Keresés

Menü

AdSense arbitrázs, azaz az AdSense Arbitrage értelmezése az online marketing szakszótárban

Marketing Professzorok

Nemzetközi online marketing trendek, cikkek kéthetente a levelesládádban. Semmi spam, csak hírek!

Iratkozz fel MOST!

Hírlevél feliratkozás





Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

AdSense arbitrázs


Az arbitrázs általánosságban ugyanazon árucikk két különböző piacon való árának összehasonlítása, majd az olcsóbb piacon való megvásárlása és szinte azonnali viszonteladása a drágább piacon. Az árkülönbségek talán minimálisak, de egy bizonyos minőség felett idővel lényeges profit érhető el ezzel a módszerrel.

 

Az AdSense arbitrázs lényege

Az AdSense arbitrázs lényege, hogy egy weboldalra annak üzemeltetője PPC hirdetések segítségével forgalmat terel, azonban a hirdetések CPC-je alacsonyabb, mint a kattintásonkénti bevétel a weboldalon elhelyezett AdSense hirdetésekből. Ez talán elsőre bonyolultnak hangzik, de ha megnézünk néhány példát, akkor máris sokkal átláthatóbbá válik a dolog:

Példa az AdSense arbitrázsra:

  • Tegyük fel, hogy egy drága kulcsszó köré építesz fel egy weboldalt, mint például a „Mesothelioma” (a Mesothelioma magyarul mellhártyarákot jelent, és első sorban az azbeszt okozhatja) és más ezzel kapcsolatos kulcskifejezések, például „Mesothelioma ügyvéd”. Az utóbbi általában 5 ezer forint körül van. Ez után forgalmat kezdesz el bevonzani erre az oldalra Google AdWords kampányon keresztül úgy, hogy további rákkal kapcsolatos kulcsszavakra licitálsz. Az ilyen kulcsszavak általában csupán 250-300 Ft körül mozognak. A beérkező forgalom nem lesz pontosan célzott, de még így is jó eséllyel növekedik majd meg az átkattintási arányod (CTR). Minden 15. „Mesothelioma” hirdetésre kattintó látogató profitot termel majd neked.

     
  • Az AdSense arbitrázs egy másik kihasználási módja a következő: PPC kampányodat egy másik keresőmotoron (tehát nem a Goole-on) indítod el, ahol kisebb a forgalom, és ezért a licitárak is alacsonyabbak a top kulcsszavakra. Itt az előnyt az olcsóbb licitárak jelentik, azonban a hátrány az, hogy a legtöbb más keresőmotor elenyésző forgalommal rendelkezik a Google-hoz képest.

 

A Google 2006-ban egy olyan fizetési rendszert vezetett be, ami lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy a Google Display Hálózatán (más weboldalakon) elhelyezett hirdetésekre sokkal kevesebbet kelljen licitálniuk, mint a Google találati oldalain megjelenített hirdetésekre. Ez azt jelenti, hogyha utánanézel az AdWords CPC-i között egy bizonyos kulcsszónak, és az eredmény azt mutatja, hogy a CPC-je több ezer forint, akkor még mindig nem biztos, hogy egy e köré a kulcsszó köré épített AdSense weboldallal ne lenne kisebb a hasznod kattintásonként párszáz forintnál. Éppen ezért az AdSense arbitrázs nem túl népszerű, hiszen a licitárak rendkívül alapos tanulmányozását igényli.
 

 

 

címkék: Online marketing
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-08-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!