A siker kulcsa 2014-ben: az online reputáció (hírnév)

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > A siker kulcsa 2014-ben: az online reputáció (hírnév) növelése

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A siker kulcsa 2014-ben: az online reputáció (hírnév) növelése


2014/05/16
Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

Sokszor látsz bloggereket, Facebook oldalak vezetőit, akik hirtelen sikeresek és keresettek, gyakran jól keresővé válnak? A recept egyszerű, mely nem csak magánszemélyeknek, cégeknek is jól beválik! Elmondjuk! 

A siker kulcsa 2014-ben: az online reputáció (hírnév)
Egy jó blog ma már szinte egy saját újsággal felér. Keresik a hirdetők, média ügynökségek. Ha ehhez egy jó közösségi média kommunikáció is társul, a siker biztos. És itt nem csak a celebekre, gasztro-blogerrekre gondolok. Vállalkozások vezetőire, szakértőkre, akik vállalják, hogy cégük arcai lesznek, ezáltal hozva jelentős sikert cégüknek. A módszer egyszerű a megvalósítás nem is olyan nehéz, nekünk már sok esetben sikerült. Ahhoz, hogy a virtuális térben is ismert legyen a céged neve, logója, mindenképp jelen kell lenned a közösségi oldalakon is. Neved kiépítése egy folyamat, amely sokszor tapasztalati úton működik, azonban vannak irányvonalak, mit érdemes vagy mit nem érdemes tenni a világhálón. Nos, ha szeretnéd márkád online hírnevét növelni, látogatóid és rajongóid számát emelni, a következő tippek hasznosak lehetnek számodra.
 Marketing konzultáció és audit>

1 – Légy önmagad

A közösségi média kicsit máshogy működik, mint egy weboldal vagy egyéb marketing platformok. Egy közösségi oldal hangvétele sokkal személyesebb az előbb említetteknél. Az itt megtalálható közönség sokkal annál közelebb kerül hozzád, minél közelebb engeded őket magadhoz és ennek a legjobb módja, ha nem magázódva kommunikálsz feléjük, kvázi barátként kezelve őket.
 

2 – Figyelj másokra is

Ne csak azzal foglalkozz, hogy közösségi oldalad hogyan vezeted, hanem az ott kommentelő és üzenetet író rajongóidra is figyelj. Amikor csak tudsz, válaszolj nekik, ossz ki nyereményeket és segíts problémáik megoldásában. Hálásak lesznek érte!
 

3 – Nyújts betekintést saját világodba

Nagyon fontos, hogy rajongóiddal több szinten is tudj kapcsolatot építeni. Fontos bemutatnod cégedet, működését, termékeidet és szolgáltatásaidat. Néha azonban érdemes egy-egy postban megmutatnod kedvenc ételed, könyved, hova utazol éppen, hiszen ezzel személyes szférádba is beengeded őket, ami miatt még közelebb érzik magukat hozzád. Vigyázz arra, hogy mit osztasz meg, ne nyújts túl nagy rálátást életedre.
 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céget marketingét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!

 


 

4 – Ismerd meg követőidet

Biztosan van vagy 1000 barátod és követőd, de vajon ismered is őket? Tudod, mi kell nekik, mire van szükségük? Érdemes kisebb kutatások végezni, mik érdeklik őket és mi olyat tudsz nekik nyújtani, amire szükségük van.
 

5 – Működj együtt másokkal

Mások felkarolása és együttműködésre való felkérése nagyon hatásos, én már több esetben próbáltam. Egyszerűen keresd meg legtöbbet kommentelő, like-oló rajongóidat, írj nekik egy személyes e-mailt, ajánlj fel nekik valamilyen feladatot. Biztosan találsz olyat, aki szívesen elvállal pár dolgot akár ingyen is!
 

6 – Figyelj rá, hogy mit írsz

Mindenki szereti a jó vicceket, de nem árt óvatosan bánni a szavakkal és kifejezésekkel, mert egy sokak számára bántó szó sokba kerülhet neked. Figyelj rá, hogy bejegyzésedben ne sérts meg senkit vallási vagy faji hovatartozása miatt. Lehet, hogy baráti körödben használod az N betűs szót az afro-amerikaiak esetében, ez a te dolgod, de nyilvánosan ezt nem teheted meg oldaladon, hiszen erős visszatetszéseket kelthet rajongóidban. Ha már kiment a post, nem tudsz vele mit csinálni. Törölheted, de addigra lehet, hogy késő és egy szemfüles rajongó már printscreenelte is.
 

7 – Légy következetes és mutasd meg, mit is tudsz

A Facebook olyan, mint egy játszótér. Meg kell ismerned a többieket is a homokozóban, meg kell tanulnod játszani velük. Tudd, hol a helyed, de ha valaki játszani hív, tartsd be a szabályokat és próbáld meg legyőzni saját játékában.
 

8 – Adni és kapni

Rengetegen vannak, akik igyekeznek másoknak segíteni, azonban amikor nekik szeretnének adni valamit, segítséget nyújtani, nem fogadják el. Nyugodtan fogadd el a segítséget, amit felkínál valaki. Akár oldaladba szeretne postolni, írni vagy csak egy-egy képet küld, tedd közzé nyugodtan.
 

9 – Kínálj megoldást, lehetőségeket és válaszokat

A közösségi média egyik íratlan szabálya a 4-1 szabály. Vagyis, ha szeretnél eladni valamit postjaiddal, az legyen az 1, és a 4 pedig mindig valamilyen hasznos információ, szórakoztató kép, vicc, valami ami érdekes és hozzád tudják kapcsolni rajongóid.
 

10 – Légy pozitív

Oszd meg másokkal tapasztalataidat vagy valami olyat, ami inspirációt adhat munkájukhoz, életükhöz, ami miatt kicsit jobban érezhetik magukat. Ha valamilyen sikert értél el, írd le, hogyan is vitted ezt végbe, hátha másoknak is lökést tudsz adni ezzel.
 
Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Engedély alapú marketing

Az Opt-in regisztrációkhoz hasonlóan az engedély alapú marketing lényege szintén az, hogy...

Kattintásonkénti kereset

Az EPC, azaz a kattintásonkénti kereset (vagy kereset per kattintás) egy PPC...

Tesztelés

A tesztelés általános értelemben véve az a folyamat, amelynek célja egy munka vagy termék...

Baidu

Mi az a Baidu? Elsősorban Kínában használatos. A Baidu a legnagyobb nem USA-ban gyökerező...

Tagsági webhely

Egy specifikus témakör köré épülő webhely, amely...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás – mit is jelent ez, hogy hoz ez üzletet?

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell venni. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy olyan fonalat, mely olyan, akár ingyenes reklámot hoz cégünknek, annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR tanácsadás is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a apóságok minden szeme rajtunk, a legkisebb félrelépésre milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamaokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyzve vállalatoknál.

Keresőoptimalizálás tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO ismét a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése kis időre megrendült, a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét megdönthetetlenül vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük, vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.