Egészségügyi SEO problémáid vannak? Visszaesett honlapod látogatottsága? Mi volt az a Google Medic frissítés?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Mi történt az egészségügyi honlapokkal? Miért esett vissza a látogatottságuk?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mi történt az egészségügyi honlapokkal? Miért esett vissza a látogatottságuk?


2019/02/28
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Egészségügyi SEO problémáid vannak? Visszaesett honlapod látogatottsága? Mi volt az a Google Medic frissítés? Mit kell tenni azért, hogy visszaszerezzük régi pozícióinkat? Mutatjuk!

Mi történt az egészségügyi honlapokkal? Miért esett vissza a látogatottságuk?

Annak idején, amikor a GlaxoSmithKline online marketing beszállítójának jelentkezett ügynökségem, és a tender meghallgatás volt, Damjanovich Nebojsa azt a kérdést tette fel nekem, képesek leszünk-e a GSK oldalait keresőoptimalizálni, olyan nehéz szavakra is, mint pl. a betegség. Akkoriban, immáron 13 évvel ezelőtt, ezt könnyedén bevállaltam. Sikerült is elérnünk a 4. helyet a GSK.hu oldallal. 2018.augusztus 1. azonban sok mindent megváltoztatott az egészségügyi online marketing, pontosabban a SEO területén. Ma ezt elérni, jóval nagyobb munka lenne. Nem lehetetlen, de a Medic update óta sokkal több kell hozzá, mint 2006-ban kellett. 


A marketingesek megszokhatták már, hogy a Google szinte napi rendszerességgel finomítgatja keresőalgoritmusát. E frissítések között vannak alig észrevehető, amelyek csak néhány webhelyet érintenek, vagy minimális eredményük van, és vannak nagyobb változtatások is, amelyek egyik napról a másikra súlyosan átrendezik a találati oldalakat.

 

Ilyen esetekből többet is láthattunk 2018 során, de a legtitokzatosabb (és egyik legfontosabb) mind közül a „Medic” frissítés volt, amely számos webhelyet érintett. Ezért is foglalkozok mai posztomban ezzel, hiszen elég sok egyészségügyi vállalkozás kér fel bennünket marketing tanácsadóként, így számunkra is különösen érdekes ez a téma.

 

Marketing konzultáció és audit

Mi is volt az a Medic algortimus frissítés?

2018. augusztusának első hetében, nem sokkal az után, hogy a Google júliusban bevezette a sebességre összpontosító frissítését, a SEO közösség újabb változásokra figyelt fel.

Mint kiderült, a Google augusztus elején több változtatást is bevezetett, amelyek számos webhelyre és tartalomra kihatottak, különösen az YMYL jellegűekre. A SEO közösség „Medic” néven kezdte el emlegetni a frissítést.

 

Mik azok a YMYL webhelyek?

A YMYL az angol „Your Money or Your Life” („A pénzed, vagy az életed”) kifejezés rövidítése. A Google YMYL jellegűeknek tekint minden olyan webhelyet, illetve tartalmat, amelyek az emberek életének egy fontos területét befolyásolhatják (egészség, pénzügyek, stb.)

 

A Google szigorúan értékeli ezeket a tartalmakat, hiszen egy rosszul megfogalmazott egészségügyi, vagy pénzügyi cikk súlyos, visszafordíthatatlan problémákhoz vezethet egy személy életében – innen a megnevezés is.

 

Az érintett webhelyek közül rengeteg foglalkozik egészséggel (innen a „Medic” becenév, ami orvost jelent) és e-kereskedelemmel, ami két nagyon gyakran keresett témakör a felhasználók köreiben. Itt érdemes megjegyezni, hogy a Medic frissítés nem csak egészségügyi témájú webhelyeket érintett.

 

Hogyan lehet felépülni a Medic frissítésből?

A Google Medic volt az egyik legfontosabb algoritmusfrissítés 2018-ban. Ha augusztusban a rangsorolás-csökkenést tapasztaltál webhelyeden, akkor jó eséllyel a Medic hatását érezted meg. A következő módszereket próbáld bevetni, ha szeretnéd visszanyerni korábbi pozícióidat!

 

Készíts minőségi tartalmakat

Bármilyen webhelyed is van, a minőségi, tartós (vagy „örökzöld”) tartalmak azok, amelyek hosszútávon a legtöbb forgalmat vonzzák be.

 

Természetesen ehhez alaposabban utána kell nézned a dolgoknak, és megbízható forrásokra kell hivatkoznod, hogy tartalmaid hitelesek legyenek nem csak a keresőmotorok, hanem a felhasználók szemeiben is.

 

Érdemes továbbá képekkel, videókkal, és egyéb vizuális elemekkel kiegészíteni a tartalmakat, hogy minél több eszközzel szemléltethesd annak mondanivalóját. A statisztikák fontos hitelesítő részei lehetnek egy tartalomnak, de ügyelned kell arra, hogy emészthető formában prezentáld őket, például egy infografikába foglalva.

 

Nem árt odafigyelni a tartalmak terjedelmére is. Az 1000-2000 szavas szövegeknek több esélyük van jól rangsorolni, már csak abból kifolyólag is, hogy ezekben sokkal több információt adhatsz át az adott témáról, mint egy 3-400 szavas cikkben.

 

Frissítsd régi tartalmaidat

Amellett, hogy új tartalmakon dolgozol, szánj némi időt régebbi tartalmaid felfrissítésére is, a Google ugyanis előnyben részesíti az új tartalmakat.

 

A frissítés állhat egy új bekezdés hozzáadásából, a számadatok frissítéséből, és így tovább – tegyél meg mindent annak érdekében, hogy tartalmaid naprakészek legyenek. Ez nem csak cikkeidre, hanem landing oldalaidra is vonatkozik, hiszen az első benyomás nagyon fontos egy lehetséges ügyfél utazásában.

 

Érdemes frissíteni a régi útmutatókat és felsorolásokat is, de a hírcikkeket jobb, ha nem módosítod, megőrizve ezzel szerkesztői hitelességedet.

 

Ügyelj webhelyed analitikájára, hogy értesülj igyekezeteid eredményeiről

A Google Medic frissítés hatását minden bizonnyal a Google Analytics felületén fedezted fel – általában innen „értesülhetsz” minden komolyabb változásról webhelyed teljesítményét illetően. Bármilyen változtatásra is készülsz webhelyeden, győződj meg róla, hogy nyomon követed az eseményeket az Analytics felületén, hogy láthasd kísérleteid eredményeit, amint elkezdenek feltűnni.

 

Ha követed a fenti tippeket, akkor jó eséllyel javulást látsz majd az Analyticsben. Ha valami javulást eredményez, akkor valószínűleg érdemes azt más tartalmaidon is alkalmazni. Tartsd észben, hogy míg egy algoritmusfrissítés egyetlen nap alatt megváltoztathatja webhelyed helyezését, saját igyekezeteid eredményei nem feltétlenül lesznek azonnal láthatók. Légy türelmes, és hacsak nem csökken a teljesítmény, tarts ki új módszereid mellett!

 

Kérd keresőoptimalizáló cég segítségét

Amennyiben a visszaesés nagyon életbevágó, gyors segítségre van szükséged, előfordulhat, hogy professzionális szakemberre lesz szükséged. A keresőoptimalizálás ma már nem olyan egyszerű feladat, mint pár évvel ezelőtt volt. A technikai SEO is egyre összetettebb, a linkmarketing nehézkesebb, a tartalommarketing időigényesebb lett. Kérj ajánlatot, valakitől, aki napi szinten ezzel foglalkozik. Mi is szívesen auditáljuk le online marketing kommunikációdat, kattints IDE és vedd fel velünk a kapcsolatot most! 
 

egészségügyi marketing Google SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 89

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
105 214
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Spamrendőrség

Mi is az a spamrendőrség? A spamrendőrség egy fizetős spamellenes...

Megnyitott kattintási arány

Mi is az a megnyitott kattintási arány?   A megnyitott kattintási...

Közösségi média

Az online média olyan formája, ahová a tartalmak első sorban...

Földrajzi hely alapú célzás

Lehetővé teszi, hogy a lehetséges ügyfeleket tartózkodási helyük alapján célozd meg a...

Befejezett lehetőségek

Mit is jelent a befejezett lehetőségek kifejezés?   A befejezett lehetőségek a sikeres...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.