Keresés

Menü

Kattintás alapú fizetés, azaz a Pay per Click (PPC) jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Kattintás alapú fizetés


Lásd még: CPC


A PPC marketing a legelterjedtebb árazási szerkezet a digitális hirdetés világában. A Google, a Bing, a Yahoo! és még sok más hálózat is PPC-t használ. Ezt a szerkezetet alkalmazzák több közösségi platformon is, mint például a Facebookon, a LinkedInen vagy a Pinteresten.

 

A PPC az angol „Pay per Click” (kattintás alapú fizetés) kifejezés rövidítése. A PPC egy rendkívül népszerű online hirdetési módszer egy webhely forgalmának fellendítésére. Lényege, hogy egy hirdető hirdetése megjelenítésre kerül egy webhelyen vagy egy keresőmotorban, és valahányszor egy látogató rákattint erre a hirdetésre, a hirdetőnek fizetnie kell a webhely üzemeltetőjének (vagy a keresőmotornak, amely lehetővé tette a hirdetés elhelyezését). A hirdetés a kattintást követően egy adott webhelyre irányítja a látogatót.
 

A legnépszerűbb PPC rendszer a Google AdWords, amelyet többek között a Yahoo Search Marketing követ. Ezen rendszerek saját szolgáltatásokat üzemeltetnek a hirdetések elhelyezésére a webhelyeken – a Google esetén ez a Google AdSense, míg a Yahoo-nál a Yahoo Publisher Network. Léteznek más PPC hirdetésekkel foglalkozó platformok is, illetve olyanok, amelyek kizárólag csak PPC hirdetéseket jelenítenek meg. (Lásd még: Tartalomfüggő hirdetés).


Egy PPC kampányban a hirdetők a tartalmukhoz kapcsolódó kulcssavakra licitálnak, hogy hirdetésük megjelenhessen, valahányszor egy felhasználó rákeres arra a kulcsszóra. A licitálás ebben az esetben azt jelenti, hogy a hirdető a kampány létrehozásakor felajánl egy maximum összeget, amelyet hajlandó kifizetni egy felhasználói kattintásért.

 

A maximum licit árat, amelyet egy hirdetőnek ki kell fizetnie egy kattintásért (bizonyos esetekben a hirdetés elhelyezője ennél kevesebbet is kérhet a kattintásokért) az alábbi tényezők befolyásolják:

 

  • A kulcsszóra licitáló versenytársak száma. Minél többen licitálnak egy kulcsszóra, annál nagyobb kell legyen a minimális licit rá.
     
  • Más hirdetések relatív pozíciója. Általánosságban elmondható, hogy egy hirdetés kattintásainak száma arányos a hirdetés oldalon elfoglalt pozíciójával. Az oldal tetején lévő hirdetések több kattintást kapnak, míg az alacsonyabban találhatók ezzel arányosan kevesebbet. Ugyan ez a helyzet a keresők találati oldalaival is – mivel a legtöbb felhasználó szinte sosem látogatja meg a találati oldalak második lapját, így az ott (és további oldalakon) elhelyezett hirdetések csupán töredékét kapják az első oldalon látható hirdetések kattintásainak.

 

A PPC hirdetések előnye


A PPC hirdetések legnagyobb előnye, hogy elhelyezését követően azonnal képes új forgalmat terelni a megadott webhelyre. Egy PPC kampányt csupán néhány percbe telik létrehozni – amennyiben ismered a folyamatot – és a hirdetés azonnal nyilvánosságra kerül, amint elkészülsz kampányoddal. Ez első sorban csak a Google AdWordsre vonatkozik, a Yahoo és az MSN moderátorai ugyanis előzetesen megvizsgálják a kampányokat, mielőtt zöld utat adnának nekik. Más forgalomgenerálási módszerekhez (SEO, linképítés) képest a PPC kampányok lényegesebben gyorsabb eredményeket képesek elérni, kevesebb pénz és erőfeszítés befektetésével.

 

A PPC hirdetések hátránya


A PPC hirdetések legnagyobb hátránya, hogy ha nem megfelelően állítod be őket, akkor rövid idő alatt rengeteg pénzt veszíthetsz velük. Egyes tanulmányok szerint csupán a hirdetők 5%-a keres több pénzt a hirdetésekkel mint amennyit rájuk fordítanak. Számos kezdő PPC hirdető tapasztalta már, hogy egyetlen éjszaka után milyen sok olyan kattintást kellett kifizetnie, amelyek semmilyen hasznot nem hoztak neki, mert nem vezettek értékesítéshez.

 

A sikeres PPC kampányok érdekében érdemes jártassággal rendelkezni az alábbiakban:

  • A megfelelő kulcsszavak megcélzása.
     
  • Jó főcímek és szöveges tartalom készítése.
     
  • Jó értékesítési szöveg írása a landing oldalakra.
     
  • Hirdetések tesztelése és ezek alapján történő folyamatos állítgatása a konverziós arány javítása céljából.
     
címkék: Hatékony honlapüzemeltetés, Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás, SMM
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-08-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!