Ami túlmutat a kulcsszavakon: 7 koncepció a haladó szintű On-Page SEO működtetéséhez 2. rész

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Ami túlmutat a kulcsszavakon: 7 koncepció a haladó szintű On-Page SEO működtetéséhez 2. rész

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ami túlmutat a kulcsszavakon: 7 koncepció a haladó szintű On-Page SEO működtetéséhez 2. rész


2014/11/15
Máté Balázs, online marketing tanácsadó
A keresőoptimalizálás magas szintű technikáiról írtunk cikkünk első részében, melyet ebben a részben a SEO újabb trükkjeivel egészítünk ki. Vigyázat, csak haladóknak! 
 
Ami túlmutat a kulcsszavakon: 7 koncepció a haladó szintű On-Page SEO működtetéséhez 2. rész
 
 
 
 
 

Az oldal szegmentációja

Az, hogy pontosan hova helyezed el a szavakat a weboldaladon, majdnem olyan fontos momentum, mint maguk a szavak.
 
Minden egyes weboldal különböző részekre van felosztva – fejlécre, lábjegyzetre, oldalsávra, stb… A keresőmotorok azon is dolgoznak, hogy megállapítsák, melyik része a legfontosabb a weboldaladnak. A Microsoft és a Google is rengeteg olyan mintával rendelkezik, ami alapján megállapítja, hogy a feltöltött tartalmad melyik része a leghangsúlyosabb.
 
A középen elhelyezett tartalmak általában sokkal fontosabb szerepet töltenek be a honlapokon, mint az oldalsávban, vagy más egyéb helyen elhelyezettek – ezért az ilyen mellékes helyekre feltöltött szövegek megírásakor kalkulálni kell arra, hogy kisebb lesz a jelentősége.
 
Ez a felosztás még inkább felértékelődik, ha mobil platformon nézünk egy-egy weboldalt, hiszen ez a felület a kevésbé fontosnak tartott részeket gyakran elrejti, nem jeleníti meg. A keresőmotorok algoritmusai arra törekszenek, hogy a felhasználóknak olyan weboldalakat juttassanak el, amelyek láthatók és érdekesek is számukra, ezért ezek a részek a honlapon különleges figyelmet érdemelnek.
 
 

Többet szeretnél tudni az online marketingről? Szeretnéd tudni, hogyan lehet az Internetből igazán hatékonyan "pénzt csinálni"? Gyere el tanfolyamainkra, 16 év tapasztalatával mi biztosan neked is tudunk segíteni! Kattints ide most! 
 

 

Jelentésbeli távolságok és a kifejezések kapcsolata 

Marketing konzultáció és audit
Amikor az On-Page optimalizálásról beszélünk, a jelentésbeli távolság a szövegben szereplő szavak és kifejezések kapcsolatára utal – tehát nem a fizikai távolságra, amely a két szó között található. Arra koncentrál, hogy egy-egy szó hogyan viszonyul a szöveghez, a paragrafusokhoz, vagy más HTML elemhez.
 
De honnan tudja a keresőmotor, hogy a Labrador szó a kutya fajtákhoz tartozik, amikor a két kifejezés nem szerepel egy mondatban?
 
A keresőmotorok ezt úgy oldják meg, hogy a szavak és kifejezések távolságát mérik már HTML elemekkel összevetve. Szemantikailag minél közelebb állnak egymáshoz ezek a kifejezések, annál inkább hajlamos a motor relevánsnak ítélni a kapcsolatot. Például az egy bekezdésben szereplő szavakat sokkal inkább összetartozónak érzékeli, mint a külön bekezdésben szereplő kifejezéseket.
 
Továbbá, a HTML elemek gyakran lerövidítik ezeket a távolságokat azzal, hogy összevonják őket. Például egy lista elemeit egyenlő távolságúnak érez független attól, hogy a lista elején vagy végén helyezkedik el a szó, és ugyan így a dokumentum címét az egész tartalomhoz csatolja.
 
Ebben a témakörben teszünk egy kis kitérőt, hogy megemlítsük a Schema.org weboldalt. Ez az oldal lehetőséget nyújt számodra, hogy az egyes szavak jelentései közti távolságot úgy építsd fel a weboldaladon, hogy az nyilvánvalóan definiálja a köztük lévő kapcsolatot. A pozitívum ebben a kis programban az az, hogy nem hagy lehetőséget a keresőmotoroknak a találgatásra, esetleg tévedésre – hanem egyértelműen jelzi, hogy melyik szavak tartoznak össze. A kutatások kevésbé ismerik el ezt a módszert. 
 

Előfordulások kapcsolata, és kifejezés-központú indexelés

Eddig a pontig a különálló kulcsszavakat vizsgáltuk, és a köztük lévő kapcsolatokat. A keresőmotorok azonban olyan metódusokat is alkalmaznak, amelyeknél az indexelés komplett kifejezéseken alapul, és így a weboldalak besorolásának a hosszabb kifejezéseket is figyelembe veszik.
 
Ez a kifejezés-alapú indexelés
Nem az a legérdekesebb ebben a folyamatban, hogy a Google hogyan determinálja a fontosabb kifejezéseket, hanem hogy hogyan tudja ezeket felhasználni a weboldalak besorolása során. 
 
Az együtt előfordulások koncepcióját alkalmazva a keresőmotorok képesek rá, hogy a beírt kifejezésekből megjósolják a kifejezés lehetséges befejezését. Ha a fő témaköröd megcélozza a Hajdú Péter kifejezést, mivel az sokszor fordul elő a „frizbi” kifejezéssel, vagy az TV2 szóval, ezért nagyobb eséllyel kapsz eredményül olyan oldalakat, amelyek ezeket is tartalmazzák, mint azokat, amelyekből ez hiányzik. 
 
Ha ehhez még hozzávesszük az olyan linkeket, amelyek szintén erős kapcsolatot mutatnak az említett kifejezésekkel, máris egy nagyon erős kontextust kapunk, amelyet a keresőmotor nagy eséllyel sorol be jó helyre a találati listában.
 

Létező dolgok jellegzetességei

Ha a jövőbe tekintünk egy kicsit, várható, hogy a kereső motorok a tényleges, valós dolgok közti kapcsolatokat is feltérképezik, és bevezetik algoritmusaikba. 
 
Ez a technika olyan hagyományos módszereket alapul, mint a TF-IDF, amely segítségével releváns kifejezéseket talál egy-egy adott, létező dologra a köztük lévő kapcsolat alapján. Ez a dolog bármi lehet, ami a való életben létező és megfogható, például egy személy, vagy egy filmbeli hős, stb…
Minél erősebb a kapcsolat a létező dolog és az oldalon található kifejezések között, annál relevánsabbnak tartja a keresőmotor azt a dolgot a témakörben.
 

Praktikák a jobb On-Page optimalizálás kialakításához

Beszéltünk olyan alapvető dolgokról, mint a kulcsszavak elhelyezése, vagy a már haladó jellegű praktikákról, mint a téma megcélzása – amelyeket alapvetően viszonylag egyszerű a weboldalad tartalmába belefoglalni. Bár a legtöbbünknek nem áll rendelkezésére olyan eszköz, amellyel a kifejezések közti kapcsolatokat tudjuk mérni a weboldalunkon, azért van néhány egyszerű lépés, amelyet érdemes betartanunk, amikor tartalmat készítünk az oldalunkra:
 
  1. Kulcsszó kutatás a weboldalad részére: habár azt már leírtuk, hogy önmagában a kulcsszavak dobálása nem vezet igazán eredményre, a tervezés mégis itt kezdődik. Kutass utána, hogy mely szavak lehetnek a Te kulcsszavaid, és melyek azok, amelyekre a leginkább rákeresnek az emberek. Nézd meg, hogy milyen kifejezéseket szeretnél megcélozni, és melyek azok, amelyek ehhez közel állnak, és populárisak az olvasók körében. A cél az, hogy olyan keresőszavakra optimalizálj, amelyre leginkább rákeres célközönséged.
  2. Keresgélj a témakörök és kifejezések között: kicsit hagyd el a tőszavakban való keresgélést, és nézz utána, hogy milyen témakörökben kereshető a tartalmad. Keress minden egyes kulcsszavadhoz egy másikat, amely nagyon közel áll hozzá. Ha az emberek a témádról beszélnek, milyen szavakkal írják le azt? Milyen tulajdonságokkal rendelkezik a témaköröd? Ezeket a kiegészítő szavakat használd fel, amikor a központi témaköröd köré építesz tartalmat. 
  3. Amikor a tartalmadat tervezed meg, válaszolj meg annyi kérdést, amennyit csak tudsz: a jó tartalom jó kérdésekre ad választ, és a hozzá közel álló tartalmak is reflektálnak erre. Ha jó helyre sorol be a kereső egy-egy problémakör kapcsán az azt jelenti, hogy úgy gondolja, a te leírásodban a kérdésre ott a válasz. Amikor a témád köré építesz tartalmat, azt csináld úgy, hogy valóban megérdemelje az első helyet a keresési listákon, és valóban adj választ a felmerülő problémákra.
  4. Használj egyszerű nyelvezetet, és szinonimákat: amikor a kulcsszavaid próbálod meghatározni, nagyon hasznos ha belegondolsz, hogy milyen más módon kereshetnek rá az emberek a tartalmadra, és ezeket a kifejezéseket is integráld. 
  5. A legfontosabb tartalmat az oldal legjelentősebb pontjára helyezd el: ha valami tényleg fontos tartalmat töltesz fel, azt ne a lábjegyzetbe vagy az oldalsávra tedd. Ne próbáld meg átvágni a keresőmotort JavaScript és CSS trükkökkel, a fontos tartalmaknak ott a helye, ahol a leginkább szem előtt van.
  6. Építsd fel a tartalmat tudatosan: a fejlécek, a bekezdések, a listák és a különböző táblák mind segítik a keresőmotorokat, hogy megértsék a témaköröd. Egy átlátható weboldalnak nagyjából úgy kell kinéznie, mint egy egyetemi tananyagnak. Fogalmazz bele instrukciókat, magyarázatokat, konklúziókat, foglald bekezdésekbe az összetartozó dolgokat, és figyelj a helyesírásra is.
  7. Ahhoz, hogy nagyszerű tartalmat készítsünk nincs szükség szuper számítógépre. Ha úgy írunk, mintha ember az emberrel akarna közölni valamit, az oldalunk optimalizáltsága nagyon effektív eredményeket hozhat.  
 
 
 

Még több haladó SEO trükk cikkünk első részében! Kattins ide: Ami túlmutat a kulcsszavakon: 7 koncepció a haladó szintű On-Page SEO működtetéséhez 1. rész

 

 
 
SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 127

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
164 960
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Információs termék

Egy információs termék valamilyen médián keresztül kommunikált információt jelent. Ezek a...

Olvasási időtartam

Mit is jelent az olvasási időtartam? Az olvasási időtartam azt jelzi, hogy egy...

Szöveges hirdetés

Mit jelent pontosan a szöveges hirdetés, azaz a Text Ad? Olyan online...

Algoritmus

Mi az az algoritmus? Az algoritmus egy olyan parancskészlet, amely célja egy...

PDF

A népszerű PDF kiterjesztés a Portable Document Format (hordozható dokumentum formátum) szavak...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.