6 keresőoptimalizálási hiba, amit túl sokan követnek el . Te ne tedd!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > 6 keresőoptimalizálási hiba, amit túl sokan követnek el .Te ne tedd!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

6 keresőoptimalizálási hiba, amit túl sokan követnek el .Te ne tedd!


2013/09/13
Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó
Feltörekvő keresőoptimalizáló titánok gyors eredménnyel kecsegtető SEO módszereket rebesgetnek, melyeknek gyakran kitiltás a vége… Te mindig képben vagy a legújabb SEO módszerekről? Mindig ki is próbálod őket? Lehet, hogy nem kéne, mert előfordul, hogy egy oldal használni kezd egy technikát, melyet aztán többen is követnek, majd kiderül róla, hogy teljesen haszontalan, sőt, káros. Nem véletlenül tesztelünk le mi mindent kísérleti domaineken…  Most elmondjuk tesztjeink eredményét! 
 
6 keresőoptimalizálási  hiba, amit túl sokan követnek el . Te ne tedd!
Ha valaki használ valamilyen keresőoptimalizálási  módszert, nem jelenti feltétlenül, hogy az jó is. Olvasod egy fórumban, hallottad egy ismerőstől, hogy ez a tuti megoldás, ami a Google lista elejére kerül, kipróbálod és csodálkozol….  Most bemutatjuk nektek a leggyakrabban elkövetett hibákat, amelyek mind a felhasználóknak, mind a látogatottságnak és a SEO-nak is rosszat tesznek.
 

Keresőoptimalizálás hiba 1.: Infinite Scroll, vagyis a folytonos görgetés használata

 
Ez a technika weboldalaknál mindenképp látványos, azonban a legtöbb weboldal célját tekintve nem hasznos. Van egy bizonyos magyar marketing irányzat, ami ezt a megoldást nagyon nyomja, de rossz hírünk van, ez hatalmas hiba! Olyan oldalaknál jó ötlet, ahol lineáris tartalmakat láthatunk egymás után (szinte) a végtelenségig, így folyamatosan görgetve folyamatosan kapjuk az információt. Erre remek példa a Facebook, de ez a legtöbb oldal esetében nem hasznos funkció.
 
Mielőtt oldaladat egy végtelenségig görgethető listává alakítod, tedd fel magadnak a következő kérdéseket:
  • Van valamilyen történet, amit el szeretnél mondani?
  • A görgetés fárasztó, vagy akár a végtelenségig is görgetnél?
  • Azok a tartalmak, amelyeket közzé szeretnél tenni, alapvetően már listaszerűen vannak elrendezve?
  • Van rá okod, hogy oldalad tartalmát feloszd?
  • Olyan helyen szeretnél infinite scroll-t alkalmazni, ahol annak használata nem indokolt? (pl.: főoldal)?
 
Sajnáljuk, hogy ezt kell mondanunk, de ne használj infinite scrollt, mert használata egy rémálom. Hogy miért?
Egy weboldalnak információt kell közvetítenie felhasználóinak és ezt a célt az infinite scroll megöli.
Egyértelműen rosszat tesz a SEO-nak is, hiszen kevesebb weboldalt tudsz optimalizálni.
A túl sok információban el lehet veszni.
A végtelen mennyiségű tartalom túl tudja terhelni a böngészőt, így belassul az oldalad, ami a felhasználói élményt rontja, ami miatt sokan vissza sem fognak térni az oldalra.
 
 

Ha nem igazodsz el az irányelvek között, szeretnél keresőoptimalizáltabb weboldalt, több látogatót - akik valóban a vevőid - kérd segítségünket! Olvasd el, mit tehetünk üzleted sikerének érdekében itt! 
 

 

Keresőoptimalizálás hiba 2. Ragadós navigáció

Marketing konzultáció és audit
 
Az ilyen navigációs felületek nem mozognak a görgetéssel, így bármerre mész az oldalon, az ott lesz előtted. Ezek lehetnek az oldal tetején, alján, de akár az oldalán is.
Természetesen léteznek olyan oldalak, ahol ésszerű 100-200 pixelnyi helyet elfoglalni az oldal méretéből. Hab a tortán, hogy ez a navigációs modul el se tűnik (vagy rosszabb, ha eltűnik, aztán ismét előjön).
Egy ilyen navigációhoz képest sokkal hasznosabb egy jól működő keresési lehetőség az oldalon.
Mit szólnál egy navigációs elemhez az oldal alján? Hogy mi mit ajánlunk? Inkább ne használd. Az ilyenek egyedül a marketingeseidnek lehetnek jók, de az egyszerű felhasználók életét megnehezíthetik.
Ha a ragadós navigációt megemlítjük, az idegesítési ráta egyedül a használatától és a közönségtől függ.
Ha mindenképp használni szeretnéd, tedd lehetővé, hogy ki lehessen kapcsolni vagy elrejteni ezt a funkciót.
 
 

Keresőoptimalizálás hiba 3. Bármilyen Auto-Play (magától elinduló) lehetőség

 
Sose használj Auto-Play jellegű tartalmakat oldalon, se videó, se zene, se animáció formájában. Senki sem szereti, ha váratlanul elindul egy videó vagy hang, aminek nem tudjuk a forrását és mire megtaláljuk, az őrületbe kerget. Ilyenkor a legtöbben még az oldalt is bezárják.
És az animáció? Annak nincs hangja. Mégis ugyanolyan zavaró lehet, mint a videó, így ennek használatát is érdemes elkerülni.
 
 

Keresőoptimalizálás hiba 4. A másolat másolata

 
Manapság mindenki másol mindent, hogy több tartalma legyen. Akik nem értenek az keresőoptimalizáláshoz, azok nem is értik, miért jó vagy rossz, amit csinálnak, csak követik az éppen divatos technikákat. A 2012-es év a tartalommarketingről szólt, ami nem volt újdonság, csak sokan először hallottak ilyesmiről, így egyre többen kezdték használni.
És hogy mi is ezzel a baj? Semmi baj nincs vele, ha tartalmaid tiszták, érthetőek és illeszkednek oldalad tartalmához.
Sokan azonban feláldozzák elveiket és a minőséget a látogatottságért, ami nincs rendben.
Az ilyen módszereket a Google nem díjazza, nem kerülsz velük előrébb a keresőkben, sőt, még büntetést is kaphatsz értük, így oldalad nem lesz listázva. Kérdezd meg olyan oldalak tulajait, akiket a Google törölt a keresési listákról. Persze csak ha megtalálod őket…
 

Keresőoptimalizálás hiba 5. Kulcsszó zsúfolás a címkefelhőkben

 
A címkefelhő használata azért jött létre eredetileg, hogy az oldal felhasználói megtalálják a számukra érdekes tartalmakat. Sajnos a weboldalakon ezeket úgy használják mostanában, hogy dupla tartalmakat hoznak létre vagy egyszerűen üres cikkeket, csakhogy kulcsszavakkal zsúfolják tele őket. Így igazából tartalom nem lesz az oldalon, ami gondot jelenthet.
A kulcsszavaknak pontosaknak kell lenniük, illeszkedniük kell a tartalmakhoz és nem szabad túl sokat használni belőlük. A kulcsszavakat arra kell használnod, hogy segíts látogatóidnak eligazodni az oldalon, nem arra, hogy ilyen módszerekkel növeld keresőoptimalizáltságodat.
 

Keresőoptimalizálás hiba 6. Vertikálisan görgethető oldalak

 
Ez az elnevezés zavaró lehet, mivel a legtöbb oldal vertikálisan görgethető. Az ilyen oldalak leginkább az infinite scroll alapú oldalakra emlékeztetnek, azonban itt egy történetet vezethetünk végig. Vegyük például ezt az oldalt. (http://artofflightmovie.com/).
Az ilyen oldalak jobban hasonlítanak egy interaktív térhez, mind kétdimenziós oldalhoz. Igen kreatívak az ilyen oldalak, azonban rosszul is elsülhetnek és sajnos a legtöbb esetben így is járunk. Kezelhetetlen és kaotikus felületekkel találkozunk, amik inkább bosszantóak, mint csábítóak.
Nem csak a felhasználói élményt rontják, de SEO szempontból is igen rosszak, mivel nehezen optimalizálhatók. 
 

Hogy ez mind miért rossz?

Miért használja ennyi oldal ezeket a technikákat, ha nem jók? Mondjuk azért, mert az egyik cégvezető, IT-s, fejlesztő azt mondja: ”Hé! Ezt próbáljuk ki, mert jól néz ki! Az embereknek tetszeni fog!” Aztán hosszas fejlesztés után kiderül, hogy az emberek mégsem szeretik az ilyesmit.
 

 

Kapcsolódó cikk, olvasd el ezt is: Nem jön elég jó helyen weboldalad a Google találati rangsorában? Megmutatjuk a hibákat, amiket elkövethettél, és büntetés járt érte!


 

SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 131

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
164 960
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Földrajzi hely alapú célzás

Lehetővé teszi, hogy a lehetséges ügyfeleket tartózkodási helyük alapján célozd meg a...

HTML

MI az a HTML, mire jó, magyarázat és leírás     A HTML angol mozaikszó, jelentése...

JavaScript

Mi az a JavaScript? A JavaScript (röviden JS) egy programozási nyelv, amelyet...

Permalink

A permalink egy bizonyos blogbejegyzésre vagy fórumtémára mutató...

Előny

Mit is jelent az előny?   Az előny egy termék vagy szolgáltatás értéke, amelyet az azt...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.