A konverziós arány optimalizálás és a keresőoptimalizálás elválaszthatatlan kapcsolata

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > A konverziós arány optimalizálás és a keresőoptimalizálás elválaszthatatlan kapcsolata

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A konverziós arány optimalizálás és a keresőoptimalizálás elválaszthatatlan kapcsolata


2018/02/27
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Vajon ha növekszik a keresőkből weboldalam látogatottsága, több lesz a vevőm, a konverzióm is? Sokan úgy gondolják, a keresőoptimalizálás nem hoz direkt konverzió növekedést, pedig ha ezeket a tippeket betartod, biztosan több vendég lesz hotelednek, több konverziója vállalkozásodnak! 

Vajon ha növekszik a keresőkből weboldalam látogatottsága, több lesz a vevőm, a konverzióm is? Sokan úgy gondolják, a keresőoptimalizálás nem hoz direkt konverzió növekedést, pedig ha ezeket a tippeket betartod, biztos több vendég lesz hotelednek, több k

Sokszor hallottam, azonban cégtulajdonosoktól, hogy nem hisznek a SEO-ban, mert „Nem attól lesz több vendég az éttermemben, ha sokan rám találnak a Google-ben.”. A SEO szakértők tisztában vannak azzal, hogy munkájuk célja az, hogy minősített forgalmat vonzzanak egy-egy adott webhelyre, abban reménykedve, hogy az így érkező látogatók elvégeznek majd ott valamilyen lépést (asztalfoglalás, szobafoglalás, kérdőívek kitöltése, feliratkozás, regisztráció, stb.), tehát konvertálnak. Sok múlik tehát a keresőoptimalizálási stratégián is (milyen szavakra optimalizálunk), de még a releváns szavakból sem növekszik a konverziók mennyisége, ha nem figyelünk minden részletre. 

 

Néha a több forgalom nem jelent automatikusan több konverziót. De akkor mégis hogyan oldható meg, hogy a SEO jóvoltából beérkező látogatók megtegyék a kívánt lépést? A konverziós arány optimalizálásával.

 

A konverziós arány optimalizálása (conversion rate optimization – CRO) célja egyszerű: több webhelylátogatót rávenni arra, hogy konvertáljon. Lehet bármilyen jól optimalizált egy webhely arra, hogy az első helyen jelenjen meg a keresőmotorok találatai között – ha a látogatók nem konvertálnak, akkor ez önmagában nem igazán ér majd sokat. 

 

Szeretnéd tudni, milyen marketing stratégiát javasolnánk mi a Te cégednek? 1998-óta gyűjtjük a tapasztalatokat, több, mint 500 cégnél dolgoztunk már ki hatékony, jól működő online marketinget. Marketing auditunkon megtudhatod, mit csinálnak jól, mit rosszul marketingeseid. A tapasztalatok alapján rövid és hosszú távú online marketing stratégiát dolgozunk ki Neked, melyet ha akarsz megvalósítasz magad, ha akarod, segítünk. Kattints ide, és vedd fel velünk a kapcsolatot most!

 

Az alábbi ábrán a Marketing Professzorok Kft. által kezelt szálloda konverzióit látjuk, összehasonlítva az előző év hasonló időszakával az elmúlt 30 napot. Jól látható, hogy egy keresőoptimalizált és konverzió optimalizált hotel esetében a legfontosabb marketing eszköz a SEO. A hotel aktív a közösségi médiumokban is, erőteljes tartalommarketinget alkalmazunk, mely termékeit eljuttatjuk több, mint 2 millió saját Facebook rajongói táborunkhoz is. Így nem mondható, hogy a közösségi médiumok kezelése elhanyagolt. 

a KERESŐOPTIMALIZÁLÁS EREDMÉNYESSÉGE HOTELEK ESETÉBEN

 

A SEO és a CRO tehát szoros kapcsolatban állnak egymással, és ha azt szeretnéd, hogy webhelyed sok látogatót alakítson át konvertáló ügyfelekké, akkor elengedhetetlen, hogy szinkronban legyenek.

 

Marketing konzultáció és audit

Konverziós arány optimalizálás SEO-val?

Akármilyen közel is áll egymáshoz e két tényező, valójában nem befolyásolják egymást közvetlenül. A SEO segít több látogatót vonzani egy webhelyre, de ha nem mutatod meg látogatóidnak az utat, akkor a konverziókban már nem igazán játszik szerepet.

 

Akkor mégis mit tehetsz annak érdekében, hogy javíts a konverziós arányodon az organikus keresésen keresztül?

 

Ehhez a felhasználók szándékát kell figyelembe venni. A felhasználók különböző fontolgatási kategóriákba sorolhatók a szándékok alapján. Ezt a keretrendszert a Google Digitális Marketing evangélistája, Avinash Kaushik alkotta meg, és a „See-Think-Do: A Content, Marketing, Measurement Business Framework” nevet adta neki.

 

A keretrendszer nevéből a „See-Think-Do” rész fontos igazán. A „see”, azaz „látni” kategória a legnagyobb méretű lehetséges közönséget jelöli. A „think”, vagyis „gondolkodni” kategóriába tartoznak azok, akik akár csak egy enyhe szándékkal is rendelkeznek. A „do”, vagyis „tenni” kategória azokat a felhasználókat jelöli, akik vásárolni szeretnének valamit.

 

Ha igazán hatékonyan szeretnél optimalizálni konverziókra, akkor kulcsfontosságú, hogy a felhasználói „utazás” minden szakaszában a szándéknak (see-think-do) megfelelő tartalmat biztosíts. Ha olyasmit kínálsz fel a felhasználóknak, amire éppen abban a pillanatban van szükségük (például többet szeretnének megtudni valamiről, vagy konkrétan vásárolni készülnek), akkor lényegesen több konverzióra számíthatsz.

 

A konverziók fellendítésének érdekében nem árt közelebbről is megvizsgálni a felhasználók viselkedését, és az analitikai adatok alapján kideríteni, hogy miért nem teszik meg a konverziós lépést.

 

Ennek több oka is lehet. Elképzelhető, hogy az oldal túl komplikált navigációs rendszerrel rendelkezik, vagy nem egyértelműek rajta a CTA-k. Talán a konverziós folyamat túl összetett, és több, mint egy lépésből áll, és megnehezíti a konvertálni készülő felhasználók dolgát, sokakat visszatartva ezzel a konverziós befejezésétől. Nem árt, ha az oldal gyors és mobilra is optimalizált. Mi a helyzet a tartalommal? Olyan jellegű, amilyenre a webhely látogatói számítanának?

 

Ezeket a dolgokat érdemes részletesen is megvizsgálni – ha bármelyik szempontban hibát vélsz felfedezni, akkor ideje változtatásokat bevezetni, hiszen ezek mind kihatnak a konverziók számára.

 

A felhasználók viselkedése

Az analitikai eszközök sokat segíthetnek felhasználóid megismerésében – például megmutathatják, hogy hová kattintanak leggyakrabban a webhely oldalain.

 

Ezzel például sikerülhet kiszűrni a rosszul teljesítő landing oldalakat. Ha mondjuk a felhasználók nem a CTA-dra kattintanak landing oldaladon, akkor kiderítheted, hogy mi „rabolja” el a kattintásokat, és olyan változtatásokat végezhetsz, ami a későbbiekben megakadályozza ezt.

 

A felhasználók véleményét is kikérheted – egy egyszerű kérdőívvel kiderítheted, hogy mennyire találják nehézkesnek webhelyed navigációját, vagy hogy mennyire vannak megelégedve a sebességével, stb. Ezzel olyan információkhoz juthatsz, amik segítenek közelebbről is megismerni felhasználóidat, megkönnyítve a rájuk történő optimalizálás folyamatát.
 

SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Email szűrő

Mit is jelent az email szűrő?   Az email szűrő akkor alkalmazható egy felhasználó...

Sajtó optimalizálás

A sajtóközlemények keresőmotorokra történő...

Előzetes bejelentés

Egy olyan marketing technika, amely során egy termék bemutatása előtt jelentik be annak pontos...

Közösségi könyvjelző

A közösségi könyvjelzők olyan online tagsági...

Termék

A terméke egy olyan tevékenység végeredménye, amely célja valami létrehozása – a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.