Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Ismerd meg a kiszervezés jelentését és magyarázatát az online marketing szakszótárból!

Marketing Professzorok

Kiszervezés definíciója


A kiszervezés lényege, hogy egy bizonyos tevékenységet vagy munkafolyamatot nem saját maga végez el az ember, hanem egy külső személyt bíz meg azzal, általában egy előre megbeszélt összegért cserébe. Általában olyan tevékenységekről és feladatokról van szó, amiket valaki nem képes vagy nem akar elvégezni, célja pedig az idő és erőforrások felszabadítása más feladatok elvégzésére, vagy a költségek csökkentésére (ha valaki olcsóbban vállalja a munkát).

 

Röviden tehát, ha van egy projekted, akkor felbérelhetsz valakit, hogy részében vagy egészében megvalósítsa azt egy bizonyos összegért.


Kik között jöhet létre kiszervezési megállapodás?

A kiszervezés nem csupán munkaadó és munkavállaló között jöhet létre, hanem például két társult cég esetén is, ahol az egyik partner a termék előállításáért, a másik pedig annak marketingjéért felelős (ilyenkor a profit általában megoszlik a felek között).

A nagyobb cégek számára a kiszervezés mindennapos, alapvető dolognak számít, ez a trend pedig egyre népszerűbbé válik. Különösen a több gyártási ciklust igénylő termékek előállítása esetén gyakran sokkal gazdaságosabb egy cégnek a saját központi tevékenységére koncentrálnia ahelyett, hogy értékes erőforrásokat fordítana ezekre a feladatokra.

 

Kiszervezési megbízás

Egy minimális költségvetéssel rendelkező online marketinges számára a kezdetekben kihívást jelenthet bizonyos feladatok kiszervezése. Ennek az az oka, hogy az ilyen kiszervezési megállapodásokhoz gyakran előleg kifizetése szükséges, ami általában csak az értékesítési fázis beindulása után termelhető meg. Persze bizonyos esetekben a marketinget végző személynek nincs más lehetősége, ha például programozóként képes nagyszerű szoftvert készíteni, de nem rendelkezik megfelelő marketing ismeretekkel, nem ért a webhely designhoz, vagy nem képes megfogalmazni egy hatékony értékesítési levelet.

 

Ilyenkor a megoldás egy külső szabadúszó alkalmazása lehet. A marketinget végző személy ekkor a szabadúszó munkaadójává válik, és egy pontos leírásban ismertetheti projektjét a szabadúszó személlyel, illetve összefoglalhatja neki, hogy mit vár el tőle. Bizonyos oldalak lehetővé teszik, hogy a szolgáltatásaikat kínáló szakemberek licitáljanak ezekre az ajánlatokra, és a munkaadó kiválaszthatja közülük a számára legmegfelelőbb licitet az alapján, hogy ki vállalja a legelőnyösebb áron, vagy hogy ki kínálja a legjobb minőségű munkát a korábbi munkaadók értékelései alapján.

 

Ha a kiszervezés ilyen szabadúszó-toborzó oldalon keresztül történt, akkor általában a munkadíj kifizetése is itt kerül lebonyolításra, egy biztonságos rendszeren belül.

 

A kiszervezés, azaz „outsourcing” egy másik formája az úgynevezett „out-tasking”. A kettő között az a különbség, hogy míg az előbbi általában egy bizonyos projekt befejezéséig tart, az utóbbi egy rendszeresen szükséges, ismétlődő feladat újbóli és újbóli elvégzéséről szól.
 

címkék: Facebook, Hatékony honlapüzemeltetés, Honlapkészítés, Marketing stratégia, Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás, SMM

Egy sikeres közösségi influencer marketing kampány 6 alapvető lépése

2018-12-15

A digitális média fejlődésével egyre több olyan marketingeszköz áll a rendelkezésünkre, amelyek 10-20 évvel ezelőtt még elképzelhetetlenek lettek volna. Ilyen többek között a közösségi influencer marketing is. De mit is jelent pontosan ez a kifejezés?

Amit a linképítésről egy marketingesnek mindenképpen tudnia kell 2019-ben

2018-12-14

Három dolog biztos az életben: a halál, az adók és az, hogy a visszahivatkozások még mindig a Google legfontosabb keresőrangsorolási szempontjai közé tartoznak. Egyre nehezebb azonban ilyeneket szerezni. De mégis kell. Mit tehetsz tehát 2019-ben a linkmarketingben? Mutatjuk!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!