Keresés

Menü

Reputáció menedzsment online marketing

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Így használd fel ügyfeleid visszajelzéseit marketing stratégiád részeként

2018.02.01.

2018-02-01

MátéBalázs.hu

MátéBalázs.hu

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Senkitől sem hangzik olyan hitelesen termékeit vagy szolgáltatásaid fényezése, mint korábbi, elégedett ügyfeleidtől. Nem hiszed? És mit szólnál, ha azt mondanánk, hogy a fogyasztók 70%-a fordul a korábbi vásárlók által hagyott értékelésekhez, mielőtt terméket (vagy szolgáltatást) választana magának? Pedig nagyon is ez a helyzet!


Ha megosztod a nyilvánossággal elégedett ügyfeleid véleményeit márkádról vagy kínálatodról, azzal azt bizonyíthatod a még bizonytalan, de lehetséges vásárlóknak, hogy termékeid minden olyan ígéretet betartanak, amiket te, mint forgalmazó állítasz róluk. Az ilyen pozitív értékelések olyan eredményeket hozhatnak, amikre semmilyen más marketing tevékenység nem képes. 

 

De mitől olyan hatékonyak ezek a pozitív értékelések, vélemények és visszajelzések? Mert segítenek rávilágítani, hogy az adott termék vagy szolgáltatás miként képes megoldani egy fogyasztói problémát (legyen az gyakori vagy személyes). Ezen kívül a közösségi oldalakra írt pozitív értékelések segíthetnek több forgalmat bevonzani webhelyedre.

 

Lássuk, hogy miként használhatod fel hatékonyan ezeket az ügyfelektől származó értékeléseket.

 

1. Használd őket a hírnév megerősítésére – online reputáció menedzsment

 

Legjobb visszajelzéseket bátran elhelyezheted webhelyed egy jól látható részén eredeti formájukban (tehát nem szerkesztve). Ezek a pozitív, őszinte reklámok nagyon erősen képesek hatni látogatóidra, akik így sokkal nagyobb valószínűséggel választanak majd téged (céged, termékeid, szolgáltatásaid, stb.). 

Ha az idézett értékeléshez név és fénykép is társul (persze csak engedéllyel), akkor azzal csak még hitelesebbé és hatékonyabbá válik. Ezek a kezdőlapodra vagy a releváns landing oldalakra is elhelyezhetők. Ezt akár automatikusan is megteheted, ahogy mi tettük a Városliget Cafe honlapjára beépített modullal. Ha felkeresed a az oldalukat - Városliget Étterem, - és kicsit lejjebb tekersz, meg is találod ezt a modult.

 

Nem túlzás továbbá egy teljesen saját oldalt létrehozni ezeknek az értékeléseknek. A már említett előnyök mellett ezek a visszajelzések akár olyan kérdésekre is válaszolhatnak, amiket így fel sem kell tenniük az érdeklődő, lehetséges ügyfeleknek.

 

2. Reagálj minél hamarabb de szakszerűen az értékelésekre

Ha időben reagálsz ügyfeleid pozitív (de főleg negatív) értékeléseire, akkor az emberek látni fogják, hogy igenis fontos számodra, hogy mit gondolnak rólad.

 

A válaszadás történjen minél előbb, és minden esetben írd hozzá azt is, hogy az értékelő bármilyen további kérdés esetén felveheti veled a kapcsolatot. Ha másik látják, hogy ilyen segítőkész vagy, azzal csak nyilvános plusz pontokat szerzel majd! A válaszokat azonban mindenképpen olyan ember adja, aki megfelelően tájékozott az adott ügyben. Bízhatod a reputáció menedzsmentet külsős cégre is, ebben az esetben azonban alaposan tájékoztatni kell a válaszadót a probléma körülményeiről, és a lehetséges megoldásokról. A rosszul megválaszolt probléma többet árthat, mint a nem megválaszolt….

 

3. Tedd egyszerűvé az értékeléseket

Ha megkönnyíted az ügyfelek dolgát, és egy egyszerű módot kínálsz nekik arra, hogy véleményt írjanak rólad (vagy kínálatodról), akkor garantáltan több visszajelzés érkezik majd. Minél nehezebb ez a folyamat, annál kevesebben veszik majd a fáradtságot rá. Sőt, ha bármilyen kreatív módon élvezetessé tudod tenni az értékelésírást, akkor annál több véleményre számíthatsz.

 

A Facebook saját visszajelzővel rendelkezik, ami egy 5 csillagos pontozásból és egy szöveges beszámolóból áll.

 

Ha azonban emailben szeretnéd felkérni ügyfeleidet, hogy véleményezzék szolgáltatásodat (akár az ügyfélszolgálattal, akár a termékkel kapcsolatban, stb.), akkor egy online űrlapot is kitöltethetsz velük. Ez azért is nagyon fontos, mert azt mutatja, hogy ténylegesen szeretnéd javítani szolgáltatásaid minőségét, és nagyra értékeled ügyfeleid visszjelzéseit.

 

4. Ügyfelekből márka nagykövetek

Az emberek folyamatos releváns tartalmakra vágynak tőled, de nem feltétlenül muszáj ezeket a tartalmakat mind neked előállítanod. Sok esetben megéri elégedett ügyfeleidből úgynevezett márka nagyköveteket verbuválni, akik segítenek márkád nevének népszerűsítésében.

 

Ezek a nagykövetek segítenek pozitív fényben feltüntetni márkádat, hiszen valódi és hiteles módon teszik azt. Manapság egyáltalán nem ritka, hogy egy-egy ügyfél rendszeres blogot vezet egy márka webhelyén, vagy aki releváns információkat oszt meg termékeidről, esetleg válaszol a márkával feltett kérdésekre a közösségi oldalakon.

 

5. Ügyelj a véleményező webhelyekre

Az olyan webhelyek, mint például TripAdvisor lehetővé teszik, hogy az ügyfelek egy független felületen oszthassák meg pozitív és negatív élményeiket egy-egy márkával kapcsolatban (a TripAdvisor esetén szálláshelyekről és éttermekről van szó). Ezeket az értékeléseket ugyan úgy kezeld, mint a Facebookra érkezőket (gyors, segítőkész válaszadással).

 

6. Helyezz el egy-egy pozitív visszajelzést promóciós emailjeidben

Az Unbounce.com szerint naponta közel 300 milliárd email kerül kiküldésre. Naponta! Egy átlagos személy digitális postaládájába napi 72 email érkezik, és munkaidejük közel egyharmad az emailek ellenőrzésével telik.

 

Nagyon is van értelme tehát kihasználni a kiküldött emaileket egy-egy pozitív értékelés mellékelésére. Ezzel természetesen arra ösztönzöd majd a címzetteket, hogy folytassák a böngészést webhelyeden.

 

7. Mutasd meg a közösségi médiának is, hogy milyen jó értékeléseket kapsz

Sokan először egy cég közösségi profilját ellenőrzik le, mielőtt egyáltalán felkeresnék webhelyüket. A közösségi oldalak továbbá remek felületet biztosítanak egy márkával kapcsolatos témák megvitatására és persze az értékelésekre is.

Gyűjtsd hát össze legpozitívabb értékeléseidet és oszd meg őket időnként márkád profiljain (Facebook, Twitter, Instagram, stb.).
 

címkék: Marketing stratégia
Kinek és mikor érdemes marketing tanácsadó segítségét igénybe venni? Milyen feladatokat old meg és mennyibe kerül a marketing tanácsadás? Marketing tanácsadás árlista.

Ezért érdemes neked is marketing tanácsadót fogadnod...

2017-11-06

Kinek és mikor érdemes marketing tanácsadó segítségét igénybe venni? Milyen feladatokat old meg és mennyibe kerül a marketing tanácsadás? 

A szállodamarketing elemei 2018

A szállodamarketing elemei 2018

2017-11-05

Melyek azok a marketing eszközök és online marketing technológiák, melyeket egy hotelnek 2018-ban alkalmaznia kell? Szállodamarketing tippek a marketing tanácsadótól.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!