notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi közük van egymáshoz az átirányításoknak és a keresőoptimalizálásnak?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 6 kérdés és 6 válasz az átirányítások és a SEO viszonyáról

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

6 kérdés és 6 válasz az átirányítások és a SEO viszonyáról


2019/10/05
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az átirányítások és a keresőoptimalizálás kapcsolata mindig is ködös területnek számított a webmesterek és online marketingesek számára, és sok tévhit, illetve kérdés kering a témát illetően az interneten, amelyeket most szeretnénk némileg tisztázni.

Mi közük van egymáshoz az átirányításoknak és a keresőoptimalizálásnak?

Ha valaki esetleg nem tudná, miről van szó, íme egy rövid összefoglaló az átirányításokról. Gyakran fordul elő az interneten, hogy egy tartalom egyszerűen másik URL címre költözik vagy törlésre kerül. Ilyenkor a forgalmat az eredeti címről költözés esetén az új címre, vagy törlés esetén lehetőleg egy másik, kapcsolódó tartalomra szokás átirányítani, hogy a felhasználók és a keresőmotorok ne egy 404-es hibakóddal találkozzanak.

 

Szóval hogyan hatnak a keresőoptimalizálásra az átirányítások? Íme hat kérdés és hat válasz!

 

1. Miért kell átirányításokat használni?

Pihengetünk?

Amikor átirányítasz egy megváltoztatott URL-t, akkor mind a felhasználókat, mind a keresőmotorok robotjait átküldöd ezzel az új URL-re, ha a régit próbálják elérni. Ez a legelegánsabb és legkevésbé problémás megoldás a felhasználók számára, mert nem kell külön kikeresniük az új címet.

 

Ha ezt nem teszed meg, akkor minden törölt, áthelyezett (megváltozott URL-ű) oldal 404-es hibakódot jelez majd a felhasználóknak és robotoknak. A 404-es hibák sok felhasználót eltántoríthatnak attól, hogy folytassák a böngészést, a keresőmotorok pedig úgy értelmezik majd őket, hogy a webhely nincs rendesen karbantartva (ez a rangsorolás csökkenését vonhatja maga után).

 

Ha például egy régi, elavult cikket törölnél, akkor érdemes átirányítani az URL-jét egy új, sokkal frissebb cikkre, vagy legalább beállítani egy 410-es hibakódot rá, amivel azt jelzed, hogy a tartalom azért nem található, mert törölve lett. Sose törölj semmit anélkül, hogy tudnád, mihez kezdesz lesz a régi URL-el, és sose irányíts át URL-eket nem kapcsolódó témájú tartalmakra!

 

Több URL átköltöztetése esetén konkrét stratégiára lesz szükség, például amikor egy webhely HTTP-ről HTTPS-re vált (erről lejjebb bővebben), vagy új domainre költözik át. Ilyenkor fontos, hogy átnézd webhelyed összes URL-jét, és előre megtervezd, hogy hová kerüljenek majd új domaineden. Ez után érdemes csak elkezdeni az átirányításokat.

 

2. Mik azok a 301-es és 302-es átirányítások?

A 301-es átirányítások véglegesek. Ezekre akkor van szükség, amikor biztos vagy benne, hogy soha nem fogod használni az eredeti URL-t, vagy az ahhoz tartozó oldal tartalmát, illetve oldalak törlésekor is 301-es átirányítást szokás használni. A 301-es átirányítás azt jelzi a böngészőprogramoknak (és a keresőmotorok robotjainak), hogy ez az URL megváltozott és ez után egy másik címe érhető el a hozzá tartozó tartalom.

 

Ha tudod, vagy legalább is nem vagy biztos benne, hogy szeretnéd később újra használni ezt az URL-t, akkor ne 301-es, hanem 302-es, azaz átmeneti átirányításra lesz szükséged. Ezt általában akkor szokás használni, ha egy oldal átmenetileg nem elérhető egy URL-en, de később visszatér majd oda.

 

A különböző átirányításokról ebben az útmutatóban olvashatsz részletesebben!

 

3. Lerontják egy oldal SEO-ját az átirányítások?

A kérdés nem olyan egyszerű, hogy egy szimpla igennel, vagy nemmel meg lehetne válaszolni. Ha az ember megfelelően állítja be az átirányításokat webhelyén, akkor ezek nem zavarnak bele a keresőoptimalizálásba, azonban a rosszul megadott átirányítások némi PageRank és forgalomveszteséget eredményeznek majd.

 

4. Hogyan lehet egyszerűen kezelni az átirányítások a WordPressben

Azok, akik valamilyen okból a WordPressre építik fel webhelyüket, nagy hasznát vehetik a Yoast SEO Prémium WordPress beépülő moduljának. Sokan nem igazán tudnak eligazodni az átirányítások koncepcióján illetve beállításán, ezért is adott hozzá a Yoast SEO beépülő moduljához egy olyan funkciót, ami megkönnyíti ezek kezelését.

 

Az átirányítás-kezelő (redirects manager) segít beállítani és kezelni átirányításaidat, amennyiben WordPress oldalt használsz. Nélkülözhetetlen eszköz azoknak, akik szeretnék karban tartani webhelyüket, a Yoast pedig ügyelt arra, hogy használata rendkívül egyszerű legyen.

 

A következő történik, ha törölsz egy bejegyzést:

  • A bejegyzés a kukába kerül
  • Megjelenik egy üzenet, ami értesít arról, hogy a kukába került egy bejegyzés
  • Ekkor két lehetőség közül választhatsz az átirányítás-kezelőben:
    • Átirányíthatod a tartalmat egy másik URL-re
    • Beállíthatsz egy 410-es „Tartalom törölve” jelet
  • Ha az átirányítást választod, megjelenik egy panel, amin megadhatod az új URL-t
  • Csak mented, és kész is!

 

5. Mik azok az átirányítás-ellenőrzők?

Az átirányítás-ellenőrzők olyan eszközök, amelyek segítenek megállapítani, hogy egy URL át lett-e irányítva, és hogy milyen útvonalon. Ezen információk birtokában megtalálhatod az úgynevezett átirányítási láncokat, amelyek akkor jönnek létre, amikor egy URL több, mint egy alkalommal lett átirányítva, és a felhasználóknak/robotoknak ugrálniuk kell a különböző URL-ek között.

 

Ez lassítja és rontja a felhasználók böngészési élményét, ráadásul a keresőmotorok robotjainak is van egy véges feltérképezési kerete, amit az ilyen láncok hamar felélhetnek (így a robotnak nem feltétlenül marad kapacitása a fontosabb oldalak feltérképezésére és indexelésére, ami SEO szempontjából komoly problémát jelent).

 

Ezek a láncok általában a webmester tudtán kívül jönnek létre – elképzelhető, hogy törölsz egy olyan oldalt, amire már korábban át volt irányítva valami, és máris kész a több mint egy ugrásos átirányítási lánc. Az ilyen problémákat segítenek elkerülni a különböző átirányítás-ellenőrző eszközök.

 

Habár az egész webhelyet átvizsgáló eszközök általában fizetősek, vannak ingyenes megoldások is, amelyek egy-egy URL-t segítenek ellenőrizni – ilyen például a httpstatus.io is.

 

6. Át kell irányítani a HTTP oldalakat HTTPS-re?

Ha szeretnél SSL tanúsítványt szerezni webhelyedre (ami 2019-ben alapvető elvárásnak számít), akkor régi HTTP URL-jeidet át kell irányítanod az új HTTPS kezdetűekre.

 

A Google nem szereti, ha egy webhely HTTP és HTTPS verziója is „él”, szóval mindenképpen érdemes jóval az átállás előtt átgondolni, hogy hogyan is zajlik majd a költöztetés. A keresőmotorok legnagyobbika kétségtelenül előnyben részesíti a biztonságos webhelyeket, mert ezek általában nem csak megbízhatóbbak, de gyorsabbak is.

 

Ha az egész cikket elolvastad eddig, akkor valószínűleg egyértelmű, hogy HTTPS-re való átálláskor 301-es, vagyis végleges átirányításokat kell használni, méghozzá – mint említettük – egy előre átgondolt terv szerint. A legegyszerűbb mindezt szerverszinten elvégezni. Derítsd ki, hogy milyen szerverről működik webhelyed, és keresd elő a kódot, amit hozzáadhatsz a szerver konfigurációs fájljához, vagy .htaccess fájljához. Ehhez a legtöbb webtárhely szolgáltató segítséget is kínál valamilyen dokumentáció formájában, de ha ez az egész komplikáltnak tűnik, akkor jobb, ha egy webprogramozóra bízod a dolgot.

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a yoast.com-on: https://yoast.com/6-questions-about-redirects-for-seo/

Hatékony honlapüzemeltetés SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 12

Átlagos értékelés: 4.6




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
429 303
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Közösségbefolyásoló marketing

Akkor beszélünk ilyen típusú marketingről, amikor a márkák...

Robots.txt

Egy weboldalak által használt fájl, amely segítségével...

XML

Mi az az XML? Az XML az angol Extensible Markup Language, vagyis „kiterjeszthető...

Rangsorolás

A rangsorolás, azaz a Ranking kifejezés magyarázatáért kattints...

Szűrőbuborék

A „filter bubble” (filter/szűrőbuborék) egy olyan intellektuális...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.