notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így viheted sikerre kávézód, kávéházad marketing kommunikációját

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Így viheted sikerre kávézód, kávéházad marketing kommunikációját

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így viheted sikerre kávézód, kávéházad marketing kommunikációját


2019/07/17
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Idestova 10 éve foglalkozunk gasztro-marketinggel, a Tűztorony kávézótól a New York Café-ig sok féle egység tapasztalatai alapján mondjuk, mit kell tenned. 
 

Így viheted sikerre kávézód, kávéházad marketing kommunikációját

Sok dübörgő, jól menő kávézót, kávéházat ismersz, de sokan el is buknak. Vajon csak a jó kávé, a finom sütemény a titok nyitja? Bizony nem. Talán a kedvező ár/érték arány. Nos, ez sem. A New York Kávéházban vagy a Karolinában Balatonfüreden bizony nem fogsz elolvadni a kávé minőségétől, vagy a sütemények ízétől, de még a különleges kínálat sem vág hanyatt. Mégis, ezeken a helyeken sorok állnak a bejutásra várva, az árak az egekben, a profit bődületes. Mi a titka az ilyen helyeknek? A jól kitalált marketing. Lehet ez online vagy offline, de marketing nélkül ezek a helyek ki sem nyithatnának. A tulajdonosok itt tisztában voltak azzal, az a pénz, amit marketingre költenek, ugyanolyan befektetés, mint amit a kávégépért vagy a bartistáért adnak ki: elengedhetetlen. 

 

Úgy érzed tehát, te is készen állsz a sikerre? Hajlandó vagy a marketingbe is befektetni? Kár lenne ezt a rengeteg potenciált veszni hagyni csak azért, mert senki nem tud kávéházadról, nem igaz? Nos, digitális marketing nélkül ez a sors vár minden olyan vállalkozásra, ami ilyen telített piacokon száll versenybe az ügyfelek figyelméért. Ha azt szeretnéd, hogy az emberek felfigyeljenek kávéházadra, akkor fogadd meg az alábbi profi marketintanácsokat!

 

Kávézó, kávéházi marketing, No. 1. : Ismerd saját márkádat, találd meg az USP-det!

Marketing stratégia kávézóknak, kávéházaknak

A marketing (legyen az hagyományos, vagy digitális) csak úgy lehet sikeres, ha kívül-belül ismered márkádat. Gondolj bele, hogy milyen képet szeretnél mutatni cégedről a világ felé. Össze tudnád foglalni kávéházadat néhány szóban? Ha nem, akkor gondolkodj el rajta, hogy hogyan egyszerűsíthetnéd ezt a jellemzést (ez később akár jelmondatod is lehet).

 

Tudod már, hogy kik képezik kávéházad közönségét? Hogy kik azok a vendégek, akik érdeklődnének kínálatod iránt? Ez a kérdés szorosan kapcsolódik márkád identitásához. Gondolkodj el rajta, hogy milyen embereket szeretnél kávéházadba vonzani – egyáltalán realisztikus elképzelés ez kávéházad elhelyezkedése tekintetében?

 

Minél jobban ismered kávéházad adottságait, illetve azt, hogy milyen közönséget szeretnél megcélozni, annál könnyebben tudod majd összeállítani és kivitelezni marketingstratégiádat. 

 

Mi minden munkát marketing stratégia tervezésével kezdünk, melyben ezen szempontok alapján építjük fel a teendők listáját. IDE kattintva még többet megtudhatsz szolgáltatásunkról.

 

Az USP a marketing stratégia alapja

Ha már ismered kávézód minden tulajdonságát, akkor tudod azt is, miben jobb, miben más, mint az összes konkurenciád. Esetleg mégsem tudsz ilyet mondani? Akkor itt az ideje ezen elgondolkozni! Miért jönnének be hozzád, ha nem tudsz mást adni, mint ezernyi kávézó a környéken? A New York Kávéház korábban is ugyanebben az épületben, ugyanazt a kávét adta, mint amit ad ma is, 2000 forintért, és amikor sorok állnak a bejárat előtt. Mi történt? Kitalálták, hogy ők lesznek a világ legszebb kávéháza. Ez az ötlet bevált. Semmi más nem változott. Csak a vevők száma és a profit mértéke. 

 

Azt gondolnád, hogy te nem tudsz hasonló USP-t felmutatni? Dehogynem! Mindig van valami, amiben jobban vagy, mint a többiek. Ha nem az épület, akkor az elhelyezkedés, a kávé, az odafigyelés, a hangulat vagy bármi más. Kitaláljuk, hidd el, meglesz az, amit kommunikálhatunk, amiben te leszel a legeslegjobb! 

 

És itt következik az, ami nélkül az USP sem ér semmit, a kommunikáció. A New York Café esetében is az online jelenlét megalapozása és az online hírnév felépítése volt a feladatunk, melyet sikeresen végeztünk majdnem 4 éven keresztül. Enélkül kevesebben tudták volna, hogy a New York Café a világ legszebb kávéháza…

 

Kávézó, kávéházi marketing, No. 2.: Az online jelenlét a siker alapfeltétele

Pihengetünk?

Egy kávéházat rengetegféleképpen lehet „marketingezni”, de ez nem jelenti azt, hogy a marketing összes létező formáját alkalmaznod kell a siker érdekében. Ez egyrészt nem feltétlenül költséghatékony megoldás, másrészt pedig könnyen lehet, hogy bizonyos marketingcsatornák egyáltalán nem ideálisak az adott környezet, márka, vagy közönség tekintetében.

 

A közösségi média és a keresőoptimalizálás az a marketingforma, ami szinte minden márka (különös tekintettel a vendéglátásban működőkre) számára lehetőséget nyújt, hogy egy nagyobb érdeklődő közönséget érjenek el. Ha sikerül megnyerned az embereket az olyan platformokon, mint az Instagram vagy a Facebook, akkor minden esélyed megvan rá, hogy új törzsvendégeket toborozz kávéházadba! Ha a Googleben minden releváns keresésre jó helyen jössz (ez a SEO) akkor mindenki rád talál, akire szükséged van! 

 

Kávézó, kávéházi marketing, No. 3.: Használj gyönyörű fényképeket

Az online megjelenés a digitális marketing egyik legfontosabb szempontja, ezért nagyon fontos, hogy kávéházadat igényes, minőségi fényképeken keresztül prezentáld célközönségednek. Ideális vendégeid minden bizonnyal órákat töltenek minden egyes nap az olyan vizuális platformokon, mint a Facebook vagy az Instagram. Ha fel szeretnéd hívni a figyelmüket kávéházadra, akkor pazar vizuális tartalmakat kell kínálnod nekik.

 

Persze mindenképpen érdemes egy eszesen megfogalmazott szöveget mellékelni a bejegyzésekhez, de az emberek szeme a képeken akad majd meg. Feledkezz meg okostelefonod kamerájáról, és vedd fel a kapcsolatot egy valódi fényképésszel, aki képes kávéházadat a lehető legelőnyösebb oldaláról bemutatni.

 

Ebben a Pinterest is sokat segíthet – készíts néhány privát táblát olyan képekről, amik tetszenek, és mutasd meg őket a fényképésznek is, hogy lássa, milyen jellegű látványvilággal szeretnéd bemutatni kávéházadat közönségednek.

 

Kávézó, kávéházi marketing, No.4.: Publikálj változatos tartalmakat

Tekints márkádra úgy, mint egy érdekes újságra – ahogyan az emberek nem szívesen olvasgatják újra és újra ugyanazokat a cikkeket, úgy az online tartalmak terén is jobban örülnek némi változatosságnak. Persze fontos, hogy legyen egy jellegzetes tartalomformátumod és stílusod, amelyek egységessé teszik tartalmaidat.

 

Gondolkodj el azon is, hogy milyen „visszatérő rovat” szerepelhetne márkád „magazinjában”. Például kávékultúrával kapcsolatos érdekességek a nagyvilágból? Esetleg kávéfőzéssel kapcsolatos tippek, vagy kulisszák mögötti pillanatok kávéházadból (ezek már készülhetnek okostelefonnal)?

 

Ha egyszerűen nincsenek ötleteid, akkor kapj fel egy igazi magazint, ami jellegében hasonlít márkádhoz, és lapozgasd át őket, illetve vess egy alapos pillantást közösségi fiókjaikra is. Biztosan elleshetsz tőlük néhány ötletet, amiket saját márkád tartalomstratégiájában (erről itt olvashatsz bővebben) is hasznosíthatsz.

 

Az sem mindegy, hogy milyen platformon, vagy platformokon (erről itt írtam) vagy aktív. Ha javarészt vizuális tartalmakkal szeretnél dolgozni, akkor erre az Instagram lehet az egyik legmegfelelőbb választás, míg ha egy blogot is vezetsz kávéházad webhelyén, akkor jó, ha van, ahol ezeket egy nagyobb közönségnek prezentálhatod (például a Facebookon). Érdemes annak is utánanézni, hogy milyen demográfiai csoportok mely platformokon a legaktívabbak – a Facebook például már jó ideje nem olyan népszerű a fiatalabbak köreiben, mint 5-10 évvel ezelőtt.

 

Kávézó, kávéházi marketing, No. 5.: Kérd influencerek segítségét

Tény, hogy ma már a csapból is az influencerek folynak (és ezen a blogon is volt már szó bőven az influencer marketingről, például itt), de ennek jó oka van – a marketing e formája elképesztően hatékony lehet, ha jól csinálja az ember.

 

A kívülállók többsége azért kerüli az influencer marketinget, mert azt hiszik, hogy legalább országos hírességekkel, celebekkel kell együttműködniük ahhoz, hogy termékeikkel egy nagyobb közönséget érhessenek el. Ez óriási tévedés, ugyanis akár egy helyi online szenzáció is érdeklődők ezrei figyelmét hívhatja fel márkádra. Legyen szó egy „mamablogot” vezető kétgyermekes anyukáról, vagy egy helyi különlegességekkel foglalkozó lelkes gasztro-instagrammerről, az úgynevezett „mikroinfluencerek” jelenthetik márkád felemelkedésének kulcsát (erről itt olvashatsz).

 

A sikeres influencer marketinghez először is tudnod kell, hogy kiket szeretnél elérni márkád üzeneteivel az influencereken keresztül. Ehhez egy úgynevezett ügyfél- vagy vásárlói perszónát kell kialakítanod, ami lényegében egy fiktív személy, ideális ügyfeled minden tulajdonságával. Az ügyfélperszóna megalkotásakor vedd figyelembe a demográfiai adatokat, a viselkedést, a különböző szükségleteket, célokat, és egyéb személyes tényezőket is. Minél részletesebb perszónákat alkotsz (hiszen több ideális ügyféltípusod is lehet), annál precízebben célozhatod meg közönségedet.

 

Ez alapján könnyebb lesz megállapítanod azt is, hogy vajon milyen jellegű bloggereket vagy Instagram-influencereket követnek ideális ügyfeleid. Talán olyasvalaki iránt érdeklődnek, aki az ország különleges kávéházait járja, és mutatja be. Az influencer marketing sikerének kulcsa, hogy olyan influencer partnereket válassz márkád mellé, akiknek közönsége érdeklődne kínálatod iránt!

 

Ha sikerül azonosítani néhány ilyen influencert (és ellenőrizted, hogy valóban hitelesek-e mondjuk EZEN cikk alapján), akkor ideje felvenni velük a kapcsolatot, és meghívni őket egy kávéra, vagy ebédre kávéházadba. Beszélgess el velük kávéházadról, illetve arról, hogy milyen képet szeretnél festeni róla az interneten. Ha úgy vélitek, hogy együtt tudtok dolgozni, akkor elkezdhetitek felvázolni az erről szóló szerződést.

 

Ne feledd, hogy az influencereknek is van egy saját személyes márkájuk, amit meg kell, hogy őrizzenek, így nem szabhatod meg szóról szóra, hogy mit írjanak kávéházadról. Adj nekik egy széleskörű kreatív szabadságot, hogy márkádat hitelesen, a tőlük megszokott stílusban mutathassák be közönségüknek!


 

étterem marketing Google Marketing stratégia Online marketing vendéglátás és turizmus marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 90

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
330 796
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Hírcsoport

A hírcsoport egy online üzenetek küldésére létrehozott csoport, amelyhez több felhasználó...

Felfedező hívás

Mi is az a felfedező hívás? A felfedező hívás az első hívás, amit egy kereskedő...

Email CPM

Mi az az email CPM? Az email CPM (cot per mille) azt mutatja meg, hogy mennyibe kerül 1000...

adCenter

A Microsoft adCenter fizetett találatokat helyez el a Microsoft Bing, Yahoo! (2010 novemberétől),...

Értéknövelt tartalom

Olyan internetes hirdetések vagy oldalak, amik animációkat tartalmaznak, illetve...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.