Mi az az affiliate marketing? Az online marketing kifejezés magyarázata, leírása, értelmezés, Máté Balázs online marketing tanácsadó, egyetemi oktató értelmezésében.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > affiliate marketing

affiliate marketing


Mi az az affiliate marketing?

Az affiliate marketing a marketing egy olyan formája, amely során egy magánszemély (vagy ritkábban cég) blogjáról vagy webhelyéről a forgalmat egy cég (általában egy webáruház) webhelyére tereli speciális hivatkozások segítéségével. Amikor ezek az átterelt felhasználók vásárolnak valamit, vagy elvégeznek bármilyen más kívánt műveletet a célwebhelyen, a cég közvetítői díjat fizet az adott magánszemélynek.

 

Az affiliate marketingnek általában két résztvevője van – a megbízó cég, és az affiliate, vagyis a partner, aki a forgalom átterelését végzi.

 

A marketin e formája különösen a blogoszférában elterjedt. Sok blogger helyez el partnerhivatkozásokat tartalmaiban, hogy az ezekkel termelt profitból ő is részesedhessen. Egy jó blogger partner több csatornát is igyekszik kihasználni, hogy a rábízott termékeket/szolgáltatásokat népszerűsítse.

 

Affiliate marketing a gyakorlatban

A partnerek meglehetősen változatos stílusban végzik az affiliate marketing rájuk háruló részét. Vannak olyanok, akik minden kertelés nélkül közvetlenül arról a cikkről, vagy termékről írnak, amit megpróbálnak népszerűsíteni (és persze hivatkoznak is a tartalomban), míg mások egy történet szerves részeként tesznek említést az adott dologról, és csak elvétve helyeznek el egy arra mutató hivatkozást.

 

Nézzünk meg egy példát a direkt módszerre. Tegyük fel, hogy egy tech blogger vagy, aki különféle új technológiákat, telefonokat, fényképezőket, és egyéb kütyüket mutat be blogján. Tegyük fel, hogy e mellett egy telefonokat gyártó cég partnere is vagy. Írsz tehát egy blogbejegyzést a cég legújabb telefonjáról, felsorolva annak minden jó tulajdonságát, funkcióját, előnyeit a többi modellel szemben, és hogy milyen tapasztalataid voltak vele. Ez után nincs más dolgod, mint egy hivatkozást elhelyezni valahol a cikkben, egy jól látható helyen, amin keresztül az érdeklődők megvásárolhatják maguknak a készüléket (és te ebből részesedhetsz).

 

A másik verzió a kevésbé közvetlen megközelítés. Tegyük fel, hogy egy utazó blogger vagy, aki gyakran osztja meg tapasztalatait közönségével különféle utazással kapcsolatos témákról. Ha olyan bejegyzéseket írsz, amiben külföldi helyekről van szó, és azt javaslod, hogy érdemes másoknak is ellátogatniuk ide, akkor ezekbe be is biggyeszthetsz egy-egy hivatkozást arra az utazási irodára, aminek a partnere vagy. A cikk nem az irodáról szól, hanem az élményekről – te csupán megemlíted, hogy szerinted kikkel érdemes intézni az utat.

 

Az affiliate marketing szabályai

Nem csupán illik, hanem kötelező is feltüntetni, ha egy hivatkozást partnerként helyezel el tartalmaidban. Ez egyrészt etikai kérdés – az átlátszóságot és őszinteséget nagyra értékelik az olvasók, másrészt pedig súlyos jogi következményei is lehetnek, ha a partnerkapcsolat megjelölése elmarad.

Online marketing

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 92

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
206 205
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Dupla opt-in

Amikor valaki megadja a szükséges adatait egy webhely feliratkozási oldalán, azzal feliratkozik...

Konverziós arány optimalizálás

Konverziós arány optimalizálása Attól függően, hogy mi...

Természetes listázás

Másnéven „organikus találatok” – ezek a keresőmotorokban...

Bannolás

Bannolás a keresőoptimalizálás...

Megjelenő URL

Ez az URL-cím jelenik meg a reklámjaid mellett. Ez a cím nem...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.