notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan lehetsz sikeres a szakmádban? Mi kell ahhoz, hogy üzletileg is profitálj a „nevedből”?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > A személyes brandépítés 5 lépése

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A személyes brandépítés 5 lépése


2017/09/29
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Hogyan lehetsz sikeres a szakmádban? Mi kell ahhoz, hogy üzletileg is profitálj a „nevedből”? Mi kell ahhoz, hogy elismert szakemberré válj? A személyes branded építése!

Hogyan lehetsz sikeres a szakmádban? Mi kell ahhoz, hogy üzletileg is profitálj a „nevedből”? Mi kell ahhoz, hogy elismert szakemberré válj? A személyes branded építése!

A személyes branded azt jelenti, hogy a világ milyen embernek ismer meg téged. Éppen ezért nem meglepő, hogy egy erős, stabil személyes brand sokkal előnyösebb, mint egy unalmas, semmitmondó verzió. Ezért fontos az, hogy foglalkozz ezzel a témával. 

 

Miután az emberek megismerik, hogy egy bizonyos szakterülethez kezdenek kapcsolni téged, akár az adott szakterület meghatározó személyévé is válhatsz, akihez többen elsőként fordulnak majd.

 

Ez mind remekül hangzik, de hogyan érheted el mégis ezt a státuszt? Az alábbi lépések ebben segítenek!

 

1. Ismerd meg és add valódi önmagadat

Gondolj csak bele, hogy milyen nehéz lehet brandedet egy „hamis” személyiség köré építeni. Arra lennél kényszerítve, hogy olyan dolgokat mondj, csinálj és úgy jelenj meg, ami iránt egyáltalán nem érzel szenvedélyt. Sokak szerint a személyes brand építésének elengedhetetlen része, hogy befolyásold azt, ahogy mások látnak téged, azonban ez hosszú távon kimerítő feladat, én ellenzem ezt. 

 

A brandednek tükröznie kell azt, aki valójában vagy. Tudod, hogy miben hiszel? Hogy mi mellett állsz ki? Ismered az erősségeidet és gyengepontjaidat? Én soha nem tagadom, vannak rossz tulajdonságaim, ilyen pl. az, hogy mindenkinek köntörfalazás nélkül elmondom a véleményem. Volt ebből bajom? Volt. Sok. Sokan a marketing Csernusának hívnak, mert marketing auditjaim során kíméletlenül feltárom a hibákat. Bontottam már fel szerződést emiatt? Igen. De nem bánom. Azért, mert rengeteg ember pedig éppen ezért dolgozik velem, mert erre van szüksége. Mindig megtalálom azokat, akiknek van annyi önbizalmuk, hogy el merik fogadni a kritikát, és hálásak azért, hogy őszintén elmondom a véleményem. Ilyen vagyok én. 

 

Az emberek társas lények és kapcsolatot éreznek egymás között. Ha nem tűnsz valódinak, akkor könnyedén rájönnek majd, hogy csak színjáték az egész – és így nem várhatod el, hogy megbízzanak benned.

 

A személyes brand tehát első sorban saját magad megismeréséről és fejlesztéséről szól, amit aztán megosztasz az egész világgal. 

 

2. Beszédek

Pihengetünk?

Saját személyes branded építéséhez rendszeres beszédekre lesz szükséged. Ehhez természetesen elengedhetetlen kommunikációs készséged fejlesztése. Ha pontosan úgy beszélsz, ahogy mindenki más, akkor sosem tűnsz majd ki a sorból.

 

A beszédeidben legyen hallható, hogy a mondanivalód alapja a tudás és a tudás által rád ruházott magabiztosság. Bizonyítsd be, hogy értesz ahhoz, amiről beszélsz és válaszolj a kérdésekre úgy, hogy válaszaid hasznosak legyenek a közönséged számára. Rengetegszer vitáztam már online marketing témában. Élvezem, hiszen tudom, hogy tényekkel, kísérletekkel tudom bizonyítani, amit mondok. 

 

Mutass Te is önbizalmat. Lesznek olyanok, akik kritizálni fognak és nem értenek majd egyet veled. Fontos, hogy mindig nyitott légy a visszajelzésekre. Köszönd meg másoknak hozzászólásokat, és ha úgy véled, hogy építő jellegű kritikát kaptál, akkor gondolkodj el rajta, hogy a továbbiakban mit kellene másképpen csinálnod. Az önbizalom ad lehetőséget a kritika elfogadására is. Imádom a kritikákat. Mindig tanulok belőlük. Akkor is ha igaza van akkor is ha nem, annak, aki megfogalmazta. Munkatársaimtól (nem szeretem beosztottnak hívni őket) is szívesen veszem a kritikát. Lányaimtól is nap mint nap tanulok, fogadok el új látásmódokat, szemléleteket. Meggyőzhető vagyok, ha nincs igazam, elismerem. De ehhez, mint mondtam, önbizalom kell. 

 

A beszédek remek alkalmat adnak arra, hogy többen lássanak és halljanak rólad. Kezdj kicsiben és törj egyre feljebb. Eleinte ne számíts nagyméretű és értékű lehetőségekre, de kitartó munkával egyre több neves eseményre juthatsz majd el.

 

3. Írj gondolatvezető tartalmakat és vegyél részt interjúkban 

A szakértői cikkek és interjúk a hitelességed építik. A beszédekhez hasonlóan a jobb lehetőségekhez időre és kitartó munkára lesz szükséged, de ha nyitott vagy az új dolgokra, akkor egy idő után egyre több helyen hallanak majd felőled.

 

A médiába, online kiadókhoz való beférkőzés valóban kihívást jelent, de nagyszerű módja annak, hogy bebizonyítsd szaktudásod egy bizonyos területen. Amikor engem TV vagy rádió, vagy akár egy internetes lap megkérdez, mindig szívesen és ingyen válaszolok. Sőt, szívesen írok cikkeket, vendégposztokat is más újságokba, blogokra. 

 

4. Építsd az online jelenléted

Tisztában vagy saját online megjelenéseddel? Ez olyasmi, amit folyamatosan figyelned kell és folyamatosan javítani rajta ahogy és amikor csak lehetséges.

 

Közösségi média marketing

Van Facebook oldalad? Instagram? LinkedIn? Google Plus? Ha igen, akkor szerepel rajtuk minden szükséges információ rólad? A legjobb színben tüntetnek fel és valódi szakembernek ismerhetnek meg az emberek a segítségükkel? Jó minőségű, profi fényképeket használsz rajtuk? Felveszed a kapcsolatot másokkal és megosztod a tartalmaikat?

 

Honlapkészítés - keresőoptimalizálás

Van-e személyes brandednek saját weboldala? Ha szeretnéd, saját nevedre rákeresve mások pozitív információkat találjanak rólad, azt leghatékonyabban egy személyes weboldal elkészítésével teheted meg, hiszen ezen teljes befolyásod van online megjelenésed felett – több is, mint amennyit a közönségi média biztosít számodra. Fontos, hogy ez a weboldal rendszeresen frissített (például új tartalmakkal) és karbantartott legyen.

A keresőoptimalizálás segít majd abban, hogy azon témákban, amelyekben járatos vagy, megkerülhetetlen legyél. Fontosnak tartom, hogy amivel foglalkozok, azon kifejezésekre rákeresve a Google találati lista elején jöjjön weboldalam. Próbáld ki, írd be te is a Google-be:

  • online marketing tanácsadó
  • marketing tanácsadó
  • online marketing
  • marketing
  • közösségi média marketing
  • btl

és még sorolhatnám vég nélkül ezeket a kifejezéseket. 

 

Ne felejtsd el rendszeresen kikeresni magadat a Google segítségével, hogy láthasd, hogyan teljesítesz, és hogy másoknak hogyan jelensz meg, illetve más oldalak mit mondanak rólad.

 

5. Szüntelenül tanulmányozd szakterületedet

Bármennyire is jól ismered szakterületedet, fontos észben tartani, hogy a dolgok manapság gyorsabban változnak, mint valaha. Fontos tehát, hogy tudásod naprakész maradjon és hogy lépést tarts a legújabb trendekkel és újdonságokkal.

 

A személyes brand kiépítése hosszadalmas folyamat, és ha nem sikerül relevánsnak maradnod, akkor könnyedén romba dőlhet minden, amiért olyan sokat dolgoztál. 

 

Fontos továbbá, hogy új dolgokat, képességeket tanulj és folyamatosan bővítsd tudástáradat. Ha nem növekszel, akkor megállsz – ha megállsz, az vállalkozói pályafutásod végét jelentheti. Persze mindezzel már bizonyára tisztában vagy, de egy kis emlékeztető sosem ártott még senkinek.

 

Személyes branded építésével egyre több lehetőséggel – és egyre több nagyszerű lehetőséggel – találod majd szembe magad. Idővel mások is látni fogják, hogy tudod, miről beszélsz, és egyre gyűlnek majd a meghívások vendégcikkek írására, interjúkra és beszédekre is.
 

Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 84

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
385 265
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Hírcsoport

A hírcsoport egy online üzenetek küldésére létrehozott csoport, amelyhez több felhasználó...

Legfelső szintű tartomány

A kifejezést gyakran TLD-nek (Top Level Domain) szokás rövidíteni. A TLD-t...

Mobilbarát

Manapság elengedhetetlen, hogy weboldalad mobilfelhasználók...

CRM

Mi az a CRM? A CRM az angol „Customer Relationship Management” vagyis...

Intelligens árképzés

Ez a kifejezés a Google politikáinak 2006-os módosításához kapcsolódik, ami az AdWords...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.