notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi az a chatbot marketing és miért válik egyre aktuálisabbá?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Mi az a chatbot marketing és miért válik egyre aktuálisabbá?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mi az a chatbot marketing és miért válik egyre aktuálisabbá?


2017/06/26
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Webáruházad, éttermed vagy egyszerűen csak vállalati honlapod van? A Chatbot marketing kifejezést neked is meg kell ismerned, és lassan alkalmaznod kell! Mutatjuk, mi az! 

Mi az a chatbot marketing és miért válik egyre aktuálisabbá?

A digitális marketing világa egy örökké változó tájhoz hasonlítható, ahol a technológia, design, kreativitás és funkcionalitás napról-napra megújulnak és egyre fejlettebbé válnak. Az ember úgy érezheti, hogy minden egyes nap feltűnik valami új „játékszer,” amivel a marketing szakemberek és/vagy a fogyasztók kedvükre szórakozhatnak, amíg másnap egy újabb forradalmian egyedi funkció elavulttá nem teszi a tegnap sztárjait.

 

Elég csak egy évet visszautazni az időben és néhány pillantást vetni 2016 újításaira – a Snapchat egy sokkal tekintélyesebb média- és reklámplatformmá vált, a digitális videó (főleg az élő közvetítésekkel) soha nem látott eredményeket ért el, ráadásul a 3D-s technológia is magabiztos léptekkel halad előre.

 

Az ember a megannyi változást elnézve eltűnődik azon, hogy 2017-ben vajon mi mindenre számíthatunk?

 

Habár több újítással is találkozhattunk már az év eddigi felében, most a chatbot marketinget emeljük ki a számos újszerű marketing és reklámlehetőség közül. Lássuk, hogy miként terjedhet el a későbbiekben a mesterséges intelligencia a reklámok világában is.

 

Mik azok a chatbotok?

A chatbotok olyan egyszerű, mesterséges intelligenciával felruházott rendszerek, amelyekkel szöveges úton kommunikálhatunk. Ezek az interakciók lehetnek olyan egyszerű dolgok, mint például az időjárás lekérdezése, vagy egy összetettebb problémára való megoldás kikeresése, például ha nem működik az internetkapcsolatunk. Lényegében automatikus beszélgető-gépekről van szó, amik képesek bizonyos témakörökön belül „beszélgetni” a felhasználókkal.

 

A közösségi média és a beszélgető alkalmazások megalapozták a chatbotok elterjedését: a Facebook, és a Kínában népszerű WeChat voltak eddig a technológia úttörői, legalább is a közösségi kereteken belül. A Facebook 2014-ben felvásárolta a már akkor is rendkívül népszerű WhatsApp alkalmazást, amely azóta is a lista csúcsán helyezkedik el a Messenger mellett (az első és második helyeken).

 

Az ilyen beszélgető alkalmazások népszerűségének köszönhetően egyre nagyobb tér áll rendelkezésre a chatbotok alkalmazásához.

 

Szeretnéd növelni céged bevételeit az online marketing erejével? A Marketing Professzorok 18 év tapasztalata alapján átvizsgálja online marketing kommunikációdat, megtervezi marketing stratégiádat, és azokban a feladatokban, amit a Ti nem tudtok elvégezni, komplex segítséget nyújt. Olvasd el a részleteket itt! 
 
 

Pihengetünk?

Hogyan működik a chatbot marketing?

A digitális marketing alapját a könnyedén begyűjthető adatok és a technológia kombinálása alkotja: ezek teszik lehetővé a személyre szabott reklámtartalmakat a különböző felhasználók számára az olyan témák alapján, amelyek iránt korábban érdeklődést mutattak. A chatbotok ezt az elvet alkalmazzák, csak éppen sokkal hatékonyabban.

 

Ahogy a személyre szabás és a célcsoportok szűkítése egyre korszerűbbé és hatékonyabbá válik, úgy a chatbot marketing is egyre elterjedtebb lehet majd a marketing szakemberek köreiben – az ilyen rendszerek lehetővé teszik majd a reklámozó cégek számára, hogy olyan egyéni üzeneteket küldhessenek a fogyasztóknak, amelyek a lehető legpontosabban illenek azok érdeklődési köreihez.

 

A mobilalkalmazások kényelme miatt (hiszen a telefon mindig az ember zsebében van) a chatbot rendszerek hatékony eszközeivé válhatnak a fogyasztókkal történő kapcsolatfelvételnek.

 

Példák a sikeres chatbot marketingre

Sephora chatbot

A kozmetikai és szépségápolási termékekkel foglalkozó Sephora a népszerű Kik alkalmazáson hozott létre egy chatbotot. A botnak üzenetet küldő felhasználók lehetőséget kaptak egy kérdőív kitöltésére, amely alapján a bot többet tudhatott meg a felhasználók igényeiről, és ez által személyre szabott termékjavaslatokat küldhetett mindenkinek.

 

Bank of America chatbot

A pénzügyi óriás egy több platformon is alkalmazható botot készített, amit a Facebook Messengeren és SMS üzeneteken keresztül is elérhetnek a felhasználók. Ez a bot az ügyfeleknek személyre szabott részletes információkat küldött a bankszámlájuk állapotáról és a költekezési szokásaikról.

 

Pizza Hut chatbot

A Pizza Hut a chatbotokat a közösségi média marketing stratégiája részeként vetette be. A felhasználók akár Facebookon vagy Twitteren keresztül is feladhatják rendeléseiket, anélkül, hogy telefonálniuk kellene a legközelebbi Pizza Hut üzletbe.


Mit hoz a jövő a chatbotok világába?

A chatbotok technológiai képességei, személyre szabhatósága és egyedisége hosszú oldalakon keresztül sorolható lenne. A marketing szempontjából a fent említett pontok mellett íme néhány szempont, amelyek alapján egyértelműen fényes jövőt jósolhatunk a chatbotok számára:

  • Csak 2017-ben több mint 28 ezer millió mobiltelefonos szöveges üzenet elküldését becsülik a szakemberek. Ez a 2012-ben elküldött üzenetek duplája.
  • A szöveges üzenetek 98 százalékát nyitják meg a felhasználók – ez az érték csupán 22 százalék az emailek esetén.
  • A világ 6 legtöbbet használt alkalmazása valamilyen beszélgető applikáció

A chatbotok világának hajnalán járunk ugyan, de már most léteznek sikeres és hatékony implementációk, amik nem csak a marketing szakemberek, hanem a fogyasztók számára is megkönnyítik az internetes értékesítés folyamatát.
 

Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
483 332
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Hideghívás

Mi is az a hideghívás? A hideghívás olyan kéretlen telefonhívások, amelyek célja egy...

Házi lista

Mi is az a házi lista?   A házi lista az az email lista, amelyet minden vállalat saját...

Doorway Page

Doorway Page jelentése   Egy olyan oldal, amit úgy alakítottak ki,...

Kulcsszó

Mi a kulcsszó szerepe? A kulcsszó, vagy keresőszó mindig egy olyan...

Preselling

A preselling egy, a partnermarketingben használt kifejezés. A partner feladata, hogy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.