Keresés

Menü

A konverziós arány optimalizálás és a keresőoptimalizálás elválaszthatatlan kapcsolata

Marketing Professzorok

SEO, keresőoptimalizálás


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

A konverziós arány optimalizálás és a keresőoptimalizálás elválaszthatatlan kapcsolata

2018.02.27.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Vajon ha növekszik a keresőkből weboldalam látogatottsága, több lesz a vevőm, a konverzióm is? Sokan úgy gondolják, a keresőoptimalizálás nem hoz direkt konverzió növekedést, pedig ha ezeket a tippeket betartod, biztos több vendég lesz hotelednek, több k

Vajon ha növekszik a keresőkből weboldalam látogatottsága, több lesz a vevőm, a konverzióm is? Sokan úgy gondolják, a keresőoptimalizálás nem hoz direkt konverzió növekedést, pedig ha ezeket a tippeket betartod, biztosan több vendég lesz hotelednek, több konverziója vállalkozásodnak! 


Sokszor hallottam, azonban cégtulajdonosoktól, hogy nem hisznek a SEO-ban, mert „Nem attól lesz több vendég az éttermemben, ha sokan rám találnak a Google-ben.”. A SEO szakértők tisztában vannak azzal, hogy munkájuk célja az, hogy minősített forgalmat vonzzanak egy-egy adott webhelyre, abban reménykedve, hogy az így érkező látogatók elvégeznek majd ott valamilyen lépést (asztalfoglalás, szobafoglalás, kérdőívek kitöltése, feliratkozás, regisztráció, stb.), tehát konvertálnak. Sok múlik tehát a keresőoptimalizálási stratégián is (milyen szavakra optimalizálunk), de még a releváns szavakból sem növekszik a konverziók mennyisége, ha nem figyelünk minden részletre. 

 

Néha a több forgalom nem jelent automatikusan több konverziót. De akkor mégis hogyan oldható meg, hogy a SEO jóvoltából beérkező látogatók megtegyék a kívánt lépést? A konverziós arány optimalizálásával.

 

A konverziós arány optimalizálása (conversion rate optimization – CRO) célja egyszerű: több webhelylátogatót rávenni arra, hogy konvertáljon. Lehet bármilyen jól optimalizált egy webhely arra, hogy az első helyen jelenjen meg a keresőmotorok találatai között – ha a látogatók nem konvertálnak, akkor ez önmagában nem igazán ér majd sokat. 

 

Szeretnéd tudni, milyen marketing stratégiát javasolnánk mi a Te cégednek? 1998-óta gyűjtjük a tapasztalatokat, több, mint 500 cégnél dolgoztunk már ki hatékony, jól működő online marketinget. Marketing auditunkon megtudhatod, mit csinálnak jól, mit rosszul marketingeseid. A tapasztalatok alapján rövid és hosszú távú online marketing stratégiát dolgozunk ki Neked, melyet ha akarsz megvalósítasz magad, ha akarod, segítünk. Kattints ide, és vedd fel velünk a kapcsolatot most!

 

Az alábbi ábrán a Marketing Professzorok Kft. által kezelt szálloda konverzióit látjuk, összehasonlítva az előző év hasonló időszakával az elmúlt 30 napot. Jól látható, hogy egy keresőoptimalizált és konverzió optimalizált hotel esetében a legfontosabb marketing eszköz a SEO. A hotel aktív a közösségi médiumokban is, erőteljes tartalommarketinget alkalmazunk, mely termékeit eljuttatjuk több, mint 2 millió saját Facebook rajongói táborunkhoz is. Így nem mondható, hogy a közösségi médiumok kezelése elhanyagolt. 

a KERESŐOPTIMALIZÁLÁS EREDMÉNYESSÉGE HOTELEK ESETÉBEN

 

A SEO és a CRO tehát szoros kapcsolatban állnak egymással, és ha azt szeretnéd, hogy webhelyed sok látogatót alakítson át konvertáló ügyfelekké, akkor elengedhetetlen, hogy szinkronban legyenek.

 

Konverziós arány optimalizálás SEO-val?

Akármilyen közel is áll egymáshoz e két tényező, valójában nem befolyásolják egymást közvetlenül. A SEO segít több látogatót vonzani egy webhelyre, de ha nem mutatod meg látogatóidnak az utat, akkor a konverziókban már nem igazán játszik szerepet.

 

Akkor mégis mit tehetsz annak érdekében, hogy javíts a konverziós arányodon az organikus keresésen keresztül?

 

Ehhez a felhasználók szándékát kell figyelembe venni. A felhasználók különböző fontolgatási kategóriákba sorolhatók a szándékok alapján. Ezt a keretrendszert a Google Digitális Marketing evangélistája, Avinash Kaushik alkotta meg, és a „See-Think-Do: A Content, Marketing, Measurement Business Framework” nevet adta neki.

 

A keretrendszer nevéből a „See-Think-Do” rész fontos igazán. A „see”, azaz „látni” kategória a legnagyobb méretű lehetséges közönséget jelöli. A „think”, vagyis „gondolkodni” kategóriába tartoznak azok, akik akár csak egy enyhe szándékkal is rendelkeznek. A „do”, vagyis „tenni” kategória azokat a felhasználókat jelöli, akik vásárolni szeretnének valamit.

 

Ha igazán hatékonyan szeretnél optimalizálni konverziókra, akkor kulcsfontosságú, hogy a felhasználói „utazás” minden szakaszában a szándéknak (see-think-do) megfelelő tartalmat biztosíts. Ha olyasmit kínálsz fel a felhasználóknak, amire éppen abban a pillanatban van szükségük (például többet szeretnének megtudni valamiről, vagy konkrétan vásárolni készülnek), akkor lényegesen több konverzióra számíthatsz.

 

A konverziók fellendítésének érdekében nem árt közelebbről is megvizsgálni a felhasználók viselkedését, és az analitikai adatok alapján kideríteni, hogy miért nem teszik meg a konverziós lépést.

 

Ennek több oka is lehet. Elképzelhető, hogy az oldal túl komplikált navigációs rendszerrel rendelkezik, vagy nem egyértelműek rajta a CTA-k. Talán a konverziós folyamat túl összetett, és több, mint egy lépésből áll, és megnehezíti a konvertálni készülő felhasználók dolgát, sokakat visszatartva ezzel a konverziós befejezésétől. Nem árt, ha az oldal gyors és mobilra is optimalizált. Mi a helyzet a tartalommal? Olyan jellegű, amilyenre a webhely látogatói számítanának?

 

Ezeket a dolgokat érdemes részletesen is megvizsgálni – ha bármelyik szempontban hibát vélsz felfedezni, akkor ideje változtatásokat bevezetni, hiszen ezek mind kihatnak a konverziók számára.

 

A felhasználók viselkedése

Az analitikai eszközök sokat segíthetnek felhasználóid megismerésében – például megmutathatják, hogy hová kattintanak leggyakrabban a webhely oldalain.

 

Ezzel például sikerülhet kiszűrni a rosszul teljesítő landing oldalakat. Ha mondjuk a felhasználók nem a CTA-dra kattintanak landing oldaladon, akkor kiderítheted, hogy mi „rabolja” el a kattintásokat, és olyan változtatásokat végezhetsz, ami a későbbiekben megakadályozza ezt.

 

A felhasználók véleményét is kikérheted – egy egyszerű kérdőívvel kiderítheted, hogy mennyire találják nehézkesnek webhelyed navigációját, vagy hogy mennyire vannak megelégedve a sebességével, stb. Ezzel olyan információkhoz juthatsz, amik segítenek közelebbről is megismerni felhasználóidat, megkönnyítve a rájuk történő optimalizálás folyamatát.
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Minden, amire a helyi keresőoptimalizáláshoz szükséged lehet

Minden, amire a helyi keresőoptimalizáláshoz szükséged lehet

2018-11-05

Titkok, tippek, trükkök a Google helyi keresésről, mely ma már a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb feladata. Érthetően az alapoktól a használható megoldásokig mutatjuk, mit kell tenned!

Mit hoznak 2019 SEO trendjei?

Mit hoznak 2019 SEO trendjei?

2018-11-04

2018 nagy változásokat hozott a keresőoptimalizálás területén. De mit hoz vajon majd 2019? Ha nem akarsz akkorát bukni keresőtalálataiddal, mint sokan idén, érdemes követned az alábbi cikkben leírt trendeket!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!