Keresés

Menü

Hogyan lehetsz sikeres a szakmádban? Mi kell ahhoz, hogy üzletileg is profitálj a „nevedből”?

Marketing Professzorok

Nemzetközi online marketing trendek, cikkek kéthetente a levelesládádban. Semmi spam, csak hírek!

Iratkozz fel MOST!

Hírlevél feliratkozás





Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

A személyes brandépítés 5 lépése

2017.09.29.

Hogyan lehetsz sikeres a szakmádban? Mi kell ahhoz, hogy üzletileg is profitálj a „nevedből”? Mi kell ahhoz, hogy elismert szakemberré válj? A személyes branded építése!

Hogyan lehetsz sikeres a szakmádban? Mi kell ahhoz, hogy üzletileg is profitálj a „nevedből”? Mi kell ahhoz, hogy elismert szakemberré válj? A személyes branded építése!


A személyes branded azt jelenti, hogy a világ milyen embernek ismer meg téged. Éppen ezért nem meglepő, hogy egy erős, stabil személyes brand sokkal előnyösebb, mint egy unalmas, semmitmondó verzió. Ezért fontos az, hogy foglalkozz ezzel a témával. 

 

Miután az emberek megismerik, hogy egy bizonyos szakterülethez kezdenek kapcsolni téged, akár az adott szakterület meghatározó személyévé is válhatsz, akihez többen elsőként fordulnak majd.

 

Ez mind remekül hangzik, de hogyan érheted el mégis ezt a státuszt? Az alábbi lépések ebben segítenek!

 

1. Ismerd meg és add valódi önmagadat

Gondolj csak bele, hogy milyen nehéz lehet brandedet egy „hamis” személyiség köré építeni. Arra lennél kényszerítve, hogy olyan dolgokat mondj, csinálj és úgy jelenj meg, ami iránt egyáltalán nem érzel szenvedélyt. Sokak szerint a személyes brand építésének elengedhetetlen része, hogy befolyásold azt, ahogy mások látnak téged, azonban ez hosszú távon kimerítő feladat, én ellenzem ezt. 

 

A brandednek tükröznie kell azt, aki valójában vagy. Tudod, hogy miben hiszel? Hogy mi mellett állsz ki? Ismered az erősségeidet és gyengepontjaidat? Én soha nem tagadom, vannak rossz tulajdonságaim, ilyen pl. az, hogy mindenkinek köntörfalazás nélkül elmondom a véleményem. Volt ebből bajom? Volt. Sok. Sokan a marketing Csernusának hívnak, mert marketing auditjaim során kíméletlenül feltárom a hibákat. Bontottam már fel szerződést emiatt? Igen. De nem bánom. Azért, mert rengeteg ember pedig éppen ezért dolgozik velem, mert erre van szüksége. Mindig megtalálom azokat, akiknek van annyi önbizalmuk, hogy el merik fogadni a kritikát, és hálásak azért, hogy őszintén elmondom a véleményem. Ilyen vagyok én. 

 

Az emberek társas lények és kapcsolatot éreznek egymás között. Ha nem tűnsz valódinak, akkor könnyedén rájönnek majd, hogy csak színjáték az egész – és így nem várhatod el, hogy megbízzanak benned.

 

A személyes brand tehát első sorban saját magad megismeréséről és fejlesztéséről szól, amit aztán megosztasz az egész világgal. 

 

2. Beszédek

Saját személyes branded építéséhez rendszeres beszédekre lesz szükséged. Ehhez természetesen elengedhetetlen kommunikációs készséged fejlesztése. Ha pontosan úgy beszélsz, ahogy mindenki más, akkor sosem tűnsz majd ki a sorból.

 

A beszédeidben legyen hallható, hogy a mondanivalód alapja a tudás és a tudás által rád ruházott magabiztosság. Bizonyítsd be, hogy értesz ahhoz, amiről beszélsz és válaszolj a kérdésekre úgy, hogy válaszaid hasznosak legyenek a közönséged számára. Rengetegszer vitáztam már online marketing témában. Élvezem, hiszen tudom, hogy tényekkel, kísérletekkel tudom bizonyítani, amit mondok. 

 

Mutass Te is önbizalmat. Lesznek olyanok, akik kritizálni fognak és nem értenek majd egyet veled. Fontos, hogy mindig nyitott légy a visszajelzésekre. Köszönd meg másoknak hozzászólásokat, és ha úgy véled, hogy építő jellegű kritikát kaptál, akkor gondolkodj el rajta, hogy a továbbiakban mit kellene másképpen csinálnod. Az önbizalom ad lehetőséget a kritika elfogadására is. Imádom a kritikákat. Mindig tanulok belőlük. Akkor is ha igaza van akkor is ha nem, annak, aki megfogalmazta. Munkatársaimtól (nem szeretem beosztottnak hívni őket) is szívesen veszem a kritikát. Lányaimtól is nap mint nap tanulok, fogadok el új látásmódokat, szemléleteket. Meggyőzhető vagyok, ha nincs igazam, elismerem. De ehhez, mint mondtam, önbizalom kell. 

 

A beszédek remek alkalmat adnak arra, hogy többen lássanak és halljanak rólad. Kezdj kicsiben és törj egyre feljebb. Eleinte ne számíts nagyméretű és értékű lehetőségekre, de kitartó munkával egyre több neves eseményre juthatsz majd el.

 

3. Írj gondolatvezető tartalmakat és vegyél részt interjúkban 

A szakértői cikkek és interjúk a hitelességed építik. A beszédekhez hasonlóan a jobb lehetőségekhez időre és kitartó munkára lesz szükséged, de ha nyitott vagy az új dolgokra, akkor egy idő után egyre több helyen hallanak majd felőled.

 

A médiába, online kiadókhoz való beférkőzés valóban kihívást jelent, de nagyszerű módja annak, hogy bebizonyítsd szaktudásod egy bizonyos területen. Amikor engem TV vagy rádió, vagy akár egy internetes lap megkérdez, mindig szívesen és ingyen válaszolok. Sőt, szívesen írok cikkeket, vendégposztokat is más újságokba, blogokra. 

 

4. Építsd az online jelenléted

Tisztában vagy saját online megjelenéseddel? Ez olyasmi, amit folyamatosan figyelned kell és folyamatosan javítani rajta ahogy és amikor csak lehetséges.

 

Közösségi média marketing

Van Facebook oldalad? Instagram? LinkedIn? Google Plus? Ha igen, akkor szerepel rajtuk minden szükséges információ rólad? A legjobb színben tüntetnek fel és valódi szakembernek ismerhetnek meg az emberek a segítségükkel? Jó minőségű, profi fényképeket használsz rajtuk? Felveszed a kapcsolatot másokkal és megosztod a tartalmaikat?

 

Honlapkészítés - keresőoptimalizálás

Van-e személyes brandednek saját weboldala? Ha szeretnéd, saját nevedre rákeresve mások pozitív információkat találjanak rólad, azt leghatékonyabban egy személyes weboldal elkészítésével teheted meg, hiszen ezen teljes befolyásod van online megjelenésed felett – több is, mint amennyit a közönségi média biztosít számodra. Fontos, hogy ez a weboldal rendszeresen frissített (például új tartalmakkal) és karbantartott legyen.

A keresőoptimalizálás segít majd abban, hogy azon témákban, amelyekben járatos vagy, megkerülhetetlen legyél. Fontosnak tartom, hogy amivel foglalkozok, azon kifejezésekre rákeresve a Google találati lista elején jöjjön weboldalam. Próbáld ki, írd be te is a Google-be:

  • online marketing tanácsadó
  • marketing tanácsadó
  • online marketing
  • marketing
  • közösségi média marketing
  • btl

és még sorolhatnám vég nélkül ezeket a kifejezéseket. 

 

Ne felejtsd el rendszeresen kikeresni magadat a Google segítségével, hogy láthasd, hogyan teljesítesz, és hogy másoknak hogyan jelensz meg, illetve más oldalak mit mondanak rólad.

 

5. Szüntelenül tanulmányozd szakterületedet

Bármennyire is jól ismered szakterületedet, fontos észben tartani, hogy a dolgok manapság gyorsabban változnak, mint valaha. Fontos tehát, hogy tudásod naprakész maradjon és hogy lépést tarts a legújabb trendekkel és újdonságokkal.

 

A személyes brand kiépítése hosszadalmas folyamat, és ha nem sikerül relevánsnak maradnod, akkor könnyedén romba dőlhet minden, amiért olyan sokat dolgoztál. 

 

Fontos továbbá, hogy új dolgokat, képességeket tanulj és folyamatosan bővítsd tudástáradat. Ha nem növekszel, akkor megállsz – ha megállsz, az vállalkozói pályafutásod végét jelentheti. Persze mindezzel már bizonyára tisztában vagy, de egy kis emlékeztető sosem ártott még senkinek.

 

Személyes branded építésével egyre több lehetőséggel – és egyre több nagyszerű lehetőséggel – találod majd szembe magad. Idővel mások is látni fogják, hogy tudod, miről beszélsz, és egyre gyűlnek majd a meghívások vendégcikkek írására, interjúkra és beszédekre is.
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia
3 inbound marketing trend, amivel találkozni fogsz 2018-ban

3 inbound marketing trend, amivel találkozni fogsz 2018-ban

2017-12-10

Immáron több évtizede egy inbound marketing ügynökség élén ülve, tapasztalatainkból és a nemzetközi trendekből kiindulva javaslatot teszünk, hogyan alakítsd ki online marketing stratégiád fő pilléreit 2018-ban.

Hogyan legyek blogger? A blogkezdés alapjai 5 lépésben

Hogyan legyek blogger? A blogkezdés alapjai 5 lépésben

2017-11-27

Szeretnél blogger lenni, de nem tudod, hogyan kezd el? Máté Balázs online marketing tanácsadó segít neked ebben! Hogyan legyek blogger? A blogírás alapjai. 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!