Reputáció menedzsment online marketing

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Így használd fel ügyfeleid visszajelzéseit marketing stratégiád részeként

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Senkitől sem hangzik olyan hitelesen termékeit vagy szolgáltatásaid fényezése, mint korábbi, elégedett ügyfeleidtől. Nem hiszed? És mit szólnál, ha azt mondanánk, hogy a fogyasztók 70%-a fordul a korábbi vásárlók által hagyott értékelésekhez, mielőtt terméket (vagy szolgáltatást) választana magának? Pedig nagyon is ez a helyzet!

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Ha megosztod a nyilvánossággal elégedett ügyfeleid véleményeit márkádról vagy kínálatodról, azzal azt bizonyíthatod a még bizonytalan, de lehetséges vásárlóknak, hogy termékeid minden olyan ígéretet betartanak, amiket te, mint forgalmazó állítasz róluk. Az ilyen pozitív értékelések olyan eredményeket hozhatnak, amikre semmilyen más marketing tevékenység nem képes. 

 

De mitől olyan hatékonyak ezek a pozitív értékelések, vélemények és visszajelzések? Mert segítenek rávilágítani, hogy az adott termék vagy szolgáltatás miként képes megoldani egy fogyasztói problémát (legyen az gyakori vagy személyes). Ezen kívül a közösségi oldalakra írt pozitív értékelések segíthetnek több forgalmat bevonzani webhelyedre.

 

Lássuk, hogy miként használhatod fel hatékonyan ezeket az ügyfelektől származó értékeléseket.

 

1. Használd őket a hírnév megerősítésére – online reputáció menedzsment

 

Legjobb visszajelzéseket bátran elhelyezheted webhelyed egy jól látható részén eredeti formájukban (tehát nem szerkesztve). Ezek a pozitív, őszinte reklámok nagyon erősen képesek hatni látogatóidra, akik így sokkal nagyobb valószínűséggel választanak majd téged (céged, termékeid, szolgáltatásaid, stb.). 

Ha az idézett értékeléshez név és fénykép is társul (persze csak engedéllyel), akkor azzal csak még hitelesebbé és hatékonyabbá válik. Ezek a kezdőlapodra vagy a releváns landing oldalakra is elhelyezhetők. Ezt akár automatikusan is megteheted, ahogy mi tettük a Városliget Cafe honlapjára beépített modullal. Ha felkeresed a az oldalukat - Városliget Étterem, - és kicsit lejjebb tekersz, meg is találod ezt a modult.

 

Nem túlzás továbbá egy teljesen saját oldalt létrehozni ezeknek az értékeléseknek. A már említett előnyök mellett ezek a visszajelzések akár olyan kérdésekre is válaszolhatnak, amiket így fel sem kell tenniük az érdeklődő, lehetséges ügyfeleknek.

 

2. Reagálj minél hamarabb de szakszerűen az értékelésekre

Ha időben reagálsz ügyfeleid pozitív (de főleg negatív) értékeléseire, akkor az emberek látni fogják, hogy igenis fontos számodra, hogy mit gondolnak rólad.

 

A válaszadás történjen minél előbb, és minden esetben írd hozzá azt is, hogy az értékelő bármilyen további kérdés esetén felveheti veled a kapcsolatot. Ha másik látják, hogy ilyen segítőkész vagy, azzal csak nyilvános plusz pontokat szerzel majd! A válaszokat azonban mindenképpen olyan ember adja, aki megfelelően tájékozott az adott ügyben. Bízhatod a reputáció menedzsmentet külsős cégre is, ebben az esetben azonban alaposan tájékoztatni kell a válaszadót a probléma körülményeiről, és a lehetséges megoldásokról. A rosszul megválaszolt probléma többet árthat, mint a nem megválaszolt….

 

3. Tedd egyszerűvé az értékeléseket

Ha megkönnyíted az ügyfelek dolgát, és egy egyszerű módot kínálsz nekik arra, hogy véleményt írjanak rólad (vagy kínálatodról), akkor garantáltan több visszajelzés érkezik majd. Minél nehezebb ez a folyamat, annál kevesebben veszik majd a fáradtságot rá. Sőt, ha bármilyen kreatív módon élvezetessé tudod tenni az értékelésírást, akkor annál több véleményre számíthatsz.

 

A Facebook saját visszajelzővel rendelkezik, ami egy 5 csillagos pontozásból és egy szöveges beszámolóból áll.

 

Ha azonban emailben szeretnéd felkérni ügyfeleidet, hogy véleményezzék szolgáltatásodat (akár az ügyfélszolgálattal, akár a termékkel kapcsolatban, stb.), akkor egy online űrlapot is kitöltethetsz velük. Ez azért is nagyon fontos, mert azt mutatja, hogy ténylegesen szeretnéd javítani szolgáltatásaid minőségét, és nagyra értékeled ügyfeleid visszjelzéseit.

 

4. Ügyfelekből márka nagykövetek

Az emberek folyamatos releváns tartalmakra vágynak tőled, de nem feltétlenül muszáj ezeket a tartalmakat mind neked előállítanod. Sok esetben megéri elégedett ügyfeleidből úgynevezett márka nagyköveteket verbuválni, akik segítenek márkád nevének népszerűsítésében.

 

Ezek a nagykövetek segítenek pozitív fényben feltüntetni márkádat, hiszen valódi és hiteles módon teszik azt. Manapság egyáltalán nem ritka, hogy egy-egy ügyfél rendszeres blogot vezet egy márka webhelyén, vagy aki releváns információkat oszt meg termékeidről, esetleg válaszol a márkával feltett kérdésekre a közösségi oldalakon.

 

5. Ügyelj a véleményező webhelyekre

Az olyan webhelyek, mint például TripAdvisor lehetővé teszik, hogy az ügyfelek egy független felületen oszthassák meg pozitív és negatív élményeiket egy-egy márkával kapcsolatban (a TripAdvisor esetén szálláshelyekről és éttermekről van szó). Ezeket az értékeléseket ugyan úgy kezeld, mint a Facebookra érkezőket (gyors, segítőkész válaszadással).

 

6. Helyezz el egy-egy pozitív visszajelzést promóciós emailjeidben

Az Unbounce.com szerint naponta közel 300 milliárd email kerül kiküldésre. Naponta! Egy átlagos személy digitális postaládájába napi 72 email érkezik, és munkaidejük közel egyharmad az emailek ellenőrzésével telik.

 

Nagyon is van értelme tehát kihasználni a kiküldött emaileket egy-egy pozitív értékelés mellékelésére. Ezzel természetesen arra ösztönzöd majd a címzetteket, hogy folytassák a böngészést webhelyeden.

 

7. Mutasd meg a közösségi médiának is, hogy milyen jó értékeléseket kapsz

Sokan először egy cég közösségi profilját ellenőrzik le, mielőtt egyáltalán felkeresnék webhelyüket. A közösségi oldalak továbbá remek felületet biztosítanak egy márkával kapcsolatos témák megvitatására és persze az értékelésekre is.

Gyűjtsd hát össze legpozitívabb értékeléseidet és oszd meg őket időnként márkád profiljain (Facebook, Twitter, Instagram, stb.).
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!