notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Vendéglátás és turizmus marketing a Marketing Professzorokról!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > A közösségi Wi-Fi szerepe az éttermi marketingben

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A közösségi Wi-Fi szerepe az éttermi marketingben


2018/03/17
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Sokan megfordulnak éttermedben, mégis kevesen követik be Facebook vagy Instagram oldaladat? Mutatjuk, hogyan használd fel az éttermi marketing kommunikáció során az ingyenes Wi-Fi szolgáltatásodat! Vendéglátás és turizmus marketing a Marketing Professzorokról! 
 

Sokan megfordulnak éttermedben, mégis kevesen követik be Facebook vagy Instagram oldaladat? Mutatjuk, hogyan használd fel az éttermi marketing kommunikáció során az ingyenes Wi-Fi szolgáltatásodat! Vendéglátás és turizmus marketing a Marketing Professzo

A marketing világa az elmúlt évtizedek során többet változott, mint a kereskedelem történetében korábban bármikor. Az internet megjelenése, majd később az okoseszközök elterjedése új módszerek kifejlesztésére és alkalmazására kényszerítette a kereskedőket, ideértve természetesen az étteremtulajdonosokat is.

 

Az ügyfelek ma már egyre ritkábban foglalkoznak a nyomtatott, „kézzelfogható” médiával, de más offline csatornák (például televízió) népszerűsége is folyamatosan csökken, különösen a fiatalabbak körében. Az emberek manapság már szinte mindent az interneten, leggyakrabban okostelefonokon keresztül intéznek, így ha egy kereskedő releváns szeretne maradni, akkor kénytelen lesz lépést tartani ezekkel a rohamosan érkező technológiai újításokkal és trendekkel.

 

Egy ilyen trend például a közösségi Wi-Fi módszer is, amelyet az éttermek bármilyen más létesítménytípusnál egyszerűbben és hatékonyabban használhatnak ki.

 

Szeretnéd tudni, milyen marketing stratégiát javasolnánk mi a Te cégednek? 1998-óta gyűjtjük a tapasztalatokat, több mint 500 cégnél dolgoztunk már ki hatékony, jól működő online marketinget. Marketing auditunkon megtudhatod, mit csinálnak jól, mit rosszul marketingeseid. A tapasztalatok alapján rövid és hosszú távú online marketing stratégiát dolgozunk ki Neked, melyet ha akarsz megvalósítasz magad, ha akarod, segítünk. Kattints ide, és vedd fel velünk a kapcsolatot most!


 

 

Többcsatornás marketing

Az éttermek számos csatornán keresztül elérhetik ügyfeleiket, mind offline, mind online környezetben. Ezt hívjuk többcsatornás marketingnek.

 

Az online, vagy digitális csatornák közé tartozik például az email, a közösségi média, a blogok, stb., míg az offline kategóriába az újságokban feladott hirdetések, nyomtatott levelek, szórólapok és hasonló marketing eszközök tartoznak. Minél több csatornán keresztül tudod elérni vendégeidet, annál nagyobb forgalomra számíthatsz.

 

A többcsatornás marketing nagy előnye, hogy mind online, mind offline környezetben is összefüggő marketingélményt kínál a célközönségnek, tehát nem számít, hogy közvetlenül az üzlethelységben, vagy az interneten találkoznak a marketinganyaggal, ugyanazt a minőséget és üzenetet kapják majd mindenhol (csak éppen az adott csatornának megfelelő formában). Ez persze nagyban megnöveli a márka láthatóságát.


Mi az a közösségi Wi-Fi, és hogyan segíthet egy étteremnek?

Marketing konzultáció és audit

Persze mindez jól hangzik, azonban a sikeres digitális marketinghez célzott üzenetekre lesz szükség, célozni pedig nem lehet anélkül, hogy tudnád, kiknek szól üzeneted. Szükséged lesz tehát egy olyan módszerre, amivel könnyedén összegyűjtheted vendégeid legfontosabb adatait ilyen célzási célokra.

 

Éttermed remélhetőleg kínál ingyenes Wi-Fit a vendégek számára. A közösségi Wi-Fi lényege, hogy valahányszor egy vendég csatlakozni szeretne az étterem hálózatához, azt egyszerűen megteheti egy közösségi fiókján keresztül. Tehát ha egy látogató a Facebook-profiljával jelentkezik be az étterem Wi-Fiére, akkor az étterem máris hozzájut minden nyilvános információhoz az adott személyről.

 

Ezeket az adatokat pedig aztán számtalan dologra felhasználhatod marketingstratégiádban. Lássunk néhány példát erre!

 

Alapos analízis

Az ügyfelek viselkedésének megismerése az egyik legfontosabb feladatod. Ez segít rájönni, hogy mi vette rá a vendégeket, hogy ellátogassanak éttermedbe, hogy mik érdeklik őket, hogy milyen korosztályhoz tartoznak, és egyebek. Továbbá általában megállapíthatod, hogy mennyi időt töltenek éttermedben, és hogy hányan térnek vissza oda, és milyen gyakran.

A közösségi Wi-Fit kínáló szolgáltatások ezekre és hasonlóan fontos kérdésekre adhatnak választ!

 

Egyszerű célzások

A különböző platformokon más és más jellegű üzenetekkel érheted el közönségedet, azaz vendégeidet. Ami működik a Facebookon, az nem fog működni egy hírlevélben (vagy fordítva), és így tovább. A többcsatornás marketinget kínáló szolgáltatások lehetővé teszik, hogy minden marketing csatornádat egy helyről kezelhesd. Ehhez persze szükség lesz a közösségi Wi-Fin keresztül begyűjtött adatokra, éppen ezért érdemes egy olyan rendszert keresni, amely a közösségi médiás csatlakozást, és az így begyűjtött adatok kezelését is biztosítja.

 

Kampányok egy helyről

Mivel minden digitális csatornát egy helyről kezelhetsz, így sokkal könnyebbé válik a különböző platformokon indított kampányok felügyelete. Minél több csatornán indítod el ugyan azt a kampányt, annál több embert érhetsz el. Sokkal nehezebb ugyanis átszoktatni az embereket egyik digitális platformról a másikra – lényegesen jobb eredményt érhetsz el, ha ott keresed fel őket, ahol „otthon érzik magukat” az interneten.

 

A megtérülés kiszámítása – pontosabban!

A többcsatornás marketing több eredményt hoz ugyan, azonban ezen eredmények nyomonkövetése rendkívül komplikált feladat lehet. Például ha egy korábbi ügyfél megnyit egy promóciós emailt, amiben egy kedvező ajánlatot kínálsz fel neki, még nem jelenti azt, hogy visszatért miatta éttermedbe.

 

A Wi-Fis rendszer azonban segít összekapcsolni egymással egy-egy ügyfél lépéseit a megnyitott emailtől keresztül az étterembe való visszatérésig.

 

Miként használhatók fel hatékonyan a begyűjtött adatok?

A fenti módszerrel összegyűjtött elérhetőségi, viselkedési, és demográfiai adatok számos módon felhasználhatók marketing célokra. Íme csak néhány ezek közül, amiket éttermedben alkalmazhatsz.

 

Szerezz több online értékelést

A pozitív értékelések és visszajelzések jó fényben tüntetik fel éttermedet, így azt nagyobb valószínűséggel választják majd a vendégek más, hasonló opciók helyett. Miután egy vendég elhagyja éttermedet, automatikusan küldhetsz neki egy üzenetet, amiben felkéred, hogy értékelje a szolgáltatást.

 

Csalogasd vissza vendégeidet

Az összegyűjtött demográfiai adatok felhasználásával személyre szabott ajánlatokat kínálhatsz azoknak a vendégeknek, akik korábban már ellátogattak éttermedbe.

 

Kérd ki a vendégek véleményét

Egy egyszerű online kérdőív segítségével rengeteget megtudhatsz arról, hogy mi tetszett és mi nem tetszett vendégeidnek éttermedben, és hogy mi lenne az, amivel jobbá tehetnéd a látogatók élményét ott tartózkodásuk során.
 

SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 101

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.06.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
253 667
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Ismeretségi hálózat

A közösségi média egy külön fajtája. Az ismertségi hálózat weboldalakon a...

Általános egyezés (Broad Match)

Mi az az általános egyezés? Az általános egyezés...

marketing

Mi az a marketing? 72 szakértő válaszol A marketingnek számos...

Beküldés

Egy URL beküldése egy keresőmotornak, hogy bekerüljön annak...

Cikkgyűjtő oldal

Egy olyan oldal, amelyen külön kategóriákba sorolt és rendezett cikkek kerülnek...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.