notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi az a Baidu? A Baidu meghatározása, értelmezése marketing szakszótárunkban, melyet Máté Balázs online marketing tanácsadó állított össze marketing alapfogalmakból.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > Baidu

Baidu


Mi az a Baidu?

A Baidu a legnépszerűbb keresőmotor Kínában, és egyben a világ egyik legnagyobb vállalata is. A Baidut gyakran emlegetik a kínai Google-ként, mégpedig jó okokból: a két keresőmotor mind felépítésében, mind funkcióiban nagyon hasonlít egymáshoz. Mindkettő különféle keresési lehetőségeket (webhelyek, képek, stb.) kínál, továbbá van saját email szolgáltatójuk, fordítójuk, és online térképük is. A Baidu 2000 óta működik, és megalapítása óta egyre csak növekedett.

 

A Baiud története

A pekingi székhelyű céget 2000 január 1-én alapította Robin Li és Eric Xu. A keresőmotor hamar nagyon híressé vált Kínában, és rövid időn belül sok követőt szerzett. A szolgáltatás csak 2005-ben vált publikussá, és már a nyitás napján 354%-os megtérülést hozott a vállalatnak.

 

Megalapítása óta a Baidu vált Kína meghatározó keresőmotorjává. Eleinte komoly versengésben állt a Google-al, azonban Kína szigorú digitális törvényeinek és rendeleteinek köszönhetően a Google és szolgáltatásait (Kereső, Gmail, Fordító, Drive, stb.) 2010-től tiltani kezdték az egész országban, így a Baidu kényelmes „győzelmet” arathatott. 2013 novemberére a Google keresőpiaci részesedése 1,7%-ra esett a 2009 augusztusi 36,2%-ról. A Google minden oldala a mai napig is tiltva vannak Kínában, így a Baidunak nincs igazi versenytársa a kínai keresőpiacon.

 

Érdekességek a Baiduról

  • A Baidu név szó szerint azt jelenti, hogy „számtalanszor”, vagy „százszor”.
  • A Baidu jelenleg a világ hatodik legnagyobb internetes vállalata, Kínában pedig a harmadik  Tencent és az Alibaba mögött.
  • A Baidu 2017-ben Kína keresőpiacának 80%-ával rendelkezett.
  • 2016 szeptemberében a havi aktív felhasználók száma elérte a 660 milliót.
  • Mivel számos márka fontos marketingplatformként tekint rá, a Baidu hirdetési hálózata több mint 650 ezer ügyfelet szolgál ki.
  • Amellett, hogy Kína legnépszerűbb keresőszolgáltatása, a Baidu számos egyéb szolgáltatást is kínál, úgymint a Baidu Music zenei platformot, egy Wikipédiához hasonló online enciklopédiát (Baidu Baike), egy térképszolgáltatást (Baidu Map), és még sok mást is.
  • A kínai online cenzúrának köszönhetően számos kulcsszót kitiltottak a Baiduról, hogy a felhasználók ne férhessenek hozzá a kéretlennek ítélt tartalmakhoz.
  • A Baidu analitikai platformja, a Tongji csak kínai nyelven érhető el, és általánosságban nem tartják kifejezetten biztonságosnak.
  • Habár egy egész világon elérhető webhely, a Baidu felhasználóbázisának 93,4%-a Kínából származik.
  • A Baidu jelenleg az online keresőpiac 10,47%-ával rendelkezik.
Online marketing

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 111

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
377 321
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Remarketing

A remarketing a Google AdWords sajátos kifejezése a retargeting-re.

E-mail marketing

Mi az az e-mail marketing? Az e-mail marketing lényegében az e-mailek...

Ösztönzők

Az internetes marketing világában az ösztönzők egy ajánlathoz...

RankBrain

A RankBrain (Rank Agy) a Google egyik legjelentősebb algoritmusa. A keresőóriás 2015...

Drip Marketing

Olyan marketing kommunikációs üzenetek, amelyeket előre megírnak, majd a meglévő és...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.