Az SMM a közösségi média marketing rövidítése (social media marketing). Ezt a rövidítést azonban gyakran keverik a SEO a SEM és a SMO rövidítésekkel, ezért külön szócikket szánunk ezek megkülönböztetésére.

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
fooldal > Szakszótár > SMM

SMM


 Az SMM a közösségi média marketing rövidítése (social media marketing). Ezt a rövidítést azonban gyakran keverik a SEO a SEM és a SMO rövidítésekkel, ezért külön szócikket szánunk ezek megkülönböztetésére. 

 

Mi az SMM, mi az a SEM és a SEO?

Az SMM nem használ keresőket, viszont kulcsszerepet tölt be egy weboldal ismertségében és online marketinges erőfeszítéseiben. Amíg a keresőkkel lebonyolított munka bizonyos finom tényezők óvatos és állandó változtatásával (SEO) vagy magas árakkal (SEM) jár, a közösségi oldalak ehhez képest jóval olcsóbbak és igen nagy hozammal kecsegtetnek, ha jól közelítik meg őket.
 
Amióta megtapasztaltuk, mire képesek a futótűzszerűen terjedő tartalmak, sok cég özönlik a közösségi terekre, hogy ebből az "online terjesztésből" hasznot húzzon.  A terek a következők:
 
  • Közösségi hálók, mint a Facebook és a Twitter,
  • Videóportálok, mint a YouTube,
  • Úgynevezett Check-inek, mint a Foursquare,
  • Képeket megosztó helyek, mint az Instagram és a Pinterest,
  • Blogok.
 
A közösségi média által hatványozott gyorsasággal terjedhetnek az információk, így a cég reklámjai is szárnyra kelhetnek a hasonlóan gondolkodók köreiben, csupán megosztásokon keresztül.  A vállalatok arra is használhatják a közösségi tereket és ezek komponenseit (mint a kommenteket), hogy személyesebbé tegyék kapcsolatukat a felhasználókkal; ezzel növelve az ügyfelek hűségét, a márka ismertségét és bevezetve a közvetlen ügyfélszolgálat lehetőségét.
 
Az SMM-t nem szabad összekevernünk a közösségi média optimalizációval (SMO), ami, mint az SEO, meghatározott technikákat, eljárásokat, és kulcsszavakat használ, hogy növelje a webes forgalmat és az oldal ismertségét. Amíg a SEO keresőkön keresztül működik, az SMO a közösségi médiát használja. A sikeres SMO hatással van egy weboldal találati listán elfoglalt helyére, mert a pozitív közösségi visszacstolások, mint a Lájkok, megosztások, stb. tekinthetők egy oldal minőségjelzőinek, melyek azután a találati lista tetejére repíthetik azt,  befolyásolva annak SEM-jét is.
 

Keresők kontra közösségek

 
A keresők az online reklám- és marketing ágazatok megszokott fő eszközei. A közösségi média megjelenése óta azonban több figyelmet szentelnek az ilyen hálóknak, mint a figyelemfelkeltés másodlagos színterének.
 
Azelőtt a legtöbbünk, ha valamire kíváncsi volt, a böngészőkhöz fordult.  Manapság online közösségi tereken töltjük az időnket, hogy találkozhassunk és együtt lehessünk, és hogy tartalmakat keressünk meg. 
 
A közösségi marketing egy "otthonosabb" fajta hozzáférhetőség lehetőségével kecsegtet, legalábbis a keresők monopóliájához képest. Sok cég a közösségi médián keresztül terjeszett reklámot sokkal közvetlenebbnek véli.  Ahelyett, hogy a keresőknek próbálnának imponálni, hogy egyáltalán eljuthassanak a felhasználókig, a weboldalak most közvetlenül meg tudják szólítani célközönségüket ott, ahol az ideje legnagyobb részét tölti. 
 
Ámbár a közösségi marketing közel sem kerül annyi pénzbe, mint egy elszánt SEM kampány, sok időt és szervezést igényel.  Persze, ha egy közösségi reklám a visszájára fordul, ez komolyan visszahathat a cég online jelenlétének minőségére.  Viszont egy rosszul eltalált, keresőkre alapozott kampány csak maguknak a keresőknek árt, nem a kliensnek.
 
Ki fogja-e szorítani a közösségi marketing a keresőket a piacról? Nem teljesen. A Net még mindig egy hatalmas és egyre növekvő hely.  A közösségi médián sok tartalom forrását meg lehet találni, pontosabban olyan dolgokét, amelyek már szerepelnek érdeklődési körünkben és tudásunkban. De ez a hiper-perszonalizáció nem kifejezetten alkalmas újfajta megközelítések vagy témák feltárására.  A még ismeretlen területek felfedezésére még mindig a keresők a legjobbak, nem a Facebook üzenőfal vagy a Twitter. 
 
Ön mit gondol, le fogja győzni fog a közösségi média a keresőket? Vagy összeolvad a SEO, SEM, SMM és más marketing stratégiák, vagy éppen még jobban elkülönülnek?
 
 
Online marketing SMM

Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Blog and Ping

A ping egy számítógépes hálózatokban használt eszköz. Segítségével ellenőrizhető, hogy...

Fehér kalapos SEO

Fehér kalapos SEO    A Fehér kalapos SEO azokra a SEO (keresőoptimalizáló) módszerekre...

Témamodellezés

Egy olyan SEO stratégia, amelyet akkor szokás használni, amikor egy oldal...

Helyi cégek listái

A legtöbb nagyobb keresőszolgáltató rendelkezik egy helyi cégeket tartalmazó listával. Ezek a...

Kulcsszó nehézség

Egy kulcsszó vagy kulcskifejezés rangsorolásának...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás – mit is jelent ez, hogy hoz ez üzletet?

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell venni. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy olyan fonalat, mely olyan, akár ingyenes reklámot hoz cégünknek, annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR tanácsadás is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a apóságok minden szeme rajtunk, a legkisebb félrelépésre milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamaokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyzve vállalatoknál.

Keresőoptimalizálás tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO ismét a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése kis időre megrendült, a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét megdönthetetlenül vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük, vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.