notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi az az affiliate marketing? Az online marketing kifejezés magyarázata, leírása, értelmezés, Máté Balázs online marketing tanácsadó, egyetemi oktató értelmezésében.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
fooldal > Szakszótár > affiliate marketing

affiliate marketing


Mi az az affiliate marketing?

Az affiliate marketing a marketing egy olyan formája, amely során egy magánszemély (vagy ritkábban cég) blogjáról vagy webhelyéről a forgalmat egy cég (általában egy webáruház) webhelyére tereli speciális hivatkozások segítéségével. Amikor ezek az átterelt felhasználók vásárolnak valamit, vagy elvégeznek bármilyen más kívánt műveletet a célwebhelyen, a cég közvetítői díjat fizet az adott magánszemélynek.

 

Az affiliate marketingnek általában két résztvevője van – a megbízó cég, és az affiliate, vagyis a partner, aki a forgalom átterelését végzi.

 

A marketin e formája különösen a blogoszférában elterjedt. Sok blogger helyez el partnerhivatkozásokat tartalmaiban, hogy az ezekkel termelt profitból ő is részesedhessen. Egy jó blogger partner több csatornát is igyekszik kihasználni, hogy a rábízott termékeket/szolgáltatásokat népszerűsítse.

 

Affiliate marketing a gyakorlatban

A partnerek meglehetősen változatos stílusban végzik az affiliate marketing rájuk háruló részét. Vannak olyanok, akik minden kertelés nélkül közvetlenül arról a cikkről, vagy termékről írnak, amit megpróbálnak népszerűsíteni (és persze hivatkoznak is a tartalomban), míg mások egy történet szerves részeként tesznek említést az adott dologról, és csak elvétve helyeznek el egy arra mutató hivatkozást.

 

Nézzünk meg egy példát a direkt módszerre. Tegyük fel, hogy egy tech blogger vagy, aki különféle új technológiákat, telefonokat, fényképezőket, és egyéb kütyüket mutat be blogján. Tegyük fel, hogy e mellett egy telefonokat gyártó cég partnere is vagy. Írsz tehát egy blogbejegyzést a cég legújabb telefonjáról, felsorolva annak minden jó tulajdonságát, funkcióját, előnyeit a többi modellel szemben, és hogy milyen tapasztalataid voltak vele. Ez után nincs más dolgod, mint egy hivatkozást elhelyezni valahol a cikkben, egy jól látható helyen, amin keresztül az érdeklődők megvásárolhatják maguknak a készüléket (és te ebből részesedhetsz).

 

A másik verzió a kevésbé közvetlen megközelítés. Tegyük fel, hogy egy utazó blogger vagy, aki gyakran osztja meg tapasztalatait közönségével különféle utazással kapcsolatos témákról. Ha olyan bejegyzéseket írsz, amiben külföldi helyekről van szó, és azt javaslod, hogy érdemes másoknak is ellátogatniuk ide, akkor ezekbe be is biggyeszthetsz egy-egy hivatkozást arra az utazási irodára, aminek a partnere vagy. A cikk nem az irodáról szól, hanem az élményekről – te csupán megemlíted, hogy szerinted kikkel érdemes intézni az utat.

 

Az affiliate marketing szabályai

Nem csupán illik, hanem kötelező is feltüntetni, ha egy hivatkozást partnerként helyezel el tartalmaidban. Ez egyrészt etikai kérdés – az átlátszóságot és őszinteséget nagyra értékelik az olvasók, másrészt pedig súlyos jogi következményei is lehetnek, ha a partnerkapcsolat megjelölése elmarad.

Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
478 004
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Mélylink

A mélylink egy olyan hivatkozás, amely nem egy webhely kezdőlapjára, hanem...

Breadcrumb

Mit jelent a breadcrumb, vagy breadcrumb navigáció? A breadcrumb egy...

Pop-Up

Az online marketing hirdetések egy rendkívül túlhasznált formája. A pop-up hirdetések az...

Cikk

Az internetes marketing világában a cikk egy weboldalon vagy cikkgyűjtő oldalon közzétett...

Run of Site

A Run of Site szerződések azt jelentik, hogy egy reklámcsík (banner) vagy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.