Mik azok az SSL tanúsítványok, és melyiket használjam webhelyemen?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Mik azok az SSL tanúsítványok, és melyiket használjam webhelyemen?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mik azok az SSL tanúsítványok, és melyiket használjam webhelyemen?


2019/01/28
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Nem csak a biztonság, a Google, azaz a SEO miatt is fontossá váltak az SSL tanúsítványok. De melyiket érdemes beszerezni, mennyibe kerül, és mi a különbség közöttük? Mutatjuk!
 

Mik azok az SSL tanúsítványok, és melyiket használjam webhelyemen?

Találkoztál már olyan webhellyel, amiről böngésződ figyelmeztetett, hogy nem biztonságos? Elfogott egy kényelmetlen, bizonytalan érzés az értesítés láttán? Te szívesen vásároltál volna arról a webhelyről? Szívesen adtad volna meg a személyes adataidat a regisztrációhoz?

 

A modern webhelyek egy úgynevezett SSL tanúsítvánnyal „szerelhetők fel”, ami biztonságossá teszi a kommunikációt a webhely és a felhasználók böngészője között. Az ilyen biztonságos webhelyeket sokkal magabiztosabban használják a látogatók, hiszen nem kell attól tartaniuk, hogy személyes adataik rossz kezekbe kerülnének.

 

De mik is az SSL tanúsítványok, és melyik lenne a legmegfelelőbb a te webhelyedre? Cikkünkben ezekre a kérdésekre kaphatsz választ.

 

Mi az az SSL tanúsítvány?

Amikor egy webhelyet böngészel, elég csak felpillantani a böngésző címsávjába, és láthatod, hogy az URL vagy HTTP-vel, vagy HTTPS-sel kezdődik. A HTTPS webhelyek egy úgynevezett SSL (Secure Sockets Layer) tanúsítvánnyal rendelkeznek, tehát biztosítva van rajtuk az adatátvitel a felhasználó és a webhely között. Ilyenkor az adatok mindkét irányban egy titkosított csatornán mozognak a két végpont (webhely-felhasználó) között, és végig teljesen privátak maradnak.

 

Az SSL tanúsítvány láttán a felhasználók biztosak lehetnek benne, hogy a webhelyet egy elismert, jogtiszta cég üzemelteti.

 

Milyen SSL tanúsítványt érdemes választani?

Marketing konzultáció és audit

Az SSL tanúsítványnak három fő típusa van. Mindhárom típus más ellenőrzési szintet kínál, és más árakon is szerezhetők meg. Hogy melyik tanúsítvány lenne a legmegfelelőbb számodra, az attól függ, hogy milyen jellegű webhelyet üzemeltetsz, pontosabban hogy mennyire érzékenyek azok az adatok, amelyek a webhely és a felhasználó között mozognak.

 

1. Domain ellenőrzésű tanúsítvány (Domain Validation Certificate – DV)

Ez a legalapvetőbb SSL tanúsítvány, ami egyben a legolcsóbb és legegyszerűbb is. A DV tanúsítványhoz a webhelytulajdonosnak nincs más dolga, mint bizonyítani, hogy valóban övé a domain név. Ez után a szolgáltató elvégzi az ellenőrzést egy emailen keresztül, vagy a webhely DNS előzményei alapján.

 

A DV tanúsítványok titkosított kommunikációt biztosítanak a szerver és a felhasználó böngészője között, de mivel csak minimális biztonságot kínálnak, így az olyan webhelyekre ideálisak, ahol ez nem fontos szempont. Rengeteg DV tanúsítvány éppen ezért ingyenes, ezért sok webhelyen találkozhatsz ilyen szintű védelemmel

 

De kiknek ajánlott a DV? Ha webhelyed nem kezel személyes információkat, akkor érdemes ezt a választani. Egy blog jó példa erre, hiszen a blogok nem kérnek be olyan adatokat a felhasználóktól, mint például a bankkártya száma, stb.

 

2. Vállalat által ellenőrzött tanúsítvány (Organization Validatied Certificate – OV)

A vállalat által ellenőrzött tanúsítványok az SSL következő, összetettebb szintjét képviselik. Ha OV tanúsítványt szeretnél, akkor a hitelesítést végző szolgáltatónak bizonyítanod kell, hogy céged valódi. Ez a tanúsítványszint költségesebb, mint a DV, és akár több napba is beletelhet, mire elkészül.

 

Természetesen az ár és a szigorú eljárás egy biztonságosabb kapcsolatot eredményez majd. Ha OV tanúsítványod van, akkor a felhasználók néhány kattintással ellenőrizhetik, hogy ki a webhely tulajdonosa, ami megerősíti a webhelybe vetett bizalmukat.

 

Amennyiben webhelyed internetes fizetési lehetőségeket kínál, és/vagy érzékeny felhasználói adatokat kezel (pl. webáruházak, ahol bankkártya-adatok megadásával lehet fizetni), akkor legalább egy OV szintű tanúsítványra lesz szükséged.

 

3. Kiterjesztett ellenőrzésű tanúsítvány (Extended Validation Certificate – EV)

Az EV tanúsítványok a legerősebb védelmet kínálják. Logikus, hogy ezeket kötik a legszigorúbb feltételekhez is. A hitelesítést végző szolgáltató nagyon alapos vizsgálatot kell végezzen, amely során nem csak arról kell megbizonyosodnia, hogy egy valódi cég igényli a tanúsítványt, hanem arról is, hogy milyen jogi státuszban áll a cég, ki a tulajdonosa, stb.

 

Mindez egy összetett, hosszadalmas folyamat, ami akár 1-2 hétbe is beletelhet. Ezek a tanúsítványok az olyan webhelyek számára ideálisak, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy az interneten keresztül vásároljanak termékeket vagy szolgáltatásokat.

 

Milyen szolgáltatásokat kínálnak a különböző SSL tanúsítványok?

Az SSL tanúsítványokat aszerint is csoportosíthatjuk, hogy milyen szolgáltatásokat kínálnak.

 

1. Single domain (Standard) tanúsítványok

Ezek a tanúsítványok egyetlen domaint védenek, de az ahhoz tartalmazó aldomaineket már nem. Kiválóak egyszerű webhelyekre, amik elsődleges célja az információközlés, illetve az olyan webáruházakra, ahol minden tranzakció ugyanazon a domainen keresztül történik.

 

2. Wildcard tanúsítványok

Ezek a tanúsítványok egy domaint, és annak több aldomainját védik. Értelemszerűen olyan cégek számára ideális, amelyek több aldomainnel dolgoznak. Mivel egy ilyen tanúsítvány több aldomainre is érvényes, így pénzt és időt lehet megspórolni egy wildcard beszerzésével.

 

3. Multi-Domain (MDC) tanúsítványok

A multi-domain tanúsítványok több domaint és persze ezek több aldomainját is védik. Egy MDC egyszerre legfeljebb 100 legfelső szintű domainre lehet érvényes. Szintén sokat lehet vele spórolni, hiszen nem kell az összes domainre külön tanúsítványt szerezni.
 

Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 149

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
155 623
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Napi elosztás (Day Parting)

Tömören a napi elosztásról A napi elosztás lényege, hogy a...

Tartalomhálózat

Minden nagyobb keresőmotor rendelkezik egy saját...

Kattintásonkénti kereset

Az EPC, azaz a kattintásonkénti kereset (vagy kereset per kattintás) egy PPC...

Robot

Mik azok a robotok? Egy SEO szakember, vagy webmester számára a robotok olyan...

eBay

Mi az az eBay? Az eBay egy olyan internetes kereskedelmi platform, amelyen a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.