Keresés

Menü

Éttermi marketingben, gasztromarketingben otthon vagyunk, mutatják ezt online marketing referenciáink is. Tapasztalatainkat az alábbi cikkben mondjuk el!

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Három konverziós tipp éttermeknek az online rendelések fellendítésére

2017.11.02.

Három konverziós tipp éttermeknek az online rendelések fellendítésére

Éttermi marketingben, gasztromarketingben otthon vagyunk, mutatják ezt online marketing referenciáink is. Tapasztalatainkat az alábbi cikkben mondjuk el! 


Egyre több étterem foglalkozik házhozszállítással is. Ma már nem csak az olcsó, bóvli menüket lehet így megkapni, rendelhetsz gourmet menüt is házhozszállítással. A verseny egyre fokozódik, ezért egyre nagyobb hangsúlyt kell minden étteremnek fordítani a tökéletes online marketing kommunikációra. Immáron több, mint 8 éve, hogy a Marketing Professzorok gasztromarketinggel kezdett el foglalkozni, 2015-ben a Teljes Eventrend csoport (Salon étterem, Symbol BRKLYN, Dunyha, Városliget Cafe, New York Cafe stb.) online marketing kommunikációján dolgoztunk, 2017-ben pedig elvállaltuk a Zsidai csoport (Jamie’s Italian, Spiler, Pest-Buda bistro stb.) online kommunikációs ügynökségének szerepét is.  Ezek a tapasztalatok világossá tették, hogy asztalfoglalásokat, rendezvényhelyszín ajánlatkéréseket sokkal inkább a keresőoptimalizált weboldal, mint a közösségi média marketing teremt. 

 

Gondolom te is foglalkozol azzal, hogy weboldalad keresőoptimalizált legyen, talán már oda is eljutottatok marketing tanácsadóddal, hogy mérjétek a marketing eszközök hatékonyságát a konverziómérés módszerével. A látogató ugyanis még nem egyenlő vásárlóval, tehát nem elég, ha csak sok kedves látogató megnézi a weboldaladat. 

 

Ezért most egy újabb létfontosságú kifejezéssel fogunk megismerkedni, egész pontosan a konverziós arány optimalizálással (Conversion Rate Optimization – CRO).

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van... Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 

 

 

A CRO az általános webhelydesign és felépítés optimalizálását jelenti, a konverziós arány javítása érdekében. A célja leegyszerűsítve tehát az, hogy webhelyed látogatói közül a lehető legtöbben rendeljenek valamit az online menüdből. Egy jó éttermi webhely nem csak látogatókat vonz be, hanem online rendelő ügyfelekké, éttermi látogatókká, vagy mindkettővé konvertálja őket. 

 

Egy budapesti, éttermi felhasználók körében végzett felmérés résztvevőinek 50%-a állította azt, hogy hetente 1-3 alkalommal rendelt (étel) házhoz szállítást. Ez azt jelenti, hogy a tétek rendkívül magasak, ha az online rendelésről van szó. Nem vitás, hogy az emberek nagy része rendel ennivalót az internetről – a célod az, hogy ezt a te webhelyedről tegyék.

 

Ehhez most az e-kereskedelmi webhelyekhez fordulunk segítségért, akik több példát is mutatnak arra, hogy miként javíthatod online rendeléseid esélyét!

 

Mutasd be a menüd szép nagy képekkel

A képeknek erejük van. Egy történetet mesélnek el az adott ételről – érzik webhelyed látogatói a frissen sült kenyér illatát? Tökéletesre van sütve a hús? Ropogós-e a saláta? A minőségi képek csábító hatással bírnak a lehetséges ügyfelekre. Soha ne használj stock képeket – mindig csak saját ételekről készült saját képekkel dolgozz!

 

A képek mérete is fontos – egy e-tanácsadói tanulmány kiderítette, hogy a képek méretének növelésével a konverziók száma is megnövekedett. Készíts tehát több képet is az ételekről és tedd lehetővé, hogy a látogatók több szögből is megtekinthessék azokat webhelyeden. Egy online kereskedő ügyfelünk 27%-os ugrást tapasztalt konverzióiban azoknál az ételeknél, ahol nem csak hagyományos, hanem 360°-os képek is láthatók voltak az adott fogásról.

 

Használj nagy és jól észrevehető CTA gombokat, de ne feledkezz meg a különböző méretek, elhelyezések és színek összehasonlításáról sem. A HubSpot egy A/B tesztje kimutatta, hogy egy piros gomb jobban teljesített egy zöld verziónál ugyan azon a tesztoldalon. Ez persze nem jelenti azt, hogy neked mindig piros gombot kell használnod – az eset tanulsága csupán annyi, hogy a különböző webhelyek közönségeire különböző dolgokkal lehet hatni, ezért elengedhetetlen ezek tesztelése.

 

Egyszerűsítsd a rendelési folyamatot és ne feledkezz meg a ráadásértékesítésről

Tedd egyszerűvé a megrendelést, ügyelj a legapróbb részletekre is. Biztosíts hivatkozásokat a látogatók számára, amelyek elősegítik a továbbhaladást – mindig tedd egyértelművé nekik, hogy mi kell legyen a következő lépésük.

 

Az online rendelés megkönnyíti a ráadásértékesítést is, mert az online rendszer ezt automatikusan felkínálhatja a látogatóknak.

 

Hallottál már a 60x60-as szabályról? A lényege az, hogy ügyfeleid 60%-a a rendelés után azonnal hajlandó vásárolni egy második felajánlott terméket, ami az először vásárolt termék értékének 60%-át teszi ki. Ha például egy pizzát rendelnek, akkor kínálj fel mellé egy alacsonyabb árú salátát, desszertet, vagy üdítőt is. Ha már egyébként is egy rendelést adnak fel, csupán egy kattintás számukra kiegészíteni azt egy ilyen ajánlattal.

 

Használj véleményezést az olvasók meggyőzésére

Az ügyfelek nagyon szeretik más korábbi ügyfelek visszajelzéseit olvasni vásárlás előtt. Statisztikák kimutatták, hogy az emberek 92%-a ad ismerősei véleményére, de 70%-uk a termékekhez írt, ismeretlenektől származó értékelésekben is megbízik.

 

Tedd lehetővé tehát, hogy az ügyfelek minden ételhez véleményeket írhassanak. Hogy ezek az értékelések hatásosak legyenek, mindegyiknek igazodnia kell az adott ételhez, érthető kell legyen, és (ideális esetben) megbízható forrásból kell származzon. Ez segít megadni az utolsó apró lökést azoknak a döntésképtelen ügyfeleknek, akik szeretnének valami újat kipróbálni a menüdről. Tedd egyszerűvé a vélemények írását is.

 

Amennyiben szeretnéd igazán meggyőzni az érdeklődőket, készíts egy fényképet az egyik nálad fogyasztó vendégről, és mellékeld azt az értékeléséhez, akár egy külön blogbejegyzés formájában – ehhez természetesen aláírt beleegyezésre lesz szükséged az adott vendégtől. Az ilyen személyesebb képek segítenek érzelmileg is megragadni látogatóidat.

 

Tippek a tökéletes gasztromarketingért

  1. Biztosíts mobilbarát webhelyet: Győződj meg róla, hogy mobilhasználó ügyfeleid is könnyedén rendelhetnek tőled.
  2. Tedd egyszerűvé a rendelést: A rendelés gombnak minden oldalon szerepelnie kell.
  3. Helyezz el egy „Vissza” gombot: Előfordulhat, hogy ügyfeleid egy másik ételt szeretnének hozzáadni rendelésükhöz, vagy módosítani szeretnének azon, stb. Legyen ez csupán egy gombnyomás számukra.
  4. Kínálj hűségprogramot: Mutasd ki, hogy mennyire nagyra becsülöd éttermedbe betérőket néhány online kedvezményre feljogosító kuponnal, vagy hasonló engedményekkel.
  5. Ne feledkezz meg a megerősítésről: Küldj visszajelző emailt arról, hogy megérkezett rendszeredbe a megrendelés. Értesítsd az embereket ebben az emailben arról, hogy mikor mehetnek érte, vagy hogy mikorra várható a házhozszállítás.

 

A sikeres éttermi online marketing alapja: Mindig tesztelj – mindent!

A fentiekben csupán néhány szempontot fejtettünk ki, amelyek befolyásolhatják konverziós arányodat, azaz növelhetik a rendelések számát. Márkád és webhelyed azonban egyéniek, így csak azért, mert valami működik másoknak, még nem feltétlenül garantálja, hogy nálad is sikere lesz. Ezért javasoljuk, hogy mindig mindent tesztelj, mérj és módosíts az eredmények szerint és a céljaid érdekében. Kezdj bármelyikkel a fent felsoroltak közül, de ne állj meg csak ezeknél!
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Facebook, Hatékony honlapüzemeltetés, Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás, SMM
Hogyan legyél sikeres vlogger 2018-ban?

Hogyan legyél sikeres vlogger 2018-ban?

2017-11-20

Úgy érzed, a kamera előtt a helyed? Azt gondolod, te is tudnál olyan Youtube videókat forgatni, mint sok mai vlogger? Igen, én is ezt gondolom! Mutatjuk, melyek az alapok!   

Az AdWords egy rendkívül hatékony online marketing eszköz, gyors és jó megtérüléssel. Ha azonban szakértelem nélkül csinálod, csak pénzkidobás. A tanácsadó válaszol.

50 Google AdWords tipp a PPC tanácsadótól

2017-10-31

Az AdWords egy rendkívül hatékony online marketing eszköz, gyors és jó megtérüléssel. Ha azonban szakértelem nélkül csinálod, csak pénzkidobás.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!