Mennyibe kerül ma egy honlap?. A drágább jobb? Az olcsó honlap is ugyanannyira megfelel a célnak? Megéri-e befektetni egy honlapba? Máté Balázs marketing tanácsadó válaszol.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > Honlapkészítés, de mennyiből? Mennyit érdemes ma költeni egy honlapra?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Honlapkészítés, de mennyiből? Mennyit érdemes ma költeni egy honlapra?


2012/12/04

Mennyibe kerül ma egy honlap? Vagy inkább úgy fogalmaznám meg a kérdést, mennyit szabad rá költeni? Miért drágább a drágább? Többet tud, vagy csak megkérik az árát?  Az olcsó honlap is ugyanannyira megfelel a célnak? 

Mennyibe kerül ma egy honlap?. A drágább jobb? Az olcsó honlap is ugyanannyira megfelel a célnak? Megéri-e befektetni egy honlapba? Máté Balázs marketing tanácsadó válaszol.

 

 

 

 

 

 

 Marketing konzultáció és audit>

Mennyi a  honlapkészítés ára 2015-ben?

Sokszor hallani, kaptam ajánlatot egy komplett webáruházra 100.000 forintért. Bár nem a webáruház a honlapok királynője, azért egy laikusnak ez bonyolultnak, összetettnek tűnik. Ennél akkor nincs is feljebb? Megéri-e befektetni több pénzt egy honlapba, vagy költsünk rá maximum 100.000 Ft-ot és egy fillérrel se többet? Ha ajánlatokat kérünk honlapkészítő cégektől, bizony széles skálán mozognak majd az árak. Mit válasszunk tehát? 

 

Főleg a kis- és középvállalkozók azok, akik bizonytalanok, legtöbbjük tájékozatlan az internetes megjelenést illetően. Egy jó honlap befektetés, megtérülő befektetés. Egy korábbi cikkünkben már szóltunk arról, hogy a magyar kkv-nak kevesebb mint felének  nincs ma honlapja. Akiknek pedig van, közüllük nagyon sokan nem tudják üzletszerzésre használni. 
 

Amit rögtön kizárhatsz, ha honlapkészítő céget választasz:

  • Ha a holnapod nem tartalmaz keresőoptimalizálási funkciókat
  • Keresőoptimalizálást sablon rendszerekkel, mint WordPress, vagy a Joomla, nem lehet professzionális szinten művelni, hiszen nem egyediek, ezért ne vegyél olyan honlapot, melyek ilyenekkel készültek
  • Ha a design nem egyedi, egy sablon része
  • Ha a design nem minőségi, igénytelen (te sem mész szakadt ruhában, mocskosan dolgozni, igaz?)
  • Ha a honlapkészítő cég nem ért a közösségi média marketinghez, nem csatolja ezt az oldaladhoz
  • Ha nem kapsz adminisztrációs felületet az oldalhoz
  • Ha nem kapsz oktatást arról, mit kell tenned azért, hogy a weboldalad minél több szóra, minél előbb jöjjön a keresőkben!

 

12 egyszerű lépés honlapod tervezéséhez

 

  1. Határozd meg a célokat
  2. Információközlés? Blog? Szolgáltatás?Bemutatkozás?Valami más?
  3. Célozd meg a piacod
  4. Célcsoportod pontos meghatározása határozza meg a honlapod tartalmát, stílusát, hangvételét
  5. Írd meg saját tartalmad
  6. Ágyazd bele kulcsszavaid a honlap szövegébe
  7. Legyen struktúrád
  8. A tartalom legyen áttekinthető, téma szerint rendezett. Tervezd meg hogyan kapcsolódnak egymáshoz az oldalak, menüpontok. Legyen logikus.
  9. Legyen saját dizájnod
  10. Jól gondold át a színeket, a formákat, a betűtípusokat. Győződj meg róla, hogy a dizájn és képi elemek minden felhasználónak ugyanúgy megjeleníthető.
  11. Ismertesd meg a közönséggel
  12. Szükséged lesz egy beszédes domain névre, valamint tárhelyre. Egy jó honlapfejlesztő ezt mind megteszi majd neked.
 

De egy jó honlappal itt még nem végeztél...

 
Nem vagy egyedül azzal, hogy honlapodból pénzt szeretnél csinálni. Azonban a céges weboldalak 90 %-a nem generál eladást, vagy bármilyen előrelépést. Első és egyik legfontosabb, hogy honlapod felhasználóbarát legyen. Egy szép, igényes, használható weboldal nem csak több vásárlót generálhat, de cégedet is jó színben tünteti fel. 
 

Ha tudományosan közelítem meg a kérdést, akkor még a következőkre is figyelned kell a honlapkészítés során:

 

  • Egyszerű dizájn amely reprezentálja céged imázsát
  • Könnyű navigáció 
  • Egyszerű akció gombok 
  • Gyakran frissülő tartalom lehetősége adminisztrációs rendszerből
  • Érdekes tartalom (blog, kommentezési lehetőség, közösségi média tevékenység)
  • Legyél megtalálható (Google)
  • Legyen mobil verzója honlapodnak
Honlapkészítés

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Biztonságos rendelési űrlap

Egy webhely titkosított oldala, amely lehetővé teszi felhasználók számára az online fizetést...

IP bemelegítés

Mi is azaz IP bemelegítés? Az IP bemelegítés egyre több email kiküldése egy feladó IP...

keresztmarketing

A keresztmarketing fogalma A keresztmarketing egy win-win együttműködési forma,...

Konverziós arány

Mit mutat a konverziós arány? Ez az érték azt mutatja, hogy egy...

Ajánlólevél

Az ajánlólevél egy önkéntes vallomás egy magánszemélytől vagy szervezettől, amely egy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.