Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

AdSense arbitrázs, azaz az AdSense Arbitrage értelmezése az online marketing szakszótárban

Marketing Professzorok

AdSense arbitrázs


Az arbitrázs általánosságban ugyanazon árucikk két különböző piacon való árának összehasonlítása, majd az olcsóbb piacon való megvásárlása és szinte azonnali viszonteladása a drágább piacon. Az árkülönbségek talán minimálisak, de egy bizonyos minőség felett idővel lényeges profit érhető el ezzel a módszerrel.

 

Az AdSense arbitrázs lényege

Az AdSense arbitrázs lényege, hogy egy weboldalra annak üzemeltetője PPC hirdetések segítségével forgalmat terel, azonban a hirdetések CPC-je alacsonyabb, mint a kattintásonkénti bevétel a weboldalon elhelyezett AdSense hirdetésekből. Ez talán elsőre bonyolultnak hangzik, de ha megnézünk néhány példát, akkor máris sokkal átláthatóbbá válik a dolog:

Példa az AdSense arbitrázsra:

  • Tegyük fel, hogy egy drága kulcsszó köré építesz fel egy weboldalt, mint például a „Mesothelioma” (a Mesothelioma magyarul mellhártyarákot jelent, és első sorban az azbeszt okozhatja) és más ezzel kapcsolatos kulcskifejezések, például „Mesothelioma ügyvéd”. Az utóbbi általában 5 ezer forint körül van. Ez után forgalmat kezdesz el bevonzani erre az oldalra Google AdWords kampányon keresztül úgy, hogy további rákkal kapcsolatos kulcsszavakra licitálsz. Az ilyen kulcsszavak általában csupán 250-300 Ft körül mozognak. A beérkező forgalom nem lesz pontosan célzott, de még így is jó eséllyel növekedik majd meg az átkattintási arányod (CTR). Minden 15. „Mesothelioma” hirdetésre kattintó látogató profitot termel majd neked.

     
  • Az AdSense arbitrázs egy másik kihasználási módja a következő: PPC kampányodat egy másik keresőmotoron (tehát nem a Goole-on) indítod el, ahol kisebb a forgalom, és ezért a licitárak is alacsonyabbak a top kulcsszavakra. Itt az előnyt az olcsóbb licitárak jelentik, azonban a hátrány az, hogy a legtöbb más keresőmotor elenyésző forgalommal rendelkezik a Google-hoz képest.

 

A Google 2006-ban egy olyan fizetési rendszert vezetett be, ami lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy a Google Display Hálózatán (más weboldalakon) elhelyezett hirdetésekre sokkal kevesebbet kelljen licitálniuk, mint a Google találati oldalain megjelenített hirdetésekre. Ez azt jelenti, hogyha utánanézel az AdWords CPC-i között egy bizonyos kulcsszónak, és az eredmény azt mutatja, hogy a CPC-je több ezer forint, akkor még mindig nem biztos, hogy egy e köré a kulcsszó köré épített AdSense weboldallal ne lenne kisebb a hasznod kattintásonként párszáz forintnál. Éppen ezért az AdSense arbitrázs nem túl népszerű, hiszen a licitárak rendkívül alapos tanulmányozását igényli.
 

 

 

címkék: Online marketing

4 growth hacking technika, amikkel a rangsorolás élére juthatsz

2018-12-13

A Growth Hacking leghatékonyabb technikája a keresőoptimalizálás. Ugyanakkor a szimpla SEO nem elég ahhoz, hogy elérd azt a szintet, amit Growth Hackingnek hívunk. Mi kell ehhez? Mutatjuk!

Éttermek rangsorolása a Google Térképen

2018-12-10

Gondolkodtál már valaha azon, hogy miért épp az a három létesítmény jelenik meg a Google Térkép találatok között, valahányszor rákeresel egy város éttermeire? Szeretnél te is bejutni az áhított három közé, hogy minél több kereső felhasználó lássa meg nevedet, valahányszor étkezési...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!