Keresés

Menü

Vendéglátás és turizmus marketing a Marketing Professzorokról!

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

A közösségi Wi-Fi szerepe az éttermi marketingben

2018.03.17.

Sokan megfordulnak éttermedben, mégis kevesen követik be Facebook vagy Instagram oldaladat? Mutatjuk, hogyan használd fel az éttermi marketing kommunikáció során az ingyenes Wi-Fi szolgáltatásodat! Vendéglátás és turizmus marketing a Marketing Professzo

Sokan megfordulnak éttermedben, mégis kevesen követik be Facebook vagy Instagram oldaladat? Mutatjuk, hogyan használd fel az éttermi marketing kommunikáció során az ingyenes Wi-Fi szolgáltatásodat! Vendéglátás és turizmus marketing a Marketing Professzorokról! 
 


A marketing világa az elmúlt évtizedek során többet változott, mint a kereskedelem történetében korábban bármikor. Az internet megjelenése, majd később az okoseszközök elterjedése új módszerek kifejlesztésére és alkalmazására kényszerítette a kereskedőket, ideértve természetesen az étteremtulajdonosokat is.

 

Az ügyfelek ma már egyre ritkábban foglalkoznak a nyomtatott, „kézzelfogható” médiával, de más offline csatornák (például televízió) népszerűsége is folyamatosan csökken, különösen a fiatalabbak körében. Az emberek manapság már szinte mindent az interneten, leggyakrabban okostelefonokon keresztül intéznek, így ha egy kereskedő releváns szeretne maradni, akkor kénytelen lesz lépést tartani ezekkel a rohamosan érkező technológiai újításokkal és trendekkel.

 

Egy ilyen trend például a közösségi Wi-Fi módszer is, amelyet az éttermek bármilyen más létesítménytípusnál egyszerűbben és hatékonyabban használhatnak ki.

 

Szeretnéd tudni, milyen marketing stratégiát javasolnánk mi a Te cégednek? 1998-óta gyűjtjük a tapasztalatokat, több mint 500 cégnél dolgoztunk már ki hatékony, jól működő online marketinget. Marketing auditunkon megtudhatod, mit csinálnak jól, mit rosszul marketingeseid. A tapasztalatok alapján rövid és hosszú távú online marketing stratégiát dolgozunk ki Neked, melyet ha akarsz megvalósítasz magad, ha akarod, segítünk. Kattints ide, és vedd fel velünk a kapcsolatot most!


 

 

Többcsatornás marketing

Az éttermek számos csatornán keresztül elérhetik ügyfeleiket, mind offline, mind online környezetben. Ezt hívjuk többcsatornás marketingnek.

 

Az online, vagy digitális csatornák közé tartozik például az email, a közösségi média, a blogok, stb., míg az offline kategóriába az újságokban feladott hirdetések, nyomtatott levelek, szórólapok és hasonló marketing eszközök tartoznak. Minél több csatornán keresztül tudod elérni vendégeidet, annál nagyobb forgalomra számíthatsz.

 

A többcsatornás marketing nagy előnye, hogy mind online, mind offline környezetben is összefüggő marketingélményt kínál a célközönségnek, tehát nem számít, hogy közvetlenül az üzlethelységben, vagy az interneten találkoznak a marketinganyaggal, ugyanazt a minőséget és üzenetet kapják majd mindenhol (csak éppen az adott csatornának megfelelő formában). Ez persze nagyban megnöveli a márka láthatóságát.


Mi az a közösségi Wi-Fi, és hogyan segíthet egy étteremnek?

Persze mindez jól hangzik, azonban a sikeres digitális marketinghez célzott üzenetekre lesz szükség, célozni pedig nem lehet anélkül, hogy tudnád, kiknek szól üzeneted. Szükséged lesz tehát egy olyan módszerre, amivel könnyedén összegyűjtheted vendégeid legfontosabb adatait ilyen célzási célokra.

 

Éttermed remélhetőleg kínál ingyenes Wi-Fit a vendégek számára. A közösségi Wi-Fi lényege, hogy valahányszor egy vendég csatlakozni szeretne az étterem hálózatához, azt egyszerűen megteheti egy közösségi fiókján keresztül. Tehát ha egy látogató a Facebook-profiljával jelentkezik be az étterem Wi-Fiére, akkor az étterem máris hozzájut minden nyilvános információhoz az adott személyről.

 

Ezeket az adatokat pedig aztán számtalan dologra felhasználhatod marketingstratégiádban. Lássunk néhány példát erre!

 

Alapos analízis

Az ügyfelek viselkedésének megismerése az egyik legfontosabb feladatod. Ez segít rájönni, hogy mi vette rá a vendégeket, hogy ellátogassanak éttermedbe, hogy mik érdeklik őket, hogy milyen korosztályhoz tartoznak, és egyebek. Továbbá általában megállapíthatod, hogy mennyi időt töltenek éttermedben, és hogy hányan térnek vissza oda, és milyen gyakran.

A közösségi Wi-Fit kínáló szolgáltatások ezekre és hasonlóan fontos kérdésekre adhatnak választ!

 

Egyszerű célzások

A különböző platformokon más és más jellegű üzenetekkel érheted el közönségedet, azaz vendégeidet. Ami működik a Facebookon, az nem fog működni egy hírlevélben (vagy fordítva), és így tovább. A többcsatornás marketinget kínáló szolgáltatások lehetővé teszik, hogy minden marketing csatornádat egy helyről kezelhesd. Ehhez persze szükség lesz a közösségi Wi-Fin keresztül begyűjtött adatokra, éppen ezért érdemes egy olyan rendszert keresni, amely a közösségi médiás csatlakozást, és az így begyűjtött adatok kezelését is biztosítja.

 

Kampányok egy helyről

Mivel minden digitális csatornát egy helyről kezelhetsz, így sokkal könnyebbé válik a különböző platformokon indított kampányok felügyelete. Minél több csatornán indítod el ugyan azt a kampányt, annál több embert érhetsz el. Sokkal nehezebb ugyanis átszoktatni az embereket egyik digitális platformról a másikra – lényegesen jobb eredményt érhetsz el, ha ott keresed fel őket, ahol „otthon érzik magukat” az interneten.

 

A megtérülés kiszámítása – pontosabban!

A többcsatornás marketing több eredményt hoz ugyan, azonban ezen eredmények nyomonkövetése rendkívül komplikált feladat lehet. Például ha egy korábbi ügyfél megnyit egy promóciós emailt, amiben egy kedvező ajánlatot kínálsz fel neki, még nem jelenti azt, hogy visszatért miatta éttermedbe.

 

A Wi-Fis rendszer azonban segít összekapcsolni egymással egy-egy ügyfél lépéseit a megnyitott emailtől keresztül az étterembe való visszatérésig.

 

Miként használhatók fel hatékonyan a begyűjtött adatok?

A fenti módszerrel összegyűjtött elérhetőségi, viselkedési, és demográfiai adatok számos módon felhasználhatók marketing célokra. Íme csak néhány ezek közül, amiket éttermedben alkalmazhatsz.

 

Szerezz több online értékelést

A pozitív értékelések és visszajelzések jó fényben tüntetik fel éttermedet, így azt nagyobb valószínűséggel választják majd a vendégek más, hasonló opciók helyett. Miután egy vendég elhagyja éttermedet, automatikusan küldhetsz neki egy üzenetet, amiben felkéred, hogy értékelje a szolgáltatást.

 

Csalogasd vissza vendégeidet

Az összegyűjtött demográfiai adatok felhasználásával személyre szabott ajánlatokat kínálhatsz azoknak a vendégeknek, akik korábban már ellátogattak éttermedbe.

 

Kérd ki a vendégek véleményét

Egy egyszerű online kérdőív segítségével rengeteget megtudhatsz arról, hogy mi tetszett és mi nem tetszett vendégeidnek éttermedben, és hogy mi lenne az, amivel jobbá tehetnéd a látogatók élményét ott tartózkodásuk során.
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: SMM
Útmutató a közösségi média marketinghez éttermek és bárok részére

Útmutató a közösségi média marketinghez éttermek és bárok részére

2018-04-09

Bár minden étterem, bár és kávézó részére a Google-ből érkezik a legtöbb asztalfoglalás, és ezért számukra a keresőoptimalizálás és a tökéletes honlap a legjobb online marketing eszköz, de a közösségi...

Ezért fontos a videómarketinggel foglalkozni 2018-ban

Ezért fontos a videómarketinggel foglalkozni 2018-ban

2018-03-07

Sokan, ha azt hallják, videómarketing, hatalmas stábokat, profi kamerákat és hatalmas költségvetést képzelnek el. Nem kell feltétlenül még vlogot sem indítanod ahhoz, hogy elkezdj a videómarketing terén mozogni....

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!