Keresés

Menü

A konverziós arány optimalizálás és a keresőoptimalizálás elválaszthatatlan kapcsolata

Marketing Professzorok

SEO, keresőoptimalizálás


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

A konverziós arány optimalizálás és a keresőoptimalizálás elválaszthatatlan kapcsolata

2018.02.27.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Vajon ha növekszik a keresőkből weboldalam látogatottsága, több lesz a vevőm, a konverzióm is? Sokan úgy gondolják, a keresőoptimalizálás nem hoz direkt konverzió növekedést, pedig ha ezeket a tippeket betartod, biztos több vendég lesz hotelednek, több k

Vajon ha növekszik a keresőkből weboldalam látogatottsága, több lesz a vevőm, a konverzióm is? Sokan úgy gondolják, a keresőoptimalizálás nem hoz direkt konverzió növekedést, pedig ha ezeket a tippeket betartod, biztosan több vendég lesz hotelednek, több konverziója vállalkozásodnak! 


Sokszor hallottam, azonban cégtulajdonosoktól, hogy nem hisznek a SEO-ban, mert „Nem attól lesz több vendég az éttermemben, ha sokan rám találnak a Google-ben.”. A SEO szakértők tisztában vannak azzal, hogy munkájuk célja az, hogy minősített forgalmat vonzzanak egy-egy adott webhelyre, abban reménykedve, hogy az így érkező látogatók elvégeznek majd ott valamilyen lépést (asztalfoglalás, szobafoglalás, kérdőívek kitöltése, feliratkozás, regisztráció, stb.), tehát konvertálnak. Sok múlik tehát a keresőoptimalizálási stratégián is (milyen szavakra optimalizálunk), de még a releváns szavakból sem növekszik a konverziók mennyisége, ha nem figyelünk minden részletre. 

 

Néha a több forgalom nem jelent automatikusan több konverziót. De akkor mégis hogyan oldható meg, hogy a SEO jóvoltából beérkező látogatók megtegyék a kívánt lépést? A konverziós arány optimalizálásával.

 

A konverziós arány optimalizálása (conversion rate optimization – CRO) célja egyszerű: több webhelylátogatót rávenni arra, hogy konvertáljon. Lehet bármilyen jól optimalizált egy webhely arra, hogy az első helyen jelenjen meg a keresőmotorok találatai között – ha a látogatók nem konvertálnak, akkor ez önmagában nem igazán ér majd sokat. 

 

Szeretnéd tudni, milyen marketing stratégiát javasolnánk mi a Te cégednek? 1998-óta gyűjtjük a tapasztalatokat, több, mint 500 cégnél dolgoztunk már ki hatékony, jól működő online marketinget. Marketing auditunkon megtudhatod, mit csinálnak jól, mit rosszul marketingeseid. A tapasztalatok alapján rövid és hosszú távú online marketing stratégiát dolgozunk ki Neked, melyet ha akarsz megvalósítasz magad, ha akarod, segítünk. Kattints ide, és vedd fel velünk a kapcsolatot most!

 

Az alábbi ábrán a Marketing Professzorok Kft. által kezelt szálloda konverzióit látjuk, összehasonlítva az előző év hasonló időszakával az elmúlt 30 napot. Jól látható, hogy egy keresőoptimalizált és konverzió optimalizált hotel esetében a legfontosabb marketing eszköz a SEO. A hotel aktív a közösségi médiumokban is, erőteljes tartalommarketinget alkalmazunk, mely termékeit eljuttatjuk több, mint 2 millió saját Facebook rajongói táborunkhoz is. Így nem mondható, hogy a közösségi médiumok kezelése elhanyagolt. 

a KERESŐOPTIMALIZÁLÁS EREDMÉNYESSÉGE HOTELEK ESETÉBEN

 

A SEO és a CRO tehát szoros kapcsolatban állnak egymással, és ha azt szeretnéd, hogy webhelyed sok látogatót alakítson át konvertáló ügyfelekké, akkor elengedhetetlen, hogy szinkronban legyenek.

 

Konverziós arány optimalizálás SEO-val?

Akármilyen közel is áll egymáshoz e két tényező, valójában nem befolyásolják egymást közvetlenül. A SEO segít több látogatót vonzani egy webhelyre, de ha nem mutatod meg látogatóidnak az utat, akkor a konverziókban már nem igazán játszik szerepet.

 

Akkor mégis mit tehetsz annak érdekében, hogy javíts a konverziós arányodon az organikus keresésen keresztül?

 

Ehhez a felhasználók szándékát kell figyelembe venni. A felhasználók különböző fontolgatási kategóriákba sorolhatók a szándékok alapján. Ezt a keretrendszert a Google Digitális Marketing evangélistája, Avinash Kaushik alkotta meg, és a „See-Think-Do: A Content, Marketing, Measurement Business Framework” nevet adta neki.

 

A keretrendszer nevéből a „See-Think-Do” rész fontos igazán. A „see”, azaz „látni” kategória a legnagyobb méretű lehetséges közönséget jelöli. A „think”, vagyis „gondolkodni” kategóriába tartoznak azok, akik akár csak egy enyhe szándékkal is rendelkeznek. A „do”, vagyis „tenni” kategória azokat a felhasználókat jelöli, akik vásárolni szeretnének valamit.

 

Ha igazán hatékonyan szeretnél optimalizálni konverziókra, akkor kulcsfontosságú, hogy a felhasználói „utazás” minden szakaszában a szándéknak (see-think-do) megfelelő tartalmat biztosíts. Ha olyasmit kínálsz fel a felhasználóknak, amire éppen abban a pillanatban van szükségük (például többet szeretnének megtudni valamiről, vagy konkrétan vásárolni készülnek), akkor lényegesen több konverzióra számíthatsz.

 

A konverziók fellendítésének érdekében nem árt közelebbről is megvizsgálni a felhasználók viselkedését, és az analitikai adatok alapján kideríteni, hogy miért nem teszik meg a konverziós lépést.

 

Ennek több oka is lehet. Elképzelhető, hogy az oldal túl komplikált navigációs rendszerrel rendelkezik, vagy nem egyértelműek rajta a CTA-k. Talán a konverziós folyamat túl összetett, és több, mint egy lépésből áll, és megnehezíti a konvertálni készülő felhasználók dolgát, sokakat visszatartva ezzel a konverziós befejezésétől. Nem árt, ha az oldal gyors és mobilra is optimalizált. Mi a helyzet a tartalommal? Olyan jellegű, amilyenre a webhely látogatói számítanának?

 

Ezeket a dolgokat érdemes részletesen is megvizsgálni – ha bármelyik szempontban hibát vélsz felfedezni, akkor ideje változtatásokat bevezetni, hiszen ezek mind kihatnak a konverziók számára.

 

A felhasználók viselkedése

Az analitikai eszközök sokat segíthetnek felhasználóid megismerésében – például megmutathatják, hogy hová kattintanak leggyakrabban a webhely oldalain.

 

Ezzel például sikerülhet kiszűrni a rosszul teljesítő landing oldalakat. Ha mondjuk a felhasználók nem a CTA-dra kattintanak landing oldaladon, akkor kiderítheted, hogy mi „rabolja” el a kattintásokat, és olyan változtatásokat végezhetsz, ami a későbbiekben megakadályozza ezt.

 

A felhasználók véleményét is kikérheted – egy egyszerű kérdőívvel kiderítheted, hogy mennyire találják nehézkesnek webhelyed navigációját, vagy hogy mennyire vannak megelégedve a sebességével, stb. Ezzel olyan információkhoz juthatsz, amik segítenek közelebbről is megismerni felhasználóidat, megkönnyítve a rájuk történő optimalizálás folyamatát.
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Mi az a Google minőségi mutató, és hogyan javíthatod sajátodat?

Mi az a Google minőségi mutató, és hogyan javíthatod sajátodat?

2018-07-18

Nemrégiben egy marketing audit során belefutottunk az egyik legnevesebb online marketing tanácsadó cég AdWords kampányaiba. Hatalmas hibákat találtunk. Az egyik ilyen volt...

Milyen SEO trendekre számíthatunk 2019-ben?

Milyen SEO trendekre számíthatunk 2019-ben?

2018-07-15

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás 2019-ben is a leghatékonyabb eszköze lesz a konverziók, azaz a vevők szerzésének. A Google találati listáján elsőnek lenni...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!