak semmit. Azonban míg egy boltban személyesen is odaléphetsz a vásárlóhoz, hogy megismerd, beszélgess vele, és eloszlasd kételyeit a vásárlással kapcsolatban, addig az interneten ez már egészen máshogy működik. Ez már egy komoly különbség az offline és online marketing között.

 

Szóval hogyan érheted el, hogy az online környezetben is érvényesüljön a KLT-elv? Ez az, amiben online tartalmaid lesznek segítségedre. Az online látogatók elérhetőségeit továbbá egy email listán rögzítheted (ha önként feliratkoznak erre), hogy később személyesebb kommunikációt folytathass velük személyre szabott email üzenetek formájában. Ezzel megkezdheted megkedveltetni márkádat az érdeklődőkkel, és elnyerheted a bizalmukat.

 

Útmutatónk jelentős része ezzel a koncepcióval foglalkozik majd, de alapjáraton annyit kell tudnod, hogy az online marketing célja a webhelyedre vagy webáruházadba csalogatni a felhasználókat, hogy azok (A) vásároljanak valamit, vagy (B) feliratkozzanak az email listádra vagy egyéb értesítéseidre (push vagy közösségi média), hogy később kommunikálhass velük, és rávedd őket arra, hogy váljanak ügyfeleiddé.

 

Ez lenne tehát az online marketing lényege, és erről beszélünk Neked majd a következő részekben.  Iratkozz fel hírlevelünkre ITT, és push értesítéseinkre ITT, kövesd Facebook oldalunkat ITT, hogy ne maradj le a következő részekről. 

 

Ha szeretnéd, hogy áttekintsük marketing kommunikációdat, és ez alapján egy hosszú és rövidtávú online marketing stratégiát hozzunk létre cégednek, olvasd el ITT, mit is tehetünk céged sikerességéért! 

 

 

Gyere el induló tanfolyamunkra, ahol személyesen, kiscsoportos, gyakolrati foglalkozás keretein belül mondjuk el Neked, hogyan is használd az online marketinget hatékonyan! Kattints IDE a tanfolyam részleteiért! 

B2B online marketing egészségügyi marketing étterem marketing Facebook Google growth-hacking Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés hotel marketing influencer marketing Instagram LinkedIn linkmarketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM vendéglátás és turizmus marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
475 245
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Süti

Mi az a süti? Az informatikában a sütik (cookie-k), vagy HTTP sütik olyan...

Szűrőbuborék

A „filter bubble” (filter/szűrőbuborék) egy olyan intellektuális...

Ajánlólevél

Az ajánlólevél egy önkéntes vallomás egy...

Mobilbarát

Manapság elengedhetetlen, hogy weboldalad mobilfelhasználók...

Fő újraeladási jog

A fő újraeladási jog (amely megvásárolható) tulajdonosának jogában áll az adott terméket...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.