Keresés

Menü

Legyen bármi is weboldalad témája, webáruház, éttermi vagy szállodai honlap, egészségügyi marketing, a cél mindig a konverzió, a vásárló. Javíts a konverziós arányon!

Marketing Professzorok

Nemzetközi online marketing trendek, cikkek kéthetente a levelesládádban. Semmi spam, csak hírek!

Iratkozz fel MOST!

Hírlevél feliratkozás





Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

Javítani szeretnél a konverziós arányodon? 38 tippünk van számodtra!

2017.10.01.

Javítani szeretnél a konverziós arányodon? 38 tippünk van számodtra!

Legyen bármi is weboldalad témája,  webáruház, éttermi vagy szállodai honlap, egészségügyi marketing, a cél mindig a konverzió, a vásárló. Javíts a konverziós arányon!


Egy dolog forgalmat irányítani a weboldaladra, de azt a forgalmat átkonvertálni már teljesen más kérdés. Az alábbiakban egy nagy csokor tanácsot gyűjtöttünk össze, amelyek célja a konverziós arány javítása.

 

1. Minél kevesebb mező annál jobb

Amikor egy felhasználó adatait szeretnéd megszerezni például feliratkozás segítségével, akkor csak az olyan információk megadását kérd, amelyek kulcsfontosságúak. Egy extra kitöltendő mező akár 11%-kal is ronthat a konverziós arányon.

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van... Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 


 

2. Garantálj jótállást

Ajánlj fel egy feltétel nélküli visszatérítési garanciát minden megvásárolt termék esetén. Ez növeli az eladások számát, az így szerzett profit pedig bőven kompenzálja majd a visszatérítésekből adódó kieséseket és csökken a kockázat is.

 

3. Használj életszerű felszólításokat

A különböző CTA-k (cselekményre való buzdítás, felhívás) tesztelése során igyekezz olyan felszólításokat alkalmazni, amelyek a legszemélyesebben szólítják meg az érdeklődőket (például „szerezd meg még ma sajátodat” vagy „foglald le a tökéletes asztalt magadnak”).

 

4. Idézd a korábbi ügyfelek visszajelzéseit

A korábbi ügyfelek által megfogalmazott vélemények közösségi bizonyítékként szolgálnak és ezzel csökkentik a kockázatot. Jelenítsd meg őket a termékek landing oldalain és az email-feliratkozások mellett.

 

5. Tisztán közöld termékeid és szolgáltatásaid előnyeit

A termékek legeladhatóbb tulajdonságait mindig érdemes feltüntetni, de még fontosabb, hogy elmagyarázd a vásárlóknak, hogy ezek hogyan segíthetnek az ő személyes problémáik megoldásában.

6. Gondosan válaszd ki a főcímeket 

A címsor, vagy főcím talán az egész landing oldal legfontosabb eleme. Érdemes többet is kitalálni és tesztelni, mielőtt kiválasztanád közülük a legjobbat.

 

7. A konverziós elemek a hajtás fölé kerüljenek

A feliratkozó és regisztrációs dobozok, illetve minden más konverziós elem az oldal hajtása felett jelenjenek meg a legjobb eredmények érdekében.

 

8. Használd ki a videók erejét

Egy rövid videóval a landing oldalon éreztetheted a látogatókkal, hogy egy (vagy több) valós személy felelős a cégért, termékekért vagy szolgáltatásokért.

 

9. Készíts saját landing oldalakat a PPC reklámok számára

Ha AdWordsöt vagy hasonló PCC-alapú fizetett reklámszolgáltatást használsz, akkor győződj meg róla az ilyen kattintásokon keresztül érkező látogatók egy gondosan elkészített landing oldalra kerüljenek, ne a nyitólapra! 

 

10. Jelenítsd meg a feliratkozók vagy közösségi követők számát

A felhasználói értékelésekhez hasonlóan ez is közösségi bizonyítékként működik, és megerősíti a felhasználók márkádba vetett bizalmát.

 

11. Használj hatásos CTA-kat minden tartalomban

Tudasd az olvasókkal, hogy pontosan mi a következő lépés, amit meg kell tenniük (például rákattintani egy gombra, elolvasni egy blogbejegyzést, kitölteni egy űrlapot, asztalt foglalni, stb.)

 

12. Ajánlj kapcsolódó termékeket

Helyezz el hivatkozásokat, amik kapcsolódó termékekre vagy tartalmakra mutatnak, hogy további cselekedetre késztesd oldalad látogatóit.

 

13. Jelenítsd meg a készleteket

Ha valamilyen kézzelfogható terméket értékesítesz, akkor tedd láthatóvá, hogy mennyi van még belőle a termék adatlapján (például „Rendelje meg most! Már csak X van raktáron! – az mindig x az aktuális mennyiség).

 

14. Ne reagáld túl

A legtöbb fogyasztó már megedződött és könnyedén felismeri a szenzációhajhász tartalmakat. Fogalmazz meg inkább egy magával ragadó történetet letisztult stílusban, ami segít rávezetni (és nem rá kényszeríteni) az érdeklődőket a vásárlásra.

 

15. Tesztelj több CTA variációt is (A/B teszt)

A „Rendeld meg most” gomb hatékonysága sokban függ többek között attól, hogy például hol jelenik meg az oldalon, mekkora és milyen a színe. Teszteld több lehetőséget hogy megtaláld a leghatékonyabbat.

 

16. Mondd el a vásárlóknak, hogy pontosan mit kapnak a pénzükért

Minden szükséges információt tegyél elérhetővé a vásárlók számára az adott termékről: milyen funkciókkal és előnyökkel rendelkezik? Hogy néz ki? Mik a lehetséges felhasználási módjai? Ki veheti a legjobb hasznát? Milyen állapotban és milyen módon kerül kiszállításra?

 

17. Legyen egy tiszta értékajánlatod

Magyarázd el a lehetséges vásárlóknak, hogy mitől különleges a terméked vagy szolgáltatásod. Miben különbözik az, amit te kínálsz a piac többi hasonló termékétől? Még több erről itt: USP

 

18. Vezesd rá a látogatókat a konverzióra

A landing oldalak kialakítása során mellőzz minden olyan felesleges elemet, ami nem vesz részt a felhasználók konverzióra való ösztönzésében (például a tartalomhoz nem közvetlenül kapcsolódó CTA-k). A landing oldalak elsődleges és egyetlen célja a felhasználók konverzióra való rávezetése kell legyen, ami a legtöbb esetlen egyetlen célcselekedetet jelent.

 

19. Hívd fel a figyelmet az adatvédelmi nyilatkozatra

Az adatvédelmi nyilatkozat megfogalmazása komoly hatással lehet a konverziós arányra.

 

20. Fokozd a látogatók izgatottságát

Az érzelmi elemekkel dúsított, megnyerő storytelling (azaz elbeszélés) arra ösztönzi majd a látogatókat, hogy kipróbálják termékedet vagy szolgáltatásodat.


21. Ne kötelezd a felhasználót az összes mező kitöltésére

Ha egyszerre több információs mező is szerepel egy űrlapon, akkor próbálj annyit opcionálisnak megtartani, amennyit csak lehetséges. Minél több mező kitöltése kötelező, annál valószínűtlenebb, hogy a felhasználók az egészet kitöltik és elküldik majd.

 

22. Felelj meg a PPC-n keresztül érkezett látogatók elvárásainak

Ha a látogatók PPC-s reklámon keresztül jutnak el weboldaladra, akkor fontos, hogy a PPC reklám és az ahhoz tartozó landing oldal szorosan kapcsolódjanak egymáshoz. A reklámból pontosan meg kell tudniuk, hogy mire számíthatnak, a landing oldalra érve – és azt ott meg kell adnod nekik!

 

23. Ajánlj fel több fizetési módot

Nem csak a PayPal létezik a világon. A bankkártyás utalás, utánvétes fizetés, vagy átvevőpontos lebonyolítás csupán néhány a leggyakoribb fizetési módok közül. Minél több fizetési opciót teszel elérhetővé, annál több vásárlásra is számíthatsz.

 

24. Használj fogyasztói értékeléseket

A korábbi ügyfelek visszajelzéseihez hasonlóan (4. pont) a vásárlói értékelések is fontos befolyásoló tényezők az érdeklődők vásárlási választásait illetően. A Zendesk által végzett felmérés során kiderült, hogy a vásárlók 88 százalékának döntését nagyban befolyásolták a pozitív értékelések.

 

25. Tesztelj több színösszeállítást a landing oldaladon A/B tesztelés

A különböző színek különböző jelentéssel bírnak más-más emberek számára. Próbálj ki számos színkombinációt, hogy megtaláld a legtöbb konverziót ösztönzőket.

 

26. Használj jó minőségű képeket

A közönséges, hétköznapi stock képek nem feltétlenül azt az üzenetet küldik a látogatók felé márkádról, amit szeretnél. Ehhez kiváló minőségű, igényes fotókra van szükséged.

 

27. Hivatkozások helyett használj inkább CTA gombokat

A gombok észrevehetőbbek és „kattinthatóbbak”, különösen a mobilkészülékeken.

 

28. Használj chat eszközt vagy cahtbotot

Kínálj élő chat szolgáltatást, amely segítségével a munkatársak megválaszolhatják az érdeklődők különböző kérdéseit. A chatbotokról itt írtunk! 

 

29. Irányítsd a felhasználók mozzanatait

Vezesd rá a felhasználók figyelmét az oldal legfontosabb elemeire nyilakkal, vagy hasonló egyértelmű vizuális utalásokkal. Ezekkel csak óvatosan, a nagy, piros, villogó nyilak legfeljebb csak elkergethetik a felhasználókat.

 

30. Próbáld ki az egyoszlopos elrendezést (A/B teszt)

A tartalomban megjelenő oszlopok száma elképesztő mértékben befolyásolhatja a konverziós arány alakulását. Hogy mi működik jobban, az a tartalom jellegétől és a célközönségtől függ.

 

31. Mutasd meg, hogy ki vagy

Ne félj megmutatni saját arcodat az oldalak valamelyik oldalsó részén, vagy a CTA-k mellett. Akárcsak a videók, úgy a személyes arckép is csökkenti a kockázatot és bizonyítja, hogy egy valódi ember áll a márka neve mögött. A személyes brand építéséről itt írtunk! 

 

32. Tesztelj több tartalomterjedelmet (A/B teszt)

Attól függően, hogy milyen területen versenyzel, milyen termékeket kínálsz és milyen célközönségnek, egy rövidebb tartalom talán hatékonyabb lehet mint egy terjengősebb, hosszabb szöveg (vagy éppen fordítva).

 

33. Használj vidám, mosolygó embereket ábrázoló képeket

Az ilyen képek a legtöbbek szerint ösztönzőleg hatnak a látogatókra.

 

34. Mindig tedd elérhetővé a kapcsolatfelvételhez szükséges adatokat

Az érdeklődők márkádba vetett bizalmára jó hatással van, ha tudják hogy milyen csatornákon és hol érhetnek el téged (pontosabban cégedet)

 

35. Kínálj fel bónusz árengedményeket a kasszánál

Ajánlj fel ingyenes szállítást vagy valamilyen kedvezményt a vásárlóknak következő vásárlásuk alkalmára.

 

36. Ne tedd kötelezővé a regisztrációt a vásárláshoz

Bizonyos oldalaknál a látogatók csak regisztrált felhasználói fiókkal vásárolhatnak. Biztosíts regisztráció nélküli vásárlási lehetőségeket is!

 

37. Fogalmazd a tartalmaidat a célközönség stílusában

A nehezen olvasható, szakkifejezésekkel teli – vagy éppen túl közönséges – nyelvezet használata elidegenítheti az érdeklődőket. Igyekezz mindig olyan szövegeket fogalmazni, amik megtartják a látogatók figyelmét és ösztönzik őket a további olvasásra és konverzióra.

 

38. Ne kínálj túl sok lehetőséget

Néhányan döntésképtelenné válhatnak, ha túl sok választási lehetőséggel találják szembe magukat, és akár teljesen le is mondhatnak a vásárlásról. Amikor csak teheted jelöld egyértelműen, hogy az adott termék kik számára javasolt, vagy emeld ki a legnépszerűbb ajánlatokat és termékeket.

 

A konverziós arány növelése összefoglalva – mi az az A/B tesztelés?

Fontos észben tartani, hogy ha a konverziós arányról, illetve annak javításáról van szó, akkor a jelszó minden esetben a tesztelés. Ami egy weboldalon működik, az valószínűleg nem lesz olyan hatékony egy másikon – ezért nem létezik minden helyzetre megfelelő megoldás. Derítsd ki, hogy márkád számára mi működik a legjobban, és tökéletesítsd azt a módszert! Az A/B tesztelésről szóló cikkünket itt találod: A/B tesztelés kezdőknek: bevezetés az alapokba

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Hatékony honlapüzemeltetés
Az online marketing kiváltsága az eredmények mérhetősége. Régi probléma azonban a telefonhívásos konverziók mérése, amire a Google ad most megoldást!

Mi az a Google átirányító telefonszám és miért érdemes használni?

2017-12-07

Az online marketing kiváltsága az eredmények mérhetősége. Régi probléma azonban a telefonhívásos konverziók mérése, amire a Google ad most megoldást!   

Amit cégtulajdonosként, marketingesként tudnod kell Európa általános adatvédelmi rendeletéről (GDPR)

Amit cégtulajdonosként, tudnod kell a GDPR-ról

2017-12-05

Az online marketinget is érinti az EU új adatvédelmi rendelete, mely 2018- május 25.-én lép életbe. Nézzük meg, mi is az a GDPR, és mit kell tudnod róla!   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!