Hogyan lesz több vendég és rendezvény éttermemben? Mutatjuk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Hogyan lesz több vendég és rendezvény éttermemben? Mutatjuk!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan lesz több vendég és rendezvény éttermemben? Mutatjuk!


2019/03/05
Máté Balázs, vendéglátás és turizmus online marketing specialista

Több tucat étterem online marketing tanácsadójaként tudjuk, mi kell a sikerhez ha éttermed van, és most el is áruljuk minden titkunkat következő cikkünkben! 

Hogyan lesz több vendég és rendezvény éttermemben? Mutatjuk!

Akár egy neves étterem büszke tulajdonosa vagy, akár egy sarki gyorsétkezdéért felelsz, a célod nem változik: vendégeket szeretnél vonzani éttermedbe. Ehhez 2019-ben egy friss marketingstratégiára lesz szükséged, amit digitális lábakra kell, hogy állíts. Az ajtó elé kiálló pincérek kora lejárt, minden az online világban dől el, ha hiszed, ha nem. Mi tudjuk, hiszen konkrét adatokkal rendelkezünk arról, mi vezet az asztalfoglalások számának drasztikus növekedéséhez. Ha szeretnéd tudni, mire alapozzuk ezt, kattints IDE, mutatjuk referenciáinkat! 

 

Akár tetszik, akár nem, ha szeretnéd elérni okostelefonhoz tapadt közönségedet, akkor oda kell követned őket, ahol a legszívesebben töltik idejüket – az internetre. Akár rendelkezel digitális stratégiával, akár nem, a következő útmutatóból megtudhatod, hogy étteremtulajdonosként mire lesz szükséged az online sikerekhez 2019-ben!

 

Marketing konzultáció és audit

Minden a kutatással kezdődik

Több egyetemen is tanítok, és doktorimat is a vendéglátás és turizmus marketing online eszközeinek (Facebook, Google, Instagram, hirdetések, stb.) asztalfoglalásra kifejtett hatásáról írom. Gondolhatnád, itt egyetemi kutatásokról van szó, de NEM! Olyan kutatásról, melyet te végezhetsz egyszerűen saját éttermedben. Ahhoz, hogy jól dönts egy-egy marketing eszköz eredményességéről, mindenek előtt szükséged lesz a jelen és a közelmúlt részletes értékelésére. Tisztában kell lenned azzal, hogy az elmúlt esztendőben hogyan teljesítettetek. Ha tudod, hogy mely taktikák működtek tavaly, és melyek voltak kevésbé hatékonyak, akkor az egyrészt segít megállapítani éttermed jelenlegi helyzetét, illetve némi alapot biztosít idei stratégiádhoz.

 

Ezen kívül két komolyabb analízist kell elvégezned:

 

Versenytárs-analízis

Fontos képben lenned a versenyhelyzetet illetően is, vagyis hogy mit csinálnak versenytársaid, és hogy milyen sikereket érnek el vele. Milyen taktikákkal próbálnak több vendéget bevonzani, több helyen láthatóvá válni, és így tovább? Nézd meg, hogy miket tanulhatsz el tőlük, és hogy milyen réseket hagynak kitöltetlenül, amelyeket helyettük megcélozhatsz. Szerencsére az étterem tulajdonosok közül Magyarországon még kevesen ismerik az online marketing technikák hatékonyságát, így tudsz mit tenni, hogy megelőzd őket! 

 

Közönséganalízis

Tudnod kell azt is, hogy kiknek próbálod „marketingezni” éttermedet. Fiatal közönségről van szó, esetleg üzletemberekről, párokról, családokról? Van igényük arra, hogy lefoglalhassák éttermedet, vagy egyik termedet zártkörű rendezvényekre, vagy üzleti megbeszélésekre? Az éttermedbe betérő vendégektől is rengeteget tanulhatsz, ha például kitöltetsz velük egy rövid, névtelen kérdőívet. A lényeg, hogy minél több információt gyűjts össze, és használd is azt!

 

Egy jó webhely: Online főhadiszállásod és marketinged mozgatórugója

Sok étterem elhanyagolja a webhelyét, hiszen a legtöbben azt feltételezik, hogy mivel úgyis ez az utolsó interakciója a vendégnek asztalfoglalás előtt, nem érdemes vele annyit foglalkozni. Ez félig igaz (az utolsó interakció rész), de webhelyed valójában legértékesebb digitális eszközöd, ami fontos szerepet játszik az új vendégek megnyerésében.

 

Először is fontos tisztázni, hogy webhelyed saját tulajdonod. Nem szólhatsz bele, hogy a TripAdvisoron hogyan jelenik meg éttermed (legalább is nem teljesen), és a Facebook is csak limitált opciókat kínál, de saját webhelyeden mindent te szabsz meg.

 

Vegyük két részre a webhelyeddel kapcsolatos teendőket. 

 

Hogyan legyen látogatott éttermem weboldala?

Sok lehetőség van arra, hogy látogatókat vonz weboldaladra (pl. Facebook, hirdetések stb.), de amit a weboldal tenni tud ezért az a keresőbarát felépítés. Mit jelent ez? Készíts olyan weboldalt, ami barátja a Google-nek, azaz megfelel minden olyan paraméternek, amit a nagy kereső támaszt a weboldalalakkal szemben. Rengeteg ilyen van, nincs most idő arra, hogy ezt itt kifejtsük, de ha szeretnél egy keresőbarát weboldalt, segítünk, csak kattints IDE és vedd fel velünk a kapcsolatot most! 

 

Miért fontos a Google-ben jó helyezést elérni? Csak egy példát említek neked. Ha a te éttermed is alkalmas rendezvények megtartására, akkor szívesen kiadod te is az egyik rendezvénytermedet céges rendezvényeknek, mondjuk hétköznap délelőtt, igaz? Sokféleképpen beírhatják a potenciális bérlők a Googlebe, ha termet akarnak bérelni, de legyen mondjuk a keresési kifejezés, amit begépelnek  terembérlés Budapest. Erre a kifejezésre az elmúlt egy hónapban 800-an kerestek. 800 potenciális megrendelő, nagy volumenű megrendeléssel. Jó, legyen csak a fele jó neked. Vagy csak a nyolcada. 100 nap, hétközben, teltház. Téged keres. De nem talál.

 

Ahogy nem találja azt az éttermet sem, akinek a honlapját lecseréltek egy nem keresőbarát weboldalra ősszel. Az alábbi ábra mutatja a kereső pozíciókat, illetve annak visszaesését a weboldalcsere után.

 

Terembérlés Budapest étterem

 

Gondold el, mennyi ajánlatkérőt bukott az étterem, és bukik ma is, mert hozzá nem értő kezekbe került weboldala. Pedig nem történt vele semmi különös, egyszerűen csak lecserélték a keresőbarát honlapját egy rossz honlapra….

 

A második felvonás: nyerd meg a weboldaladra érkezőket magadnak

Szóval, hogyan nyerheted meg a webhelyedre térő érdeklődőket? Először is gondolj bele, amikor egy lehetséges vendég felkeresi egy étterem webhelyét, akkor három dologra kíváncsi első sorban:

  • Az étterem hangulatára
  • A kínálatra
  • Az árakra

 

A hangulat és a kínálat bemutatására a minőségi fényképek a legideálisabbak. Érdemes befektetni egy jó fotósba, aki éttermekre szakosodott, és mutatós képeket kérni tőle mind a helyről, mind a kínálatról. Ezen nem szabad spórolni! Ismerek több ilyet is, és láttam, munkájuk után hogyan lendült fel az étterem forgalma. 

 

A fényképek mellett egy másik fontos elem az online menü, ami a kínálatról és az árakról informálja a látogatókat. Vannak olyan éttermek, akik azzal érvelnek a menü feltöltése ellen, hogy az árak bármikor változhatnak, és akár el is tántoríthatják a lehetséges vendégeket a foglalástól, de mit veszítenél el inkább? Néhány majdnem vendéget, akiknek nem tetszenek az árak, vagy szinte az összes vendéget, aki nem tudja, hogy mit kaphat éttermedben? Te foglalnál egy ilyen helyre asztalt?

 

Ezen kívül arra is oda kell figyelned, hogy minél egyszerűbb, akadálymentesebb legyen a foglalás folyamata webhelyeden. Ez webhelyed legfőbb célja, ez a CTA-d (cselekvésre való felhívás) lényege. Minél egyszerűbb a foglalási folyamat, annál többen lesznek hajlandók végigcsinálni azt. Nincs is rosszabb annál, mint amikor valaki hajlandó foglalni, de egy komplikált folyamat, egy lassú webhely, vagy egy átláthatatlan felhasználói felület miatt hagyják el mégis a webhelyedet.

 

Webhelyeden továbbá minden fontos információt elhelyezhetsz (és el is kell helyezned) éttermedről, úgymint a nyitva tartási információkat, az elérhetőségeket, a címet, és a fontosabb híreket is.


Az első résznek mára vége, holnap folytatjuk a közösségi média használatával, a hűségprogramokkal, a hírnévkezeléssel, és ami a legfontosabb, annak mérésével, mi hogyan teljesít! Iratkozz fel hírlevelünkre itt, hogy megkapd a következő részeket! 

 

Olvasd el a második részt is, kattints IDE!
 

étterem marketing Google SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 132

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
105 214
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Helyi keresés

A keresőmarketing egyik feltörekvő és rohamosan növekedő eleme. A helyi keresés lehetővé...

GSP

Olyan Google Display Hálózati kampányok, amik lehetővé teszik az email marketingesek...

Szűrőbuborék

A „filter bubble” (filter/szűrőbuborék) egy olyan intellektuális...

Feliratkozó

A feliratkozó egy olyan személy, aki önkéntesen adott engedélyt arra, hogy felkerüljön egy...

Brand Stacking

  Brand Stacking - márka halmozás  Több találat ugyanarról a webhelyről a keresési...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.