notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ami túlmutat a kulcsszavakon: 7 koncepció a haladó szintű On-Page SEO működtetéséhez 2. rész

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Ami túlmutat a kulcsszavakon: 7 koncepció a haladó szintű On-Page SEO működtetéséhez 2. rész

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ami túlmutat a kulcsszavakon: 7 koncepció a haladó szintű On-Page SEO működtetéséhez 2. rész


2014/11/15
Máté Balázs, online marketing tanácsadó
A keresőoptimalizálás magas szintű technikáiról írtunk cikkünk első részében, melyet ebben a részben a SEO újabb trükkjeivel egészítünk ki. Vigyázat, csak haladóknak! 
 
Ami túlmutat a kulcsszavakon: 7 koncepció a haladó szintű On-Page SEO működtetéséhez 2. rész
 
 
 
 
 

Az oldal szegmentációja

Az, hogy pontosan hova helyezed el a szavakat a weboldaladon, majdnem olyan fontos momentum, mint maguk a szavak.
 
Minden egyes weboldal különböző részekre van felosztva – fejlécre, lábjegyzetre, oldalsávra, stb… A keresőmotorok azon is dolgoznak, hogy megállapítsák, melyik része a legfontosabb a weboldaladnak. A Microsoft és a Google is rengeteg olyan mintával rendelkezik, ami alapján megállapítja, hogy a feltöltött tartalmad melyik része a leghangsúlyosabb.
 
A középen elhelyezett tartalmak általában sokkal fontosabb szerepet töltenek be a honlapokon, mint az oldalsávban, vagy más egyéb helyen elhelyezettek – ezért az ilyen mellékes helyekre feltöltött szövegek megírásakor kalkulálni kell arra, hogy kisebb lesz a jelentősége.
 
Ez a felosztás még inkább felértékelődik, ha mobil platformon nézünk egy-egy weboldalt, hiszen ez a felület a kevésbé fontosnak tartott részeket gyakran elrejti, nem jeleníti meg. A keresőmotorok algoritmusai arra törekszenek, hogy a felhasználóknak olyan weboldalakat juttassanak el, amelyek láthatók és érdekesek is számukra, ezért ezek a részek a honlapon különleges figyelmet érdemelnek.
 
 

Többet szeretnél tudni az online marketingről? Szeretnéd tudni, hogyan lehet az Internetből igazán hatékonyan "pénzt csinálni"? Gyere el tanfolyamainkra, 16 év tapasztalatával mi biztosan neked is tudunk segíteni! Kattints ide most! 
 

 

Jelentésbeli távolságok és a kifejezések kapcsolata 

Pihengetünk?
Amikor az On-Page optimalizálásról beszélünk, a jelentésbeli távolság a szövegben szereplő szavak és kifejezések kapcsolatára utal – tehát nem a fizikai távolságra, amely a két szó között található. Arra koncentrál, hogy egy-egy szó hogyan viszonyul a szöveghez, a paragrafusokhoz, vagy más HTML elemhez.
 
De honnan tudja a keresőmotor, hogy a Labrador szó a kutya fajtákhoz tartozik, amikor a két kifejezés nem szerepel egy mondatban?
 
A keresőmotorok ezt úgy oldják meg, hogy a szavak és kifejezések távolságát mérik már HTML elemekkel összevetve. Szemantikailag minél közelebb állnak egymáshoz ezek a kifejezések, annál inkább hajlamos a motor relevánsnak ítélni a kapcsolatot. Például az egy bekezdésben szereplő szavakat sokkal inkább összetartozónak érzékeli, mint a külön bekezdésben szereplő kifejezéseket.
 
Továbbá, a HTML elemek gyakran lerövidítik ezeket a távolságokat azzal, hogy összevonják őket. Például egy lista elemeit egyenlő távolságúnak érez független attól, hogy a lista elején vagy végén helyezkedik el a szó, és ugyan így a dokumentum címét az egész tartalomhoz csatolja.
 
Ebben a témakörben teszünk egy kis kitérőt, hogy megemlítsük a Schema.org weboldalt. Ez az oldal lehetőséget nyújt számodra, hogy az egyes szavak jelentései közti távolságot úgy építsd fel a weboldaladon, hogy az nyilvánvalóan definiálja a köztük lévő kapcsolatot. A pozitívum ebben a kis programban az az, hogy nem hagy lehetőséget a keresőmotoroknak a találgatásra, esetleg tévedésre – hanem egyértelműen jelzi, hogy melyik szavak tartoznak össze. A kutatások kevésbé ismerik el ezt a módszert. 
 

Előfordulások kapcsolata, és kifejezés-központú indexelés

Eddig a pontig a különálló kulcsszavakat vizsgáltuk, és a köztük lévő kapcsolatokat. A keresőmotorok azonban olyan metódusokat is alkalmaznak, amelyeknél az indexelés komplett kifejezéseken alapul, és így a weboldalak besorolásának a hosszabb kifejezéseket is figyelembe veszik.
 
Ez a kifejezés-alapú indexelés
Nem az a legérdekesebb ebben a folyamatban, hogy a Google hogyan determinálja a fontosabb kifejezéseket, hanem hogy hogyan tudja ezeket felhasználni a weboldalak besorolása során. 
 
Az együtt előfordulások koncepcióját alkalmazva a keresőmotorok képesek rá, hogy a beírt kifejezésekből megjósolják a kifejezés lehetséges befejezését. Ha a fő témaköröd megcélozza a Hajdú Péter kifejezést, mivel az sokszor fordul elő a „frizbi” kifejezéssel, vagy az TV2 szóval, ezért nagyobb eséllyel kapsz eredményül olyan oldalakat, amelyek ezeket is tartalmazzák, mint azokat, amelyekből ez hiányzik. 
 
Ha ehhez még hozzávesszük az olyan linkeket, amelyek szintén erős kapcsolatot mutatnak az említett kifejezésekkel, máris egy nagyon erős kontextust kapunk, amelyet a keresőmotor nagy eséllyel sorol be jó helyre a találati listában.
 

Létező dolgok jellegzetességei

Ha a jövőbe tekintünk egy kicsit, várható, hogy a kereső motorok a tényleges, valós dolgok közti kapcsolatokat is feltérképezik, és bevezetik algoritmusaikba. 
 
Ez a technika olyan hagyományos módszereket alapul, mint a TF-IDF, amely segítségével releváns kifejezéseket talál egy-egy adott, létező dologra a köztük lévő kapcsolat alapján. Ez a dolog bármi lehet, ami a való életben létező és megfogható, például egy személy, vagy egy filmbeli hős, stb…
Minél erősebb a kapcsolat a létező dolog és az oldalon található kifejezések között, annál relevánsabbnak tartja a keresőmotor azt a dolgot a témakörben.
 

Praktikák a jobb On-Page optimalizálás kialakításához

Beszéltünk olyan alapvető dolgokról, mint a kulcsszavak elhelyezése, vagy a már haladó jellegű praktikákról, mint a téma megcélzása – amelyeket alapvetően viszonylag egyszerű a weboldalad tartalmába belefoglalni. Bár a legtöbbünknek nem áll rendelkezésére olyan eszköz, amellyel a kifejezések közti kapcsolatokat tudjuk mérni a weboldalunkon, azért van néhány egyszerű lépés, amelyet érdemes betartanunk, amikor tartalmat készítünk az oldalunkra:
 
  1. Kulcsszó kutatás a weboldalad részére: habár azt már leírtuk, hogy önmagában a kulcsszavak dobálása nem vezet igazán eredményre, a tervezés mégis itt kezdődik. Kutass utána, hogy mely szavak lehetnek a Te kulcsszavaid, és melyek azok, amelyekre a leginkább rákeresnek az emberek. Nézd meg, hogy milyen kifejezéseket szeretnél megcélozni, és melyek azok, amelyek ehhez közel állnak, és populárisak az olvasók körében. A cél az, hogy olyan keresőszavakra optimalizálj, amelyre leginkább rákeres célközönséged.
  2. Keresgélj a témakörök és kifejezések között: kicsit hagyd el a tőszavakban való keresgélést, és nézz utána, hogy milyen témakörökben kereshető a tartalmad. Keress minden egyes kulcsszavadhoz egy másikat, amely nagyon közel áll hozzá. Ha az emberek a témádról beszélnek, milyen szavakkal írják le azt? Milyen tulajdonságokkal rendelkezik a témaköröd? Ezeket a kiegészítő szavakat használd fel, amikor a központi témaköröd köré építesz tartalmat. 
  3. Amikor a tartalmadat tervezed meg, válaszolj meg annyi kérdést, amennyit csak tudsz: a jó tartalom jó kérdésekre ad választ, és a hozzá közel álló tartalmak is reflektálnak erre. Ha jó helyre sorol be a kereső egy-egy problémakör kapcsán az azt jelenti, hogy úgy gondolja, a te leírásodban a kérdésre ott a válasz. Amikor a témád köré építesz tartalmat, azt csináld úgy, hogy valóban megérdemelje az első helyet a keresési listákon, és valóban adj választ a felmerülő problémákra.
  4. Használj egyszerű nyelvezetet, és szinonimákat: amikor a kulcsszavaid próbálod meghatározni, nagyon hasznos ha belegondolsz, hogy milyen más módon kereshetnek rá az emberek a tartalmadra, és ezeket a kifejezéseket is integráld. 
  5. A legfontosabb tartalmat az oldal legjelentősebb pontjára helyezd el: ha valami tényleg fontos tartalmat töltesz fel, azt ne a lábjegyzetbe vagy az oldalsávra tedd. Ne próbáld meg átvágni a keresőmotort JavaScript és CSS trükkökkel, a fontos tartalmaknak ott a helye, ahol a leginkább szem előtt van.
  6. Építsd fel a tartalmat tudatosan: a fejlécek, a bekezdések, a listák és a különböző táblák mind segítik a keresőmotorokat, hogy megértsék a témaköröd. Egy átlátható weboldalnak nagyjából úgy kell kinéznie, mint egy egyetemi tananyagnak. Fogalmazz bele instrukciókat, magyarázatokat, konklúziókat, foglald bekezdésekbe az összetartozó dolgokat, és figyelj a helyesírásra is.
  7. Ahhoz, hogy nagyszerű tartalmat készítsünk nincs szükség szuper számítógépre. Ha úgy írunk, mintha ember az emberrel akarna közölni valamit, az oldalunk optimalizáltsága nagyon effektív eredményeket hozhat.  
 
 
 

Még több haladó SEO trükk cikkünk első részében! Kattins ide: Ami túlmutat a kulcsszavakon: 7 koncepció a haladó szintű On-Page SEO működtetéséhez 1. rész

 

 
 
SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
479 583
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Internet marketing

Bármilyen módszer, amellyel az internetet használókat elérheted – SEM, SEO, stb.   A...

Teljesítményterv

Mi is az a teljesítményterv? Teljesítményterv akkor...

Automata tartalomgyártó

Mi az az automata tartalomgyártó? Az automata tartalomgyártó egy...

Link álcázás

A link álcázás a hivatkozások eltakarását jelenti,...

Internet

 Az online/internet marketing  története kialakulásától napjainkig   Az online marketing...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.