Így kerüld el a 6 leggyakoribb hibát a turisztikai SEO-ban 2019-ben

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Így kerüld el a 6 leggyakoribb hibát a turisztikai SEO-ban 2019-ben

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így kerüld el a 6 leggyakoribb hibát a turisztikai SEO-ban 2019-ben


2019/01/06
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A turisztikai keresőoptimalizálás, vagyis SEO egy ijesztően összetett dolog. Rengeteg hibát elkövethetsz, ami rontja helyezésedet a Google találati listáján. Mutatjuk, mit tegyél és mit ne 2019-ben! 

Így kerüld el a 6 leggyakoribb hibát a turisztikai SEO-ban 2019-ben

A turisztikai keresőoptimalizálás, vagyis SEO egy ijesztően összetett dolog. Egy utazási iroda webhelyén megszámlálhatatlanul sok oldalt, repülőinformációt, foglalási adatot, üresedési adatot, célállomást és egyebeket kell kezelniük a marketingeseknek, nem is beszélve a megannyi API-ról, amik használhatóvá teszik a szolgáltatást különböző eszközökön is.

 

Mindezt figyelembe véve SEO szempontjából nem éppen leányálom turisztikai webhelyet kezelni.

 

Értelemszerűen rengeteg hiba becsúszhat az optimalizáláskor, ha ennyi mindenre kell odafigyelni, de egy kis odafigyeléssel, és következő listánkkal elkerülheted/kiszűrheted/kijavíthatod a figyelmetlenségből adódó SEO problémákat!

 

Marketing konzultáció és audit

1. Túl sok indexelt oldal

Egy utazási webhelyen temérdek szűrő áll a felhasználók rendelkezésére, amikkel pontosan megadhatják, hogy mikor szeretnének utazni, hová, hogy milyen szolgáltatásokra vágynak, és így tovább.

 

Egy utazás összes lehetséges paramétere megjelenik az URL-ben, ami komoly problémaforrás lehet, mert óvatlanságból indexelhetők maradnak a keresőmotorok számára. A baj az, hogy ezek az oldalak csak egy adott felhasználó számára értékesek, amit a keresőmotorok nem igazán szeretnek. Ez több okból is bajos lehet:

  • A rengeteg hasonló oldal miatt a keresőmotorok nehezen tudják eldönteni, hogy melyik a legrelevánsabb URL, amit meg kellene jeleníteniük egy adott lekérdezésre.
  • A sok oldal között nagyon sekélyesen osztódik el a domain tekintélye.
  • Elképzelhetetlenül sok duplikált tartalomból származó problémát okozhat.
  • A keresőmotorok robotjainak csak egy bizonyos keretük van az oldalak feltérképezésére – ha ezt az ilyen felesleges tartalmakra pazarolják el, akkor az indexből kimaradhatnak a webhely fontosabb oldalai.


Mi a megoldás?

Először is nyisd meg a Google Search Console eszközét, és vess egy pillantást az Index Lefedettség jelentésre. Kattints az Érvényes szűrőre a grafikon felett, és nézd meg, hogy volt-e mostanában nagyobb ugrás az indexelt oldalak mennyiségében. Ha találsz ilyet, és tudod, hogy nem egy szándékos művelet eredménye, akkor lehet, hogy feleslegesen indexelt oldalaid vannak.

 

A következő lépés végezni egy site: keresést a Google-on, például site:webhelyem.hu – ez felsorolja majd az összes indexelt oldalt webhelyedről. Érdemes megjegyezni, hogy a találatok száma eltérhet attól, amit a Google Search Console az érvényes szűrőn belül mutat.

 

Ha sok olyan URL-t látsz a találatok között, amiknek nincs helyük az indexben, akkor szükséged lesz egy teljes URL listára az összes oldaladról, illetve arról, hogy indexelhetőek-e, vagy sem. Ezt többféle eszközzel is elkészítheted webhelyedről.

 

A problémát többféleképpen is megoldhatod:

  • Használhatsz oldalszintű noindex szabályokat, hogy kizárd a kérdéses oldalakat.
  • Mivel ez a jelenség rengeteg visszamaradt 404-es hibaoldal miatt is előfordulhat, ezeket 301-es átirányítással átirányíthatod egy másik oldalra.
  • Abszolút kanonizációval megadhatod a Google-nak, hogy az oldalak szándékosan duplikáltak.
  • Ahol lehetséges használj rel=”next” és rel=”prev” jelöléseket, jelezve ezzel, hogy az oldalak egy hosszabb sorozat részét képezik.
  • A legegyszerűbb (és legkockázatosabb) verzió a Google URL-paraméterek eszközét használni, amivel megjelölheted a kérdéses oldalakat. Ezzel csak óvatosan, mert nem megfelelő használatával még több bajt okozhatsz webhelyeden.
  • Ha a többi megoldás túl technikainak tűnik, akkor egy biztonságosabb módszer átírni a robots.txt fájlt, és megjelölni benne a kérdéses oldalakat (vagy akár egész könyvtárakat) noindexként. Ez a lépés bármikor visszavonható, és a lista is módosítható.

 

2. Lelketlen oldalcímek

Nem csak a SEO változik, hanem az emberek hozzáállása is az internethez. Ma már nem érdemes kulcsszavakkal teli meta címeket írni az oldalaknak, mert a felhasználók nem ezekre fognak rákattintani. Az átkattintások pedig - mint bizonyára tudod – fontos relevanciajelzők a Google irányába.


Mi a megoldás?

Szóval hogyan lehet jobb meta címeket írni? Nos, mindenképpen próbálj meg hatni a felhasználók érzelmeire. Az emberek az élmények reményében fizetnek be utazásokra – ezeket az élményéhes érzelmeket kell megcéloznod. Nézd meg, hogy jelenleg hogyan prezentálod kínálatodat, és gondolkodj el rajta, hogy milyen érzelmeket váltana ez ki egy felhasználóból.

 

A számozott listák nagyon hatékonyak tudnak lenni, és jól összefoglalják a különböző információkat, amikre egy átlagos látogató kíváncsi lehet. Igyekezz minél több információt elhelyezni az ilyen cikkekben, és tükrözze ezt azok címe is.

 

Használj erőteljes kifejezéseket, úgymint prémium, titkos, lenyűgöző, varázslatos, csodálatos, bizonyított, garantált, pihentető, kaland, biztonságos, vendégszerető, stb.

 

Fel is tüntetheted a legalacsonyabb árat a címben.

 

Próbálj nem automatikusan generált címeket adni oldalaidnak. Persze érdemes továbbra is a megfelelő kulcsszavakat elhelyezni bennük, de igyekezz túllépni a NÉV – HELYSZÍN – MÁRKANÉV sablonon.

 

3. Rossz marketing

A turisztikai szektorban rendszeresen váltogatják egymást a forgalmas és kevésbé forgalmas időszakok (akár szezontól függetlenül is), és ezzel együtt az utazni vágyók szándékai is. Másképpen megfogalmazva: az emberek az év különböző részeiben más és más élményekre vágynak, tehát máshogyan is kell kommunikálni velük.

 

Mi a megoldás?

Ahhoz, hogy megfelelően célozhasd meg célközönségedet, ki kell derítened, hogy mikor mire keresnek rá a legsűrűbben.

  • Vedd elő az elmúlt év email-megnyitottság adatait, és nézd meg, hogy melyek voltak a legnépszerűbb termékek, tartalmak.
  • Használd a Google Analyticset hogy ellenőrizhesd, mely oldalak kapták a legtöbb organikus forgalmat az év különböző időszakaiban.
  • Kérj segítséget a közösségi médiáért felelős munkatársaktól is – a különböző platformok statisztikái sokat elárulhatnak arról, hogy mely tartalmak a legnépszerűbbek a közönség köreiben.
  • Nyisd meg a Google Trend eszközt, és ellenőrizd, hogy az embere a Google-on is akkor és arra keresnek rá, amit eddigi kutatásod mutatott.
  • A különböző kérdezz-felelek jellegű webhelyek (pl. www.gyakorikerdesek.hu) szintén segítenek rávilágítani néhány utazással kapcsolatos érdeklődési körre. A Google is segíthet az ilyen webhelyek feltérképezésében – használd a következő keresést (a KULCSSZÓ lehet bármilyen kifejezés, amire rá szeretnél keresni a webhelyen belül): site:gyakorikerdesek.hu inurl:KULCCSZÓ

 

4. Az információt keresők elhanyagolása

Az utazási tippek, blogok, és útmutatók különálló iparágnak számítanak, de még a kisebb utazási irodák is megcélozhatják maguknak ezt a piacot. Persze nehéz felvenni a versenyt az olyan óriásokkal, mint a TripAdvisor – az utazási irodák általában nehezebben rangsorolnak, mint az utazóblogok, hiszen az utóbbiak sokkal függetlenebbek és hitelesebbek a felhasználók szemében.

 

Mi a megoldás?

Ha szeretnél kitűnni a tömegből, akkor választanod kell valamit, és minden erőddel arra összpontosítani, hogy jobbat kínálj belőle, mint bárki más.

 

Biztosan sok olyan utazási iroda webhelyén jártál már, ahol időjárás-jelentéseket, járatidőket, térképeket, és top 10 listákat találtál. Ezekkel a világon semmi baj nincs, csak éppen semmiben nem különböznek a több tucat egyéb, hasonló webhelytől.

 

Derítsd ki (például a fent említett módszerek valamelyikével), hogy mi az, ami iránt érdeklődnek az emberek utazási témában, és fókuszálj arra – lehetőleg csak arra. Idővel jó eséllyel a te webhelyed lesz az, ami a meghatározó forrásként él majd az emberek tudatában, akár a nemzetközi utazási szabályokról, akár a legjobb éttermekről, akár az időjárásról legyen szó.

 

5. Az webhelyen végzett keresések figyelmen kívül hagyása

Meglepő módon sok utazási webhelyen nincs kereső funkció. Ez nagy hiba, ugyanis az ilyen webhelyeken a rengeteg oldaluk miatt nehéz navigálni, és a keresés igazán megkönnyítheti a felhasználók dolgát.

 

A keresésekből te is rengeteg információt leszűrhetsz, és nem csak azt, hogy pontosan mire is keresnek rá a felhasználók. Például megnézheted, hogy mely oldalakon mire kíváncsiak az emberek. Lehet, hogy a landing oldalakról hiányzik valamilyen fontos információ, mert sokan arra keresnek rá, miután oda kerülnek? Esetleg van valami, amire gyakran rákeresnek a kezdőlapon? Jobb lenne külön gombot kihelyezni ennek?


Mi a megoldás?

Azon kívül, hogy értelemszerűen el kell helyezned egy keresőt webhelyeden, a Google Analytics felületén is érdemes bekapcsolni a keresési analitika követését:

  1. 1.    Navigálj a Google Analytics felületére
  2. 2.    Nyisd meg az Adminisztrálást
  3. 3.    Válaszd ki a fiókot, a tulajdont, és a nézetet, majd kattints a Nézetbeállításokra
  4. 4.    Kapcsold be a Webhelyről indított keresés nyomon követése opciót
  5. 5.    Ne felejtsd el menteni a beállításaidat
  6. 6.    Sablonos 404 hibaoldalak használata az egyediek helyett

 

Előbb vagy utóbb minden felhasználó találkozik egy 404-es hibával, és akárcsak bármilyen más problémát, ezt sem mindegy, hogy hogyan kezeled. Sok webmester humorosra fogja ezeket az oldalakat, hiszen a sablonos 404 hibaoldalak akár ijesztőek is lehetnek a felhasználók számára, akik rögtön sarkon is fordulnak, miután meglátnak egyet.

 

Egy egyszerű „Hoppá, valami nincs rendben…” kezdetű hibaüzenet sokkal barátságosabb, és még tippeket is lehet adni a felhasználónak, hogy mi történhetett (elírt URL cím, rossz hivatkozás, stb.) Ami talán a legfontosabb, egy gombot is el lehet helyezni az oldalon, ami azonnal visszaröpíti a felhasználót a kezdőlapra.

 

Mi a megoldás?

Szóval mi kell egy jó egyéni 404-es hibaoldalhoz?

  • Fogd humorosra, de ne vidd túlzásba
  • Helyezz el egy keresősávot, ami lehetővé teszi a felhasználónak, hogy valami mást is megnézzen a webhelyen
  • Helyezz el néhány hivatkozást a kezdőlaphoz és a legfontosabb alkategóriákhoz
  • Ügyelj a brandingre, jelenítsd meg az USP-ket, és néhány bizalomgerjesztő elemet (pl. korábbi ügyfelek idézeteit), hogy emlékeztesd a felhasználókat, miért is a te webhelyedet választották
     
SEO, keresőoptimalizálás vendéglátás és turizmus marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 148

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
111 549
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Kulcsszó halmozás

Az internet hajnalán a keresőmotorok még csak kezdetleges funkciókkal...

Ellenvetés

Mit is jelent az ellenvetés? Az ellenvetés egy lehetséges vásárló kifogásai vagy...

Domain figyelés

Egy domain nevének figyelése az interneten.   Miért is jó a Domain figyelés, azaz a...

Vállalkozó

Egy olyan személy, aki egy számára új, vagy nem teljesen ismert...

ATL

Az ATL kommunikáció magyarázata jelentése, értelme Az angol Above The Line (vonal fölött)...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.