notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Több kulcsszóra szeretnéd keresőoptimalizálni landing oldaladat? SEO tanácsok Máté Balázs online marketing tanácsadótól

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Hogyan optimalizáld webhelyedet több kulcsszóra. SEO tanácsok.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan optimalizáld webhelyedet több kulcsszóra. SEO tanácsok.


2017/10/23
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Több kulcsszóra szeretnéd keresőoptimalizálni landing oldaladat? SEO tanácsok Máté Balázs online marketing tanácsadótól.

Több kulcsszóra szeretnéd keresőoptimalizálni landing oldaladat? SEO tanácsok Máté Balázs online marketing tanácsadótól

Manapság a SEO-ban, ahol a tartalom még a kulcsszavaknál is fontosabb, a teljesítménymérés középpontjában még mindig egy-egy kulcskifejezés áll, amire egy felhasználó rákeres.

 

Habár nem muszáj folyamatosan a specifikus kifejezésekre összpontosító algoritmust követned, és különféle megfogalmazásokon és variációkon gondolkodnod az előkelő pozíciók kiharcolása céljából, még mindig fontos, hogy odafigyelj a relevanciára és a hitelességre is.

 

A tartalom témához való kapcsolódása és a kontextus kétértelműsége a kulcsszavankénti megközelítéssel szemben lényegesen lazább stratégiák létrejöttét eredményezte, és ezek hatására lett ismét szükség az on-page SEO-ra is.

 

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van... Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 


 

 

Nem elég bízni abban, hogy a Google megérti majd a tartalmaid kontextusát miközben erős márkát próbálsz felépíteni és a pozitív felhasználói élményre törekszel – az alábbi dolgokra is oda kell figyelned:

  • Meg kell értened a tartalom hierarchiáját.
  • Tudnod kell rendszerezned tartalmaidat.
  • Tudnod kell olyan kontextust létrehoznod, amely több kulcsszóra is előnyösen rangsorol majd.

 

A kulcsszavakra való összpontosítás és optimalizálás manapság fontosabb mint valaha, még akkor is, ha bizonyos optimalizáló stratégiák meg is változtak az utóbbi időkben.

 

1. SEO tanács: Ismerd jelenlegi tartalmaidat

Miután meghatároztad konverziós céljaidat, előkészítetted analitikai eszközeidet és elvégezted a kulcsszó kutatást, készen állsz kulcsszavaidat értelmes témákba fogalmazni.

 

Meg kell keresned az egy témához tartozó kifejezéseket, összecsoportosítanod őket. Nem muszáj minden kifejezés összes ragozott, vagy többes számú formáját felhasználnod, de tudnod kell, hogy mely kulcsszó gyűjtemények mely témákhoz tartoznak.

 

Egy e-kereskedelmi webhely esetén ezek általában a legmagasabb szintű, azaz legáltalánosabb kifejezések azon az iparágon vagy réspiacon belül, amelyben termékeket értékesítesz, majd ezeket követik a termékkategóriák, a márkák, egyéb szűrési és csoportosítási opciók, majd végül a termék szintje.

 

A legtöbb B2B webhelyen a következő csoportosítási mintával találkozhatsz: legmagasabb szintű iparági kifejezések, termék vagy szolgáltatás kategóriák, és végül maguk a termékek és szolgáltatások.

 

A témakörökbe csoportosított kulcsszavakkal felfegyverkezve a következő fontos lépés ezen kulcsszavak kiosztása a webhely már létező weboldalai között, vagy egy tartalomaudit elvégzése. Ez segít rávilágítani az esetleges hiányosságokra (hiányzó témák, túl kevés kulcskifejezés egy-egy témára), és így láthatod majd, hogy hol van szükség további tartalmakra.

 

2. SEO taács: Optimalizáld webhelyed szerkezetét

Pihengetünk?

A jelenlegi helyzeted ismerete és a hiányosságok pótlására kidolgozott terv ugyan jó kiindulópontot biztosítanak, de rövidesen belátod majd, hogy ezek mit sem érnek, ha tartalmaid nincsenek megfelelően elrendezve.

 

A felhasználói élmény, a termékek/szolgáltatások kínálatának, és az aktuális kulcsszó trendek kiegyensúlyozásával úgy építsd fel webhelyed szerkezetét, hogy a legfelső, legáltalánosabb kategóriáktól a legalsó, legspecifikusabbakig haladsz. Jó eséllyel jelenlegi webhelyed már eredetileg is ilyen hierarchia alapján készült el.

 

Azonban a SEO hiányában a webhely-navigáció és szerkezet gyakran egy belső rendszerezési nézet alapján készülnek el. Ezzel a probléma az, hogy a webmester saját véleménye alapján alakítja ki mindezt anélkül, hogy figyelembe venné, hogy mire és hogyan keresnek rá a lehetséges látogatók.

 

Ha azonban egy webhely minden oldalát potenciális belépési pontként és aktuális kulcsszavak landing oldalaként kezelsz, azzal sokkal több lehetőséget adsz magadnak rangsorolás és láthatóság szempontjából.

 

Ha túl sok kifejezésre próbálsz egyetlen oldalt optimalizálni, azzal csak saját törekvéseidet ásod alá és üzeneted túl híggá válik majd.

 

Messze járunk az egyetlen kulcsszavas oldalak korától, de ugyanakkor nem várhatod azt, hogy széleskörű témaköri lefedettséggel, de kevés kifejezéssel és oldallal jó rangsorolást érhetsz majd el. A „kevesebb több” nem működő stratégia, ha a tartalomról van szó.

 

3. SEO tanács: Végezd el az on-page  optimalizálást

Ne kövesd azok példáját, akik kampányaikban elhanyagolják az on-page SEO alapjait. A SEO alapok és legjobb szokások a mai napig esszenciális fontosságúak.

 

A remek tartalmak létrehozása és megfelelő rendszerezésük önmagában nem elég. Ha egy felhasználó és a Google számára szeretnél kontextust kialakítani, akkor megfelelő kategorizálásra lesz szükséged.

 

Ha valamit kerülnöd kell, az a rossz felhasználói élmény webhelyed összes oldalán. Ha például egy lehetséges ügyfél whiskyt szeretne vásárolni egy legénybúcsúra, de nem tudja, hogy pontosan milyen típusú terméket szeretne, és a kategória lap helyett egyből egy bizonyos termék oldalára bukkan rá (ami véletlenül messze meghaladja a keretét), akkor jó eséllyel távozik a webhelyről. Ez történhet akkor, ha annak a bizonyos terméknek az oldala jobb rangsorolást ér el, mint a kategóriáé.

 

Az on-page változóknak még mindig van értékük. A cél nem az, hogy egyetlen címke vagy kulcsszavakkal feltöltött főszöveg változtassa meg az oldal rangját, hanem hogy az összes tényező együttesen dolgozzon azért, hogy egy jól rangsoroló, mégis témához releváns tartalommal szolgálhass olvasóidnak.

 

Ha mindent sikerül a helyére raknod, akkor utána több időd lesz az optimalizálás aprólékosabb részleteire koncentrálnod.

 

4. SEO tanács: Ne feledkezz meg a keresőoptimalizálás többi részéről sem

Amikor információs szerkezeted illeszkedik kontextus-kialakítási stratégiádhoz és on-page SEO szempontjából is jó helyzetben vagy, ideje az apróbb dolgokra és az egyéni változók tesztelésére koncentrálnod.

 

Persze ez nem jelenti azt, hogy itt meg is állhatsz. Nem szabad elvetni SEO stratégiád többi részét sem, beleértve a befolyást, ami kéz a kézben jár a kiépített relevanciával.

 

Amikor sikerül egy tetőtől-talpig kiegyensúlyozott webhelyet létrehoznod magadnak, elkezdhetsz külső hivatkozásokat építeni webhelyed irányába anélkül, hogy a már korábban emlegetett hígítástól vagy „kannibalizációtól” kellene tartanod, hiszen ezek a hivatkozások egy-egy specifikus oldalt céloznak meg.
 

SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
475 245
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Marketing

De mi is az a marketing? A marketing alapjai kezdőknek Mostanában nem telik el úgy...

Permalink

A permalink egy bizonyos blogbejegyzésre vagy fórumtémára mutató...

Exact Match

Pontos egyezés (Exact Match) Ez a legmeghatározottabb egyezési módszer. Ezt az opciót...

Fizetett listázás

Olyan listahelyek, amelyeket a keresőmotorok árulnak a hirdetőknek, általában fizetett...

Offline hirdetés

Újságpapírok, hirdetőtáblák, szórólapok, TV és rádió reklámok és minden egyéb...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.