Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Közösségi média marketing? Miért nem használod a Redditet?

Marketing Professzorok

Közösségi média marketing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Közösségi média marketing? Miért nem használod a Redditet?

2018.12.07.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Közösségi média marketing? Miért nem használod a Redditet?

Sokan még csak nem is hallottak a Redditről, vagy sosem foglalkoztak vele, mert egyszerűen nem tudják komolyan venni. Pedig sok világcég sikerrel kommunikál a Redditen. Mutatjuk a gyakorlati példákat!


Gyakori indok, hogy a Reddit egy nagy összevisszaság – látszólag véletlenszerű tartalmak, egy érthetetlen pontozási rendszer, „odacsapott” hivatkozások, és több közösség, mint atom az univerzumban.

 

Azonban ha csak egy esélyt is adsz a Redditnek, akkor hamarosan rájössz majd, hogy az elsőre kaotikusnak tűnő külső egy nagyon is rendezett, testre szabható felhasználói élményt rejt, egy érdeklődő, aktív közösségben.

 

Sok marketinges nem foglalkozik a Reddittel, ami neked jó hír, mert ha kissé megismered a platformot, és használni kezded, akkor már ennyivel eléjük léphetsz – mint azt bizonyára tudod, a digitális marketingben fontos, hogy ott érd el közönségedet, ahol szívesen tartózkodnak.

 

De miért ignorálja a legtöbb marketinges a Redditet? Nos, mert az itteni közösségeket nem egyszerű megnyerni, és manapság mindenki a gyors, egyszerű, olcsó megoldást akarja.

 

A Reddit felhasználóknak („szaknyelven” redditorok) megvan a maguk esze, és könnyedén leleplezik, ha csak a marketing miatt jössz a platformra (amiért egyébként bannolás is járhat). Viszont ha van elég türelmed, és hajlandó vagy a közösség részévé válni, akkor rengeteg hasznod származhat a Redditből – forgalmat vonzhatsz webhelyedre, építheted márkádat, kipróbálhatsz új termékeket (vagy akár el is adhatod őket), megismerkedhetsz közönséged érdeklődési köreivel és szükségleteivel, és még számos egyéb pozitívumra számíthatsz.

 

Meggyőző statisztikák a Redditről

Persze betanulni egy új platformot (főleg egy olyan nyüzsgőt és összetettet, mint a Reddit) nem mindig egyszerű. Ha még mindig nem vagy biztos benne, hogy érdemes foglalkoznod a platformmal, akkor íme néhány idén nyáron összegyűjtött statisztika, amik biztosan meggyőznek majd:

 

- A Reddit a világ 7-edik legnépszerűbb webhelye, és több mint 330 millió aktív havi felhasználóval rendelkezik. Ezen felhasználók 44%-a mobilról (böngészőből vagy alkalmazásból) éri el a platformot.

 

- A felhasználók nagy része (79%) a 18-34 éves korosztályt képviseli, és ugyan ez a korosztály felelős a mobilforgalom 58%-áért is.

 

- A Redditen több mint 46 millió keresést végeznek naponta, és havonta átlagosan 14 milliárdszor jelenik meg a platform a felhasználók képernyőin. Naponta 370 ezer új bejegyzés érkezik a Redditre, ami havonta összesen több mint 10 millió új bejegyzést jelent.

 

- Végezetül meggyőző adat az is, hogy a Redditen több mint 138 ezer aktív közösség működik.

 

Elég ennyi? Akkor ismerkedjünk meg közelebbről is a Reddittel!

 

Miért olyan egyedi a Reddit?

A Redditet alapjáraton nem hasonlíthatod egyetlen népszerűbb közösségi hálózathoz sem. A platform közösségi új, érdekes dolgokat szeretnek felfedezni és megosztani a többi érdeklődővel, és gyakran nagyon mély és tanulságos beszélgetéseket folytatnak egymással (persze itt is vannak kivételek).

 

A Redditen ráadásul szinte minden létező témával találkozhatsz, és mindegyiknek van egy saját kategóriája, vagyis subredditje („al-reddit”). Minden felhasználó magának állíthatja össze, hogy mely subredditek tartalmát szeretné látni „hírfolyamában”. Ez élesen eltér például a Facebooktól, ahol a felhasználók szívesebben látnak tartalmakat ismerőseiktől és családtagjaiktól, és kevésbé kedvelik azokat a bejegyzéseket, amiket a márkák próbálnak rájuk erőltetni.

 

A platform ráadásul 2005-ös indulása óta folyamatosan fejlődik, és új funkciókkal bővül.

 

A Reddit alapjai

 

Reddit bejegyzések

Egy Reddit bejegyzés lehet szöveg, hivatkozás, kép, vagy videó, de bármilyen posztot is készítesz, a legfontosabb, hogy csak az olyan subredditekkel foglalkozz, amelyek kapcsolódnak is márkádhoz, vállalatodhoz.

 

A bejegyzésekkel kapcsolatban sok szabály lehet egy-egy subredditben, és mindegyik ilyen kisebb (vagy nagyobb) közösségnek megvannak a saját szabályai. Ismerkedj meg ezekkel, mielőtt időt és erőfeszítést fektetsz egy subredditbe.


Reddit profilok

A Reddit profilok hasonlóan működnek, mint sok más közösségi hálózat. Egy felhasználó bejegyzéseket tehet közzé a profilján, és mások követhetik, és privát üzeneteket küldhetnek neki.

Számos világmárka – köztük az Audi, a Time magazin, a Nintendo, és még sok más – rendelkezik saját, hivatalos Reddit profillal. Nem véletlenül.

 

AMA – Kérdezz bármit

A Redditen népszerű az úgynevezett AMA (Ask Me Anything, vagyis „Kérdezz bármit”) formátum, amiben a felhasználók kérdéseket tehetnek fel a beszélgetés kezdeményezőjének. Még saját subreddit (https://www.reddit.com/r/IAmA) is készült ehhez, ahol számos híresség (Barack Obama, Elon Musk, Sir Ian McKellen) is csinált már kérdezz-feleleket. Ha eléggé felkapottá válnak, AMA-kra a média is felfigyelhet.

 

Szponzorált tartalmak

A cégek szponzorált bejegyzéseket is készíthetnek, amelyek a Reddit asztali verziójában, illetve mobilalkalmazásában jelenhetnek meg. A bejegyzések futtatása naponta legalább 5 dollár, de nagyobb horderejű hirdetésekre is lehetőség van.

 

Hogyan lehetsz sikeres a Redditen?

A következőket tartsd észben, és minden rendben lesz:

  • Légy a közösség aktív tagja
  • Ne próbáld meg kijátszani a rendszert, vagy a közösséget
  • Ne akard agresszíven marketingelni magadat vagy márkádat – a felhasználók sosem kedvelték ezt, nem ezért járnak a Redditre

 

A Redditet sikeresen használó márkák mind tartják magukat ehhez a három „aranyszabályhoz”.

 

A közhiedelemmel ellentétben a Redditen nem nehezebb érvényesülni, mint más hálózatokon, csak sokkal átlátszóbbnak kell lenni. Egy friss hozzáállással és egy új, Reddithez illő stratégiával komoly sikereket érhetsz el a platformon!


Sikeres márkák a Redditen

A Redditet – mint ahogy azt már fentebb említettük – számos márka használja aktívan célközönsége elérésére.

 

Transamerica – A Reddit, mint fókuszcsoport

A Transamerica egy pénzügyi óriásvállalat az Egyesült Államokban, ami alá többféle biztosítási és befektetési cég tartozik. 2014-ben a márka egy kampányt indított a Redditen, amelyben a közönségét használta fel fókuszcsoportként, hogy hasznos pénzügyi segédtartalmakat készíthessen a Reddit felhasználók számára.

 

A cég először is azonosította a legjobb közönséget, amit megcélozhatott egy pénzügyi subredditen. Mind a főcím („A Transamerica érthetőbbé szeretné tenni a dollárokat a Reddit számára”), mind pedig a tartalom jól kidolgozott volt.

 

Mivel a bejegyzést közvetlenül a Redditen készítették, így a főcímhez nem tartozott külső hivatkozás. A Transamerica tisztában volt vele, hogy a felhasználók jobban szeretik, ha az ilyen jellegű tartalmakért nem kell elhagyniuk a platformot.

 

A márka továbbá megemlítette, hogy Reddit felhasználók is vannak a munkatársai között (még képeket is mellékelt erről), illetve elmagyarázta, hogy kizárólag a redditorok számára készült tartalommal szeretnék ellátni az olvasókat.

 

Mit csináltak jól?

  • A beszélgetés szerves résztvevői maradtak, és minden kérdést megválaszoltak
  • Ahol elfért, humorosra fogták a stílusukat
  • Őszinték és kimértek maradtak, amikor azt mondták róluk, hogy csak a marketing miatt csinálják az egészet

 

A fókuszcsoport után a Transamerica olyan vizuális tartalmakat készített, amelyek megválaszolták a felhasználók kérdéseit. Ezek a tartalmak márkahűek voltak, és a Reddit színeit, betűtípusait, és vizuális stílusát használták.

 

De itt még mindig nem álltak meg. A Transamerica visszament a fókuszcsoport beszélgetésébe, és minden kérdés alá belinkelte azokat a tartalmakat, amik arra éppen választ adtak. A cég a teljes folyamat minden egyes részében a Reddit szabályai szerint játszott – a közösség aktív tagja volt.

 

Mit nyertek ezzel?

  • Márkatudatosságot
  • Tartalomötleteket, amiket a Redditen kívül is felhasználhattak
  • Közvetlen ügyfél-interakciókat
  • A webhelyükre írt cikkeket és arra mutató hivaktozásokat

 

BridgfordStore Beef Jerky – Értékesítés a Redditen

Persze, a Transamerica egy hatalmas cégóriás, de nem csak a nagy játékosok nyerhetnek a Redditen. 2010-ben a BridgfordStore Beef Jerky egyik alkalmazottja felfigyelt rá, hogy a redditorok sokallják a beef jerky (szárított marhahús) magas árait. Ezért a márka egy 25%-os árkedvezményt ajánlott fel, kizárólag a Reddit felhasználóknak. Mondanunk sem kell, azonnal belopták magukat az emberek szívébe (és hasába).

 

A BridgfordStore alkalmazottja azért tudott olyan könnyedén kommunikálni a Reddit közösségével, mert ő is a részese volt. Felfigyelt a problémára, utánajárt, és felfedezett egy lehetőséget a helyzetben – egy lehetőséget, hogy segíthessen.

 

A különleges ajánlatot egy Reddit bejegyzésben jelentette be, de a márka még itt sem vett vissza a lendületből: a bejegyzést egy AMA követte, amiben rengeteg visszajelzést kaptak, többek között megerősítést arról, hogy a kampánynak köszönhetően egyre többekhez jut el a márka híre: egy hozzászóló megjegyezte, hogy egy vásárlása során többeknek is ajánlotta a kedvezményes terméket, és hogy a többi vásárló is nagyon örült az ajánlatnak.

 

Hogy teljes legyen a kép a redditor munkatárs a cég értékesítési adatait is kiposztolta a Redditre, hogy megmutassa a platformnak, milyen sikeres is volt a kampány. A bejegyzés szerint összesen 23 ezer dollárral gazdagodott a márka a Redditnek köszönhetően. Az ilyesfajta átlátszóságot nagyra értékelik a platformon.


 

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Szavazatok száma: 0 https://www.matebalazs.hu/reddit-online-marketing.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SMM
A LikedIn egyre fontosabb szereplővé válik, nem csak a B2B de a B2C online marketing kommunikációban is. Hogyan működik az algoritmusa, hogyan érhetsz el rajta minél több embert posztjaiddal? Mutatjuk!

Hogy működik a LinkedIn algoritmusa (és hogyan optimalizálj rá)?

2018-12-03

A LikedIn egyre fontosabb szereplővé válik, nem csak a B2B, de a B2C online marketing kommunikációban is. Hogyan működik az algoritmusa, hogyan érhetsz el rajta minél több embert posztjaiddal? Mutatjuk! 

 Így szerezz több követőt és like-ot Facebook oldaladra  2019-ben

Így szerezz több követőt és like-ot Facebook oldaladra 2019-ben

2018-11-30

A Facebook követők szerzése már nem olyan könnyű, mint egy éve volt, de még mindig akadnak módszerek, melyek segítségével hatékonyan növelheted követőbázisodat. Mutatjuk!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!