2019 online marketing atombombája a Google Cégem. Te jól kezeled?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > 2019 online marketing atombombája a Google Cégem. Te jól kezeled?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

2019 online marketing atombombája a Google Cégem. Te jól kezeled?


2019/01/01
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Online marketingesként nem lesz fontosabb dolgod 2019-ben, mint a Google cégem fiókod optimalizálása 2019-ben. Eszenciális Google Cégem tippek kis- és középvállalkozásoknak
 

2019 online marketing atombombája a Google Cégem. Te jól kezeled?

Először is: Mi az a Google Cégem?

Dióhéjban, a Google Cégem a Google ingyenes cégadatbázis-szolgáltatása, ami lehetőséget nyújt a kisebb és nagyobb vállalkozásoknak az online láthatóság fokozására

 

Bizonyára te is találkoztál már a keresőtalálati oldalak jobb oldalán megjelenő Tudáspanellel, amiben kiemelt információk jelennek meg egy keresett személyről, filmről, növényről, helyszínről, cégről, vagy bármi másról. Ez a panel mobilos kereséseknél is jelen van, csak ott éppen a többi találat felett jelenik meg, nem pedig azoktól jobbra.

 

Google cégem optimalizálás

 

A Tudáspanel (attól függően, hogy miről is jelenít meg információt) rengeteg hasznos adatot tartalmaz. Cégek esetén megjelenik a név, a kategória, a cím, a nyitvatartási órák, a telefonszám, egy Google Térkép jelölés, képek, értékelés, és számos egyéb is.

 

A kereső felhasználóknak gyakran nem is kell elhagyniuk a Google-t, ha például szeretnék tudni, hogy hová kell menniük, ha fel szeretnék keresni egy cég irodáját. Néhány kattintás (vagy koppintás a telefonon) és a Google máris felsorolja a legrövidebb útvonalakat a Térkép szolgáltatásán belül.

 

Kezded már látni, hogy miért is olyan fontos eszköz a Google Cégem? Ássunk egy kicsit mélyebbre!

 

Mit kínál a Google Cégem?

Jóval többet, mint amit az ember első ránézésre megítélne róla. A Google Cégem legfontosabb előnyei egy vállalkozás számára (annak méretétől függetlenül) a fokozott láthatóság a Google keresőjében, az ebből származó fokozott forgalom a cég webhelyére (és üzlethelységébe), és a remek vásárlói élmény az ügyfelek számára.

 

Egy gondosan kezelt Google Cégem profillal magát a Google-t is segíted, hogy többet tudjon meg cégedről – hogy mivel foglalkozik, hogy milyen termékeket és szolgáltatásokat kínál, hogy hol található, és így tovább. Minél többet tud cégedről a Google, annál több keresésre jelenítheti majd meg azt a felhasználóknak.

 

Ha például a Google tudja, hogy mivel foglalkozol (cipőbolt, ügyvédi iroda, hamburgerező, stb.), akkor a különleges helyi találati „csomagokban” is megjelenhetsz, ha a felhasználók ilyen jellegű dolgokra keresnek rá a közelben.

 

Google cégem a helyi keresésben

 

Az egyik helyi csomagon belüli találatra kattintva megjelenik az adott cég Google Cégem adatlapja, illetve egy bővített nézetben az összes további találat az adott területről, amelyet a Google el tud helyezni a térképén.

 

Ha inkább „További helyek” hivatkozásra kattintasz az egyik helyi találat helyett, akkor is ez a térkép jelenik majd meg az összes találattal, csak ilyenkor a Google nem emeli ki egyik cég adatlapját sem, amíg nem kattintasz egyre.

 

Sikerült meggyőznünk, hogy a Google Cégemnek minden vállalkozás online marketing arzenáljában ott a helye? Ha eddig is használtad, de nem érzed, hogy hatékony lenne, akkor most felsorolunk néhány tippet, amivel pótolhatod az esetleges hiányosságokat!


Tippek Google Cégem profilod fellendítésére

 

1. Ellenőrizd céginformációidat

Ezeket az alapadatokat általában már a regisztrációkor meg szokás adni, de sok cég adatlapjáról még ennek ellenére is hiányoznak. Nagy hiba továbbá egyszer kitölteni, és elfelejteni a Google Cégem profilt, hiszen az itt feltüntetett információk mindig frissek és naprakészek kell, hogy legyenek.

 

A Google nem fogja figyelni, hogy mikor írod át webhelyeden céged nevét, vagy nyitvatartási óráidat – neked kell frissítened azokat Google Cégem profilodon, ha esetleg változnának (ugyan ez vonatkozik a felsorolt termékek áraira, a szolgáltatásokra, és lényegében minden egyéb GC adatra is).

 

Minél több mezőt töltesz ki pontosan, annál jobb, de minimum, hogy megadd céged nevét, címét, telefonszámát, nyitvatartási óráit, és kategóriáját is – ezek nem hiányozhatnak, és mindig frissek kell, hogy legyenek!

 

Senki sem próbálkozik másodjára egy olyan cégnél, ami azt állította magáról a Google-on, hogy még két óráig nyitva van, és egy óra múlva bezárt ajtókkal várja ügyfeleit. Te visszamennél legközelebb, vagy felkeresnéd a legközelebbi versenytársukat, ami még nyitva van?

 

2. Fogalmazz meg egy rövid leírást

Habár cégkategóriádat több mint kétezer opció közül választhatod ki GC profilodon, ezek önmagukban nem feltétlenül mondanak eleget egy cégről, különösen a réspiacokban működőkről. Szerencsére egy ideje a tulajdonosok egy saját leírást is megfogalmazhatnak, amely megjelenik majd adatlapjukon a kereső felhasználóknak.

 

Mi van akkor, ha például mobiltelefonok javításával foglalkozik üzleted, de nem a forgalmazásukkal? „Mobilüzlet” kategóriát biztosan találsz, de nem ezt kínáljátok, nem igaz? A leírás segít, hogy a kereső felhasználók pontosabb képet kapjanak cégedről és szolgáltatásaidról.

 

A 750 karakteres limit a leírásoknál arra készteti a tulajdonosokat, hogy egy tömör, lényegre törő, és félrebeszélés nélküli jellemzést adjanak meg cégükről – érdemes az utolsó karakterig kihasználni!

 

Ezt a leírást egyébként a Google is figyelembe veszi a rangsorolásnál, ha relevánsnak találja a szöveget bizonyos keresésekre.

3. Használj jó minőségű képeket

A képek az üzletek küszöbéhez csalogatják az érdeklődőket. Ez hivatalos adat. A Google statisztikái szerint a felhasználók 42%-kal többször kérnek útvonaltervezést olyan cégekhez, amelyek fényképeket is közzétesznek adatlapjukon, mint az olyanokhoz, amelyek nem. Sőt, a fényképeket alkalmazó cégek 35%-kal több átkattintást is kapnak webhelyükre!

 

Ez már önmagában elegendő ok kéne legyen, hogy feltölts néhány jó minőségű, beszédes képet cégedről az érdeklődők számára. Mit értünk „beszédes” képek alatt?

 

Gondolj csak bele – étterembe szeretnél menni, és leszűkítetted a lehetőségeket két opcióra. Az egyik az épületről, az asztalokról, a logóról mutat képeket, míg a másik galériája tele van a fogásokkal, az italokkal és hasonló hívogató fényképekkel. Díszletet szeretnél vacsorázni, vagy egy tál ételt? Melyik a fontosabb szempont? Nem azt mondjuk, hogy ne mutasd be éttermedet, hiszen erre is szükség van, de nem mindegy, hogy mire helyezed a hangsúlyt.

 

A cég jellegétől függően más és más képek hatnak majd ösztönzően a célközönségre. Képzeld magad ideális ügyfeleid szemébe, és gondolj bele, hogy mit szeretnél látni, ha adatlapodra kattintasz. Persze, egy ügyvédi irodánál nehéz a „fogásokról” fényképeket feltölteni – itt némi kreativitásra lesz szükséged. Mutasd be munkatársaidat professzionális környezetükben, az irodákban, vagy esetleg ahogy kezet ráznak egy elégedett ügyféllel (persze csak az ügyfél engedélyével).

 

Érdemes észben tartani, hogy bárki tölthet fel képeket Google Cégem adatlapod galériájába (egy külön felhasználói mappába). Ez remek, hiszen így rengeteg képet szerezhetsz üzleted minden részéről, méghozzá ügyfeleid szemszögéből. Ezek nem helyettesíthetik saját képeidet, de egy vendég gyakran sokkal életszerűbben tudja bemutatni, hogy milyen is az éttermedben vacsorázni, mint te magad.

 

Fontos persze, hogy rendszeresen ellenőrizd a felhasználók által feltöltött képeket, hiszen felkerülhetnek ezek közé olyanok is, amiknek semmi keresnivalójuk egy cég nyilvános adatlapján.

 

4. Figyeld a véleményeket, és válaszolj rájuk

Biztosan te magad is előszeretettel olvasgatod a különböző termékekről, szolgáltatásokról, vagy egész cégekről, márkákról írt véleményeket és értékeléseket, mert megbízol bennük. Így van ezzel az online is aktív fogyasztók 85%-a is.

 

A Google Cégem profilon a felhasználók csillagos értékeléssel ellátott véleményeket írhatnak az adott cégről.

 

Lehet bármilyen jó a marketinged – ha az emberek nem vélekednek pozitívan arról, amit ténylegesen kínálsz, akkor negatív visszajelzéseket, véleményeket írnak majd rólad, ami könnyedén eltántoríthatja az érdeklődő, lehetséges ügyfeleket. Az emberek automatikusan a legjobbra értékelt opciók felé hajlanak.

 

Az értékelések tehát felvirágoztathatják, vagy romba is dönthetik egy cég online hírnevét, ami akár végzetes is lehet.

 

Pozitív értékeléseket csak egyféleképpen szerezhetsz ügyfeleidtől – ha pozitív élményeket biztosítasz számukra szolgáltatásaiddal, termékeiddel és minden egyéb kapcsolati pontnál is az online vásárlás folyamatától kezdve az ügyfélszolgálatodig.

 

Egy másik fontos szempont a véleményekkel kapcsolatban a válaszadás – ha csak teheted, reagálj a pozitív, de főleg a negatív értékelésekre. Ezzel bizonyítod meglévő és leendő ügyfeleidnek is, hogy igenis fontosak számodra a visszajelzések, és hogy igyekszel minden lehetőséget megragadni, hogy javítsd ügyfeleid élményét.

 

Ez különösen fontos a negatív véleményeknél – válaszolj nyilvánosan az elégedetlen ügyfélnek, és bizonyítsd ezzel (neki és másoknak is) hogy aktívan próbálsz megoldást találni a problémára. Bizonyos esetekben még az is előfordulhat, hogy az elégedetlen ügyfél egy-két csillaggal javítja majd értékelését visszamenőleg.

 

5. Ne feledkezz meg a Google Cégem bejegyzésekről

A Google Cégem adatlapra különböző bejegyzéseket is közzétehetsz, lényegében bármilyen tartalommal. Blogbejegyzések, hírek, közelgő események, akciók, különleges ajánlatok – a lista igen hosszú.

 

Ezek a bejegyzések további információkkal szolgálhatnak a kereső felhasználóknak, és egy további eszközként szolgálnak érdeklődésük felkeltésére. Többféle bejegyzéstípus is létrehozható, és az egyes bejegyzések 7 napig maradnak láthatóak az adatlapon, vagy amíg egy újabb bejegyzés le nem váltja őket. A felhasználók visszamenőleg persze több bejegyzést is megtekinthetnek, ha a korábbi bejegyzések megtekintése opciót választják.

 

Sosem tudhatod – lehet, hogy éppen egy ilyen bejegyzés győzi majd meg a keresőket, hogy a te márkádat válasszák.


6. Használj videókat

Aki csak egy keveset is böngészgeti néha kedvenc közösségi platformját, annak nem újdonság, hogy az online videók teljesen átvették az uralmat az internet felett. Ezt az online marketingesek is sem szabad figyelmen kívül hagyniuk – a videó egy interaktív, audiovizuális, szórakoztató tartalomtípus, ami többet képes kifejezni, mint bármilyen szöveg, vagy kép.

 

A videók már évek óta a tartalom királyai, és ezzel persze a Google is tisztában van, éppen ezért lehetőséget is kínál néhány rövid videó feltöltésére a Google Cégem adatlapra. Hasonlóképpen a képekhez, a videók célja is az, hogy bemutassák a cég hétköznapi működését, a termékeket, a szállodai szobákat, és így tovább.

 

A Google Cégemen belül tölthetsz fel videót a galériába, vagy a már korábban tárgyalt bejegyzések formájában is.

 

Ha a képgalérián keresztül töltöd fel videóidat, akkor megeshet, hogy az eltűnik a többi vizuális tartalom (képek) között, de szerencsére egy külön „Videók” fülön is megtekinthetők, ahol csak ezeket láthatják az érdeklődők.

 

Ha kiemelt pozíciót szánsz egy-egy videódnak (legalább is átmenetileg), akkor bejegyzésként is feltöltheted azokat.
 

étterem marketing Google hotel marketing SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 77

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
105 214
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Beférkőző reklám

Egy olyan reklám, ami akkor jelenik meg, amikor egy felhasználó két oldal között próbál...

Célzott forgalom

A célzott forgalom olyan előre kiválasztott, a webhelyre érkező látogatókból tevődik...

Cikk

Az internetes marketing világában a cikk egy weboldalon vagy cikkgyűjtő oldalon közzétett...

usp

Mi az az USP, mit jelent unique selling proposition?   Az USP az angol „unique...

Passzív jövedelem

A passzív jövedelem azt jelenti, hogy a pénzkeresési csatorna indítása...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.