Amikor az online marketinges is meglepődik az eredményeken – mutatom, mi történt Esettanulmány.

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Amikor az online marketinges is meglepődik az eredményeken – mutatom, mi történt - Esettanulmány.

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Egy példát hoztam ma Nektek, melyben olyan helyről, és annyi megrendelés jött, amin mi is csak tátott szájjal néztünk. Mutatom az eredményeket, és azt is mi okozta ezt a váratlan sikert! 
 

Amikor az online marketinges is meglepődik az eredményeken – mutatom, mi történt Esettanulmány.

Cégünk egyik fontos szakterülete az egészségügyi marketing. Rengeteg nagy gyógyszergyárnak dolgoztam már (Gsk, Abbott, Egis, stb.), és sok magánorvosnak is. De a példánkban szereplő magánorvos esete 14 év egészségügyi online marketing tapasztalat után is megdöbbentett. Ha megmutatom az analitikát, és a számokat, te sem hiszel majd nekem! Nos, ne húzzuk tovább, nézzük meg, miről is beszélünk konkrétan!


Online marketing kivitelezés – ezt tettük meg az elejétől fogva

Nos, nézzük meg hogyan is jutottunk ehhez az eredményhez. Magyarországon először vezettük be azt a módszert, melyet rengetegen átvettek azóta, hogy egy projektet nem árajánlattal, hanem online marketing audittal és az alapján készülő online marketing stratégia kialakításával kezdünk. Szakmailag nem korrekt ugyanazt a startégiát ajánlani egy multinacionális cégnek, mint egy egy fős vállalkozásnak, egy orvosnak, mint egy étteremnek. A stratégia kialakítása során végigvesszük azokat a marketing eszközöket, melyeket érdemes lenne használni az adott cégnél. Ilyenkor az adott cég konkurenciáit is elemezzük, nem szégyen tanulni tőlük, ahogyan folyamatosan tőlünk is tanulnak a mi konkurenciáink. 

 

Amennyiben Te is szeretnél elemeztetni online marketing kommunikációdat, szeretnél egy hatékony online marketing stratégiát, kattints ide, vedd fel velünk a kapcsolatot most!

 

A stratégia tartalmazza a konkretizált, mérhető marketing célokat, a használandó online marketing eszközöket, azok várható eredményét. Azt, hogy egyes eszközt mikor, és mennyi ideig használunk, az éves ütemterv tartalmazza. Amíg nem készülnek el tökéletes landing oldalak a Google Ads kampányokhoz, vagy például nem mérhetők a konverziók, addig pl. nem tervezünk Google hirdetésekre költeni. De feladat az új, felhasználóbarát, vevőközpontú honlap megtervezése, kialakítása, vagy a közösségi média felületek felfuttatása. A közösségi média felületeknél nagyon fontos, hogy milyen típusú kommunikáció sikeres a konkurensek esetében. Így itt, a Dr. Tóth András plasztikai sebész esetében is megvizsgáltuk ezeket. András is azzal keresett meg bennünket, hogy szeretne az Instagramon hatékonyabban jelen lenni, és mi is azt láttuk, sok plasztikai sebész és magánrendelő költ sokat Instagram jelenlétére. Így hát miközben a honlapot építettük, ráfeküdtünk a közösségi média marketing kommunikációra is.

 

A honlap alap verziója elkészült, szépen vezeti a látogatót a konverziós útvonalon, kitaláltuk a csali terméket is.

 

Az első tanácsadói hónap eredményei

Ügyfeleinktől általában azt kérjük, adjanak az eredményeknek 6 hónapot, hiszen a keresőoptimalizálás eredményei nem 2 perc alatt jelentkeznek, a Google Ads kampányoknak is kell egy pár hónap beállítási idő. Megszoktuk, hogy a hatodik hónap végére elégedettek ügyfeleink, és további szolgáltatásokat rendelnek. András azonban az első hónap végén nagy megelégedettséggel jött el a havi konzultációra, és újabb szolgáltatásokat kért. Pedig ennyi idő alatt, az igazán ütős online marketing fegyver, az atombomba, ami mindent visz, a SEO még csak be sem indulhatott. Nézzük meg együtt a konverziók, azaz a műtétre jelentkezők számának változását az első hónapban a bázis hónaphoz nézve, a Google Analytics adatok alapján! 

 

Konverziók aránya az egészségügyi online marketingben

 

A megdöbbenés itt ért bennünket! Egy olyan korcsoportban, ami „hivatalosan” nem az Instagram felhasználók tábora, Instagram marketing kommunikációnk átütő sikert aratott. Az átalakított Facebook kommunikációnak köszönhetően ez a social media eszköz is eredményes volt, de igazából a teljes meglepetést az Instagram okozta. Igaz, hozzá kell tennünk, András és marketingesei korábban nem foglalkoztak az Instagram oldalukkal (a Facebookal annál inkább), de önmagában egy instagram kommunikáció nem hozhatott volna eredményt, ha nem sikerül egy hónap alatt 6.000 új rajongót szereznünk. A Bonusz Plasztika Instagram oldalának. 

 

Tapasztalatok, konklúziók

Változatlanul állítjuk, a keresőoptimalizálás a legköltséghatékonyabb online marketing eszköz. Ennek beéréséhez azonban időre van szükségünk. Ennek beérésével ismét jelentkezünk egy esettanulmánnyal. A Facebook használata az egészségügyi online marketingben organikus, nem fizetett módon is változatlanul hatékony lehet, hiszen nem költöttünk erre egy forintot sem. A legfontosabb tapasztalat azonban az, hogy az Instagramot nem csupán az unatkozó tinédzserek keresik, a 40 pluszos korosztályban is sikeresen konvertálható online marketing eszközzé vált. Ha szeretnéd, hogy a Te vállalkozásodnál is hasonló sikereket érjünk el az Instagram, a Facebook vagy a keresőoptimalizálás, esetleg fizetett hirdetések segítségével, kattints ide most, és vedd fel velünk a kapcsolatot! 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!